خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1587034390838.png

همراه مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۷ تی پرو – OnePlus 7 Pro vs OnePlus 7T Pro از تفاوت‌های دو نسل گوشی های وان پلاس واقف شوید.

شرکت وان پلاس شب گذشته و طی یک رویداد آنلاین، از جدیدترین پرچمداران خودش به نام وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو رونمایی کرد. ما در مقاله‌ای جداگانه به مقایسه این دو گوشی با یکدیگر پرداخته‌ایم که می‌توانید در اینجا بخوانید. اما حالا در این مطلب می‌خواهیم پرچمدار دو نسل فعلی و گذشته‌ی گوشی‌ساز چینی را در کنار یکدیگر قرار داده و به مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۷ تی پرو بپردازیم.

مقایسه وان پلاس ۸ پرو با ۷ تی پرو
طراحی

  • ۸ پرو: ۱۶۵.۳ در ۷۴.۴ در ۸.۵ میلی‌متر، ۱۹۹ گرم
  • ۷ تی پرو: ۱۶۲.۶ در ۷۵.۹ در ۸.۸ میلی‌متر، ۲۰۶ گرم
وان پلاس ۸ پرو از نظر طراحی دنباله رو مدل ۷ تی پرو است، اما تفاوت‌های آشکاری را نیز می‌توان بین آن‌ها یافت.

یک حسگر دوربین اضافه‌تر به سمت چپ ماژول دوربین عمودی این گوشی جدید اضافه شده و دوربین پاپ آپ نیز جای خودش را به یک دوربین درون حفره‌ای در سمت چپ نمایشگر داده است. علاوه بر این، قاب پشتی شیشه‌ای مات و منحنی‌تر شده و تأییدیه‌ی IP68 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب، گرد و غبار دریافت کرده است.

مدل جدیدتر به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از ۸ تی پرو شده است،‌ اما به لطف طراحان زبردست وان پلاس، ضخامت و وزن آن کاهش پیدا کرده است. دیگر تفاوت به رنگبندی این دو گوشی مربوط می‌شود. OnePlus 8 Pro در نسخه‌های مشکی (براق)، سبز و آبی وارد بازار می‌شود،‌ در حالی که OnePlus 7T Pro با دو رنگ آبی و نارنجی در بازار موجود است.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو

OnePlus 7T Pro

نمایشگر
  • ۸ پرو: ۶.۷۸ اینچ، ۳۱۶۸ در ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت ۱۹.۸:۹، ۱۲۰ هرتز
  • ۷ تی پرو: ۶.۶۷ اینچ، ۳۱۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت ۱۹.۵:۹، ۹۰ هرتز
۸ پرو از نمایشگر نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خودش برخوردار است که نتیجه‌ی آن کمی وضوح بیشتر می‌شود. البته وجود اختلاف اندازه، تراکم پیکسلی هر دو یکسان و برابر با مقدار ۵۱۶ppi است. هر دو از پنل AMOLED (با رنگ‌های شاداب و غنی) و استاندارد +HDR10 استفاده می‌کنند، اما تکنولوژی به کار رفته در مدل ۸ پرو کمی بهتر بوده که باعث شده تجربه‌ی دیداری بهتری را به ارمغان بیاورد.

این صفحه نمایش در کنار نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نسبت به نرخ رفرش ۹۰ هرتزی در مدل ۷ تی پرو، فناوری HDR Boost و رنگ‌های ۱۰ بیتی را نیز برای دقت رنگ بهتر ارائه می‌کند. ۸ پرو همچنین اخطار رنگی با ۴۰ درصد نور آبی بیشتر را روی این نمایشگر اعمال می‌کند که می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر فشار روی چشم‌های شما در استفاده‌ی طولانی‌مدت بی‌انجامد.

ناگفته نماند هر دو مدل از حسگر اثر انگشت درون نمایشگر استفاده می‌کنند.

دوربین
  • ۸ پرو: چهار دوربین پشتی، سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
  • ۷ تی پرو: سه دوربین پشتی، سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
مشخصات دوربین‌های پرچمدار جدید وان پلاس نیز پیشرفت‌هایی نسبت به نسل گذشته داشته‌اند. این سیستم را دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اولترا-واید و دوربین پنجم که یک دوربین اخطار رنگی ۵ مگاپیکسلی است تشکیل می‌دهند. دو قابلیت جدید به نام Smart Pet Capture (برای عکاسی هوشمندانه از حیوانات خانگی) و Video HDR (برای ضبط ویدیوهای HDR) نیز همراه این دوربین‌ها ارائه می‌شوند.

مقایسه وان پلاس 8 پرو با وان پلاس 7 تی پرو

OnePlus 8 Pro

در آن سمت مدل ۷ تی پرو از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اولترا-واید استفاده می‌کند. علاوه بر این، هر دو گوشی به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت مجهز هستند.

سخت افزار و مشخصات فنی
  • ۸ پرو: کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵، ۸/۱۲ گیگابایت رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه، باتری ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت
  • ۷ تی پرو: کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، ۸/۱۲ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه، باتری ۴۰۸۵ میلی‌آمپر ساعت
جدیدترین پرچمدار شرکت وان پلاس از چیپست قدرتمند و مدرن اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت می‌گیرد که ۸ گیگابایت رم به علاوه ۱۲۸ گیگابایت حافظه یا ۱۲ گیگابایت رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه آن را همراهی می‌کنند.

در سویی دیگر مدل ۷ تی پرو به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز است که ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم به علاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه نیز برای ارائه در دسترس هستند.

علاوه بر پیشرفت پردازنده و یک نسخه با حافظه‌ی داخلی بیشتر، مدل ۸ پرو از فناوری ۵G نیز پشتیبانی می‌کند و یک باتری با ظرفیت بیشتر ۴۵۱۰ میلی‌آمپر ساعت را به جای ۴۰۸۵ میلی‌آمپر ساعت برای ارائه دارد. اما علیرغم این ظرفیت بیشتر، فناوری شارژ به کار رفته در دو مدل یکی است. وان پلاس از فناوری Warp Charge 30T در این دو گوشی استفاده کرده که می‌تواند با ۳۰ دقیقه زمان، شارژ مورد نیاز شما برای ۱ روز را فراهم کند. مدل جدیدتر همچنین از شارژ بی‌سیم با فناوری Warp Charge 30 Wireless نیز پشتیبانی می‌کنند که می‌تواند بدون کابل، در عرض ۳۰ دقیقه شارژ گوشی شما را از ۰ به ۵۰ درصد برساند.

جمع بندی
همانطور که احتمالاً انتظار داشتید، نسل جدید گوشی پرچمدار وان پلاس پیشرفت‌های مختلفی نسبت به مدل ۷ تی سال گذشته داشته است که شامل پیشرفت‌هایی در بخش دوربین، تکنولوژی نمایشگر، پردازنده‌ی سریع‌تر، فناوری ۵G و یک باتری بزرگ‌تر با معرفی شارژ بی‌سیم برای نخستین بار در گوشی‌های وان پلاس می‌شود. در طراحی این محصول نیز تغییرات ریز و درشتی مشاهده می‌شود که شاید مهم‌ترین آن‌ها، ضد آب شدن بدنه‌ی وان پلاس ۸ پرو باشد.

روی کاغذ به وضوح OnePlus 8 Pro دستگاه بهتری است، اما به طبع هزینه‌ی بیشتری را نیز باید برای داشتن آن باید صرف کنید. اما اگر یک گوشی ارزان قیمت‌تر مد نظرتان است، OnePlus 7T Pro هنوز هم گوشی جذابی محسوب می‌شود و حتی مدل ارزان‌تر آن یعنی OnePlus 7T نیز در بازار موجود است.

انجمن رمان نویسی


مقایسه وان پلاس ۸ پرو با وان پلاس ۷ تی پرو ؛ تفاوت پرچمداران دو نسل در چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Niloo. J
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا