خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,920
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش مطالعه درس اقتصاد

اقتصاد دومین درس در دفترچه گروه آزمایشی علوم انسانی بوده و با دارا بودن ۱۵ سوال و به دلایلی که بعدا ذکر میشود، نقشی اساسی در تعیین سرنوشت داوطلبان کنکور دارد.

ضریب درس اقتصاد در زیر گروه سه (۳) که رشته هایی پرطرفدار از جمله حسابداری، اقتصاد و انواع مدیریت را در بر میگیرد، مقدار قابل توجه نه (۹)، در زیرگروه های دو (۲) و چهار (۴)، ضریب شش (۶) و در زیر گروه یک (۱) ضریب سه (۳) را به خود اختصاص میدهد.

اهمیت این درس در میانگین پایین کشوری آن (حدود ۲۰ درصد)، حجم اندک و در مقابل سوالات زیاد نسبت به حجمش میباشد. دانش آموزان علوم انسانی تنها در سال دهم یک کتاب نسبتا کم حجم اقتصاد را خوانده و سپس بایستی همین کتاب را در آزمون سراسری خوانده و به سوالات پاسخ دهند.

حال کمی با ویژگی های کتاب درسی اقتصاد آشنا شویم:

کتاب درسی اقتصاد، به سه بخش مفهومی، حفظی و حل مسئله تقسیم می شود.

در بخش مفهومی مباحثی هم چون س*ی*ا*س*ت های مالی و پولی، عرضه و تقاضا، نرخ های مالیاتی و… مطرح بوده که نیاز به درک عمیق تر مطالب دارند.

بخش حفظی که غالب صفحات کتاب را در برگرفته و مهم ترین آن ها شامل قسمتهای آغازین و پایانی کتاب است.

و اما دشوارترین بخش کتاب (البته به زعم برخی دانش آموزان!) که قسمت “مسائل” کتاب را در بر میگیرد. ایراد اصلی داوطلبان در این بخش ناشی از طرح مسائل ساده در دهم و در امتحانات مدارس بوده، که با رسیدن به دوره کنکور و طرح سوالات متفاوت و دشوارتر در آزمونهای آزمایشی و آزمون سراسری، داوطلبان را با مشکل روبرو میکند. چرا که داوطلبان ذهن خود را با آن مسائل ساده دبیرستان وفق داده و مواجه شدن با مسائل درس اقتصاد که در کنکور مطرح شده و در ظاهر پیچیده و سخت به نظر میرسند، آنها را با مشکل مواجه میکند.

باتوجه به توضیحات بالا، در ادامه قصد داریم نکاتی در رابـ*ـطه با روش صحیح خوانش و رفع مشکلات شما در درس اقتصاد مطرح کنیم

اقتصاد را از همان ابتدا جدی بگیرید. اگر دانش آموز دهمی هستید، بهترین زمان را برای فهم صحیح اقتصاد دارید؛ پس فرصت را غنمیت شمرده و علاوه بر حل سوالات امتحانی دبیرستان، به سراغ مسائل کنکوری نیز بروید و از دبیرتان بخواهید تا تست های آزمون سراسری را برایتان موشکافی کند تا پایهای محکم در این درس برای خود بسازید. اگر هم داوطلب کنکورید، از تابستان شروع به خواندن اقتصاد کنید. تابستان زمانی طلایی است که به شما فرصت هر چه بهتر فهمیدن مسائل را میدهد. در تابستان اولویت را به بخش مسائل و هم چنین بخش مفهومی بدهید.

از مسائل اقتصاد نترسید! بارها شاهد بوده ایم که داوطلب پس از مشاهده صورت سوالات مسئله ای در اقتصاد، به علت طولانی بودن، مضطرب شده و حل آن ها را در توان خود نمیبیند. در حالی که این چنین نبود و با کمی ممارست میتوان با روشهایی بسیار ساده مسائل را حل کرد.

با چند بار ناکامی در حل مسائل، این بخش را کنار نگذارید. ” گیج شدن” داوطلب در ابتدای راه یادگیری مسائل اقتصاد، بسیار طبیعی است. کسانی توان گذر از این مرحله را دارند که به خود تلقین منفی نکرده و به تلاش ادامه دهند. فراموش نکنید که با حل تعداد بالای مسائل و یافتن ریزه کاریهای تستها، پس از مدتی دیگر گیج نشده و به سوالات اشراف خواهید داشت.

به خوبی و با نهایت دقت صورت سوالات را بخوانید و روی آنها تامل کنید. بسیاری از اوقات نکتههایی کلیدی در همان صورت سوال مطرح شده است که میتواند راهنمایی در جهت حل سوالات باشد.

چندان به دنبال راه حل تستی در سوالات مسئلهای اقتصاد نباشید. همان راه حلهای مرسوم، هر چند که طولانی و زمان بر هستند، اما فهم افراد را افزایش داده و از پیچیده کردن ذهن داوطلب جلوگیری میکنند.

زمانی که در خانه یا کتابخانه مسئله حل میکنید، از ماشین حساب دوری کنید! این توصیه را جدی بگیرید. بارها دیدهایم که داوطلبی حتی با وجود تسلط بر راه حلها و دانستن چگونگی حل مسئله، به علت ضعف در عملیات جمع و تفریق و ضرب و تقسیم دستی و عدم وجود مجوز برای استفاده از ماشین حساب، دچار مشکل میشود. پس یادتان باشد که در سال کنکور با ماشین حساب کاری نداشته و حتی با وجود اعداد بزرگ در اقتصاد، به صورت دستی خودتتان اعمال را انجام دهید تا عادتتان شود.

رمز موفقیت در اقتصاد، یافتن مشکلات و تلاش برای رفع آنهاست. در بخش مسئله و بخش مفهومی، ضعفهایتان را یافته، در دفتری یادداشت کنید و مطمئن بشوید آنها را آن قدر کار میکنید که به نقطه قوتتان تبدیل بشود.

در بخش حفظی، کلمات و سطرهای کتاب بسیار پراهمیتند. آنها را دقیق خوانده و نکاتی که به نظرتان اهمیت بیشتری دارد را هایلایت کنید.

دفتری برای خلاصه نویسی در درس اقتصاد داشته و تمامی نکات حفظی، مفهومی و مسئله ای اقتصاد را در آن یادداشت کنید. هم چنین تستهای جالبی را که حل میکنید در آن دفتر وارد کرده و نکات موجود در آن تست را جلویش ذکر کنید. بدین ترتیب میتوانید طی اندک مدتی اقتصاد و نقاط پر اهمیتش را دوره کنید.

و اما به عنوان توصیه آخر، تست زنی پر شمار را برایتان مطرح میکنیم؛ چرا که تست زنی در درس اقتصاد در هر سه مبحث آن، شما را تقویت میکند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


چگونه اقتصاد را در کنکور 100 بزنیم؟!

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: سیده کوثر موسوی و MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا