خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
در سال‌های اخیر رقابت‌های ژئوپولتیکی بین کشورهای مختلف شکل جدید به خود گرفته است. بازیگران دولتی و غیر دولتی از همه ابزارهای موجود که لزوما شامل روش‌های نظامی نیستند، برای پیشربرد اهداف خود استفاده می‌کنند و به همین دلیل در بسیاری از موارد اهداف آن‌ها مشخص نیست. برای مثال چین در کنار استفاده از نیروی دریایی خود برای اعمال قدرت در مناطق مورد مناقشه در آسیا، از ابزارهای دیگری مانند حملات سایبری، جنگ رسانه‌ای و حتی فعالیت‌های ماهیگری بهره می‌گیرد و استفاده از این ابزارهای غیرنظامی موجب شده است که مرز بین درگیری و صلح نامشخص شود. به چنین فعالیت‌هایی، فعالیت‌های منطقه خاکستری گفته می‌شود چرا که تمایز بین درگیری و صلح ممکن نیست. این سردرگمی باعث می‌شود که رقبا امکان مهیا کردن پاسخ مناسب را نداشته باشند و در نهایت بازیگر به کار گیرنده این فعالیت‌ها به موفقیت دست یابد.


کمپاس


روش فعلی اتخاذ تصمیم در نیروهای نظامی آمریکا بر مبنای رصد فعالیت‌های ذشمن و تصمیم‌گیری بر اساس برداشت از این فعالیت‌ها است. اما در شرایطی که گفته شد، هیچ یک از اقدامات رقیب به تنهایی و به اندازه کافی برای نتیجه گیری در مورد قصد او کافی نیست. آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) با همکاری ۳ پیمانکار نظامی آمریکایی به همین منظور ابزاری به نام کمپاس را توسعه داده است که با استفاده از هوش مصنوعی و با بررسی حجم زیادی از اطلاعات می‌تواند مقاصد و اهداف دشمن را مشخص کند.


کمپاس


این ابزار برخلاف دیگر ابزارهای کمکی که تنها وقایع خاص را در یک بازه زمانی مشخص می‌کنند، با دریافت اطلاعات، چندین فرضیه در مورد هدف دشمن از مجموعه‌ فعالیت‌هایش را به تحلیلگران و استراتژیست‌ها ارائه می‌دهد.کمپاس با استفاده از هوش مصنوعی به کاربر می‌گوبد که آیا این اقدامات بخشی از یک طرح بزرگتر هستند یا فعالیت‌های عادی به حساب می‌آیند و این اطلاعات را به صورت گرافیکی دراختیار وی قرار می‌دهد.

اکنون دارپا این ابزار را برای آزمایش در اختیار فرماندهی منطقه هند-آرام آمریکا قرار داده است. دلیل انتخاب این منطقه در وحله اول حضور چین و کره شمالی به عنوان دو کشور با فعالیت‌های عمده در منطقه خاکستری است و در وحله دوم گستردگی آن است که باعث پیچیدگی بیشتر شرایط آزمایش می‌شود.

در این آزمایش فعالیت‌های مربوط به یک بازیگر دولتی، یک گروه نیابتی این بازیگر، یک بازیگر تروریستی و یک بازیگر حاشیه‌ای در طی مدت ۱۰ روز شبیه سازی شده و در اختیار کاربران کمپاس قرار داده شد و سپس سه ورژن از این ابزار که توسط شرکت‌های لاکهید مارتین، ریتیان و اس تی آر توسعه یافته را برای بررسی اطلاعات به کاربران دادند. از کاربران کمپاس خواسته شد که با استفاده از این اطلاعات در کمترین زمان ممکن هدف ۴ بازیگر را مشخص کنند.

سرهنگ موساچیا از فرماندهان فرماندهی هند-آرام از عملکرد کمپاس ابراز رضایت کرده و گفت که این ابزار می‌تواند برای حصول اطمینان در انجام عملیات بسیار مفید باشد و نشان داد که می‌توانیم الگوهای فعالیت [دشمن] را در زمان کوتاهی کشف و بر اساس آن اقدام کنیم. دارپا قصد دارد که توسعه کمپاس را ادامه دهد و در آینده آزمایشی را با استفاده از اطلاعات واقعی انجام دهد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


کمپاس ، ابزار آمریکا برای پیش بینی مقاصد دشمنان با استفاده از هوش مصنوعی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا