خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

VIDA VAHED

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
5/4/20
ارسال ها
134
امتیاز واکنش
1,915
امتیاز
163
محل سکونت
غرب
زمان حضور
18 روز 5 ساعت 9 دقیقه
نویسنده این موضوع


گزارش FIBA از وضعیت بسکتبال زنان ایران؛ در مسیر پیشرفت!


گزارش FIBA از وضعیت بسکتبال زنان ایران؛ در مسیر پیشرفت


سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در مطلبی به روند رو به رشد بسکتبال بانوان در ایران اشاره کرده است.

به گزارش ایسنا، سایت FIBA در مطلبی به تمجید از پیشرفت بسکتبال بانوان ایران پرداخت و نوشت که همه واقف هستند که تیم ملی بسکتبال مردان ایران با چهار پیروزی در جام حذفی آسیا و حضورهای متعدد در مسابقات جام جهانی بسکتبال FIBA و المپیک در صحنه بسکتبال آقایان چه قدرتی دارد. این یک واقعیت اثبات شده است.
با این حال، شاید لازم باشد کم کم توجه بیش‌تری را هم به تیم ملی بانوان ایران هم متمرکز کنیم؛ چرا که آن‌ها با لیگ بسکتبال حرفه‌ای بانوان که در ایران برقرار است، به سرعت در حال پیشرفت هستند.
در ادامه این مطلب به نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر بانوان اشاره شده است که باشگاه‌های حرفه‌ای با حضور برترین استعدادهای کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند. سوپرلیگ بانوان در پنج ماه اخیر، ۱۲ باشگاه حرفه‌ای را مقابل یکدیگر قرار داده است که بهترین استعدادهای کشور در بسکتبال بانوان در آن به رقابت می‌پردازند. ۱۲ باشگاه به دو گروه A و B تقسیم شده و در در مرحله گروهی در ۱۰ بازی به طور رفت و برگشتی در خانه خود و حریف دیدار کردند که چهار تیم برتر از هر گروه به مرحله پلی آف می‌روند.
این هشت تیم در مرحله یک چهارم نهایی به صورت دو از سه تا زمان مشخص شدن قهرمان به مصاف هم می‌روند. دو تیم برتر این فصل در حال حاضر بانوان شهر گرگان از گروه A و گروه بهمن تهران از گروه B هستند که به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند. گرگان تنها یک باخت در کل فصل عادی و یک شکست دیگر در مرحله نیمه نهایی به رهبری ستاره تیم ملی، ادنا عیسائیان داشت که به طور میانگین در هر بازی یک دبل دبل دارد و در کنار یکی از بهترین گاردهای لیگ، شادی عبدالوند ترکیب خوبی را تشکیل داده‌اند. گروه بهمن نیز در بازی‌های گروهی و پلی آف بدون شکست بوده است و به مثلث دلارام وکیلی، سعید علی و گلشید امیدیان مسلح است.
به اعتقاد فیبا وجود استانداردهای حرفه‌ای مانند زمین بازی تا اسکوربرد، شات کلاک، استفاده از برگه منشی دیجیتالی و آمار زنده حین بازی، بازیکنان و باشگاه‌ها را در موقعیتی قرار داده تا ضمن رقابت، سطح کیفی فعالیت خود و یکدیگر را توسعه و بهبود بخشند.
تالین طهماسیان، مسوول لیگ بسکتبال بانوان می‌گوید این واقعا خوب است. ما در ایران پنج لیگ برای بانوان داریم. لیگ زیر ۱۸ سال ، لیگ زیر ۱۶ سال، لیگ دسته دوم، لیگ دسته اول و سوپر لیگ. با این مجموعه جای تعجب ندارد که بسکتبال بانوان در ایران به آرامی در حال پیشرفت و نظرها را به خود جلب می‌کند.
در پایان مطلب نگاهی به وضعیت تیم‌های ملی بسکتبال بانوان شده؛ تیم ملی زیر ۱۶ سال دختران ایران برای نخستین‌بار در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ در بنگلور بازی کرد و چهارم شد. تیم زیر ۱۸ سال نیز در سال ۲۰۱۸ اولین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کرد. اتفاقی که از سال۱۹۷۷ رخ نداده بود. آن‌ها با شکست سنگاپور و گوام پنجم شدند. تیم ملی بزرگسالان بانوان نیز در مسیر بازگشت به مرکز توجه است. این یک نبرد پر فراز و نشیب برای ارتقاء به دستهA است، اما آن‌ها در حال حاضر در مسیری امیدوار کننده قرار دارند.
در آگوست گذشته، آن‌ها با کسب مقام سوم در مسابقات قهرمانی بانوان WABA در امان اردن، موفق شدند با کسب اولین مدال بین‌المللی خود تاریخ ساز شوند.
برنامه‌های تیم ملی آقایان برای ایران، تا به این‌جا جایگاه این تیم را به عنوان یکی از بهترین‌های آسیا محکم کرده است. اکنون زمان آن رسیده است که بانوان نیز با کمک لیگ برتر بانوان در این راه قدم بردارند.


بسكتبال بانوان ایران در مسیر پیشرفت

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: *~sarina~* و SaraL
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا