خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
پاسخ بسیار ساده است؛

اشتباه نکنید!
برندها و کسب‌وکارهایی که در این نوع کمپین ها موفق هستند، می‌دانند چگونه از اشتباهات در حین ساختن کمپین دوری کنند.
خبر خوب اینست که شما هم می‌توانید.
کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها به شدت در حال رشد هستند و فکر نمیکنم به این زودی‌ها هم از سرعتشان کم شود.
اگر به اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و یا هر شبکه اجتماعی دیگری سر بزنید با انبوهی از اینفلوئنسرهای مختلف در زمینه‌های حرفه‌ای متعدد مواجه می‌شوید که کالا یا خدماتی را تبلیغ می‌کنند.
کمی درباره اینفلوئنسر مارکتینگ
این روزها خیلی از مردم نسبت به تبلیغات بدبین هستند و یا اینکه اصلا به آنها توجهی نمیکنند و کلا آنها را نادیده میگیرند و مثلا زمانی که بین یک سریال یا فوتبال در تلویزیون آگهی پخش میشود همه صدای تلویزیون را کم میکنند و به کارهای دیگری میپردازند و به محض شروع شدن برنامه مورد علاقه شان دوباره بر میکردند .
بنابراین بسیاری از روش های تبلیغات سنتی این روزها کاملا ناکارآمد و صرفا به عاملی برای درو ریختن پول برای برندها تبدیل شده است . مخاطب این روزها به اینکه برندی خودش بیاید و از خودش تعریف کند و بگوید من فلان هستم و بهمان متنفر است و هیچ اعتمادی به این نوع تبلیغات ندارد و احساس میکند شعورش توسط این برند مزخرف به بازی گرفته شده است .

در صورتی که در همین شرایط یکی از دوستانش یا اعضای خانواده بگوید که مثلا عطرش را از فلان برند خریده است و خیلی بوی آن را دوست دارد و ماندگاری زیادی هم دارد یا … قطعا دنیا را زیر و رو میکند تا به آن برند برسد و از آن خرید کند .
وحالا حساب کنید این روزها علاوه بر اینکه هر فردی تعدادی دوست حقیقی و محدود دارد که از آنها حرف شنوی دارد چند صد یا حتی بیشتر دوست مجازی یا اینترنتی هم در شبکه های اجتماعی دارد که اتفاقا گاهی اوقات تاثیر پذیری آنها بیشتر هم هست.
خب شما به جای برندها و تبلیغ دهنده ها ، می توانید این بازار گرم توصیه دادن های دوستانه در شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید و به سادگی از کنار آن بگذرید ؟
و بر همین اساس است که در دنیا و ایران یک نوع بازاریابی این روزها بازار بسیار گرمی دارد و آن هم اینفلوئنسر مارکتینگ است .

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی چی ؟

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی و تبلیغات کلامی است که یک فرد تاثیر گذار یا فردی که حرف اش بین دوستانش یا تعداد بیشتری از افراد که در اینترنت یا شبکه های اجتماعی او را میشناسند خریدار دارد یک کالا یا خدمات را تبلیغ میکند . که اغلب هم سعی میشود این نوع تبلیغات به شکلی کاملا زیر پوستی باشد ( که البته این شگرد هم این روزها لو رفته است و بین مخاطب ها زیاد خریدار ندارد ) ، مثلا شاید این روزها این جمله تکراری اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را زیاد شنیده باشید که « انقدر تو دایرکت ازم پرسیدید که … از کجا خریدم گفتم رو عکس تگ کنم» …

شاید در گذشته این سلبریتی ها و افراد بسیار مشهور بودند که تاثیر گذاری زیادی روی فکر و انتخاب محصول یا خدمات مردم داشتند ولی قطعا با ظهور شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد عادی با به اشتراک گذاشتن سبک زندگی شان به افرادی تاثیر گذار تر از سلبریتی ها تبدیل شدند و به نام اینفلوئنسرها یا تاثیر گذار ها شناخته شدند.

در کنار اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی بسیاری از وبلاگ نویسان هم این روزها نقش یک اینفلوئنسر را دارند و می توانند روی فکر و انتخاب های جامعه هواداران شان تاثیر بگذارند و مثلا آنها را ترغیب کنند فلان کتابی را بخوانند که آنها می خوانند یا فلان فیلمی را ببیننند که آنها می بینند و…

و این روزها برندهای زیادی توانسته اند با جایگزین کردن اینفلوئنسرها به جای روش‌های تبلیغاتی مستقیم، از تیررس بدبینی و شک مردم در امان بمانند.

فقط در اینفلوئنسر مارکتینگ باید هوای اینفلوئنسرها را داشته باشید وگرنه …

نکته مهم این است که در این نوع بازاریابی در وهله اول برندها باید حسابی هوای اینفلونسرها را داشته باشند و حق و حقوق آنها را به موقع پرداخت کنند و یک رابـ*ـطه تعاملی و خوب با آنها داشته باشند وگرنه یکی از ایراد هایی که به این نوع بازاریابی می شود گرفت این است کهاینفلوئنسرها بیش از چیزی که فکر کنید غیر قابل کنترل هستند . اینفلوئنسرها در عین حال که می‌توانند تصویر خوبی از یک محصول به مخاطب ارائه بدهند به همان میزان هم می توانند یک برند را تخریب کنند و با خاک یکسان کنند.

از طرفی هم یک اینفلووئنسر به همان میزان که می تواند فالورها و هواداران زیادی پیدا میکند ممکن است با یک کلام یا یک عکس یا یک رفتار عجولانه و.. در یک چشم به هم زدن تمام محبوبیت خودش را نابود کند و دقیقا روی تبلیغات اثر منفی بگذارد تا مثبت .

چه برندهایی معمولا از اینفلوئنسر ها برای تبلیغات شان استفاده میکنند؟

در ایالات متحده، برندها 3.3 میلیارد بار هر روز منشن می‌شوند! و این یعنی به چه حجمی در دنیا در حال حاضر از اینفلوئنسر ماریکتینگ برای تبلیغات استفاده میشود. و جالب تر اینکه در این تبلیغات، اینفلوئنسرها از غذا و پوشک بچه و کفش و…تا ماشین‌های صنعتی را تبلیغ می‌کنند.

علاوه بر برندها و کسب و کاهای غول ، اینفلوئنسر مارکیتنیگ و خصوصا استفاده از میکرو اینفلوئنسر ها برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید هستند چون هزینه بسیار کمتری از تبلیغات بیلبوردی و رسانه ای و.. دارند ( البته اگر همان شروع کار به سراغ ایفلونسرهای چند میلیونی نروند )
اگر در مورد میکر اینفلوئنسرها چیزی نمی دانید :
چگونه یک میکرو اینفلوئنسر مناسب برای کسب و کارمان پیدا کنیم
علاوه بر این پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها مثلا صاحب یک رستوران می تواند هوشمندانه کاری کند و جوری با مشتریانش رفتار و برخورد کند و جوری رگ خواب آنها را بزند که بدون پرداخت هزینه و بودجه زیادی و نهایتا با یک شب میهمان کردن خانواده آنها در رستوران از آنها بخواهد که در شبکه های اجتماعی نظرات مثبت شان را در مورد تجربه شان از رستوران او ثبت کنند.

چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟

اگر تا به حال یک یا چند کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اجرا کرده باشید اما به تمام معنی در آن شکست خورده باشید و فقط هزینه تان هدر رفته باشد احتمالا در حال حاضر کمی نسبت به این ماجرا بدبین هستید و فکر میکنید یک روش بازاریابی ناکارا و فقط به ظاهر لوکس است .

چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟
چرا این روزها اینفلوئنسر مارکتینگ انقدر مهم است؟
اما مطمئن باشید که اگر اینفلوئنسر مارکتینگ به درستی پیاده‌سازی شود، می‌توانید برای برندتان اعتبار بدست بیاورید، ترافیک بیشتری را جذب کنید،بازدیدکننده‌های جدید را به مشتری تبدیل کنید و کسب‌وکارتان را به موفقیتی که سزاوارش هستید برسانید.

اشتباه نکنید؛ این یک رویا نیست!

اعداد و ارقام دروغ نمی‌گویند.

کمی به این آمارها نگاه کنید:

  • 47 % کاربران اینترنتی از اپلیکیشن‌های بلوکه کننده تبلیغات برای مرورگرشان استفاده می‌کنند.
  • 92 %مردم به پیشنهاد یک فرد دیگر بیشتر اهمیت می دهند تا یک برندها.
  • 74 %مصرف کنندگان از شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب و خرید استفاده می‌کنند.
  • 81 % بازاریابانی که اینفلوئنسر مارکتینگ را اجرا کردند، آن را موثر می‌دانند.
  • 51 % بازاریابان بر این باورند که از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ مشتریان بهتری جذب می‌کنند.
پس حتی اگر در این راه شکست خورده باشید، به امتحان دوباره‌اش می‌ارزد.

همچنین می‌توانید اشتباهات گذشته را شناسایی کنید و دیگر آنها را تکرا نکنید.

6 اشتباه در اینفلوئنسر مارکتینگ که هرگز نباید آنها را انجام دهید

اشتباه اول در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ : در برنامه ریزی کمپین خود جزئیات را ندیده‌اید

داشتن یک برنامه رقابتی برای اینفلوئنسر مارکتینگ، یک ضرورت است. شما صرفا به این دلیل که دیگران کمپین اینفلوئنسری دارند، وارد میدان نشده‌اید. هدف این نیست که از قافله عقب نمانید. همکاری با هر اینفلوئنسر قدیمی هم چیزی نیست که باعث موفقیت شما شود.

پیش از این که به شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنید و با یک اینفلوئنسر شروع به کار کنید، چشم انداز خود را بررسی کنید. قاطع باشید، اهداف واقعی و قابل اندازه‌گیری را تعیین کنید و تمام کارهایی که باید انجام بدهید را مشخص کنید.

داشتن یک طرح با جزئیات کامل، کمپین شما را هدف دار می‌کند و به آن جهت می‌دهد و به شما و اینفلوئنسر اطمینان می‌دهد که می‌توانید در راستای یک هدف قابل اندازه‌گیری به جای انتشار پست‌های بی‌هدف حرکت کنید.

اشتباه دوم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ : فقط بر روی تعداد فالوور یک اینفلوئنسر تمرکز کرده‌اید

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به دلیل تعداد فالوورهایشان، هدف برندها و کمپین‌های مختلف هستند. بنابراین ماجرا بسیار ساده است؛ هر چه فالوور بیشتر باشد بهتر است. البته این الزاما درست نیست.

اشتباه دوم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
اشتباه دوم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
تعداد فالوورها قطعا مهم است، اما زمانی که به دنبال اینفلوئنسر می‌گردید، تنها به این فاکتور به عنوان عامل تعیین کننده نکاه نکنید. فراموش نکنید که موفقیت کمپین شما کاملا به این بستگی دارد که از فرد ایده‌آل برای کارتان استفاده کنید.

اینفلوئنسر ایده‌آل شما کسی است که اول از همه تا حدودی مرتبط با برند و فعالیت شما باشد و بعد هم بتواند به مخاطبانش انگیزه بدهد و آن‌ها را درگیر کند.

اشتباه سوم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ : فقط بر روی یک شبکه اجتماعی خاص تمرکز کرده اید

حتی اگر در تمام شبکه‌های اجتماعی هم حضور داشته باشید، همیشه یک شبکه اجتماعی وجود دارد که شما در آن فالوورهای بیشتری نسبت به پلتفرم‌های دیگر جذب می‌کنید. این باعث می‌شود که بازاریابان حس کنند به اینفلوئنسری نیاز دارند که در آن پلتفرم خاص شهرت زیادی دارد و همین مساله موجب می‌شود که فقط روی یک پلتفرم خاص تمرکز کنند و بقیه موارد را کلا نادیده بگیرند.و این یکی از اشتباهات برندهاست . به جای این کار بهتر است در پلتفرم های دیگر هم دنبال اینفلوئنسر مناسب بگردید و از این طریق ترافیک بیشتر و متنوع ترین به سایت یا شبکه اجتماعی تان هدایت کنید.

اشتباه چهارم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ : با هر اینفلوئنسر فقط و فقط یکبار همکاری میکنید و بعد هم خداحافظ!

خیلی جالب است که بسیاری از برندها و کسب و کارها اینفلوئنسر مارکتینگ را با شهربازی اشتباه میگیرند و دوست دارند هر بار سوار یک وسیله بازی شوند و لـ*ـذت ببرند و همه وسیله ها را امتحان کنند و چیزی را جا نندازند !!

و جالب تر اینکه حتی زمانی که با یک اینفلوئنسر خاص همکاری میکنند و اتفاقا نتیجه کمپین هم بسیار موفقیت آمیز است باز هم از تنوع طلبیدست بر نمیدارند و به جای ادامه همکاری به سراغ نفر بعدی می روند .

پس راه موفقیت شما در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ این است که زمانی که اینفلوئنسری با قابلیت های عالی برای تبلیغات کسب‌وکارتان پیدا کردید، روی شکل دادن به یک رابـ*ـطه بلند مدت تمرکز کنید.

اشتباه پنجم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ : حواستان باشد که اینفلوئنسر برده شما نیست !

اگر این فکر احمقانه را دارید که چون به اینفلوئنسر پول می دهید پس هر چیزی شما بگویید باید گوش کند ، همین حالا این طرز فکر را دور بریزید وگرنه با بد شکستی مواجه می شوید .

اشتباه پنجم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
اشتباه پنجم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ
تحت هیچ شرایطی نباید از حد و مرزتان فراتر بروید و تصور کنید که شما از اینفلوئنسرها مهم‌تر هستید یا آن‌ها هیچ قدرتی ندارند. برعکس؛ آن‌ها قدرت دارند، در غیر این صورت واژه اینفلوئنسر (تاثیرگذار) برایشان به کار نمی‌رفت.
و بدانید و آگاه باشید که به همان اندازه که اینفلوئنسر به شما نیازمند است، شما هم نیازمند او هستید.
اگر این نکته را درک نکنید کمیپن تان محکوم به شکست است. راه حل این مشکل بسیار ساده است؛ با اینفلوئنسر خود همکاری کنید، ایده‌هایتان را به اشتراک بگذارید، سعی کنید با خصوصیات فردی او آشنا شوید و مهم‌تر از همه، به او اعتماد کنید. اینفلوئنسرها نیازمند آزادی برای خلاقیت هستند. این را مد نظر داشته باشید که آن‌ها به خاطر خلاقیتشان است که توانسته‌اند هزاران و یا میلیون ها فالوور جذب کنند و خوب می‌دانند که بازخورد هر کسی به هر پست چگونه است.
اشتباه ششم در کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ : اصرار به القای این تصور در مخاطب که فرد مورد نظر در حال تبلیغ نیست ! یا همان تبلیغات زیر پوستی !
خواهشا این تصور اشتباه را که به اینفلوئنسر اصرار کنید که جوری نقشش را خوب باز ی کند که هیچ کس متوجه نشود که در حال تبلیغ کردن برای شماست را کاملا کنار بگذارید. همان طور که دوران تبلیغات سنتی به سر آمده ، دوران این نوع فریب دادن ها و نقش بازی کردن ها هم به سر آمده و مخاطب از این جور فیلم بازی کردن ها بیش از حد متنفر است . پس مثل خیلی از برندهای خارجی طبق قوانین پیش بروید و اتفاقا از اینفلوئنسر بخواهید که حتما از برچسب تبیلغات در پست هایش استفاده کند .
انجمن رمان نویسی


تولید محتوای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

 

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای راه‌اندازی کمپین‌ در شبکه‌های اجتماعی( + نمونه کمپین های موفق)

برای جذب مشتریان بالقوه در شبکه‌های اجتماعی چاره‌ای جز یادگیری و راه‌اندازی کمپین‌ های موفق در شبکه‌های اجتماعی نیست!
فیسبوک در ماه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد ( منبع )، اینستاگرام ۱ میلیارد ( منبع ) و توئیتر ۳۶۵ میلیون ( منبع )!
آمار تکان‌دهنده‌ای است، نه؟! البته تعجبی هم ندارد. این روزها تقریبا همه‌ی مردم بالاخره در یکی از شبکه‌های اجتماعی حساب کاربری فعال دارند. بازاریابان هم از قافله عقب نمانده‌اند و در تلاش‌اند تا این حجم زیاد از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند. ازاین‌روست که امروزه بسیاری از کسب‌وکارها درصدد سرمایه‌گذاری ‌روی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برآمده‌اند.
با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان با صرف هزینه‌ی کم بهتأثیرگذاری بالا و نتایج مثبت دست یافت.
راه اندازی کمپین های شبکه های اجتماعی
راه اندازی کمپین های شبکه های اجتماعی
دقیقا به‌همین دلیل راه‌اندازی کمپین‌ در شبکه‌های اجتماعی درحال افزایش‌ است، کسب‌وکارها به‌سختی می‌توانند بدون حضور در شبکه‌های اجتماعی موفق شوند.
خلاصه اینکه به‌لطف شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها می‌توانید ارتباط‌تان را با مشتریان فعلی‌تان مستحکم‌تر کنید، بلکه می‌توانید مشتریان بالقوه‌ی بیشتری را به خرید از محصولات یا خدمات‌تان متقاعد کنید. شبکه‌های اجتماعی در ایجاد وفاداری به برند و افزایش ترافیک وب‌سایت نیز مؤثرند و همه‌ی اینها یعنی فروش بیشتر.
به‌عبارتی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی کمکی برای بقای کسب‌وکارهاست تا بتوانند خودشان را بشناسانند و با سایرین رقابت کنند.
اما کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فقط و فقط با هدف‌گذاری درست می‌توانند به نتایج مثبت برسند. اگر تجربه‌ی ناموفقی ازاین‌قبیل کمپین‌ها داشته‌اید، می‌توان حدس زد که احتمالا در هدف‌گذاری کمپین‌تان اشتباه کرده‌اید، چراکه کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بعید است که درصورت هدف‌گذاری درست به بیراهه بروند. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا با چگونگی هدف‌گذاری کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و نکات مهمی درخصوص راه‌اندازی این کمپین‌ها بیشتر آشنا شوید و بتوانید در تجربه‌ی بعدی موفقیت دلچسبی را برای کسب‌وکارتان رقم بزنید.
آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
این ۶ اشتباه در تولید محتوای شبکه های اجتماعی = شکست
با این ۱۲ تاکتیک تولید محتوای اینستاگرام ، تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش بدهید (+دانلود برنامه و ابزارهای کاربردی )
۳ ترفند تولید محتوای لینکدین که در یک روز میزان بازدید را ۲۴ برابر میکند؟
۱۱ نکته ساده اما مهم که همه برندهای موفق در تولید محتوای توییتر به کار می گیرند ( این راهکارها ۱۰۰% جواب میدهند )
می خواهید یک کمپین موفق راه بیاندازید ؟!
باید هدف تان را از راه اندازی کمپین در شبکه های اجتماعی مشخص کنید

وقتی اقدام به راه‌اندازی کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، تنها درصورتی به تأثیرگذاری مطلوب دست خواهید یافت که از همان ابتداهدف‌تان را از راه‌اندازی کمپین مشخص کنید. نمونه‌هایی از اهدافی که می‌توانید برای کمپین‌تان مدنظر داشته باشید عبارت‌اند از:
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش آگاهی از برند
افزایش آگاهی از برند به‌ زبان ساده یعنی مردم برندتان را بیشتر بشناسند.
برای اینکه آگاهی از برندتان را از طریق شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید،باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف پست بگذارید و هشتگ‌های خوب برای پست‌هایتان انتخاب کنید. پست‌هایتان باید طوری باشند که فالوئرها یا دنبال‌کنندگان‌تان به بازنشر پست‌ها و تگ‌کردن دوستان‌شان علاقه‌مند شوند.
افزایش آگاهی از برند آن‌ هم از طریق شبکه‌های اجتماعی اصلا کار زمان‌بری نیست. فقط کافی است هفته‌ای چند ساعت برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی وقت بگذارید تا نرخ دیده‌شدن برندتان به‌میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. برای اینکه بتوانید کمپین‌تان را با برنامه‌ریزی جلو ببرید، حتی باید درمورد اینکه می‌خواهید دقیقا در کدام شبکه‌های اجتماعی و هر چند وقت یک بار پست بگذارید نیز تصمیم بگیرید.
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی
ازجمله نمونه‌های موفق کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به‌قصد افزایش آگاهی از برند می‌توان به کمپین «عکاسی با آیفون» (Shot on iPhon) اشاره کرد. بیش از ۹۰ میلیون نفر در جهان از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند. دوربین آیفون به‌قدری باکیفیت است که وقتی عکس می‌گیرید، انگار با دوربین‌های حرفه‌ای عکس انداخته‌اید. عکس باکیفیت هم دقیقا یکی از همان نیازهای روز کاربران شبکه‌های اجتماعی است و خصوصا با باب‌شدن پلتفرم‌های عکس‌محور مانند اینستاگرام به نیازی حیاتی‌تر تبدیل شده است.
کاربران آیفون برای شرکت در این کمپین باید عکس‌هایی را که با گوشی‌هایشان می‌گیرند در شبکه‌های اجتماعی خصوصا اینستاگرام پست ‌کنند و هشتگ shotoniphon# را هم استفاده ‌کنند. جالب است بدانید که این هشتگ تا کنون بیش از ۴٫۳ میلیون بار استفاده شده است. آن‌وقت اپل عکس‌های برگزیده را روی صفحه‌ی اینستاگرامش با ۶٫۸ میلیون دنبال‌کننده‌اش به‌اشتراک می‌گذارد و به شرکت‌کنندگان در این کمپین شانس آن را می‌دهد که در بیلبورد اپل دیده شوند.
پس می‌بینید که کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اپل برای افزایش آگاهی از این برند از طریق اینستاگرام و هشتگ‌ وارد عمل شد و به تأثیرگذاری بالایی هم دست یافت.
آموزش تولید محتوای تعاملی
۱۰ روش تولید محتوای تعاملی ( تعریف – مثال تصویری – معرفی ابزار)
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف برقراری ارتباط با مخاطبان
برقراری ارتباط با مخاطب هدف مهمی در تمامی اقدامات بازاریابی است. در بازار پررقابت امروز باید بیش‌ازپیش در فکر راهی باشید تا توجه مردم را به خودتان جلب کنید. این روزها شبکه‌های اجتماعی کار را راحت کرده‌اند و می‌توانند حتی از دورترین نقاط کشور نیز برای‌تان مشتری بیاورند. وقتی به راه‌اندازی کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اقدام می‌کنید، یعنی قرار است با مخاطبان‌تان در دو سطح ارتباط بگیرید:
  • در سطح سطحی‌تر مخاطب شروع به فالو یا دنبال‌کردن‌تان می‌کند، برای‌تان کامنت می‌گذارد یا پست‌هایتان را لایک می‌کند،
  • اما در سطح عمیق‌تر از طریق پست‌هایتان حسی خاص و ارزشمند درمورد برندتان در او ایجاد می‌شود.
کمپین کوکاکولا در شبکه های اجتماعی
کمپین کوکاکولا در شبکه های اجتماعی
برای مثال می‌توان به کمپین «اشتراک‌گذاری کوکاکولا» (Share a Coke) اشاره کرد. کوکاکولا به‌کمک این کمپین توانست به‌نحو مناسبی با مخاطبانش در سطحی عمیق‌تر ارتباط برقرار کند. راه‌حل کوکاکولا برای ایجاد چنین ارتباطی فروش شیشه‌نوشابه‌های اسم‌دار ‌بود. همین که مشتری می‌تواند نوشابه‌ای بخرد که اسم خودش روی شیشه‌ یا بطری آن نوشته شده است، تجربه‌ی هیجان‌انگیز متفاوتی در خرید یکی از عادی‌ترین اقلام روزمره است. وقتی شیشه‌نوشابه‌ای داشته باشید که اسم خودتان روی آن نوشته شده است، مطمئنا آن نوشابه برای‌تان دیگر یک نوشابه‌ی معمولی نخواهد بود. این نوشابه‌های اسم‌دار را می‌توانید به دوستان و همکاران‌تان هم هدیه دهید. اگر در فروشگاه‌ها شیشه‌نوشابه‌ای با اسم خودتان پیدا نکردید، حتی می‌توانید در وب‌سایت شرکت با پرداخت ۵ دلار شیشه‌نوشابه با اسامی غیررایج و با هر نوشتاری که دل‌تان می‌خواهد سفارش دهید.
کمپین های موفق در شبکه های اجتماعی
کمپین های موفق در شبکه های اجتماعی
کوکاکولا درادامه‌ی این کمپین هشتگ shareacoke# را هم راه انداخت تا کاربران شبکه‌های اجتماعی بتوانند عکس‌ها و ویدئوهایی را که با شیشه‌نوشابه‌های اسم خودشان می‌گیرند با دوستان و دنبال‌کنندگان‌شان به‌اشتراک بگذارند. این هشتگ تا کنون حدود ۱ میلیون بار در پست‌های توئیتر و اینستاگرام استفاده شده است. کوکاکولا با این کمپین درواقع می‌خواست مشتریانش را آن‌قدر به هیجان بیاورد که با این برند در سطحی عمیق‌تر ارتباط برقرار کنند. میلیون‌ها کاربر هم درعوض تجربه‌شان را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشتند و به دیده‌ترشدن کوکاکولا کمک کردند.
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش ترافیک وب‌سایت
شبکه‌های اجتماعی ازجمله پلتفرم‌های عالی برای افزایش ترافیک وب‌سایت به‌شمار می‌روند.
آدرس وب‌سایت‌تان را در بیوی پروفایل‌تان بگذارید تا کاربرانی را که از پروفایل‌تان بازدید می‌کنند مستقیم به وب‌سایت‌تان هدایت کنید.
با این کار مخاطب گیج نمی‌شود و می‌تواند برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد برندتان فقط با یک کلیک به وب‌سایت‌تان وارد شود. حتی تیم بازاریابی می‌توانند در پاسخ به کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به صفحات وب‌سایت لینک دهند و مخاطب را دقیقا به همان صفحه‌ای از وب‌سایت که پاسخ پرسشش را می‌دهد هدایت کنند. با این کار هم با مشتریان‌تان ارتباط برقرار کرده‌اید و هم ترافیک وب‌سایت‌تان را افزایش می‌دهید.
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش ترافیک وب‌سایت
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش ترافیک وب‌سایت
ضمنا می‌توانید در خود پست‌ها یا استوری‌ها هم به صفحات وب‌سایت‌تان‌ لینک دهید. مثلا وقتی عکسی یا ویدئویی پست می‌کنید، بهتر است در پست‌تان لینک وب‌سایت‌ را هم قرار دهید تا اگر کاربر جدیدی از طریق پست‌های شبکه‌های اجتماعی با برندتان آشنا شد، بتواند بلافاصله از وب‌سایت‌تان هم بازدید کند. حتی اگر کاربری لینک را دنبال نکند و به وب‌سایت‌تان وارد نشود، همین که پست‌هایتان را فقط لایک کند یا بازنشر دهد هم به‌نفع‌تان خواهد بود و می‌تواند به دیده‌ترشدن پست‌ها و افزایش ترافیک وب‌سایت‌تان کمک کند.
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش فروش
همه‌ی بازاریابان در هر کسب‌وکاری در تلاش‌اند که محصول یا خدمات‌ برندشان را به مردم بشناسانند. کسب‌وکارهایی که در بازاریابی موفق‌اند، به افزایش فروش می‌رسند. کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اتفاقا می‌توانند مردم را درمورد محصولات یا خدمات جدید برندتان به هیجان بیاورند و باعث افزایش فروش شوند.
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش فروش
راه اندازی یک کمپین در شبکه های اجتماعی به هدف افزایش فروش
برای مثال می‌توان از کمپین «فراپوچینوی تک‌شاخ» (Unicorn Frappuccino) نام برد. استارباکس به طراحی آیتم‌های ویژه در منو شهرت دارد. این آیتم‌های ویژه نوشیدنی‌های بامزه‌ای هستند که دقیقا به‌درد عکاسی و اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام می‌خورند. بنابراین استارباکس با استفاده از این فرصت فراپوچینوی تک‌شاخ را معرفی کرد. این نوشیدنی خاص با ترکیب رنگی جالبش فقط برای مدت محدودی در دسترس بود.
استارباکس ابتدا با اشتراک‌گذاری عکس‌های این نوشیدنی خاص در تمامی شبکه‌های اجتماعی برندش توجه مردم را به خود جلب کرد و هشتگ unicorn frappuccino# را هم راه انداخت تا مشتریانش به اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید این نوشیدنی متفاوت تشویق شوند. جالب است بدانید که فراپوچینوی تک‌شاخ ۵ دلاری با استقبال چنان زیادی مواجه شد که در همان نخستین هفته‌ی عرضه در آوریل ۲۰۱۷ توانست بیش از ۱۸۰ هزار پست را در شبکه‌های اجتماعی به خود اختصاص دهد. استارباکس به‌کمک همین کمپین توانست افزایش فروش چشمگیری را تجربه کند.
حالا که با نمونه‌هایی از اهداف کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آشنا شدید، بیایید ببینیم که برای راه‌اندازی چنین کمپین‌هایی باید به چه نکاتی توجه داشت.
نکات بسیار مهم برای راه اندازی کمپین در شبکه های اجتماعی
برای راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی روش‌های مختلفی وجود دارد و بسته به شاخه‌ی فعالیت برند، پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی و نوع کمپین می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌طورکلی در راه‌اندازی کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید به نکات زیر توجه داشت:
تحقیق درمورد رقبا برای راه‌اندازی کمپین در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

پیش از راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید زمانی را به تحقیق درمورد رقبا اختصاص دهید.
تحقیق درمورد رقبا برای راه‌اندازی کمپین در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید
تحقیق درمورد رقبا برای راه‌اندازی کمپین در شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید
سعی کنید در تحقیقات‌تان به پرسش‌های زیر را پاسخ دهید:
  • چه شرکت‌هایی برند رقیب‌تان هستند؟ آیا این شرکت‌ها حضور تأثیرگذاری در شبکه‌های اجتماعی دارند؟
  • کدام‌یک از برندهای رقیب کمپین‌های تبلیغاتی موفقی داشته‌اند؟
  • برندهای رقیب چه ترفندهایی برای جذب مخاطب دارند؟ دادن هدایای تبلیغاتی، برگزاری مسابقه یا گذاشتن استوری‌ها و ویدئوهای پخش زنده؟
  • پست‌های تبلیغاتی برندهای رقیب‌تان در شبکه‌های اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارند؟
امثال این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید تا دقیقا متوجه شوید که روی چه ارزش‌هایی باید انگشت بگذارید و چطور می‌توانید برای ارزش‌های انتخابی‌تان کمپینی منحصربه‌فرد راه‌اندازی کنید. حتی می‌توانید به کمپین‌های تبلیغاتی در غیر از شبکه‌های اجتماعی هم رجوع کنید تا بیشتر ایده بگیرید.
آموزش تولید محتوای مخاطب پسند
۱۱ رفتار و عادت بازدید کننده سایت که به شدت روش تولید محتوا را تحت تاثیر قرار میدهد( الگوی ۲ و ۶ مهم تر هستند)
تدوین استراتژی کمپین برای موفقیت بسیار مهم است

برای تدوین درست استراتژی کمپین‌ تبلیغاتی‌تان همیشه باید مخاطب هدف‌تان را در کانون توجه قرار دهید. اما چگونه؟
1.سعی کنید برای مخاطب هدف‌تان جذاب باشید
  • می‌خواهید توجه چه گروهی را به خودتان جلب کنید؟
  • می‌خواهید که با کمپین‌تان چه دستاوردی را برای برندتان و چه تجربه‌ای را برای مخاطبان‌تان رقم بزنید؟
  • می‌خواهید به چه ترفندی دنبال‌کنندگان‌تان را در شبکه‌های اجتماعی با کمپین‌تان همراه کنید؟
باید مطمئن شوید که کمپین‌تان برای مخاطبان هدف‌تان چیز جالب‌توجهی است. به‌عبارتی در تمامی مراحل کار نباید از مخاطبان هدف‌تان چشم بردارید. درغیراین‌صورت دنبال‌کنندگان‌تان به‌سادگی از پست‌هایتان خواهند گذشت و در کمپین‌تان هم شرکت نخواهند کرد.
برای اینکه راحت‌تر بتوانید مخاطبان‌تان را با خودتان همراه کنید، چند ترفند برای‌تان داریم:
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”2,3,4″ ihc_mb_template=”1″ ]
1-این روزها مردم در شبکه‌های اجتماعی از استوری‌ها و ویدئوهای پخش زنده بسیار استقبال می‌کنند. پس شاید بد نباشد که شما هم در کمپین‌تان برنامه‌ای برای گذاشتن استوری‌ها یا ویدئوهای پخش زنده داشته باشید.
2- ترفند دیگر اینکه باید مخاطب‌تان را مجاب کنید که اندکی درنگ کند و پست‌تان را بخواند یا ببیند. اگر پست‌تان حاوی اطلاعات ارزشمندی نباشد، اصلا چرا مخاطب باید برای کمپین‌تان وقت بگذارد؟! مثلا اگر می‌خواهید مسابقه برگزار کنید، برای پست‌تان متنی با کشش بالا بنویسید، طوری‌که مخاطب تا آخرش را بخواند، و حتما نحوه‌ی شرکت در مسابقه و روز اعلام برندگان را هم ذکر کنید. علاوه‌بر متن گیرا عکس یا ویدئوی پست‌تان هم باید ازلحاظ ویژگی‌های بصری جذابیت کافی داشته باشد.
3- ترفند آخر هم اینکه سعی کنید به تمامی سؤالاتی که زیر پست‌های تبلیغاتی کمپین‌تان پرسیده می‌شوند در اسرع وقت پاسخ دهید تا تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان‌تان داشته باشید.
نوع محتوای پست‌ها و پلتفرم اشتراک‌گذاری‌ را در کمپین شبکه های اجتماعی تعیین کنید
نوع محتوای پست‌ها و پلتفرم اشتراک‌گذاری‌ را در کمپین شبکه های اجتماعی تعیین کنید۲. نوع محتوای پست‌ها و پلتفرم اشتراک‌گذاری‌ را در کمپین شبکه های اجتماعی تعیین کنید

برای انتخاب نوع محتوا اول باید ببینید که اصلا چرا قرار است کمپین تبلیغاتی راه بیندازید.
آیا تعطیلات یا رویداد مهمی در پیش است که می‌خواهید به‌خاطرش کمپین راه بیندازید؟
آیا چون با شرکت دیگری شراکت کاری جدیدی را آغاز کرده‌اید کمپین راه می‌اندازید؟
ضمنا باید از همان ابتدا تصمیم بگیرید که نوع پست‌تان به چه پلتفرمی بیشتر می‌خورد. مثلا اگر کمپین‌تان به محتوای تصویری وابسته است، پس اینستاگرام پلتفرم مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد. یا مثلا اگر محتوای‌تان بیشتر ویدئوهای نسبتا طولانی است، احتمالا فیسبوک گزینه‌ی بهتری برای‌تان باشد. برای محتوای متنی کوتاه هم توئيتر پیشنهاد می‌شود.
3. معیارهای سنجش موفقیت کمپین‌تان را مشخص کنید
برای اینکه بتوانید درمورد میزان موفقیت کمپین‌تان نتیجه‌گیری کنید، باید از پیش معیارهای مشخصی را برای خودتان تعیین کنید. مثلا می‌توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس می‌تواند نشان دهد که برای مثال کمپین‌تان چقدر بازدیدکننده داشته است و چه تعداد دنبال‌کننده‌ی جدید از طریق همین کمپین به صفحه‌ی برندتان در شبکه‌های اجتماعی اضافه شدند. حتی می‌توانید با گوگل آنالیتیکس بفهمید که مردم چقدر در کمپین‌تان شرکت کردند و ترافیک وب‌سایت‌ یا میزان فروش‌تان از طریق کمپین اخیر چقدر افزایش داشته است.
آموزش تولید محتوا تاثیر گذار به کمک روانشناسی
هیپنوتیزم مخاطب به کمک ۵ تکنیک تولید محتوای تاثیر گذار
تولید محتوا + روانشناسی = افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش ، مشتری وفادار ( معرفی ۱۶ ترفند )
در انتشار پست برای کمپین‌ در شبکه های اجتماعی این موارد را رعایت کنید :

وقتی همه‌ی پیش‌زمینه‌ها را چیدید، دیگر وقتش است که پست‌تان را انتشار دهید. در انتشار پست برای کمپین‌های تبلیغاتی باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:
۱. پیام یکسانی را در شبکه‌های اجتماعی‌تان نشر دهید
کمپین‌تان را با انتشار پیامی مشخص در شبکه‌های اجتماعی مختلف شروع کنید. این پیام مشخص را باید در طول کمپین‌تان بارها تکرار کنید تا دنبال‌کنندگان‌تان همان پیام را بارها و بارها از شما بشنوند و خوب در ذهن‌شان بنشیند. مطالعات نشان داده است که تکرار پیام به افزایش تأثیرگذاری کمپین‌ کمک می‌کند و موجب برقراری اعتماد بین مخاطب و برند می‌شود.
۲. بین پست‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی‌تان تعادل برقرار کنید
انتشار پشت‌سرهم پست‌های تبلیغاتی می‌تواند برای دنبال‌کنندگان‌تان اذیت‌کننده باشد. اما اگر بین پست‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی‌تان تعادل مناسبی برقرار باشد، آن‌وقت دنبال‌کنندگان حس بهتری نسبت به برندتان پیدا خواهند کرد و بیشتر به شرکت در کمپین‌های تبلیغاتی‌تان علاقه‌مند می‌شوند. پس دنبال‌کنندگان‌تان را با انتشار مداوم پست‌های تبلیغاتی تحت فشار نگذارید و بدانید تنها زمانی از پست‌های تبلیغاتی‌تان نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت که در صفحات اجتماعی‌تان بین میزان پست‌های تبلیغاتی و غیرتبلیغاتی به تعادل برسید.
۳. محتوایی تهیه کنید که خاص برندتان باشد
پست‌هایی برای کمپین‌تان تهیه کنید که کمپین‌تان را به بهترین نحو ممکن به برندتان پیوند بزند. پست‌تان باید خاص برندتان باشد، آن هم طوری که وقتی کسی پست‌تان را می‌بیند، بدون خواندن اسم پروفایل بفهمد که این پست مال شماست. به‌این‌ترتیب عده‌ی بیشتری به دنبال‌کردن‌تان ترغیب خواهند شد.
سبک خودتان را در تولید محتوا تعیین کنید
راهنمای انتخاب بهترین سبک تولید محتوا ( چگونه با انتخاب سبک مینیمالیستی مخاطب را درگیر محتوا کنیم؟)
۴. به‌طور منظم با مخاطبان‌تان در ارتباط باشید
باید زمانی را به پاسخ‌گویی به سؤالات دنبال‌کنندگان‌تان اختصاص دهید و اصلا هم فرقی نمی‌کند که چند دنبال‌کننده دارید. حتی لازم است که کامنت‌های درخورتوجه را لایک کنید و به بازخورد مخاطبان‌تان پاسخ دهید. وقتی برای برقراری ارتباط با مخاطبان‌تان وقت بگذارید، آن‌وقت مخاطب هم شیرینی این تجربه را هرگز فراموش نخواهد کرد و وفاداری‌ بیشتری به برندتان پیدا می‌کند.
۵. برای کمپین‌تان هشتگی به‌یادماندنی تعیین کنید
تقریبا تمامی کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی هشتگ مخصوص خودشان را دارند. این هشتگ باید در تمامی شبکه‌های اجتماعی‌تان یکی باشد تا هم بتوانید وضعیت عملکرد کمپین‌تان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف راحت‌تر پیگیری کنید و مخاطبان‌تان هم راحت‌تر بتوانند در کمپین‌تان شرکت کنند. ضمنا هشتگی انتخاب کنید که خاص و به‌یادماندنی باشد.
برای کمپین‌تان هشتگی به‌یادماندنی تعیین کنید
برای کمپین‌تان هشتگی به‌یادماندنی تعیین کنید
برای مثال اسنیکرز در یکی از کمپین‌هایش هشتگ EatASnickers# را معرفی کرد. این هشتگ در جریان کمپین «تو وقتی گرسنه‌ای خودت نیستی» ساخته شد. درواقع اسنیکرز می‌خواست بگوید که ما وقتی گرسنه‌ایم رفتارهای غیرعادی همچون عصبانیت از خودمان بروز می‌دهیم، اما فقط کافی است یک گاز اسنیکر بخوریم تا همان خودِ خود دوست‌داشتنی‌مان شویم. این هشتگ هم گویای پیام کمپین بود و هم ساده و ترغیب‌کننده.
پست‌هایتان را با نرم‌افزارهای زمان‌بندی برای انتشار خودکار آماده کنید
با نرم‌افزارهای زمان‌بندی می‌توانید پست‌هایی را که برای کمپین‌تان آماده‌ کردید در صف انتشار خودکار قرار دهید. ابزارهایی ازجمله Hootsuite،Crowdfire، و CoSchedule به بازاریابان امکان می‌دهند تا پست‌های متنی، عکسی یا ویدئویی‌شان را همراه با هشتگ‌ها برای انتشار زمان‌بندی کنند. برخی از این ابزارهای زمان‌بندی حتی اطلاعاتی همچون نحوه‌ی عملکرد پست‌ها را نیز در اختیار بازاریابان قرار می‌دهند تا بتوانند بدانند که کدام پست‌ها خوبی داشته‌اند و در کدام‌شان باید اصلاحاتی ایجاد کرد.
قابلیت پخش ویدئوی زنده را در کمپین های شبکه های اجتماعی دست‌کم نگیرید
با پخش ویدئوهای زنده مخاطبان‌تان می‌توانند از هر جایی که هستند پیام‌تان را در زمان واقعی بشنوند. این خود هنوز قابلیتی است که برای کاربران شبکه‌های اجتماعی تازگی هیجان‌انگیزی دارد. برای انتشار ویدئوهای پخش زنده، فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و یوتیوب جزو بهترین پلتفرم‌ها به‌شمار می‌روند. با ویدئوهای پخش زنده می‌توانید دنبال‌کنندگان‌تان را از جدیدترین اخبار برندتان مطلع کند یا مثلا با مهمانان ویژه مصاحبه‌ی زنده انجام دهید.
آموزش تولید محتوای ویدئویی
معرفی ۹ سایت و ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدیویی و GIF در بازاریابی محتوا
چگونه با سئو ویدیو و محتوای ویدیویی رتبه #۱ گوگل شویم ؟ (معرفی ۱۶روش سئو محتوا + ابزارها و سایت های کاربردی )
تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای بقای برندها در میدان رقابت است. کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مقرون‌به‌صرفه‌ترند و درعین‌حال می‌توانند مخاطبان خیلی زیادی را برای‌تان به ارمغان بیاورند. یعنی هم ارزان و هم مخاطب‌پسند! بنابراین تعجبی ندارد که این روزها فعالیت‌های بازاریابی اغلب کسب‌وکارها روی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده است. پس هرچه زودتر دست‌به‌کار شوید و کمپینی تأثیرگذار ترتیب دهید تا لـ*ـذت فروشی بی‌سابقه را تجربه کنید.


* عنوان و برچسب های مناسب
* لینک های تمیز و مفید
* وجود تصاویر مرتبط و جذاب
* تاپیک به روز و میفد
* مطالب کافی و مفید​
انجمن رمان نویسی


تولید محتوای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
با این 12 روش تولید محتوای اینستاگرام ، تعداد لایک و فالور را در صفحه اینستاگرام کسب و کارتان افزایش بدهید (+دانلود برنامه و ابزارهای کاربردی )





در طول روز چند بار سراغ گوشی تان می روید که تعداد لایک ها یا فالوهای اینستاگرام تان را چک کنید ؟ این روزها تقریبا غیر ممکن است که در یک شبکه اجتماعی یک اکانت بسازیم اما دنبال این نباشیم که فالور بیشتری داشته باشیم یا عکس ها و متن ها و خلاصه محتوایی که منتشر میکنم دیده شود و پسندیده شود !
مگر میشود از این حجم هورمون های شادی که با دیدن لایک ها و فالورها در بدن مان تولید میشود بگذریم ؟!
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
شاید هم به تازگی تصمیم گرفتید یک اینفلونسر بشوید و یا از طریق اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر میلیون میلیون پول در بیاورید و به جای چرخ زدن بیخود و بی هدف در شبکه های اجتماعی از آنها کسب در آمد کنید .
به هر حال به هر هدفی که از اینستاگرام استفاده میکنید قطعا دوست دارید دیده شوید و معروف شوید و این قطعا به همان آسانی ای که فکر میکنید نیست و باید راهکارهایی را بلد باشید و در کنار آن به صورت مداوم و منظم تولید محتوا کنید
در اینجا می خواهیم با هم در مورد 12 تاکتیک افزایش فالور و لایک در اینستاگرام صحبت کنیم :
12 تاکتیک تولید محتوای اینستاگرام
تاکتیک 1 تولید محتوای اینستاگرام – برای 12.6 % جذب بیشتر مخاطب حتما از هشتگ استفاده کنید
شاید هنوز هم شما به اهمیت هشتگ ها در شبکه های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام پی نبرده باشید و توجه به این مساله نکنید که باید برای هر پست یک تعداد مشخص و محدودی هشتگ در نظر بگیرید ( لطفا در این مورد زیاده روی نکنید چون نتیجه عکس میگیرید !)
تولید محتوا و هشتگ گذاری در اینستاگرام

همانطور که پیدا شدن محتوا و مقاله ما در موتور جستجوی گوگل با کلمات کلیدی و یا جستجوی موضوع مورد نظر برای مخاطب امکان پذیر است در اینستاگرام هم هشتگ ها هستند که می توانند به مخاطب کمک کنند که بر اساس موضوعی که جستجو می کند ما را پیدا کند .
وقتی شما به عنوان مثال هشتگ #آموزش _تولید _محتوا را می زنید . هر کاربری که به تولید محتوا علاقه داشته باشد و این هشتگ را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو کند می تواند تمام پست هایی که شما نوشته اید و در ارتباط با تولید محتوا هستند را ببیند .
هر پستی که حداقل یک هشتگ مرتبط با موضوع کپشن داشته باشد می تواند 12.6 % مخاطب بیشتری را در اینستاگرام نسبت به پست های بدون هشتگ جذب کند . پس اگر می خواهید در اینستاگرام لایک بیشتری داشته باشید ، از هشتگ گذاری حرفه ای شروع کنید.
اما لطفا در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید!
درست است که اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا حداکثر 30 هشتگ در هر پست استفاده کنید اما بهتر است حداکثر بین 5 تا 10 هشتگ در هر پست استفاده کنید.
( × این اشتباهات را هر گز نکنید ×)
رمز و راز یک کمیپن اینفلوئنسر مارکتینگ موفق و پولساز
پیشنهاد رایتینا برای هشتگ گذاری در اینستاگرام :
  • صفحه اینفولنسرهای حوزه تخصصی خودتان را بررسی کنید و ببینید از چه هشتگ هایی و به چه تعدادی استفاده میکنند.
  • خودتان ارزیاب باشید . از تعداد و انواع هشتگ های مختلف استفاده کنید و نتیجه را بررسی کنید
  • 70 % هشتگ های که در اینستاگرام استفاده میشود مربوط به برند شخصی یا برند کسب و کار هستند . پس برای هر کدام از تصاویر و پست هایی که منتشر میکنید حتما از هشتگ های برند خودتان بین هشتگ های دیگر استفاده کنید مثلا #رایتینا
تاکتیک 2 تولید محتوای اینستاگرام– از تصاویر با سایز مناسب استفاده کنید
هیچ چیزی در اینستاگرام بدتر از این نیست که یک عکس با کیفیت عالی منتشر کنید و بعد عکس بریده شود یا نصفه آپلود شود یا به سختی آپلود شود.
سایز تصاویر مناسب برای اینستاگرام

پس برای اینکه عکسی که می خواهیم در اینستاگرام آپلود کنیم دچار مشکل نشود و اینستاگرام به انتخاب خودش آن را کوچک نکند بهتر است ما تصویر مناسبی را ارسال کنیم .
عرض و طول تصاویر در اینستاگرام باید حداقل 1080*1080 باشد . البته اینستاگرام تصاویر را در ابعاد ۶۱۲ * ۶۱۲ پیکسل نشان می‌دهد. و به طور خاص ابعاد تصاویری که درحالت افقی قرار می گیرند ۱۰۸۰ * ۵۶۶ پیکسل نشان داده می‌شوند و در حالت عمودی نیز ابعاد تصاویر برابر با ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل می باشد .
این جا هم میتونید کلی ابزار پیدا کنید :
معرفی 29 ابزار تولید محتوای تصویری (ساخت اینفوگرافیک+ تغییر اندازه تصاویر +ساخت گیف)
برای ویرایش و سایز کردن عکس ها برای اینستاگرام می توانید از این برنامه ها و ابزارها استفاده کنید :
Snapseed : یک ویرایشگر عالی عکس می باشد که به وسیله گوگل توسعه و به بازار ارائه شده است .
VSCO Cam : یک برنامه کامل دیگر برای ویرایش تصاویر
Camera+ : تنظیم نور دهی و فوکوس در این برنامه به صورت جداگانه قابل انجام است . میزان تاریکی و روشنی تصاویر به راحتی قابل کنترل است .
Overgram : از 16 فونت متفاوت برای ویرایش و متن نویسی عکس ها در آن استفاده میشود
Pic Stitch : رتبه #1 کلاژ عکس ها و ویدئوها
Squaready : این برنامه به شما کمک میکند که بدون نیاز به برش عکس آنها را در اینستاگرام منتشر کنید
Hipstamatic : یک برنامه اخطار عکس و تصاویر عالی
البته باید علاوه بر سایز مناسب عکس ها به جذاب بودن آنها هم توجه کنید . مطالعات نشان داده اند که تصاویر روشن 592 % بیشتر از تصاویر تیره برای مخاطب جذاب هستند . و بهتر است از تصاویری استفاده کنید که رنگ های خاکستری روشن ، سبز و آبی در آنها وجود داشته باشد .
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعیتاکتیک 3 تولید محتوای اینستاگرام – در عکس ها از یک CTA خاص استفاده کنید
اینستاگرام مشخصا یک شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس است اما حتی در اینجا هم نمی توانیم از تاثیر و جادوی کلمات غافل بشویم . شما با اضافه کردن یک CTA یا یک دکمه اقدام به عمل در عکسهای اینستاگرام می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و این دقیقا همان چیزی است که هدف شما در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی کسب و کارتان می باشد.
علاوه بر عکس نوشته ها شما می توانید از این نوع CTA ها در کپشن عکس ها هم استفاده کنید .
تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

شما همچنین می توانید از مخاطب خود بخواهید که :
  • روی عکس ها دوبار بزند
  • دوستان خود را تگ کند
  • نظرات خودش را در کامنت ها بگذارد

( این راهکارها 100% جواب میدهند )
11 نکته ساده اما مهم که همه برندهای موفق در تولید محتوای توییتر به کار می گیرند
تاکتیک 4 تولید محتوای اینستاگرام – کپشن های منحصر به فرد بنویسید
در بسیاری از موارد شما به کمک تولید محتوای حرفه ای برای شبکه های اجتماعی می توانید مخاطب را ترغیب به عمل و اعلام حضور کنید .
شما می توانید برای « مزه دار کردن » کپشن های اینستاگرام خودتان از این ترفندها استفاده کنید :
  • یک سوال مطرح کنید
تولید محتوا و کپشن نویسی اینستاگرام
تولید محتوا و کپشن نویسی اینستاگرام
  • یک راهنما یا ترفند چند خطی بنویسید

  • در مورد یک مزیت و ویژگی خاص برند یا کسب و کارتان بنویسید

  • با محتوای خاص کمی شوخی به محتوا اضافه کنید !

و یک چیز جالب اینکه برای به حداکثر رساندن میزان تعامل مخاطب با صفحه اینستاگرام تان باید از اموجی ها به میزان مناسب و هدفمند استفاده کنید . ( خواهشا در این مورد هم زیاده روی نکنید . بعضی از کپشن ها یا کامنت ها انقدر پر از اموجی خنده ، لبخند ، گریه ، عصبانی ، خجالت و… هم زمان با هم است که کلا متنی دیده نمیشود و هدف خاصی نشان داده نمی شود. اصولا اموجی ها باید بیان احساس شما در لحظه نوشتن و پست متن باشند و قطعا یک انسان نرمال نمی تواند همزمان هم بخندد هم عصبانی باشد هم گریه کند هم تعجب کند هم …!! )
تاکتیک 5 تولید محتوای اینستاگرام – ارسال پست ها در زمان مناسب
در مورد زمان مناسب ارسال پست ها در شبکه های اجتماعی اغلب تحقیقات مربوط به سایت های معتبر خارجی است که مشخصا ممکن است نتایج حاصل در مورد مخاطب ایرانی مقداری متفاوت باشد اما می توانیم از آنها به عنوان یک ایده یا راهنما استفاده کنیم و البته خودمان در پست های مختلف تست کنیم و ببینیم در چه زمان هایی پست ها بهتر دیده می شوند.
انتشار محتوا در ساعت های مشخص در اینستاگرام

مثلا در این بررسی ها نشان داده شده است که در روزهای دوشنبه و یک شنبه میزان تعامل مخاطب بیشتر است . و بهترین ساعت 8-9 صبح است و البته هر ساعت دیگری به جز 3-4 ساعت بعد از ظهر .
و ویدئو ها در ساعت 9 شب بیشترین بازدید را داشته اند و بهترین ساعت کلی انتشار پست ها در ساعات غیر کاری نسبت به ساعت های کاری است .
چون ممکن است عادات و رفتارهای مخاطب ایرانی متفاوت از این رفتار باشد و بنابراین بهترین کار در پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی روش آزمون و خطاست .
این هم برای لینکدین Linkedin :
3 ترفند تولید محتوای لینکدین که در یک روز میزان بازدید را 24 برابر میکند؟
تاکتیک 6 تولید محتوای اینستاگرام – مسابقات جالب و هیجان برانگیزی راه بیاندازید
این روزها یکی از بهترین راه های جذب مخاطب در اینستاگرام، راه اندازی یک مسابقه هیجان بر انگیز است . ما در هر سنی که باشیم هر نوع جایزه گرفتنی را دوست داریم حتی غیر مادی ترین جایزه ها را .
تولید محتوا برای مسابقه شبکه های اجتماعی
تولید محتوا برای مسابقه شبکه های اجتماعی
در مورد هدف خود به مخاطب مستقیم توضیح بدهید تا دقیقا مخاطب را به همان کاری که هدف تان هست ترغیب کنید . قبل از برگزاری مسابقه قوانین و اهداف خود را مرور کنید :
  • از مخاطب بخواهید پست شما را لایک کند تا برنده شود . به عنوان مثال برای لایک 193 یک جایزه نقدی بگذارید ، یا برای لایک 567 یکی از محصولات تان را به صورت رایگان به عنوان جایزه بگذارید …
  • می توانید مسابقه ای برگزار کنید برای هشتگ گذاری با برند شما . مثلا سامسونگ هرچند وقت یکبار یک مسابقه برگزار میکند که مخاطب یک عکس با گوشی خود میگیرد و با هشتگ # Samsung یا #سامسونگ منتشر می کند . یا برند کاله هم از این مسابقات زیاد برگزار میکند که مخاطب با یک محصول خاص مثلا لاکتیویا عکس بیاندازد و در صفحه خودش با هشتگ #کاله منتشر کند .
  • می توانید مخاطب را ترغیب کنید تا 2-3 تا از دوستانش را تگ کند تا بتواند در مسابقه شما شرکت کند
تولید محتوا برای مسابقه اینستاگرامی

و در کنار این موارد همیشه از یک هشتگ خاص برای برند خودتان استفاده کنید که مخاطب بعد از مدتی هر جا این هشتگ را دید یاد شما یا برند شما بیافتد .
تاکتیک 7 تولید محتوای اینستاگرام – استوری های جذاب در اینستاگرام از پشت صحنه های کار یا زندگی تان منتشر کنید
استوری اینستاگرام به شما کمک میکند تا بتوانید پشت صحنه کارتان را به مخاطب نشان بدهید و با او ارتباط نزدیک تری برقرار کنید . هر مخاطبی در مورد پشت صحنه ها بسیار کنجکاو است حالا چه پشت صحنه زندگی خصوصی شما چه پشت صحنه کسب و کار شما . مثلا اگر شما یک رستوران دار هستید می توانید از پشت صحنه درست کردن غذاها هر روز یک یا چند استوری بگذارید .
استوری اینستاگرام

برای انتشار استوری اینستاگرام به این شکل عمل کنید :
  • بر روی دکمه مثبت یا اضافه در گوشه سمت چپ صفحه اصلی اینستاگرام کلیک کنید . البته با کشیدن کل صفحه به سمت راست می توانید به عنوان یک راه میانبر سریع تر این کار را انجام دهید .
  • روی دکمه دایره در پایین صفحه بزنید و ویدئو خودتان را ضبط کنید . تا زمانی که می خواهید استوری را ضبط کنید دست تان روی دکمه باشد.
  • هر متن یا طرحی که می خواهید روی تصاویر باشد را اضافه کنید و با زدن روی آیکون مداد می توانید نوع قلم را انتخاب کنید .
  • و در نهایت روی دکمه check-mark بزنید
تولید محتوای برای استوری اینستاگرام

برای جذاب شدن استوری اینستاگرام تان :

  • یک عکس یا ویدئوی شخصی سازی شده منتشر کنید
  • یک نکته سریع آموزشی را به اشتراک بگذارید. مثلا «ترفندهای آموزشی سه شنبه ها »
  • تبلیغ فروش با قیمت پایین در مدت زمان محدود
  • یک رای گیری یا نظر سنجی در مورد کسب و کارتان یا حتی ترندهای روز
  • پاسخگویی به سوالات از روی کنجکاوی مخاطب ها
  • در پروفایل تان یک لینک از سایت تان را بگذارید
با توجه به هدفی که می خواهید مخاطب را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به سمت آن هدایت کنید از جمله اینکه او را به سایت تان هدایت کنید یا ، برای ثبت نام تلفنی ترغیب کنید ، یا به وبلاگ خودتان بفرستید یا … می توانید آدرس URL مورد نظرتان را در پروفایل خودتان بگذارید .
اینستاگرام این اجازه را به شما نمی دهد که در هر جایی به تعداد نامحدود لینک بگذارید . فقط می توانید آدرس صفحه مورد نظرتان را در قسمت بیو و قسمت آدرس وب سایت بگذارید تا به کاربران دیگر نشان بدهد .
گذاشتن آدرس سایت در بیو اینستاگرام
گذاشتن آدرس سایت در بیو اینستاگرام
برای وارد کردن آدرس سایت تان در اینستاگرام به این شکل عمل کنید :
  • به قسمت ویرایش پروفایل بروید
  • در قسمت بیو و website آدرس وب سایت خودتان را وارد کنید
  • و بعد هم روی Done کلیک کنید
و حتما خودتان یکبار روی لینک کلیک کنید تا اشتباهی کاربر را به یک صفحه نادرست هدایت نکنید
اگر برای تبلیغ کارتان نیاز به اینفلوئنسر دارید بخوانید :
چگونه یک میکرو اینفلوئنسر مناسب برای کسب و کارمان پیدا کنیم ؟
تاکتیک 8 تولید محتوای اینستاگرام – انتشار ویدئوهای جذاب و به یاد ماندنی در اینستاگرام
حتما در بین پست ها ویدئو های جذاب و جالب هم منتشر کنید . هر چند که طبق برخی از تحقیقات و مطالعه ها نشان داده شده است که میزان جذابیت ویدئو ها نسبت به عکس ها در اینستاگرام کمتر هستند اما قطعا این به معنی بی اثر بودن ویدئو ها در اینستاگرام نیست . خصوصا از زمانی که طول مدت زمان ویدئو از 15 ثانیه به 60 ثانیه افزایش پیدا کرد .
مثلا برند نایک در اینستاگرام خودش از ویدئو ها به میزان زیادی استفاده میکند
تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام

تاکتیک 9 تولید محتوای اینستاگرام– تصاویر بنریBanner Images یا پازلی منتشر کنید
یکی از راه های کنجکاو کردن مخاطب و جلب توجه او در اینستاگرام منتشر کردن تصاویر Banner Images یا به صورت قطعه ای و پازلی در زمان های پشت سر هم و مشخص است .
برای قطعه قطعه کردن تصاویر و ایجاد Banner Images می توانید از این ابزارها استفاده کنید :Giant Square ، Banner
اگر می خواهید کمپین راه بیاندازید :
راهنمای راه‌اندازی کمپین‌ در شبکه‌های اجتماعی( + نمونه کمپین های موفق)
تاکتیک 10 تولید محتوای اینستاگرام – از یک اخطار یا تم خاص برای عکس های اینستاگرام تان استفاده کنید
یکی از بهترین کارها خصوصا در مورد برندها و کسب و کارها این است کهاز یک تم یا اخطار خاص برای تمام عکس هایی که منتشر میکنید استفاده کنید تا مخاطب هر جایی که عکس شما را دید تشخیص بدهد که این عکس متعلق به شما یا برند شماست .
طبق گزارشی که Refinery29 منتشر کرده است شما می توانید با استفاده از یک اخطار مناسب تا 21 % شانس دیده شدن عکس تان را بیشتر کنید و تا 45 % هم احتمال کامنت گذاری را افزایش بدهید .
  • برای یک دست شدن صفحه تان و عدم به هم ریختگی در ذهن مخاطب از عکس هایی با یک اخطار یا تم خاص استفاده کنید
  • از عکس های سیاه و سفید اصلا استفاده نکنید
  • و از فیلترهایی که میزان رنگ را شدت میدهند استفاده نکنید چون برای مخاطب جذاب نیست
تولید محتوا برای اینستاگرام

تاکتیک 11 تولید محتوای اینستاگرام – حتما به شبکه های اجتماعی دیگرتان هم لینک بدهید
به احتمال زیاد شما به عنوان یک برند شخصی یا کسب و کار در شبکه های اجتماعی مختلفی اکانت دارید . مثلا فیس بوک ، توییتر و لینکدین و…
و یک لینک سازی بین این شبکه های می تواند به میزان زیادی برای کسب و کار شما مفید باشد . مثلا هر چند وقت یکبار می توانید از تویتر خود یا حساب فیس بوک تان به اینستاگرام لینک بدهید و تعدادی از مخاطبین را از این صفحه ها به صفحه اینستاگرام تان هدایت کنید.
تاکتیک 12 تولید محتوای اینستاگرام – افراد با تخصص مشابه خودتان و یا اینفلونسرهای حوزه کاری خودتان را حتما فالو کنید
حتما در اینستاگرام بگردید و اینفلونسرهای حوزه تخصصی خودتان و یا افرادی که علاقه های مشابه با شما دارند پیدا کنید . برای پیدا کردن این افراد می توانید از هشتگ های خاص کسب و کار یا هدف تان استفاده کنید و در اینستاگرام جستجو کنید . مثلا یک هشتگ اصلی در حوزه کاری ما # تولید _محتوا است که با جستجوی آن می توانید افرادی که در زمینه تولید محتوا یا موارد مشابه فعالیت میکنند را پیدا کنید و آنها را بشناسید و فالو کنید .
انجمن رمان نویسی


تولید محتوای حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا