خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
با تولید محتوای حرفه ای در خبرنامه ایمیلی به ازای هر 1000 تومان هزینه 40000 تومان سود کنید !
خبرنامه ایمیلی ، محتوایی اطلاعاتی و آموزشی محور است که از طریق ایمیل به گروهی از مشترکان سایت که ممکن است مشتریان بالقوه و بالفعل باشند ارسال میشود . خبرنامه ایمیلی یکی از محتواهایی است که می توانیم به کمک آن خدمات یا محصولات خودمان را به مشتریان معرفی کنیم و اگر به شکلی حرفه ای عمل کنیم می توانیم از رقبای خودمان جلو بیافتیم .
گاهی این روزها به خاطر حضور شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک این طور فکر میکنیم که شاید دوران ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل گذشته است و ایمیل در حال فراموشی است ، اما بازاریابی ایمیلی همچنان می تواند یکی از بهترین روش ها برای کسب رضایت مشتریان و جذب افراد بیشتر باشد.
بیش از ۸۰ % بازاریابان معتقدند که بهترین راه برای حفظ و کسب رضایت مشتریان استفاده از ایمیل است.( منبع )
یک نکته جالب این است که اگر حرفه ای عمل کنید می توانید به ازای هر 1000 تومان که برای ایمیل هزینه می کنید 40000 تومان سود به کسب و کارتان وارد کنید . اما قطعا اگر در زمان تولید محتوای خبرنامه ایمیلی فقط به این فکر کنید یک چیزی بنویسید و منتشر کنید ، کمکی به جذب و افزایش وفاداری مشتریان تان نخواهد کرد و فقط هزینه تان را راهی سطل آشغال میکنید ، علاوه بر اینکه مخاطب با یکبار دیدن خبرنامه ایمیلی شما حس ناخوشایندی پیدا میکند و حس میکند شما جز مزاحمت برای او هیچ فایده ای ندارید و قطعا ایمیل های شما را راهی اسپم میکند .
چگونه می توانیم میزان اثر بخشی خبرنامه ایمیلی خودمان را ارزیابی کنیم ؟
میزان اثر بخشی خبرنامه ایمیلی را به کمک فاکتورهای مختلفی می توانیم بسنجیم از جمله :
  • افزایش تعداد مشترکان خبرنامه
  • افزایش میزان کسانی که خبرنامه ما را خوانده اندبه کمک میزان Open Rate یا باز شدن خبرنامه ارسالی
  • افزایش اقدام به عمل مخاطب بر اساس میزان نرخ کلیک
  • افزایش میزان خرید محصول یا خدماتی که در مورد آنها در خبرنامه ارسالی صحبت کردیم
چگونه به کمک تولید محتوای حرفه ای ، یک خبرنامه ایمیلی پر بازدید تولید و ارسال کنیم ؟
1- هدف خود را قبل از تولید محتوای خبرنامه ایمیلی کاملا واضح مشخص کنید
اولین چیزی که باید در هنگام تولید محتوای خبرنامه ایمیلی به آن فکر کنید این است که “به چه دلیل در حال نوشتن و ویرایش این خبرنامه هستید؟”
اگر پاسخ این سوال را نمی دانید و یا پاسخ تان این است که به این خاطر می نویسید که به مخاطب قول داده اید که هر هفته این ساعت خبرنامه ای برای او بفرستید و الان از زمان مورد نظر گذشته و شما چیزی نفرستاده اید و مانند بچه های دبستانی که مشق های شان را در آخرین لحظه می نویسند که تنبیه نشوند ، هول هول مشغول پر کردن محتوای خبرنامه هستید قطعا شما اصلا فرد حرفه ای در تولید محتوا و بازاریابی ایمیلی نیستید و هیچ نتیجه ای هم از این نوع خبرنامه های تان نمی گیرید
این روزها بهترین راه ارتباط با مخاطب محتوای تعاملی و شخصی سازی شده برای مخاطب است . بنابراین اگر می خواهید خبرنامه ای بنویسید اول از هر چیزی باید نیاز مخاطب هدف تان را بشناسید و بر طبق آن محتوا تولید کنید
[ihc-hide-content ihc_mb_type=”block” ihc_mb_who=”” ihc_mb_template=”3″ ] تعدادی از اهدافی که باید در تولید محتوای خبرنامه ایمیلی دنبال کنید :
  • جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک
  • ترغیب مخاطب به دانلود کتاب یا مقاله های رایگان
  • تبلیغ محصول جدید، معرفی تخفیف یا پیشنهادات ویژه
  • ارائه راه حل برای مشکلی خاص در زمینه ی فعالیت شما
  • برند سازی و افزایش اعتبار در ذهن مخاطب
مثلا به این خبرنامه ایمیلی ترلو Trello نگاه کنید :
تولید محتوای خبرنامه ایمیلی- الگوی ترلو
تولید محتوای خبرنامه ایمیلی- الگوی ترلو
بسیاری از افرادی که از اپلیکیشن ترلو استفاده میکنند یا به دنبال آن هستند کسانی هستند که برای مدیریت وظایف و کارهای روزانه ی خود شان به سراغ این اپلیکیشن می روند . ترلو به مخاطب کمک میکند که بهره وری خودش را افزایش دهد و در مدت زمان کم کارهای بیشتری را انجام دهد و به نوعی در مدیریت زمان به آنها کمک میکند .
به همین خاطر تیم تولید محتوای ترلو اخیرا یک خبرنامه ایمیلی با عنوان“روتین صبحگاهی برای افزایش افزایش خلاقیت و بهره وری “ برای مشترکان خودش ارسال کرده است .این دقیقا چیزی است که مخاطبان این اپلیکیشن به دنبال آن هستند و به همین خاطر به محض اینکه این عنوان را میبیند به احتمال بیشتری روی آن کلیک میکند و آن را باز میکند و می خواند .چون اکثر افراد یکی از سخت ترین کارها در دنیا را صبح زود بیدار شدن و انجام کارهای روتین صبحگاهی می دانند و از طرف دیگر موفق ترین آدم های مشهور دنیا در زندگی نامه و سبک زندگی خودشان به این مورد اشاره کرده اند که یکی از عواملی که باعث موفقیت آنها شده همین صبح زود بیدار شدن است .
شما می توانید از محتوای خبرنامه برندهای مشهور الگو بگیرید و اهداف مشخصی را در خبرنامه برای خودتان تعیین کنید و همان ها را تیتر خبرنامه خودتان بکنید
[/ihc-level-link]
2- در تولید محتوای خبرنامه ایمیلی به جای کپی برداری خلاق باشید

قطعا با این حجم ایمیل های تبلیغاتی که هر روز برای مخاطب ها ارسال میشود ، جلب توجه مخاطب برای باز کردن ایمیل و کلیک روی لینک ها و ورود به سایت اصلا کار راحتی نیست و لازم است در تولید محتوا به شکلی کاملا حرفه ای عمل کنید .
پس یکی از فاکتورهای مهم در افزایش میزان باز شدن خبرنامه های ایمیلی و افزایش نرخ کلیک به کارگیری خلاقیت در تولید محتوای آنهاست .
برای اینکه ایمیل شما خاص باشد و توجه مخاطب را جلب کند می توانید از این ترفندها استفاده کنید :
  • مشخصا اولین چیزی که مخاطب از خبرنامه شما می بیند نه تصاویر هستند و نه محتوای ایمیل ، تنها چیزی که می تواند باعث شود مخاطب ایمیل شما را باز کند یا نکند عنوان خبرنامه ایمیلی است . و تنها چیزی که عنوان از آن ساخته شده کلمات هستند . پس برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل ها باید از کلمات قدرتمند در تولید محتوا استفاده کنید . شاید باور نکنید ولی چند بار این کلمات را امتحان کنید و بینید که چگونه می توانید با تغییر فقط یک کلمه در عنوان و استفاده از کلمات قدرتمند نرخ باز شدن را چندین برابر کنید
دانلود 193 کلمه قدرتمند در تولید محتوا

  • شخصی سازی محتوای ایمیل هم یکی از مواردی است که در رایتینا بارها در مورد آن صحبت کرده ایم . و یکی از راه های شخصی سازی محتوای ایمیل استفاده از نام کاربر در ابتدای متن ایمیل است

  • یکی دیگر از راه های افزایش نرخ باز کردن یا نرخ کلیکی خبرنامه های ایمیلی استفاده از حس اهمیت و فوریت در عنوان و محتوای ایمیل است . و حتی یکی از بهترین راه ها استفاده از تایمر زمان برای ایجاد حس فوریت در محتوای ایمیل است . مثلا اگر قرار است شما فقط به مدت 24 ساعت تخفیف ویژه برای مخاطب در نظر بگیرید چه بهتر اینکه از یک تایمر یا شمارشگر معکوس برای ایجاد حس فوریت در ذهن مخاطب استفاده کنید

ایجاد حس فوریت در محتوای خبرنامه ایمیلی
ایجاد حس فوریت در محتوای خبرنامه ایمیلی

مثلا این نمونه را ببینید که به چه شکلی حس فوریت و محدودیت را در ذهن مخاطب ایجاد میکند:
فوریت در خبرنامه ایمیلی
فوریت در خبرنامه ایمیلی

3- در خبرنامه ایمیلی از محتوای تصویری و ویدئویی در ایمیل استفاده کنید اما زیاده روی نکنید
عکس ها ، انیمیشن و گرافیک ها می‌توانند هم باعث شکست و هم باعث موفقیت چشم گیر خبرنامه ی شما شوند. آن ها می توانند برند شما را به بهترین نحو ممکن به نمایش بگذارند.
گذاشتن آیکون های جالب در کنار عنوان خبرنامه ایمیلی : شاید این روزها ایمیل هایی را در اینباکس خودتان دیده باشید که در کنار عنوان یک آیکون مثلا خنده ، دلار ، ساعت و… دیده باشید . استفاده از این آیکون های تصویری در کنار محتوای قوی عنوان می تواند باعث جلب توجه بیشتر مخاطب شود
استفاده از قالب ایمیلی مناسب و مینیمال بدون تصویرهای اضافی که هم بتواند مخاطب را جذب کند و هم بیش از حد باعث حواس پرتی او نشود هم می تواند در جذب مخاطب تاثیر گذار باشد . و علاوه بر این تمام سعی خود را بکنید که مهمترین و جذاب ترین بخش محتوا را همان چند خط اول بگذارید . علاوه بر این سعی کنید تصویر هایی انتخاب کنید و در تصویر توضیحاتی باشد که مخاطبی که حتی حوصله خواندن متن را ندارد بتواند با دیدن همین تصاویر ایده اصلی ایمیل را بگیرد.
و نکته مهم تر این است که سعی نکنید از تمام فضای ایمیل استفاده کنید ، گذاشتن فضاهای خالی به اندازه مناسب در خبرنامه ایمیلی می تواند در جذب مخاطب و خوانایی بیشتر ایمیل شما تاثیر گذار باشد .
Gamification و انیمیشن: مشخصا همه ما انسان ها به بازی علاقه داریم و هر جا که به نوعی پای بازی در میان باشد نمی توانیم از آن بگذریم و رها کنیم . یکی از بهترین راهکارها برای افزایش تعامل با مخاطب در محتوای خبرنامه استفاده از انیمیشن و گیمیفیکیشن است . مثلا می توانید بر روی کارت هایی که به صورت مجازی در محتوای خود قرار دادید، از انیمیشن یا طراحی‌های خاص که مرتبط با محتوا هستند استفاده کنید. همچنین می توانید یک کارت با عنوان کوپن تخفیف طراحی کرده اید در محتوای خبرنامه خودتان بگذارید. تمامی این کارها باعث جذب خوانندگان می‌شود.
گیمیفیکیشن در تولید محتوای خبرنامه ایمیلی
گیمیفیکیشن در تولید محتوای خبرنامه ایمیلی4- خبرنامه ایمیلی را برای مخاطب بنویسید نه برای خودتان
اگر در یک خبرنامه ایمیلی فقط و فقط از خودتان و خوبی های تان بگوییدقطعا برای مخاطب هیچ انگیزه ای نمیگذارید که بخواهد ایمیل های شما را بخواند .علاوه بر اینکه لازم است گاهی از مزایای برندتان نسبت به رقبا یا محصول یا خدمات تان بگویید اما به میزان چند برابر باید برای مخاطب مفید باشید و چیزی برای گفتن داشته باشید و اطلاعات مفیدی در اختیار او بگذارید
از محتوایی که کاربران آن ها را تولید کردند استفاده کنید: روشی دیگر برای ارزش بخشیدن به خبرنامه، استفاده از محتوایی است که کاربر، آن را تولید کرده است. این کار را می توانید توسط به اشتراک گذاری محتوایی که توسط مشتریان طرفداران خودتان تولید شده است انجام دهید. می‌توانید از مثال هایی که در زندگی واقعی اتفاق افتاده است استفاده کنید یا داستان های مشتریان را در میان بگذارید و هم می توانید به سوالات و پرسشنامه هایی در رابـ*ـطه با محصول یا سرویسی که ارائه می دهید پاسخ دهید و آن ها را در محتوای خود بگذارید. این کار باعث می شود خبرنامه حالت شخصی به خود بگیرد، مختص به خود شما باشد و در نتیجه خواننده های بیشتری را جذب میکند.
انتشار اخبار روز مرتبط در خبرنامه ایمیلی
انتشار اخبار روز مرتبط در خبرنامه ایمیلی
موضوعات روز را به اشتراک بگذارید: و در آخر، شما می‌توانید از خبرنامه به عنوان پلتفرمی برای اشتراک گذاری اخبار روز که مربوط به حوزه ی فعالیت تان است استفاده کنید. مردم دوست دارند از آخرین اخبار و جریانات برند مورد علاقه شان اطلاع داشته باشند. همیشه سعی کنید تا محتوایی تولید کنید که کاربران نتوانند مشابه آن را در جای دیگری پیدا کنند.


* عنوان و برچسب های مناسب
* مطالب مفید و کاربردی
* لینک های مخفی و تمیز
* تصاویر مرتبط و کاربردی​
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی
انجمن رمان نویسی


سود ۴۰٪

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا