خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱- چشم انداز بَد

هیچ حجمی از سایه نمی تواند ساختار اشتباه طراح را درست کند. مطمئن باشید که اشیاء هنگامی که از بیننده دور میشوند، کوچکتر می شوند. این شامل همه قسمت های شئ مورد نظر می شود. مهارت پرسپکتیو خطی خود را تقویت کنید.

۲- نمای کلی

ما هر بار برای کشیدن طرح مورد نظر ، با ابزار مور نظر(مداد) روی صفحه خط میکشیم. دنیای واقعی هیچ نمای کلی (خط) ندارد. تلاش ما برای ارائه طرح واقعی با استفاده از نمای کلی صرفا جهت نمایش طرح مسطح (دو بعدی) و یا کارتونی میباشد. سعی کنید دنیا را به جای نمای کلی به صورت سه بعدی با جزئیات کامل ببینید. کشیدن خطوط اصلی برای مشخص کردن محدوده هر قسمت ، در مراحل اولیه طراحی مناسب است اما در یک طراحی کامل شده کمتر استفاده می شود.

۳- انطباق نور

ما به خاطر نور می بینیم. فراموش نکنید که به منبع نور در طراحی خود اشاره کنید. این به این معنی است که یک طرف از شی بطور کلی روشن تر یا تاریک تر از طرف دیگر آن است. به عنوان مثال شاید قسمت بالای اشیاء شما باید به صورت روشن ترین قسمت تصویر ترسیم شود.

۴- شیب مناسب

بنا به دلایلی, زمانی که هنر آموزان جوان در ابتدا یادمی گیرند که چگونه مفهوم شیب را ایجاد کنند (ترکیبی از مقادیر رنگ ازتیره به روشن). آنها می خواهند که از این مورد در همه جا استفاده کنند. مقادیر درجه بندی شده رنگ ها (شیب ها) جای خودرا درشکل های گرد مانند مخروط ها، استوانه ها و کره ها نشان می دهند اما بطور معمول بر روی اشیای مسطح مانند مکعب اینطور نیست. به اشیایی که سعی دارید آنها را طراحی کنید با دقت نگاه کنید و هرگز از خود تصور نکنید.


10اشتباه رایج در طراحی با قلم

 

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵- سایه نامرتب

هنرمندان موفق زمانی که میخواهند یک اثر با کیفیت بالا ایجاد کنند، آدمهای صبوری هستند. احتمالا بیشترین اشتباهات رایج در طراحی در این مورد است… مقاومت کردن دربرابر وسوسه برای سرعت بخشیدن به فرایند سایه زنی و عجله کردن برای تمام شدن نقاشی است. حرکات آخر خود را با دقت و توجه بیشتری نسبت به حرکات اولیه ترسیم کنید. اغلب تفاوت بین یک اثر خیره کننده هنری که توجه مردم را جلب و خیره می کند با یک اثر هنری معمولی، زمانی است که برای ایجاد آن صرف شده است. خلق اثر هنری زیبا زمان زیادی طول می کشد.! فقط این واقعیت رابپذیرید و زمان زیادی را به طراحی های خود اختصاص دهید. هر یک ازقسمت ها رابه انتها برسانید و نیمه کاره رها نکنید. زمانی که شما در حال طراحی هستید و وقت خود را برای آثار هنری گذاشته اید و به توجه بیشتر برای ایجاد یک شاهکار نیازدارید، تمامی حواس پرتی ها را حذف کنید.

۶- خطوط اضافه (شبح مانند)

اگر شما تعداد زیادی از خطوط تیره مداد را از طراحی خود پاک کرده اید، ممکن است بخواهید طراحی را پیش نویس اولیه درنظربگیرید. بهترین کار این است که پیش نویس اولیه را که دیگر پاک نخواهید کرد به ورق جدید انتقال دهید وسپس آن را سایه بزنید تا تمام شود. شما می توانید این کار را ازطریق کاغذ انتقال یا جعبه نور انجام دهید. اگر شما به سایه زدن روی کاغذ اصلی ادامه دهید به احتمال بسیار زیاد طرح را با خطوط سفید (اثری که روی کاغذ بعد از پاک کردن هم میماند) زیادی به پایان میرسانید. این خطوط سفید زشت در روی کاغذ بسیار کسل کننده هستند. اگر چه پاک کن جای مداد را پاک می کند، اماخط ها هنوز بخشی از کاغذ هستند و هنگامی که طراحی را بعد از آن سایه میزنید خطوط شبح مانند رانشان می دهد.


10اشتباه رایج در طراحی با قلم

 

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷- نادیده گرفتن خطای چشم

هنگامی که یک طراحی را ایجاد می کنید در واقع شما یک چشم انداز از دنیای واقعی و درک شده را ایجاد می کنید. این اصل برای همه آثار هنری مانند پرتره، منظره، زندگی روزمره و .. صادق است. اصول خاصی وجود دارد که دیدگاه ما را هدایت می کند و بسیاری از آنها با زاویه چشم ما ارتباط دارند. هنگام طراحی هر جسمی که آموزش ندیده اید، اگر جسمی در بالای سطح چشم شما قرار داشته باشد برای نشان دادن بالای این شی مثال نامناسبی است. برعکس این هم صادق است. اشیای طراحی شده زیر سطح چشم شما نشان می دهند که شما و بینندگان طراحی خود باید بالای این شی را ببینید.

این اشتباه طراحی اغلب توسط هنرمندان مبتدی قابل مشاهده است، بنابراین مراقب باشید. مطمئن شوید که توجه میکنید شی مورد نظر در چه سطحی از چشم شما قرار دارد در غیر این صورت شما یک تصویر با اجزای جدا از هم خواهید داشت که از نظر بیننده درست درک نخواهد شد.

۸- دایره ها

دایره ها به شکل قطعی جذاب هستند، اما به ندرت در طراحی هایی که تلاش می کند جهان را در اطراف ما را نمایش دهند، دیده می شوند. شما احتمالا تعجب خواهید خواهید کرد که این چگونه ممکن است؟ اگر چه بسیاری از اشیا حاوی دایره ها هستند معمولا نادرست است که اشیاء دایره ای را به صورت یک دایره کامل در طراحی خود بکشید. از هر زاویه دیگری به جز زاویه مستقیم، شکل دایره باید به صورت بیضی شکل درنظر گرفته شود. این توضیح برای چشم اندازهای مناسب و برای ایجاد توهم های موثر فرم و فضا در کارهای هنری شما را شامل می شود.


10اشتباه رایج در طراحی با قلم

 

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,318
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
۹- مواد بد

این یک اشتباه طراحی است که حتی ممکن است ازآن آگاهی نداشته باشید. هر گلف باز حرفه ای در لیگ قهرمانان با یک باشگاه تنها می تواند لبخند بزند. من گلف را خیلی تمرین نمی کنم. من یک بازی دو ساله را در یک سال انجام می دهم. اما،این بدان معنی نیست که یک مجموعه خوب ازباشگاه ها به گلف بازان کمک نمی کنند. همین امر برای هنرمندان هم صدق می کند. اگر شما سعی می کنید که یاد بگیرید که چگونه طراحی کنید و ازطرح های وحشتناک استفاده می کنید،خود را درمعرض کمبود قرار می دهید. ابزارهای ترسیم کیفیت شما به طیف گسترده ای ازتوانایی های علامت گذاری تبدیل می شوند و بسیار آموزنده است. مدادرنگی ارزان قیمت چگالی رنگدانه را نداشته و کاغذ ارزان بی دوام بوده و وقت را تلف میکنند.

اگر قصد دارید وقت خود را صرف یادگیری چگونگی رسم کنید لطفا برای خودتان بهترین وسایلی که میتوانید تهیه کنید. لوازم هنری خوب ممکن است گران به نظربرسد، اما شما از تعداد بسیارزیادی ازآنها ساعت ها استفاده خواهیدکرد.شمابایدطراحی هایی راکه افتخارآمیزهستندرا ایجادکنید.شمانیزازاین واقعیت که لوازم هنری خوب درمقابل پیری نیزمقاومت می کند رابپذیرید درحالی که اکثرلوازم هنری ارزان قیمت نیستند.

۱۰- ذهنیت ثابت/توانایی طبیعی

بسیاری ازدانش آموزان کلاس های هنری به افرادی نگاه می کنند که به نظرمی رسد مهارت بیشتری نسیت به خودشان دارند و سپس به این نتیجه می رسند که آنها با استعداد نیستند. آنها پس از آن حالت ذهنی خود رابه یک سطح که تعیین می کند که هرگز در طراحی خوب نباشد قفل می کنند. این نوع از خود کم بینی یک فاجعه است و متاسفانه در زمینه هنرهای تجسمی بسیار رایج است.

حقیقت این است که:رسم می تواند آموخته شود. اگر از اشتباهات رایج طراحی مطلع شوید، یاد خواهید گرفت که حتی سریعتر بکشید. مطالعات نشان می دهند که مردم تمایل به چیزهای خوب دارند، زیرا آنها در سن نوجوانی به چیزی علاقه داشته اند و اجازه داده شده در محیطی پرورش یابند که منابعش را نیز پرورش دهد. تمرین ویادگیری طول میکشد. اگرشما مایل به یادگیری و تمرین هستید، می توانید هر چیزی را یاد بگیرید..حتی طراحی!


10اشتباه رایج در طراحی با قلم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا