- عضویت
- 3/10/19
- ارسال ها
- 1,158
- امتیاز واکنش
- 10,559
- امتیاز
- 323
- زمان حضور
- 73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک تصویر می تواند به اندازه ۱۰۰۰ واژه حرف برای گفتن داشته باشد!
تصاویر خوب و گویا به درک بهتر چیزی که مینویسید، کمک زیادی میکند. اما پیدا کردن عکسهای خوب و باکیفیت برای تولید محتوای وب سایت، وبلاگ و شبکههای اجتماعی کمی سخت است.
اگر بخواهید، عکسی انتخاب کنید که تکراری نباشد، با موضوع محتوایتان کاملا هماهنگ باشد و البته کیفیت خوبی هم داشته باشد، باید ساعتها توی اینترنت بگردید و جستوجو کنید.
به عنوان شخصی که میخواهید در زمینه تولید محتوا کار کند، باید کمی بیشتر از بقیه درباره شیوه جستجوی تصاویر و ابزارهای در دسترس آن بدانید. ابزارهای متنوعی برای خلق تصاویر مختلف وجود دارند. بیشتر این ابزارها، رایگان هستند اما برای استفاده از امکانات جانبی آنها، نیاز به پرداخت مبالغی هم وجود دارد.
با ابزارهای طراحی تصاویر در تولید محتوا آشنا شوید
این روزها، ابزارهای متنوعی برای ویرایش و خلق تصاویر مناسب برای تولید محتوا در هر زمینه ای وجود دارد. اگر میخواهید، به وبلاگ، وبسایت یا شبکههای اجتماعیتان، حال و هوای منحصربفرد و جذابی بدهید باید دستکم یکی از این ابزارها را به خوبی بشناسید و به کار بگیرید.
هر چقدر بیشتر با ابزارهای مناسب تولید محتوا، تصویر و… آشنا باشید، نتایج کارتان چشمگیرتر میشود و حرفهایتر عمل خواهید کرد.
حرفهایها خیلی سریعتر و راحتتر کارهای خود را پیش میبرند
ابزارهای ساخت تصاویر
کانوا (Canva) :
کانوا Canva یکی از ابزارهای چندمنظوره برای تولید تصاویر در تولید محتوااست. این ابزار جالب، بخشهای متنوعی دارد. فرقی نمیکند که میخواهید، تصاویر مناسب برای محتوایتان بسازید، رزومه درست کنید یا به دنبال طراحی جلد کتاب هستید، در هر حال کانوا برایتان گزینههای مختلفی در آستین دارد.
این ابزار پرطرفدار برای شبکههای اجتماعی هم خدمات خیلی خوبی ارائه میکند. عکسهای پسزمینه یا کاور، عکس برای پُستهای مختلف،عکس پروفایل و تصاویر تبلیغاتی از جمله خدماتی است که کانوا به رایگاندر اختیار کاربران قرار میدهد. تغییر حجم عکسها، ساخت لوگو، ایجاد کُلاژهای مختلف تصویری و اینفوگرافیک هم از سایر بخشهای مفید و مورد استفاده کانوا است.
پیکمانکی (PicMonkey) :
پیک مانکی PicMonkey هم یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفیدی است که به شما کمک میکند، محتوایی جذاب و مخاطبپسند تولید کنید. طراحی و ویرایش تصاویر باکیفیت برای شبکههای اجتماعی نقش زیادی در همراه شدن مخاطبان با شما دارد.
PicMonkey از آن ابزارهایی است که به شما انتخابهای زیادی میدهد: تولید عکس پروفایل، تغییر حجم و اندازه عکسها، تصاویر کُلاژ و… . یکی دیگر از عواملی که باعث میشود، پیکمانکی در فهرست ابزارهای تصویری جای خیلی خوبی داشته باشد، وبلاگ این ابزار است.
وبلاگ PicMonkey در سطح اینترنت به کاربران مختلف، درباره استفاده از هر یک از ویژگیها و گزینههای این ابزار توضیح و آموزش میدهد. پس دیگر هیچ نقطه گنگ و مبهمی در استفاده از آن باقی نمیماند. چه چیزی از این بهتر؟
استنسیل (Stencil) :
استنسیل Stencil هم از آن ابزارهای مفیدی است که آشنایی با آنمیتواند به کلی شیوه ارتباطتان با مخاطب را دگرگون کند. استنسیل در لغت به معنای شابلون است. یعنی همان وسایلی که طرحهای مختلفی را مثل یک قالب روی خود دارند و با گذاشتن آنها روی کاغذ و… می توانید به سادگی چندین طرح مشابه را ترسیم کنید.
استنسیل یا همان شابلون هم دقیقا چنین کاربردی دارد. به کمک آن میتوانید، لوگوها و طرحهایی که برای تولید تصویر کشیدهاید، ذخیره کنید و بعدا برای کارکردهای مختلف از آنها استفاده کنید.
استنسیل هم مثل دو ابزاری که قبلتر معرفی کردیم، کاربردهای مختلفی مثل: تغییر اندازه، امکان ایجاد کلاژ و… دارد فقط باید یادتان باشد که همه امکاناتی که در اختیار کاربران میگذارد به صورت رایگان نیست. اگر ميخواهید از همه بخشهای آن استفاده کنید باید اندکی دست به جیب بشوید.
بیفانکی (BeFunky):
با بیفانکی BeFunky هم میتوانید، تصاویر مختلفی را ویرایش کنید. یکی از ویژگیهای برجسته بیفانکی این است که برخلاف بیشتر ابزارهای تولید و ویرایش تصاویر نیازی به ثبتنام در وبسایت ندارد.
همین موضوع کار را راحت و دوستداشتنیتر میکند. چون دسترسی به آن خیلی سادهتر میشود. با بیفانکی هم میتوانید اینفوگرافیک درست کنید، کلاژهای جالب بسازید و به عبارتی دیگر تصاویری خلق کنید کهمخاطب را جادو میکند.
کار کردن با بیفانکی خیلی ساده است و برای کسانی که خیلی حرفهای از عکس و ویرایش و… سر در نمیآورند، ابزار خیلی مناسبی خواهد بود.
معرفی ۲۰ سایت برای دانلود عکس های با کیفیت در تولید محتوا
ابزارهای ویژه ساخت اینفوگرافیک چیست؟
اینفوگرافیکها همان تلفیق عکس و متن هستند.
همان تصاویری که چکیده متن را به شکل خلاصه در چند دقیقه به مخاطب نشان میدهند و برای دنیای پرسرعت امروز که دیگر کسی فرصتی برای خواندن متنها بلندبالا ندارد، بسیار مناسب هستند.
البته توضیحی کوچک درباره ریشه نامگذاری این امکان تصویری-متنی برایتان جالب خواهد بود. واقعیت این است که واژه اینفوگرافیک از ترکیب دو کلمه اینفورمیشن (information) به معنای اطلاعات و گرافیک (graphic) به معنای نگاره یا همان طرح ترسیمی ساخته میشود.
اگر این دو تا کلمه را با هم ترکیب کنیم نتیجه میشود اینفوگرافیک که متأسفانه بیشتر وقتها به اشتباه اینفوگرافی خوانده میشود. از اسم و اسمبازی که بگذریم باید به سراغ معرفی ابزارهای مفیدی برویم که به تولید اینفوگرافیک به ما کمک میکنند.
به کمک ابزارهای تولید اینفوگرافیک خیلی راحت و ساده می توان حجم زیادی از اطلاعات را به شکل تصاویری جالب درآورد. بازاریابان دیجیتالی و کسانی که در زمینه تولید محتوا دستی بر آتش دارند به خوبی متوجه ارزش اینفوگرافیکها هستند.
اگر بخواهیم به یکی از دلایل آنها اشاره کنیم باید به قابلیت به اشتراکگذاری تصاویر اشاره کنیم. خیلی راحت و ساده میتوانید، اینفوگرافیکهایی را که ساختهاید در انواع شبکههای اجتماعی منتشر کنید. اما بهتر است برای ساخت اینفوگرافیکهای کاربردی و جذاب، با ابزارهای آن آشنا بشوید:
ابزارهای ساخت اینفوگرافیک
وِنیج (Vennage):
ونیج Vennage از آن دسته ابزارهایی است که انگار فکر شما را میخواند. فقط کافی است، دادهها و اطلاعاتی را که میخواهید در قالب اینفوگرافیک دربیاورید به این ابزار بسپارید تا نتیجهای مطلوب و ایدهآل در اختیارتان بگذارد. قالبهای متنوعی در ونیج وجود دارد. باید ببینید که کدام قالب و شکل برای تولید اینفوگرافیک، برایتان مناسبتر است و با سلیقهتان همخوانی بیشتری دارد. البته نکتهای هم در این میان وجود دارد: اگر بخواهید از همه امکانات ونیج بهره ببرید باید کمی خرج کنید چون تمام امکاناتی که ارائه میدهد، رایگان نیست.
اینفوگرام (Infogr.am):
اینفوگرام Infogr.am ، یکی از آن ابزارهای به شدت تخصصی و حرفهایاست. با اینفوگرام میتوانید دادههای خیلی وسیعی را به شکل اینفوگرافیک دربیاورید. طراحی لوگو هم از سایر امکاناتی است که اینفوگرام در اختیارتان میگذارد. اما اگر می خواهید از چیزهای دیگری که اینفوگرام ارائه میکند، استفاده کنید باید هزینه پرداخت کنید. اینفوگرام برای تصویرسازی دست شما را میگیرد و اجازه میدهد که محتوای تصویریتان کاملا حرفهای و شکیل به نظر برسد.
پیکتوچارت (PiktoCHart):
پیکتوچارتPiktoCHart از آن دست ابزارهایی است که میان تولیدکنندگان محتوای تصویری مشهور است. امکانات بینظیر و متنوع این ابزار رایگان است و دلیل شهرت و محبوبیت آن هم دقیقا همین نکته است.
یکی دیگر از مزایایی پیکتوچارت این است که هم حرفهایها دوستش دارند و هم افراد مبتدی. ساختار ساده و قابل فهمی که ارائه میکند باعث شده تا گستره وسیعی از کاربران به سراغش بروند. بسیاری از سازمانهای مطرح و معروف برای طراحی لوگو و تصویر از پیکتوچارت بهره میبرند.
ویزمی (Visme):
ویزمی Visme هم برای افراد مبتدی، انتخاب خیلی خوبی به حساب میآید. مراحل کار با این ابزار برای غیرحرفهایها خیلی ساده است. به راحتی میتوان به کمک ابزارهای رایگان ویزمی به تولید انواع گرافیک پرداخت و تصاویری باکیفیت و عالی تولید کرد.
ایزلی (Eas.ly):
ایزلی Eas.ly ادعا میکند که بیش از ۴ میلیون اینفوگرافیک تولید کرده است. این ادعا کاملا درست است. چون اگر شما هم سری به آن بزنید، خیلی زود متوجه میشوید که کار کردن با ایزلی خیلی راحت و دوستداشتنی است. نسخه رایگان آن نسبت به نسخه پولی، امکانات کمتری ارائه میکند اما باز هم ابزار خیلی خوبی است. اگر نخواهید بابت تولید محتوای تصویری، هزینه کنید حتما باید به سراغ نسخه رایگان ایزلی بروید.
با ابزارهای ساخت لوگو آشنا هستید؟
حتما شما هم موافق هستید که لوگوها بخش خیلی مهمی از هویت بصری هستند. بسیاری از مخاطبان از طریق لوگوها با شما ارتباط برقرار میکنند و رفته رفته به کمک لوگو میتوانید سهم بزرگی از ذهن مخاطب را به خود اختصاص بدهید.
اگر طراحی خوبی برای لوگو صورت داده باشید، در حافظه بصری مخاطب جای میگیرید و به این سادگیها از ذهنش خارج نخواهید شد. بنابراین، کافی است تا لوگوی شما در جایی دیده بشود تا سریعا برای مخاطب و بیننده تداعی بشوید. اگر کمی برای طراحی لوگوی خوب هزینه کنید، به نتایج شگفتانگیزی میرسید اما با وجود ابزارهای ساخت و طراحی لوگو، دست کسانی که نمیخواهند دست به جیب بشوند هم کاملا باز است.
ابزارهای ساخت لوگو
لوگوگاردن (LogoGarden):
لوگوگاردن LogoGarden ، ابزاری به شدت ساده و سریع برای طراحی لوگو است. اگر خیلی با طراحی لوگو آشنا نباشید و با طراحی لوگو به کمک تصاویری که از قبل موجود هستند و در کتابخانه این ابزار وجود دارند، مشکلی ندارید، سریعا به سراغ لوگوگاردن بروید. علاوه بر خدمات رایگانی که این ابزار طراحی لوگو در اختیار شما قرار میدهد، تیم لوگوگاردن در ازای دریافت مبالغی که طراحی لوگوی اختصاصی هم انجام میدهند.
لوگوتایپمیکر (LogotypeMaker):
لوگوتایپمیکر LogotypeMaker یکی از بهترین ابزارها برای شرکتهای کوچک و استارتاپهایی است که به دنبال طراحی لوگوی اختصاصی برای کسبوکار نوپای خود هستند. در این وبسایت، بیش از ۲۰۰فونت و اندازه برای تایپ وجود دارد. اگر میخواهید لوگویی ساده و جالب داشته باشید حتما به وبسایت لوگوتایپمیکر هم سری بزنید که دست خالی بیرون نخواهید رفت.
یوکرفت (UCraft):
یوکرفت UCraft یکی از سیستمهای معروف تولید محتوا است. علاوه بر این، خدماتی هم در زمینه ویرایش لوگو به مشتریان ارائه میکند. کار کردن با یوکرفت ساده است و اگر چه لوگویی که طراحی میکنید، خیلی حرفهای نیست ولی برای تازهکارها و کسانی که برای وبلاگ یا وبسایتشان به دنبال لوگو هستند، گزینه خوبی به شمار میرود.
لوگاستر (Logaster):
لوگاستر Logaster هم یکی دیگر از ابزارهای تولید لوگوی رایگان است که به شما اجازه دانلود تصاویر مختلف در اندازههای کوچک میدهد. اگر میخواهید از تصاویر برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید باید به دنبال به روز کردن نسخههای تازه باشید. در این صورت تصاویری که برای طراحی لوگو به کار خواهید برد، بزرگتر و واضحتر در دسترستان قرار میگیرند.
ابزارهای تولید محتوای نقل قول را میشناسید؟
حتما دقت کردهاید که یکی از پرطرفدارترین مطالب و محتواهایی که در سطح شبکههای اجتماعی تولید میشود، نقل قولها است. نقل قولها و جملاتی که از جانب افراد موفق و مشهور در صفحات اجتماعی گذاشته میشود، برای عموم مردم خیلی جذاب و خواندنی است. حالا اگر بتوانید به کمک ابزارهایی شکل ظاهری و بصری این نقل قولها را هم زیبا و دیدنی کنید، به شمار مخاطبانتان قطعا اضافه میشود. حبابهای جذاب و بامزهای که در آنها متن و جملهای را نقل میکنید، تأثیر زیادی در جلب مخاطب دارد.
ابزار های تولید محتوای نقل قول
ریسایت (Recite):
به کمک ریسایت Recite میتوانید نقلقولهایی درشبکههای اجتماعی خود بگذارید که جادو میکنند. وبسایت ریسایت، تِمهای متفاوت زیادی در اختیار شما قرار میدهد. با هر سلیقهای که داشته باشید، چیزی برایتان فراهم خواهد شد. اگر به دنبال استفاده از نقلقولها و تأثیرگذارتر شدن آنها هستید حتما سری به ریسایت بزنید که ضرر نخواهید کرد.
کوئوزیو (Quozio):
کوئوزیو Quozio هم ابزاری دیگر برای تولید نقلقولهای مختلف است. این ابزار هم برای طراحی نقلقولهای ساده بسیار کاربردی است اما نسبت به ریسایت که در قسمت قبلی معرفی شد، از امکانات کمتری برخوردار است به همین خاطر کمی در انتشار نقل قولها کار را سخت میکند.
کوتوسکاور (Quotscover):
کوتوسکاور Quotscover ابزاری فوقالعاده برای تبدیل کردن نقل قولها به عکس کاور در شبکههای اجتماعی است. این ابزار برای تمام شبکههای اجتماعی کاربرد دارد. اگر دوست دارید که طعم حرفهای بودن را بچشید، حتما به کوتوسکاور هم فکر کنید.
با ابزارهای رایگان ساخت کُلاژ آشنا شویم
اگر چرخی در صفحات مختلف شبکههای اجتماعی بزنید حتما با نمونههای مختلفی از کلاژها رو به رو خواهید شد. این کلاژها همان تابلوهایی هستند که از چندین تصویر در کنار هم ساخته شدهاند. مثلا افراد در شبکههای اجتماعی برای تبریک تولد دوستانشان زیاد از این ابزار استفاده میکنند و سعی میکنند با قرار دادن تصاویر مختلف فرد در لحظههای قشنگ، تبریک جانانهای به او بگویند. از تولد که بگذریم، این کلاژها برای تولید محتواهای مختلف نیز کاربرد زیادی دارند و هم از نظر دیداری زیبا هستند و هم میتوانند، داستانی طولانی را در قالب چند تصویر که کنار هم نشستهاند، به خوبی بیان کنند.
ابزارهای ساخت کلاژ
فُتُر (Fotor):
فُتر Fotor وبسایت فوقالعادهای برای ساختن کلاژها است. با آپلود کردن تصاویری که دوست دارید از رایانه، شبکههای اجتماعی، دراپباکس و… می توانید کلاژی زیبا داشته باشید. ضمن اینکه خبر بسیار خوبی که میتوان درباره فتر به شما داد، این است که اپلیکیشن آن هم در قالب اندروید، اپل و ویندوز قابل استفاده است.
فوتویزی (PHotovisi):
ساختار فوتویزی PHotovisi برای ساختن کلاژ خیلی ساده است. به راحتی میتوانید با انتخاب یک تِم، عکستان را به آن اضافه کرده و با انواع متنها و شکلها، کلاژی جالب درست کنید. اما باید حواستان باشد که اگر بخواهید از نسخه رایگان و در دسترس فوتویزی استفاده کنید، علامت واترمارک یا همان نقشهایی که مثل لوگویی کوچک، نام و نشان فوتویز را نشان میدهد روی کلاژهایی که میسازید، قرار خواهد گرفت.
پیکچرتولایف (Picture2life):
پیکچرتولایف Picture2life یکی از قویترین ابزارها برای ویرایش تصویراست. خیلی سریع و ساده به کمک آن میتوانید کلاژهایی شخصیسازیشده بسازید و انواع GIF را طراحی کنید. خدمات مختلفی به صورت غیررایگان هم از سوی این ابزار تولید کلاژ به کاربران ارائه میشود. اما به طور کلی رایگان و در دسترس عموم است.
فوتوکلاژ (PHotoCollage):
فوتوکلاژ PHotoCollage هم نمونهای از ابزارهای رایگان است که به کاربران کمک میکند، کلاژهای زیبایی متناسب با سلیقه خود برای انواع شبکههای اجتماعی مثل گوگلپلاس، توئیتر و… بسازند. این ابزار هم دارای خدمات جانبی دیگری است که استفاده از آنها هزینه دارد.
گوگل فوتوز (Google Photos):
آیا میدانستید که گوگل در بخش ابزارهای ویرایش تصویر خود، ابزاری هم برای ساخت کلاژ دارد؟ به کمک گوگلفوتوز Google Photos میتوانید برای خود کلاژهایی طراحی و تولید کنید و آنها را روی گوگلدرایو ذخیره کنید. برای اینکه کیفیت کارتان بالا برود، ابزارهای ویرایش متنوعی وجود دارد. بهترین نکته ماجرا این است که تمام ابزارهای متنوع این ابزار کاملا رایگان ارائه میشود.
معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )
عکسهای کاور یا پسزمینه را چطور انتخاب کنید؟
عکسهای پسزمینه یا همان عکسهای کاور در جلب نظر مخاطبان نقش خیلی مهمی دارند. دلیل این اهمیت به خاطر این است که عکس کاور اولین چیزی است که مخاطبان در صفحات اجتماعی میبینند. پس باید روی چنین چیز مهمی به خوبی کار کنید و ابزارهای لازم برای تولید و طراحی آنها را بشناسید.
ابزار طراحی عکس های کاور و پس زمینه
پیجمودو (Pagemodo):
پیجمودو Pagemodo بیش از ۱ میلیون کاربر دارد. ویژگیهای متنوع و کاربردی آن مثل: تِمهای مختلف، تصاویر گوناگون و امکان آپلود کردن تصاویری از دستگاههای مختلف کاربر باعث شده است که همه به سراغ این ابزار رایگان بروند. اما اگر بخواهید در مسیری حرفهایتر کار کنید برای به روز کردن پیجمودو باید به سراغ نسخههای پولی بروید.
ادوبی اسپارک (Adobe Spark):
ادوبی اسپارک Adobe Spark ، یک اپلیکیشن رایگان است که به کاربران در ساخت کاور شبکههای اجتماعی کمک میکند. این اپلیکیشن تعداد زیادی ابزار ویرایش، تغییر اندازه و… دارد. البته نکتهای هم وجود دارد که حتما باید بدانید. بَنر ادوبیاسپارک تا زمانی که به عضویت ادوبی کلاود (adobe cloud) درنیایید، روی تصاویر پسزمینه شما وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که ادوبی کلاود هم سیستمی است که با پذیرش عضو، امکان استفاده از گزینههای مختلفی را به کاربران میدهد.
ابزارهای تولید تصاویر پروفایل را هم بیشتر بشناسید
بعد از اینکه توانستید نظر مخاطبانتان را با تصاویر مناسب و جذاب پسزمینه یا همان کاور به صفحه خود جلب کنید باید به سراغ تصاویر پروفایل مناسب بروید. اما برای ایجاد تصاویر گیرا باید از چه ابزارهایی استفاده شود؟
ابزارهای تولید تصاویر پروفایل
تایملایناسلایسر (Timeline Slicer):
Timeline Slicer هم یکی دیگر از ابزارهایی است که به شما در ویرایش عکسهای پروفایلتان کمک میکند. این ابزار مفید میتواند میان اندازه و ترکیب عکس پروفایل و کاور تناسب ایجاد کند. این ابزار علاوه بر خدماتی که در زمینه عکس پروفایل در دسترس کاربران قرار میدهد برای طراحی و مقیاسبندی عکسهای تبلیغاتی هم مناسب است.
ابزارهای تغییر و ویرایش اندازه تصاویر از چه قرار هستند؟
ابزارهای تغییر اندازه از جمله مهمترین برنامههایی هستند که برای ویرایش تصاویر به آنها نیاز است. هرکسی که دستی در تولید محتوا دارد به خوبی میداند که این نرمافزارها چقدر مهم هستند. نمونههای رایگان زیادی در میان ابزارهای ویرایش تصویر وجود دارد.
ابزار تغییر اندازه تصاویر
(Simple Image Resizer):
این سایت به معنای واقعی کلمه، کاربردوست است. برای کار کردن با آن تنها کافی است تا عکس خود را وارد کنید و با انتخاب ابعاد جدید مورد نظر، به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.
پیکریسایز (Picresize):
پیکریسایز Picresize هم از آن دسته برنامههایی است که حتما باید امتحان کنید. انواع جلوههای بصری، فرمتهای مختلف تصویر و… در این ابزار وجود دارند و کارتان را در ویرایش و ایجاد عکسهای ناب و زیبا بسیار راحت میکند.
(Landscape By Sprout Social):
یکی از مشکلاتی که عضویت و مدیریت شبکههای اجتماعی مختلف به کاربران تحمیل میکند، تنوع اندازه تصاویری است که در هر یک استفاده میشود. اگر از ابزار لنداسکیپ استفاده کنید، دیگر لزومی به نگرانی درباره این تنوع و تکثر نیست. با ارائه عکس به این برنامه و انتخاب شبکه اجتماعی مورد نظر، دقیقا به همان فرمت و اندازه استانداردی که هر شبکه دارد، خواهید رسید.
گیفها را چگونه بسازید؟
گیفها از جمله کارهای گرافیکی جالبتوجهی هستند که باعث جذب مخاطب میشوند. تنوع ساخت گیفها به کمک ابزارهایی رایگان به شما کمک میکند که مشتریان و مخاطبان خوبی پیدا کنید. در ادامه به نمونههایی از این ابزارها پرداخته شده است.
ابزار ساخت گیف
گیفی (Giphy):
گیفی Giphy یکی از معروفترین وبسایتها در زمینه تولید گیف است. البته روی تلفظ این عبارت (GIF)، کمی اختلاف نظر وجود دارد. بعضیها به آن گیف میگویند و بعضی دیگر جی.آی.اِف و… اما در هر حال، با هر تلفظی که میخواهید به سراغ ساختن گیفها بروید، بهتر است وبسایت گیفی را در نظر داشته باشید. این وبسایت علاوه بر اینکه خود، گیفهای آماده متنوعی به کاربران ارائه میکند، امکان تولید گیف از ویدیوهای مختلف را نیز فراهم کرده است. یکی از مزایای خیلی خوب این وبسایت، استفاده از خدمات بدون نیاز به عضویت و ورود و… است.
(PHHHTO):
این اپلیکیشن تلفن همراه هم ویدیوهایی به شکل گیف برای گوشیهای اپل و اندروید میسازد. گیفهایی که با این برنامه برای تولید محتوا میسازید، با تفاوتی اندک کیفیتی مشابه با سایر گیفها دارد.
(Imgflip):
این برنامه هم به شما کمک میکند تا خیلی زود و سریع، گیفهایی جالب بسازید. ایمیج فلیپ برای ساخت گیف از ویدئوهای آنلاین، ویدئوهایی که خودتان در ابزارهای خود دارید (موبایل، دوربین و…) یا تصاویر کاربرد دارد و کار کردن با آن بینهایت ساده است.
انجمن رمان نویسی
تصاویر خوب و گویا به درک بهتر چیزی که مینویسید، کمک زیادی میکند. اما پیدا کردن عکسهای خوب و باکیفیت برای تولید محتوای وب سایت، وبلاگ و شبکههای اجتماعی کمی سخت است.
اگر بخواهید، عکسی انتخاب کنید که تکراری نباشد، با موضوع محتوایتان کاملا هماهنگ باشد و البته کیفیت خوبی هم داشته باشد، باید ساعتها توی اینترنت بگردید و جستوجو کنید.
به عنوان شخصی که میخواهید در زمینه تولید محتوا کار کند، باید کمی بیشتر از بقیه درباره شیوه جستجوی تصاویر و ابزارهای در دسترس آن بدانید. ابزارهای متنوعی برای خلق تصاویر مختلف وجود دارند. بیشتر این ابزارها، رایگان هستند اما برای استفاده از امکانات جانبی آنها، نیاز به پرداخت مبالغی هم وجود دارد.
با ابزارهای طراحی تصاویر در تولید محتوا آشنا شوید
این روزها، ابزارهای متنوعی برای ویرایش و خلق تصاویر مناسب برای تولید محتوا در هر زمینه ای وجود دارد. اگر میخواهید، به وبلاگ، وبسایت یا شبکههای اجتماعیتان، حال و هوای منحصربفرد و جذابی بدهید باید دستکم یکی از این ابزارها را به خوبی بشناسید و به کار بگیرید.
هر چقدر بیشتر با ابزارهای مناسب تولید محتوا، تصویر و… آشنا باشید، نتایج کارتان چشمگیرتر میشود و حرفهایتر عمل خواهید کرد.
حرفهایها خیلی سریعتر و راحتتر کارهای خود را پیش میبرند
ابزارهای ساخت تصاویر
کانوا (Canva) :
کانوا Canva یکی از ابزارهای چندمنظوره برای تولید تصاویر در تولید محتوااست. این ابزار جالب، بخشهای متنوعی دارد. فرقی نمیکند که میخواهید، تصاویر مناسب برای محتوایتان بسازید، رزومه درست کنید یا به دنبال طراحی جلد کتاب هستید، در هر حال کانوا برایتان گزینههای مختلفی در آستین دارد.
این ابزار پرطرفدار برای شبکههای اجتماعی هم خدمات خیلی خوبی ارائه میکند. عکسهای پسزمینه یا کاور، عکس برای پُستهای مختلف،عکس پروفایل و تصاویر تبلیغاتی از جمله خدماتی است که کانوا به رایگاندر اختیار کاربران قرار میدهد. تغییر حجم عکسها، ساخت لوگو، ایجاد کُلاژهای مختلف تصویری و اینفوگرافیک هم از سایر بخشهای مفید و مورد استفاده کانوا است.
پیکمانکی (PicMonkey) :
پیک مانکی PicMonkey هم یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفیدی است که به شما کمک میکند، محتوایی جذاب و مخاطبپسند تولید کنید. طراحی و ویرایش تصاویر باکیفیت برای شبکههای اجتماعی نقش زیادی در همراه شدن مخاطبان با شما دارد.
PicMonkey از آن ابزارهایی است که به شما انتخابهای زیادی میدهد: تولید عکس پروفایل، تغییر حجم و اندازه عکسها، تصاویر کُلاژ و… . یکی دیگر از عواملی که باعث میشود، پیکمانکی در فهرست ابزارهای تصویری جای خیلی خوبی داشته باشد، وبلاگ این ابزار است.
وبلاگ PicMonkey در سطح اینترنت به کاربران مختلف، درباره استفاده از هر یک از ویژگیها و گزینههای این ابزار توضیح و آموزش میدهد. پس دیگر هیچ نقطه گنگ و مبهمی در استفاده از آن باقی نمیماند. چه چیزی از این بهتر؟
استنسیل (Stencil) :
استنسیل Stencil هم از آن ابزارهای مفیدی است که آشنایی با آنمیتواند به کلی شیوه ارتباطتان با مخاطب را دگرگون کند. استنسیل در لغت به معنای شابلون است. یعنی همان وسایلی که طرحهای مختلفی را مثل یک قالب روی خود دارند و با گذاشتن آنها روی کاغذ و… می توانید به سادگی چندین طرح مشابه را ترسیم کنید.
استنسیل یا همان شابلون هم دقیقا چنین کاربردی دارد. به کمک آن میتوانید، لوگوها و طرحهایی که برای تولید تصویر کشیدهاید، ذخیره کنید و بعدا برای کارکردهای مختلف از آنها استفاده کنید.
استنسیل هم مثل دو ابزاری که قبلتر معرفی کردیم، کاربردهای مختلفی مثل: تغییر اندازه، امکان ایجاد کلاژ و… دارد فقط باید یادتان باشد که همه امکاناتی که در اختیار کاربران میگذارد به صورت رایگان نیست. اگر ميخواهید از همه بخشهای آن استفاده کنید باید اندکی دست به جیب بشوید.
بیفانکی (BeFunky):
با بیفانکی BeFunky هم میتوانید، تصاویر مختلفی را ویرایش کنید. یکی از ویژگیهای برجسته بیفانکی این است که برخلاف بیشتر ابزارهای تولید و ویرایش تصاویر نیازی به ثبتنام در وبسایت ندارد.
همین موضوع کار را راحت و دوستداشتنیتر میکند. چون دسترسی به آن خیلی سادهتر میشود. با بیفانکی هم میتوانید اینفوگرافیک درست کنید، کلاژهای جالب بسازید و به عبارتی دیگر تصاویری خلق کنید کهمخاطب را جادو میکند.
کار کردن با بیفانکی خیلی ساده است و برای کسانی که خیلی حرفهای از عکس و ویرایش و… سر در نمیآورند، ابزار خیلی مناسبی خواهد بود.
معرفی ۲۰ سایت برای دانلود عکس های با کیفیت در تولید محتوا
ابزارهای ویژه ساخت اینفوگرافیک چیست؟
اینفوگرافیکها همان تلفیق عکس و متن هستند.
همان تصاویری که چکیده متن را به شکل خلاصه در چند دقیقه به مخاطب نشان میدهند و برای دنیای پرسرعت امروز که دیگر کسی فرصتی برای خواندن متنها بلندبالا ندارد، بسیار مناسب هستند.
البته توضیحی کوچک درباره ریشه نامگذاری این امکان تصویری-متنی برایتان جالب خواهد بود. واقعیت این است که واژه اینفوگرافیک از ترکیب دو کلمه اینفورمیشن (information) به معنای اطلاعات و گرافیک (graphic) به معنای نگاره یا همان طرح ترسیمی ساخته میشود.
اگر این دو تا کلمه را با هم ترکیب کنیم نتیجه میشود اینفوگرافیک که متأسفانه بیشتر وقتها به اشتباه اینفوگرافی خوانده میشود. از اسم و اسمبازی که بگذریم باید به سراغ معرفی ابزارهای مفیدی برویم که به تولید اینفوگرافیک به ما کمک میکنند.
به کمک ابزارهای تولید اینفوگرافیک خیلی راحت و ساده می توان حجم زیادی از اطلاعات را به شکل تصاویری جالب درآورد. بازاریابان دیجیتالی و کسانی که در زمینه تولید محتوا دستی بر آتش دارند به خوبی متوجه ارزش اینفوگرافیکها هستند.
اگر بخواهیم به یکی از دلایل آنها اشاره کنیم باید به قابلیت به اشتراکگذاری تصاویر اشاره کنیم. خیلی راحت و ساده میتوانید، اینفوگرافیکهایی را که ساختهاید در انواع شبکههای اجتماعی منتشر کنید. اما بهتر است برای ساخت اینفوگرافیکهای کاربردی و جذاب، با ابزارهای آن آشنا بشوید:
ابزارهای ساخت اینفوگرافیک
وِنیج (Vennage):
ونیج Vennage از آن دسته ابزارهایی است که انگار فکر شما را میخواند. فقط کافی است، دادهها و اطلاعاتی را که میخواهید در قالب اینفوگرافیک دربیاورید به این ابزار بسپارید تا نتیجهای مطلوب و ایدهآل در اختیارتان بگذارد. قالبهای متنوعی در ونیج وجود دارد. باید ببینید که کدام قالب و شکل برای تولید اینفوگرافیک، برایتان مناسبتر است و با سلیقهتان همخوانی بیشتری دارد. البته نکتهای هم در این میان وجود دارد: اگر بخواهید از همه امکانات ونیج بهره ببرید باید کمی خرج کنید چون تمام امکاناتی که ارائه میدهد، رایگان نیست.
اینفوگرام (Infogr.am):
اینفوگرام Infogr.am ، یکی از آن ابزارهای به شدت تخصصی و حرفهایاست. با اینفوگرام میتوانید دادههای خیلی وسیعی را به شکل اینفوگرافیک دربیاورید. طراحی لوگو هم از سایر امکاناتی است که اینفوگرام در اختیارتان میگذارد. اما اگر می خواهید از چیزهای دیگری که اینفوگرام ارائه میکند، استفاده کنید باید هزینه پرداخت کنید. اینفوگرام برای تصویرسازی دست شما را میگیرد و اجازه میدهد که محتوای تصویریتان کاملا حرفهای و شکیل به نظر برسد.
پیکتوچارت (PiktoCHart):
پیکتوچارتPiktoCHart از آن دست ابزارهایی است که میان تولیدکنندگان محتوای تصویری مشهور است. امکانات بینظیر و متنوع این ابزار رایگان است و دلیل شهرت و محبوبیت آن هم دقیقا همین نکته است.
یکی دیگر از مزایایی پیکتوچارت این است که هم حرفهایها دوستش دارند و هم افراد مبتدی. ساختار ساده و قابل فهمی که ارائه میکند باعث شده تا گستره وسیعی از کاربران به سراغش بروند. بسیاری از سازمانهای مطرح و معروف برای طراحی لوگو و تصویر از پیکتوچارت بهره میبرند.
ویزمی (Visme):
ویزمی Visme هم برای افراد مبتدی، انتخاب خیلی خوبی به حساب میآید. مراحل کار با این ابزار برای غیرحرفهایها خیلی ساده است. به راحتی میتوان به کمک ابزارهای رایگان ویزمی به تولید انواع گرافیک پرداخت و تصاویری باکیفیت و عالی تولید کرد.
ایزلی (Eas.ly):
ایزلی Eas.ly ادعا میکند که بیش از ۴ میلیون اینفوگرافیک تولید کرده است. این ادعا کاملا درست است. چون اگر شما هم سری به آن بزنید، خیلی زود متوجه میشوید که کار کردن با ایزلی خیلی راحت و دوستداشتنی است. نسخه رایگان آن نسبت به نسخه پولی، امکانات کمتری ارائه میکند اما باز هم ابزار خیلی خوبی است. اگر نخواهید بابت تولید محتوای تصویری، هزینه کنید حتما باید به سراغ نسخه رایگان ایزلی بروید.
با ابزارهای ساخت لوگو آشنا هستید؟
حتما شما هم موافق هستید که لوگوها بخش خیلی مهمی از هویت بصری هستند. بسیاری از مخاطبان از طریق لوگوها با شما ارتباط برقرار میکنند و رفته رفته به کمک لوگو میتوانید سهم بزرگی از ذهن مخاطب را به خود اختصاص بدهید.
اگر طراحی خوبی برای لوگو صورت داده باشید، در حافظه بصری مخاطب جای میگیرید و به این سادگیها از ذهنش خارج نخواهید شد. بنابراین، کافی است تا لوگوی شما در جایی دیده بشود تا سریعا برای مخاطب و بیننده تداعی بشوید. اگر کمی برای طراحی لوگوی خوب هزینه کنید، به نتایج شگفتانگیزی میرسید اما با وجود ابزارهای ساخت و طراحی لوگو، دست کسانی که نمیخواهند دست به جیب بشوند هم کاملا باز است.
ابزارهای ساخت لوگو
لوگوگاردن (LogoGarden):
لوگوگاردن LogoGarden ، ابزاری به شدت ساده و سریع برای طراحی لوگو است. اگر خیلی با طراحی لوگو آشنا نباشید و با طراحی لوگو به کمک تصاویری که از قبل موجود هستند و در کتابخانه این ابزار وجود دارند، مشکلی ندارید، سریعا به سراغ لوگوگاردن بروید. علاوه بر خدمات رایگانی که این ابزار طراحی لوگو در اختیار شما قرار میدهد، تیم لوگوگاردن در ازای دریافت مبالغی که طراحی لوگوی اختصاصی هم انجام میدهند.
لوگوتایپمیکر (LogotypeMaker):
لوگوتایپمیکر LogotypeMaker یکی از بهترین ابزارها برای شرکتهای کوچک و استارتاپهایی است که به دنبال طراحی لوگوی اختصاصی برای کسبوکار نوپای خود هستند. در این وبسایت، بیش از ۲۰۰فونت و اندازه برای تایپ وجود دارد. اگر میخواهید لوگویی ساده و جالب داشته باشید حتما به وبسایت لوگوتایپمیکر هم سری بزنید که دست خالی بیرون نخواهید رفت.
یوکرفت (UCraft):
یوکرفت UCraft یکی از سیستمهای معروف تولید محتوا است. علاوه بر این، خدماتی هم در زمینه ویرایش لوگو به مشتریان ارائه میکند. کار کردن با یوکرفت ساده است و اگر چه لوگویی که طراحی میکنید، خیلی حرفهای نیست ولی برای تازهکارها و کسانی که برای وبلاگ یا وبسایتشان به دنبال لوگو هستند، گزینه خوبی به شمار میرود.
لوگاستر (Logaster):
لوگاستر Logaster هم یکی دیگر از ابزارهای تولید لوگوی رایگان است که به شما اجازه دانلود تصاویر مختلف در اندازههای کوچک میدهد. اگر میخواهید از تصاویر برای طراحی لوگوی خود استفاده کنید باید به دنبال به روز کردن نسخههای تازه باشید. در این صورت تصاویری که برای طراحی لوگو به کار خواهید برد، بزرگتر و واضحتر در دسترستان قرار میگیرند.
ابزارهای تولید محتوای نقل قول را میشناسید؟
حتما دقت کردهاید که یکی از پرطرفدارترین مطالب و محتواهایی که در سطح شبکههای اجتماعی تولید میشود، نقل قولها است. نقل قولها و جملاتی که از جانب افراد موفق و مشهور در صفحات اجتماعی گذاشته میشود، برای عموم مردم خیلی جذاب و خواندنی است. حالا اگر بتوانید به کمک ابزارهایی شکل ظاهری و بصری این نقل قولها را هم زیبا و دیدنی کنید، به شمار مخاطبانتان قطعا اضافه میشود. حبابهای جذاب و بامزهای که در آنها متن و جملهای را نقل میکنید، تأثیر زیادی در جلب مخاطب دارد.
ابزار های تولید محتوای نقل قول
ریسایت (Recite):
به کمک ریسایت Recite میتوانید نقلقولهایی درشبکههای اجتماعی خود بگذارید که جادو میکنند. وبسایت ریسایت، تِمهای متفاوت زیادی در اختیار شما قرار میدهد. با هر سلیقهای که داشته باشید، چیزی برایتان فراهم خواهد شد. اگر به دنبال استفاده از نقلقولها و تأثیرگذارتر شدن آنها هستید حتما سری به ریسایت بزنید که ضرر نخواهید کرد.
کوئوزیو (Quozio):
کوئوزیو Quozio هم ابزاری دیگر برای تولید نقلقولهای مختلف است. این ابزار هم برای طراحی نقلقولهای ساده بسیار کاربردی است اما نسبت به ریسایت که در قسمت قبلی معرفی شد، از امکانات کمتری برخوردار است به همین خاطر کمی در انتشار نقل قولها کار را سخت میکند.
کوتوسکاور (Quotscover):
کوتوسکاور Quotscover ابزاری فوقالعاده برای تبدیل کردن نقل قولها به عکس کاور در شبکههای اجتماعی است. این ابزار برای تمام شبکههای اجتماعی کاربرد دارد. اگر دوست دارید که طعم حرفهای بودن را بچشید، حتما به کوتوسکاور هم فکر کنید.
با ابزارهای رایگان ساخت کُلاژ آشنا شویم
اگر چرخی در صفحات مختلف شبکههای اجتماعی بزنید حتما با نمونههای مختلفی از کلاژها رو به رو خواهید شد. این کلاژها همان تابلوهایی هستند که از چندین تصویر در کنار هم ساخته شدهاند. مثلا افراد در شبکههای اجتماعی برای تبریک تولد دوستانشان زیاد از این ابزار استفاده میکنند و سعی میکنند با قرار دادن تصاویر مختلف فرد در لحظههای قشنگ، تبریک جانانهای به او بگویند. از تولد که بگذریم، این کلاژها برای تولید محتواهای مختلف نیز کاربرد زیادی دارند و هم از نظر دیداری زیبا هستند و هم میتوانند، داستانی طولانی را در قالب چند تصویر که کنار هم نشستهاند، به خوبی بیان کنند.
ابزارهای ساخت کلاژ
فُتُر (Fotor):
فُتر Fotor وبسایت فوقالعادهای برای ساختن کلاژها است. با آپلود کردن تصاویری که دوست دارید از رایانه، شبکههای اجتماعی، دراپباکس و… می توانید کلاژی زیبا داشته باشید. ضمن اینکه خبر بسیار خوبی که میتوان درباره فتر به شما داد، این است که اپلیکیشن آن هم در قالب اندروید، اپل و ویندوز قابل استفاده است.
فوتویزی (PHotovisi):
ساختار فوتویزی PHotovisi برای ساختن کلاژ خیلی ساده است. به راحتی میتوانید با انتخاب یک تِم، عکستان را به آن اضافه کرده و با انواع متنها و شکلها، کلاژی جالب درست کنید. اما باید حواستان باشد که اگر بخواهید از نسخه رایگان و در دسترس فوتویزی استفاده کنید، علامت واترمارک یا همان نقشهایی که مثل لوگویی کوچک، نام و نشان فوتویز را نشان میدهد روی کلاژهایی که میسازید، قرار خواهد گرفت.
پیکچرتولایف (Picture2life):
پیکچرتولایف Picture2life یکی از قویترین ابزارها برای ویرایش تصویراست. خیلی سریع و ساده به کمک آن میتوانید کلاژهایی شخصیسازیشده بسازید و انواع GIF را طراحی کنید. خدمات مختلفی به صورت غیررایگان هم از سوی این ابزار تولید کلاژ به کاربران ارائه میشود. اما به طور کلی رایگان و در دسترس عموم است.
فوتوکلاژ (PHotoCollage):
فوتوکلاژ PHotoCollage هم نمونهای از ابزارهای رایگان است که به کاربران کمک میکند، کلاژهای زیبایی متناسب با سلیقه خود برای انواع شبکههای اجتماعی مثل گوگلپلاس، توئیتر و… بسازند. این ابزار هم دارای خدمات جانبی دیگری است که استفاده از آنها هزینه دارد.
گوگل فوتوز (Google Photos):
آیا میدانستید که گوگل در بخش ابزارهای ویرایش تصویر خود، ابزاری هم برای ساخت کلاژ دارد؟ به کمک گوگلفوتوز Google Photos میتوانید برای خود کلاژهایی طراحی و تولید کنید و آنها را روی گوگلدرایو ذخیره کنید. برای اینکه کیفیت کارتان بالا برود، ابزارهای ویرایش متنوعی وجود دارد. بهترین نکته ماجرا این است که تمام ابزارهای متنوع این ابزار کاملا رایگان ارائه میشود.
معرفی ۱۵ سایت خارجی برای دانلود تصاویر با کیفیت در تولید محتوا (لینک سایت + توضیحات مختصر در مورد هر کدام )
عکسهای کاور یا پسزمینه را چطور انتخاب کنید؟
عکسهای پسزمینه یا همان عکسهای کاور در جلب نظر مخاطبان نقش خیلی مهمی دارند. دلیل این اهمیت به خاطر این است که عکس کاور اولین چیزی است که مخاطبان در صفحات اجتماعی میبینند. پس باید روی چنین چیز مهمی به خوبی کار کنید و ابزارهای لازم برای تولید و طراحی آنها را بشناسید.
ابزار طراحی عکس های کاور و پس زمینه
پیجمودو (Pagemodo):
پیجمودو Pagemodo بیش از ۱ میلیون کاربر دارد. ویژگیهای متنوع و کاربردی آن مثل: تِمهای مختلف، تصاویر گوناگون و امکان آپلود کردن تصاویری از دستگاههای مختلف کاربر باعث شده است که همه به سراغ این ابزار رایگان بروند. اما اگر بخواهید در مسیری حرفهایتر کار کنید برای به روز کردن پیجمودو باید به سراغ نسخههای پولی بروید.
ادوبی اسپارک (Adobe Spark):
ادوبی اسپارک Adobe Spark ، یک اپلیکیشن رایگان است که به کاربران در ساخت کاور شبکههای اجتماعی کمک میکند. این اپلیکیشن تعداد زیادی ابزار ویرایش، تغییر اندازه و… دارد. البته نکتهای هم وجود دارد که حتما باید بدانید. بَنر ادوبیاسپارک تا زمانی که به عضویت ادوبی کلاود (adobe cloud) درنیایید، روی تصاویر پسزمینه شما وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که ادوبی کلاود هم سیستمی است که با پذیرش عضو، امکان استفاده از گزینههای مختلفی را به کاربران میدهد.
ابزارهای تولید تصاویر پروفایل را هم بیشتر بشناسید
بعد از اینکه توانستید نظر مخاطبانتان را با تصاویر مناسب و جذاب پسزمینه یا همان کاور به صفحه خود جلب کنید باید به سراغ تصاویر پروفایل مناسب بروید. اما برای ایجاد تصاویر گیرا باید از چه ابزارهایی استفاده شود؟
ابزارهای تولید تصاویر پروفایل
تایملایناسلایسر (Timeline Slicer):
Timeline Slicer هم یکی دیگر از ابزارهایی است که به شما در ویرایش عکسهای پروفایلتان کمک میکند. این ابزار مفید میتواند میان اندازه و ترکیب عکس پروفایل و کاور تناسب ایجاد کند. این ابزار علاوه بر خدماتی که در زمینه عکس پروفایل در دسترس کاربران قرار میدهد برای طراحی و مقیاسبندی عکسهای تبلیغاتی هم مناسب است.
ابزارهای تغییر و ویرایش اندازه تصاویر از چه قرار هستند؟
ابزارهای تغییر اندازه از جمله مهمترین برنامههایی هستند که برای ویرایش تصاویر به آنها نیاز است. هرکسی که دستی در تولید محتوا دارد به خوبی میداند که این نرمافزارها چقدر مهم هستند. نمونههای رایگان زیادی در میان ابزارهای ویرایش تصویر وجود دارد.
ابزار تغییر اندازه تصاویر
(Simple Image Resizer):
این سایت به معنای واقعی کلمه، کاربردوست است. برای کار کردن با آن تنها کافی است تا عکس خود را وارد کنید و با انتخاب ابعاد جدید مورد نظر، به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید.
پیکریسایز (Picresize):
پیکریسایز Picresize هم از آن دسته برنامههایی است که حتما باید امتحان کنید. انواع جلوههای بصری، فرمتهای مختلف تصویر و… در این ابزار وجود دارند و کارتان را در ویرایش و ایجاد عکسهای ناب و زیبا بسیار راحت میکند.
(Landscape By Sprout Social):
یکی از مشکلاتی که عضویت و مدیریت شبکههای اجتماعی مختلف به کاربران تحمیل میکند، تنوع اندازه تصاویری است که در هر یک استفاده میشود. اگر از ابزار لنداسکیپ استفاده کنید، دیگر لزومی به نگرانی درباره این تنوع و تکثر نیست. با ارائه عکس به این برنامه و انتخاب شبکه اجتماعی مورد نظر، دقیقا به همان فرمت و اندازه استانداردی که هر شبکه دارد، خواهید رسید.
گیفها را چگونه بسازید؟
گیفها از جمله کارهای گرافیکی جالبتوجهی هستند که باعث جذب مخاطب میشوند. تنوع ساخت گیفها به کمک ابزارهایی رایگان به شما کمک میکند که مشتریان و مخاطبان خوبی پیدا کنید. در ادامه به نمونههایی از این ابزارها پرداخته شده است.
ابزار ساخت گیف
گیفی (Giphy):
گیفی Giphy یکی از معروفترین وبسایتها در زمینه تولید گیف است. البته روی تلفظ این عبارت (GIF)، کمی اختلاف نظر وجود دارد. بعضیها به آن گیف میگویند و بعضی دیگر جی.آی.اِف و… اما در هر حال، با هر تلفظی که میخواهید به سراغ ساختن گیفها بروید، بهتر است وبسایت گیفی را در نظر داشته باشید. این وبسایت علاوه بر اینکه خود، گیفهای آماده متنوعی به کاربران ارائه میکند، امکان تولید گیف از ویدیوهای مختلف را نیز فراهم کرده است. یکی از مزایای خیلی خوب این وبسایت، استفاده از خدمات بدون نیاز به عضویت و ورود و… است.
(PHHHTO):
این اپلیکیشن تلفن همراه هم ویدیوهایی به شکل گیف برای گوشیهای اپل و اندروید میسازد. گیفهایی که با این برنامه برای تولید محتوا میسازید، با تفاوتی اندک کیفیتی مشابه با سایر گیفها دارد.
(Imgflip):
این برنامه هم به شما کمک میکند تا خیلی زود و سریع، گیفهایی جالب بسازید. ایمیج فلیپ برای ساخت گیف از ویدئوهای آنلاین، ویدئوهایی که خودتان در ابزارهای خود دارید (موبایل، دوربین و…) یا تصاویر کاربرد دارد و کار کردن با آن بینهایت ساده است.
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
معرفی ۲۹ ابزار تولید محتوای تصویری
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com