خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
پست‌های انگیزشی

پست‌های انگیزشی را می‌توانیم به سه دسته تقسیم کنیم :

۱. محتوا هایی که در تلاش‌اند تا حس مثبتی در خواننده ایجاد کنند

بسیاری از نویسندگان مدام در گوش مخاطب می‌خوانند که «تو می‌تونی. تو می‌تونی. تو می‌تونی.» جملاتی با این مضمون به‌قدری تکراری و بی‌تأثیر شده‌اند که دیگر کمکی به مخاطب نمی‌کنند. درست است که در موضوعاتی مثل توسعه فردی برای ایجاد انگیزه در مخاطب باید قلم ترغیب‌کننده‌ای داشت. اما حداقل حرفی بزنید و راهکاری نشان دهید که خودتان هم باورش دارید.

راهکاری که به خودتان هم کمک نکرده به چه درد مخاطب می‌خورد؟!

درعوض با مخاطب‌تان همدردی کنید و از صمیم قلب برایش بنویسید.ضمنا وقتی از مشکلات و تجربیات‌تان می‌نویسید، حواس‌تان به اطلاعاتی که بروز می‌دهید، باشد. خلاصه وقتی پستی را در اینترنت منتشر می‌کنید، در دسترس همگان قرار می‌گیرد و شاید بعدها مثلا موقع استخدام در جایی برای‌تان دردسرساز شود.

۲. محتوا هایی که هدف‌شان افزایش بهره‌وری است

نه که بهره‌وری چیزی بدی باشد، اما بسیاری از مقالات مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری به‌نحوی نوشته می‌شوند که انگار باید ۲۴ ساعته در تمام روزهای هفته درحال کار و بهره‌وری باشیم!

اتفاقا نویسندگان چنین پست‌هایی دنبال‌کنندگان زیادی هم دارند. اما فراموش نکنید که کارکردن هم حدی دارد و وقتی از صبح تا شب باشد، زندگی را بی‌مزه می‌کند.

۳. محتوا هایی که توهم نویسندگی ایجاد می‌کنند

همه آدم‌ها نویسنده نیستند!

نویسندگی برای بعضی‌ها ابزاری برای بازاریابی و برای بعضی دیگر وسیله‌ای جهت رشد و توسعه فردی است. برای عده‌ای هم نویسندگی چیزی جز سرگرمی نیست. شکی نیست که خواندن و نوشتن مداوم به بهترشدن قلم‌مان کمک می‌کند. اما نویسنده بیشتر به کسی اطلاق می‌شود که در ادبیات و روزنامه‌نگاری به سطح حرفه‌ای رسیده باشد. مابقی مردم اگرچه گاهی دست به قلم می‌شوند، اما نویسنده به‌معنای واقعی کلمه نیستند.

محتوا هایی که متکبرانه هستند !
محتوا هایی که متکبرانه هستند !
محتوا های متکبرانه

موضوعاتی نظیر کارآفرینی، عشق و زندگی این روزها زیاد درمودشان نوشته می‌شود و بیشترشان هم تیترهای کلیک‌خوری دارند. یعنی تیترشان انبوهی از کاربران فضای مجازی را طعمه قرار می‌دهد. نویسندگان‌شان هم اغلب خیلی حس همه‌چیزدانی دارند و از موضع قدرت صحبت می‌کنند. اشکال کارشان هم اینجاست که تحمل نظرات مخالف را ندارند و به کامنت‌های انتقادی با بی‌احترامی جواب می‌دهند. چنین رفتاری نشانه تزلزل، جهالت و نابردباری است. اگر فکر می‌کنید که فقط چون ده‌ها یا صدها هزار دنبال‌کننده دارید پس بی‌شک آدم موفق و کاملی هستید، سخت در اشتباه‌اید.



محتوا های ترامپی

دوران ریاست جمهوری ترامپ هم بالاخره تمام می‌شود و به خاطرات می‌پیوندد. آن‌وقت است که محتوا های ترامپ‌محور ارزش‌شان را از دست خواهند داد. البته موضوع فقط ترامپ نیست. هر شخصیت سـ*ـیاسی‌ای که سروصدا می‌کند و به سوژه اکثر پست‌ها تبدیل می‌شود، بعد از گذشت زمان از داغی می‌افتد و آن هم به خاطرات می‌پیوندد. سوژه‌های زودگذری که مدام درموردشان پست‌های مختلف نوشته می‌شود، می‌توانند برای مردم خسته‌کننده باشند و از جذابیت بیفتند.



محتوا های آبکی

باور کنید که نیازی نیست تک‌تک محتوا هایی را که می‌نویسید حتما با دیگران به‌اشتراک بگذارید. حتی اگر تیتر فریبنده‌ای هم انتخاب کنید، اگر متن‌تان کشش کافی نداشته باشد، خواننده نیمه‌راه ول‌تان خواهد کرد. فقط کافی است یکی دو بار ازاین‌قبیل پست‌های آبکی منتشر کنید تا عده‌ زیادی از مخاطبان‌تان را فراری دهید. پس به‌جای اینکه هر روز پست بگذارید، کمی به خودتان فرصت دهید تا بتوانید محتوایی تهیه کنید که حرفی برای گفتن داشته باشد و به خواندنش بیارزد.

هر چندصد یا چندهزار دنبال‌کننده‌ هم که داشته باشید، به‌محض اینکه حرکتی گستاخانه و به‌دور از شأن از خودتان بروز دهید، مطمئن باشید که دیگر وجهه مثبت سابق را در نظر بسیاری از دنبال‌کنندگان‌تان نخواهید داشت. هرگز به تعداد زیاد دنبال‌کنندگان‌تان غره نشوید و فکر نکنید که پس به‌همین‌خاطر حق دارید هر طوری که دل‌تان می‌خواهد رفتار کنید.

* وجود عنوان و برچسب های مناسب
* وجود تصاویر مرتبط
* مطالب کافی و مرتبط
* لینک های مخفی و مفید​
انجمن رمان نویسی


از تولید این نوع محتوا خودداری کنید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: رها.قاف، Afshin Javan و nniaaa

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
17توصیه برای بهبود محتوا
این روزها به جای اینکه بیشتر به فکر این باشیم که روزی 10 تا مقاله از این ور و آن ور کپی کنیم و بِچِپانیم در سایت قطعا بهتر است که بیشتر روی بهبود کیفیت محتوا کار کنیم حتی اگر مجبور باشیم به جای انتشار 10 محتوا فقط یک محتوا اما با کیفیت و هدفمند منتشر کنیم .

در همین فکرها بودم که چه طور می توانیم محتوایی بنویسیم که مخاطب انقدر جذب محتوا شده باشد که با کندترین حالت ممکن اسکرول کند و پاین برود و جز به جز محتوا را بخواند و استفاده کند که به یک مقاله ای از searchenginejournal خوردم که فکر کردم شاید بد نباشد از نکته هایی که برای بهبود محتوا گفته است استفاده کنیم .

1-محتوای خود را ترکیب کنید

درست است که محتوای تصویری مخاطبان را بیشتر از دیگر انواع محتوا درگیر می‌کند و برخی از ایمیل‌ها با عناوین خاص می‌توانند نرخ دریافت و مطالعه بیشتری داشته باشند، اما واقعیت این است که بسیاری از مردم به محتواهای ترکیبی واکنش بهتری از خود نشان می‌دهند.

اگر می‌خواهید بیشترین مخاطب را برای محتوای خود داشته باشید، توصیه می‌کنیم که انواع محتواها را با یکدیگر ترکیب کنید. به این ترتیب شما خواهید توانست کسانی که به دنبال تخفیف هستند را در کنار دیگرانی که به دنبال پیام‌های عاطفی بودند درگیر محتوای ترکیبی خود کنید. شاید در این میان قالب ویدیویی محتوای شما بتواند افرادی که علاقه زیادی به محتوای تصویری دارند را هم جذب کند.

پس رویکرد خود را از تک قالبی بودن محتوا به ترکیب کردن قالب و انواع محتواها با هم تغییر دهید.



چگونه با محتوا با مخاطب حرف بزنیم ؟
10 روش تولید محتوای تعاملی ( تعریف – کاربرد در ایمیل مارکتینگ – مثال تصویری – معرفی ابزار


2-با بیان سود شروع کنید

ما شاهد تغییر بزرگی در مورد تأثیرگذاری نحوه بیان محتوا در تبلیغات دیجیتالی و سنتی هستیم. عموماً در تبلیغات سنتی و تلویزیونی که قبلاً شاهد آن‌ها بودیم، تبلیغ با یک داستان‌سرایی شروع می‌شد، به اوج خود می‌رسید و در نهایت با القا کردن رفع نیاز مخاطب توسط برند مورد نظر، به پایان می‌رسید. اما در دنیای دیجیتال مارکتینگ این نوع از بیان محتوا طرفدار و خریداری ندارد.

مخاطبان دیجیتال مارکتینگ دوست دارند در مورد سودی که می‌کنند، بدانند. برای مثال، در دنیای دیجیتال مارکتینگ بیان کردن فواید سلامتی و مزایای یک دستور غذایی بر بیان خود دستور ارجحیت دارد. در حالی که برخی از برندها دارای داستان برند قوی هستند، اما این موضوع برای همه برندها صادق نیست و آن‌ها نمی‌توانند با داستان برند، مخاطب را به خود جلب کنند. پس باید سعی کنند که با بیان سودی که مخاطب قرار است از سرویس آن‌ها ببرد، نظرشان را جلب کنند.

3- بیازمایید، بیازمایید، بیازمایید و دوباره بیازمایید

بسیاری از بازاریاب‌های دیجیتالی بدون اینکه ایده و استراتژی خود را به صورت آزمایشی اجرا کنند، آن را به یکباره عرضه می‌کنند. همان‌طور که در ابتدای سال، تقویم محتوایی آماده می‌کنید، آزمودن استراتژی خودتان را در این تقویم بگنجانید.

آزمودن یک ایده یا استراتژی فقط تغییر دادن رنگ دکمه‌های کار شده در محتواها یا تغییر دادن عناوین نیست و بیشتر باید جنبه بهینه‌سازی داشته باشد. از آنجایی که مشاغل با هر بودجه و درآمدی می‌توانند به راحتی استراتژی‌های محتوایی و همچنین ایده‌های جدید را بدون هزینه زیاد آزمایش کنند، شما باید از این فرصت برای رسیدن به کلید فروش بیشتر، جلب رضایت مخاطبان بیشتر و همچنین بهترین تصویرسازی یا قیمت‌گذاری برسید.

همه این موارد به صورت آنلاین و سریع قابل آزمودن هستند و می‌توانند به شما بهترین شیوه بازاریابی یا تولید محتوا را نشان دهند.



4- از اینفلوئنسرها الهام بگیرید

اغلب ما زمانی که می‌خواهیم در مورد استراتژی محتوا و پیدا کردن الگوی مناسب برای آن فکر کنیم، نظرمان به سمت کسب و کارهای موفق جلب می‌شود، این در حالی است که بیشتر کسب و کارها خود در تلاش هستند که محتوای جذاب‌تر تولید کنند. پس بهترین الگو کیست؟

به جای اینکه کسب و کارها را الگوی خود قرار دهید، به اینفلوئنسرها نگاه بیندازید. آن‌ها زندگی خود را بر اساس محتواهایی که تولید می‌کنند، پایه‌ریزی کردند، آن‌ها می‌دانند چه محتوایی، چه بازخوردی از سوی مخاطبانشان خواهد داشت. یک برند ممکن است خود در بازاریابی دیجیتالی موفق نباشد اما یک اینفلوئنسر می‌تواند همان برند را به موفقیت بازاریابی دیجیتالی برساند.

به سراغ شبکه‌های اجتماعی همانند فیس‌بوک و اینستاگرام بروید، ویدیو و محتواهایی که بازدیدهای زیاد داشتند را نگاه کنید، درون‌مایه و شیوه تولید محتوا توسط اینفلوئنسر را کشف کنید. به این ترتیب خواهید توانست محتوای تأثیرگذاری مانند اینفلوئنسرها خلق کنید.



5- با کیفیت کار کنید

درست است که ما برای خود تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی محتوایی انجام می‌دهیم اما می‌دانیم که آنچه هوش مصنوعی گوگل به آن بیشتر از همه چیز بها می‌دهد، کیفیت کار نهایی است. همان‌طور که برنامه و تقویم محتوایی را با اهمیت می‌دانید، سعی کنید با کیفیت کار کنید و اگر محتوای کمی هم تولید می‌کنید، همه این محتواها با کیفیت بالاتر از متوسط باشند.

بسیاری از کسب و کارها، هدف خود را از تولید محتوای زیاد به سمت تولید محتواهایی با کیفیت بالاتر تغییر دادند. به این ترتیب آن‌ها هم دوست دارند با کیفیت بیشتر کار کنند، به عبارت بهتر کیفیت مهم‌تر از کمیت است.



6- کمی شوخ باشید

همان‌طور که می‌دانید، قرار دادن یک ایموجی در پیام متنی می‌تواند تعداد بازدید و همچنین مطالعه آن را افزایش دهد. در مورد اینستاگرام، استفاده از استوری ها با افکت‌های جذاب نمونه دیگری از این واقعیت است که داشتن کمی شوخ‌طبعی در تولید محتوا مخاطب بیشتری می‌تواند به خود اختصاص دهد.

فرقی نمی‌کند برند یا کسب و کار شما در مورد بورس باشد یا تولید کننده پفک، مهم این است که مخاطبان به افزوده شدن مقداری شوخ‌طبعی به محتوا پاسخ مثبت می‌دهند.

مخاطب و بهبود محتوا
7- در عمق وجود مخاطب نفوذ کنید

بهترین و مؤثرترین محتوای بازاریابی، محتوایی است که دقیقاً به قلب و عقل مخاطب هجوم آورد و بر آن پیروز شود. آیا می‌دانستید یکی از دلایل موفقیت شکلات اسنیکرز شباهت عجیب آن به اسنک بوده است؟ اغلب مردم تصور بر این دارند که نخوردن اسنک (یا میان وعده) باعث می‌شود که آن‌ها احساس بدی در باقی روز داشته باشند و این تصور باعث می‌شود که شکلات‌های اسنیکرز بیش از دیگر برندها، مصرف یا خریداری شوند. فقط یک شباهت اسمی ساده.

بسیاری از محتواها روی مفهوم «چه» یا What تمرکز دارند. اما تمرکز روی «چگونه» یا How و «چرا» یا Why بیشتر از مفهوم «چه چیز» می‌تواند بر روی مخاطب تأثیر بگذارد و او را به خرید و استفاده از امکانات شما وادار کند.



8- چه …>چه معنی ای …>حالا چی کار باید کرد ؟

بیشتر کسب و کارها دوست دارند به اعداد و ارقام نگاه کنند و نتیجه‌گیری کنند این در حالی است که اعداد و ارقام فقط نشانه هستند و نمی‌توانند مفهوم واقعی را به شما برسانند. برای اینکه بتوانید اعداد را بررسی و آنالیز کنید سه سوال زیر را باید از خود همیشه از خودتان بپرسید:

  • این اعداد چه چیز به ما می گویند؟
  • پس چه معنی می‌توانند داشته باشند؟
  • حالا چه باید کرد؟
این شیوه از بررسی داده‌ها و اطلاعات بر اساس مفهوم عمل‌گرایی شما است. به این صورت که هدف اصلی شما در پاسخ دادن به سؤالات بالا، منجر به انجام یک عمل خواهد شد نه ایده پردازی یا هر چیز دیگر.



9-محتواها باید به نوعی با زندگی روزانه ی مخاطب در ارتباط باشند

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث شود محتوای بازاریابی شما بیش از دیگر محتواها به چشم دیده شود و مخاطب آن را رصد کند، مرتبط بودن آن با زندگی مخاطب باشد. برای مثال، «خرید خودرو در عید نوروز»، «خرید لباس ورزشی جدید با شروع فصل مدارس» و انواع دیگر محتواها که به نوعی با زندگی مخاطب شما در ارتباط هستند می‌توانند درصد موفقیت بیشتری داشته باشند.

اگر می‌خواهید محتواهای شما موفق باشند، باید آن‌ها را به روز و مرتبط تولید و خلق کنید. از خودتان سال کنید، فروش لباس چطور می‌تواند به فصل پاییز ربط داشته باشد (آغاز مدارس) یا خرید خودرو چگونه ممکن است با عید نوروز در ارتباط باشد (مسافرت)؟



10محتواهای خود را در شبکه و کانال‌های جدید منتشر کنید

همان‌طور که به دنبال تولید محتوای جدید و پرسود هستید، باید به دنبال شبکه‌ها و کانال‌های جدید که بتوانید محتواهای را بیشتر به اشتراک بگذارید، باشید. به عنوان مثال می‌توانید علاوه بر اینکه محتوای خود را روی اینستاگرام منتشر می‌کنید، تعدادی از آن‌ها را در کانال یوتیوب برند خود قرار دهید یا اینکه آن را مانند یک پست در توییتر منتشر کنید.

هدف ما این است که بتوانید شانس خود برای افزایش نرخ برگشت سرمایه ROI را بیشتر و بیشتر کنیم پس باید در شبکه و کانال‌های بیشتری هم فعالیت داشته باشیم.



11-از جای پای دیگران استفاده کنید

گاهی باید از روی ایده‌هایی که تاکنون در دنیای بازاریابی محتوایی موفق شدند، الگوبرداری و بعد آن را شخصی‌سازی کنید. به این ترتیب خواهید توانست محتوایی بر اساس همان ایده موفق خلق کنید که مسلماً محتوای شما هم پرطرفدار خواهد شد.

هر روز چند دقیقه از اوقات فراغت خودتان را به گشت و گذار در شبکه‌های مجازی از جمله اینستاگرام، توییتر و پینترست اختصاص دهید و ایده‌های جذاب و پرطرفدار را از آن‌ها استخراج کنید. این ایده‌ها به شما کمک خواهند کرد که بدانید مردم بیشتر به دنبال چه مفاهیم و اطلاعاتی هستند. علاوه بر این شکل محتواهای پرطرفدار را نیز خواهید دانست.

بهبود محتوا با جای پای دیگران
12-موفقیت‌هایتان را دوباره تکرار کنید

وقتی راهی برای موفقیت پیدا کردید، چرا روی آن سرمایه گذاری نمی‌کنید؟ بهترین ایده‌ای که برای محتوا تا کنون داشتید را به صورت پست ویدیویی و اینفوگرافی علاوه بر قالب متنی، منتشر کنید. بدون شک این دو قالب جدید هم با استقبال مخاطبان شما مواجه خواهد شد.

وقتی چرخ وجود دارد چرا دوباره آن را اختراع می‌کنید. از چرخ (ایده موفق) استفاده کنید تا ماشین (بازاریابی محتوایی) را پیش ببرید. پیدا کردن راهی برای احیای مجدد محتواهای عالی که داشتید، به معنی افزایش شانس موفقیت است و برای این کار نیازی به تولید محتوای جدید ندارید.





( چگونه با محتواهای قدیمی، ترافیک سایت را بالا ببریم و سایت را به روز نگه داریم ؟)
آموزش 15 روش بازآفرینی محتوا +5 روش بازسازی محتوا




13-تند و سریع باشید

محتوای شما باید به گونه‌ای باشد که بتواند به سرعت از میان همه محتواهای دیگر مخاطب را درگیر خود کند. زمانی که صحبت از محتواهای روی پلتفرم موبایل می‌شود، این مدت زمان کمتر هم می‌شود. شما روی موبایل 1.7 ثانیه فرصت برای اثبات جذاب بودن محتوا نیاز دارید این در حالی است که روی دسکتاپ 2.5 ثانیه است.

  • استفاده کردن از ویدیو با سرعت زیاد می‌تواند مخاطب بیشتری جلب کند.
  • استفاده کردن از تصاویر جذاب
  • یکی از راه‌های جلب سریع مخاطب استفاده از عناوین است.
  • بارگذاری سریع وب سایت از جمله دلایل جذب سریع مخاطب است.
از خودتان سوال کنید آیا محتوایی که تولید کردید می‌تواند در عرض چند ثانیه مخاطب را به خود جلب کند؟



زود، تند، سریع
فقط 3 ثانیه فرصت دارید تا با تولید محتوای حرفه ای بازدید کننده را به مشتری تبدیل کنید!


14- فرمت های متنوع محتوا را تجربه کنید

زمانی که از بازاریابی محتوایی صحبت می‌کنید، بیرون از چهارچوب‌های کنونی و تجربه شده، بیندیشید و آن‌ها را امتحان کنید. راه‌های ساده با هزینه‌های کمتر یا استفاده کردن از پلتفرم جدید یا فرمت جدید می‌تواند موفقیت زیادی برای شما داشته باشد.

برای مثال اگر تا کنون استوری اینستاگرام را امتحان نکردید، امروز یک استوری بگذارید یا روی لینکدین محتوای ویدئویی منتشر کنید. آن چه که به دست خواهید آورد، مخاطبین متفاوت در واکنش به محتواهای مختلف است. با وجود اینکه این راه جدید ممکن است برای شما سودآوری چندانی نداشته باشد اما بودن آن بهتر از نبودش است. گاهی اوقات نتایج حتی می‌تواند شگفت‌انگیز هم باشد.



15 -از ویدیو استفاده کنید

این روزها انتشار ویدئو تقریبا در هر پلتفرمی از لحاظ جذب مخاطب حرف اول را میزند . به همین علت است شما باید ویدیو سازی و تولید محتوا بر اساس ویدیو را در اولویت‌های تولید محتوای خود قرار دهید. برخی از مفاهیم و مطالب بدون ویدیو کاملاً نامفهوم هستند و وجود این قالب از محتوا کاملاً ضروری است.



16-محتواهای قدیمی را بازیابی کنید

بسیاری از کسب و کارها، محتواهای عالی و بی‌نظیر تولید می‌کنند، مدتی آن را در شبکه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند و بعد از آن، فراموشش می‌کنند و به سراغ محتواهای دیگر و تبلیغات می‌روند.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، احتمال کمی وجود دارد که محتوای شما را همه مخاطبان با یک بار به اشتراک‌گذاری ببینند یا آن را دوباره به یاد بیاورند. مطمئن شوید که محتواهای شما از نوع همیشه سبز باشند. به این ترتیب با آنالیز متوجه تعداد مخاطبین آن خواهید شد و با محتوای همیشه سبز فرصت این را خواهید داشت که محتوای شما دیده شود.

این کار، به شما در صرفه‌جویی زمان و هزینه کمک زیادی خواهد کرد. استفاده کردن از این دست محتواها اهرم بزرگی است که بازده برگشت سرمایه را به یکباره می‌تواند افزایش دهد.



17-استفاده از رمز موفقیت در مسیر متفاوت

برای مثال:

  • بهترین عنوان پست وبلاگ شما می‌تواند بهترین عنوان برای رسیدن به نرخ کلیک بالا در تبلیغات کلیکی باشد
  • یک ویدیو پرمخاطب از شما روی فیس‌بوک می‌تواند به عنوان یک پست متنی هم موفق باشد
  • محتواهای پرمخاطب روی وب سایت می‌توانند محتوای خوبی برای به اشتراک‌گذاری در فیس‌بوک باشند.
محتواهای موفق خود در یک کانال خاص را آنالیز کنید و رمز موفقیت آن‌ها را کشف کنید. حال می‌توانید این نکات را در کانال‌های دیگر استفاده و محتواهای پرمخاطب بر اساس همان کانال‌ها تولید و به اشتراک بگذارید.
انجمن رمان نویسی


از تولید این نوع محتوا خودداری کنید

 
  • جذاب
  • تشکر
Reactions: رها.قاف و Afshin Javan

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰ روش ساخت محتوای تعاملی
در مورد محتوای تعاملی تا به حال چیزی به گوش تان خورده است ؟

در مورد ایمیل مارکتینگ به وسیله ایمیل تعاملی چه طور ؟

آیا میدانید که به کمک تولید محتوای تعاملی می توانید جهشی بزرگ در کسب و کار و فروش تان ایجاد کنید ؟

مشخصا هر چیزی بعد از مدتی به تاریخ انقضایش نزدیک میشود و دیگر کارایی اولیه را ندارد. بعضی از بازاریابان به اشتباه فکر میکنند که با حضور شبکه های اجتماعی بازاریابی ایمیلی مرده است و کاملا منقرض شده است و هیچ کارایی ای ندارد ، در صورتی که بالعکس اگر ایمیل مارکتینگ را به روشی حرفه ای و به روز اجرا کنید قطعا با هزینه کمتری که نسبت به سایر روش های تبلیغاتی دارد می تواند چندین برابر هزینه ای که کرده اید سود کنید.

اگر نرخ باز شدن یا Open Rate ایمیل های تان پایین است یا مخاطبان بعد از باز کردن اتفاقی ایمیل ها آنها را بدون هیچ عکس العملی می بندند و…

اگر شما در حال حاضر در بازاریابی ایمیلی Email Marketing اصلا موفق نیستید قطعا وقت آن رسیده است که در مورد روش های بازاریابی و محتواهای ایمیل هایی که برای مخاطبان تان ارسال میکند ،یک تجدید نظر جدی بکنید .

بهترین ، جدیدترین و موثر ترین راه ایمیل مارکتینگ ، ارسال ایمیل هایی با محتوای تعاملی برای مخاطبین است .
اما اگر شما هیچ شناختی از محتوای تعاملی ندارید و اولین بار است که درباره آن می شنوید بهتر است ابتدا کمی بیشتر در مورد محتوای تعاملی بدانیم و بعد هم به سراغ راهکارهای تولید محتوای تعاملی در ایمیل برای مخاطب برویم.



محتوای تعاملی یا interactive content چیست ؟

محتوای تعاملی به محتوایی گفته میشود که مخاطب را وادار به مشارکت فعال میکند . در حالت عادی مخاطب محتوا را میبیند و می خواند و بعد هم صفحه را میبندد و می رود و مشخصا با این حجم اطلاعات و محتواهایی که روزانه هر فردی با آن مواجه می شود به به زودی فراموش میکند . به همین خاطر در محتواهای معمولی میزان احتمال درگیری مخاطب با موضوع محتوا و برند بسیار کم میشود. اما به کمک تولید محتوای تعاملی و درگیر کردن احساسات مخاطب باعث ایجاد علاقه و از همه مهم تر حس وفاداری مخاطب به برند می شویم .


در ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل ها تعاملی بحث داغ و ترند این روزها برای بازاریابی دیجیتال و تولید محتواست .[/su_note]
نگاهی به این نمودار بیاندازید :

نمودار محتوای تعاملی در ایمیل مارکتینگ
نمودار محتوای تعاملی در ایمیل مارکتینگ


اگر ایمیل های ارسالی شما برای مخاطب هیچ فایده و مزیتی نداشته باشد مخاطب هم به راحتی ایمیل های شما را راهی هرزنامه یا spam میکند و یا اصلا آن را باز نمیکند و هزینه ای که برای ایمیل مارکتینگ انجام میدهید به جای اینکه به شما سود برساند کلا راهی آشغالی می شود .

چرا باید از محتوای تعاملی در ایمیل استفاده کنیم؟

با استفاده از ایمیل تعاملی می توانید میزان کلیک های روزانه و باز شدن ایمیل های خود را تا حد زیادی بالا ببرید. بر اساس گزارش Martech Advisor، “محتوای تعاملی در ایمیل، میزان کلیک کردن و باز شدن ایمیل را تا ۷۳ % افزایش می دهد و قرار دادن ویدیو و تصاویر متحرک یا GIF در یک ایمیل، می تواند میزان کلیک روزانه را تا ۳۰۰ % افزایش دهد.”

به علاوه، در بررسی که روی 1000 مشتری انجام گرفته است، آن ها به دریافت ایمیل هایی با محتوای تعاملی علاقه بیشتری دارند تا محتوای معمولی و static ( 80 % در مقابل 18 % !)

علاقه به ایمیل هایی با محتوای تعاملی
علاقه به ایمیل هایی با محتوای تعاملی


1-در تولید محتوای تعاملی برای ایمیل از real-time marketing یا بازاریابی در زمان واقعی استفاده کنید

بازاریابی در زمان واقعی یا real-time یک استراتژی بازاریابی بر اساس تمرکز روی رویدادها و وقایع روز است . این نوع بازاریابی برا این اساس شکل گرفت که مخاطب ها دوست دارند خودشان را در ترندهای روز سهیم و شریک کنند یا به نوعی آپدیت باشند . برای بازاریابی در زمان واقعی یا real-time تعریف های زیادی گفته شده است که در اینجا به دو مورد از بهترین ها اشاره میکنیم:

« محتوای پویا و شخصی سازی شده »

و

« ارسال پیام مناسب در زمان مناسب به مخاطب مناسب و در پلتفرم مناسب »

بازاریابی در زمان واقعی در اصل توانایی برقراری ارتباط با مخاطب و درگیر کردن او بر اساس اطلاعات لحظه ای است که به صورت اختصاصی از او به دست می آوریم .

مشخصا تاریخ انقضای بازاریابی الابختکی و توده ای گذشته است .

ما نمی توانیم در این روزها یک نوع محتوا را تولید کنیم و به هدف جذب مشتری و فروش به خورد همه مخاطب ها بدهیم . بلکه بازاریابی یابی در این روزها باید کاملا اختصاصی و شخصی سازی شده برای هر دسته یا حتی هر نفر از مخاطب ها باشد .

پس اگر می خواهید یک پیشنهاد فروش ویژه به مخاطب بدهید چه بهتر که از راه تعامل با مخاطب این پیشنهاد را ارائه بدهید و چه جایی بهتر از ایمیل ؟

مثلا برندی مانند Delta به کمک همین استراتژی توانست 123% نرخ کلیک را افزایش بدهد .

آنها در ایمیل که برای مشتریانی که بلیط رزو میکردند ایمیلی با طراحی یک هواپیما می فرستادند و به مشتری این پیشنهاد را می دادند که صندلی و جایگاه دقیق خود را انتخاب کند . مشخصا بعضی ها نزدیک پنجره را ترجیح میدادند ، بعضی ها راهرو و بعضی ها هم با دیدن هواپیمای شبیه سازی شده ترجیح می دادند در first class یا صندلی های ویژه جای خودشان را ثبت کنند .



این استرارتژی به مشتری کمک میکند که خیلی سریع تر و راحت تر تصمیم گیری کند و خرید خود را ثبت کند .

خیلی راحت ! مشتری ایمیل را باز میکند و صندلی و جایگاه مورد علاقه اش را در هواپیما انتخاب میکند .

از این روش برای رزو جا و خرید بلیط در سینماها هم استفاده می شود .





2- در محتوای تعاملی ایمیل ها می توانید از نظرسنجی و نظردهی استفاده کنید

نظرسنجی ها یک راه عالی برای برقراری تعامل و ترغیب مخاطب به مشارکت هستند . نظر سنجی ها معمولا یکی از بخش های خدمات مشتری هستند اما شما می توانید در ایمیل های تعاملی هم از طراحی نظرسنجی های شگفت انگیز و جالب استفاده کنید

مثلا در اینجا یک نوع از این ایمیل های تعاملی با نظرسنجی از برند Expedia میبینیم :

نظرسنجی در محتوای ایمیل تعاملی
نظرسنجی در محتوای ایمیل تعاملی
از مخاطب ایمیل به شکلی جالب و تصویری پرسیده می شود که از فضای اتاقش راضی است یا نه و به محض اینکه کاربر روی علامت ناراضی میزند چند گزینه به کاربر نشان داده می شود که بتواند علت ناراضایتی خودش را اعلام کند .

شما با این نوع نظر سنجی های می توانید :

  • اطلاعات ارزشمندی در مورد ویژگی ها ، علایق و سلیقه مخاطب هدف تان پیدا کنید
  • می توانید در مورد خدمات یا محصولات خودتان بازخورد بگیرید
  • و از همه مهم تر اینکه نرخ کلیک ایمیل های تان را بالا ببرید
و علاوه بر این با این نوع نظر سنجی ها این حس را در مخاطب القا میکنید که به نظر و عقیده او گوش می دهید و مشکلات او برای شما اهمیت دارد و همین مساله باعث میشود مخاطبان کمتری شما ترک کنند. ( 68 % علت ترک مشتریان به خاطر این است که حس میکنند برای شما هیچ اهمیتی ندارند و شما آنها را فقط به عنوان یک مخزن پول میبینید و می خواهید به هر طریقی آنها را وادار کنید که از شما خرید کنند )



3 – در تولید محتوای تعاملی مخاطب را کنجکاو کنید (نمایان شدن رمز با خراشیدن در کارت های شارژ ! )

همه ما در طبیعت خودمان حس کنجکاوی شدیدی داریم نسبت به چیزی که پنهان از چشم ماست و دوست داریم در اولین فرصت از آن رونمایی کنیم و ببینیم پشت پرده چه چیزی است .

یکی از راه های افزایش نرخ کلیک و همین طور درگیر کردن ذهنی مخاطب با محتوا در ایمیل های تعاملی استفاده از طرح کارت شارژ هایی مثل همراه اول و ایرانسل در تولید محتواست !

احتمالا شما کارت های شارژ موبایل را دیده اید که برای اینکه بتوانید رمز خودتان را ببینید و از آن استفاده کنید لازم است با ناخن ماده روی قسمت رمز را خراش بدهید و کنار بزنید تا بتوانید رمز را ببینید .

جالب است که بدانید ما به راحتی از همین ایده به ظاهر ساده می توانیم استفاده کنیم تا کنجکاوی مخاطب را علاقه‌مند کنیم و کاری کنیم که خودش دنبال پیدا کردن کد تخفیف یا هر نوع اطلاعات دیگری که ما می خواهیم باشد نه اینکه از همان ابتدا جلوی رویش بگذاریم و او هم بی توجه از کنارش رد شود.

مثلا می توانید مانند طرح های زیر و با خلاقیت از روش های زیر استفاده کنید:

  • خراشیدن
  • پوست کندن
  • باز کردن زیپ
  • پاره کردن
  • کشیدن
  • اسلاید
  • یا …
برای محتواهای تشویقی و پاداش ها در ایمیل های تعاملی استفاده کنید





مثلا اگر فروشنده لباس هستید و می خواهید یک تخفیف برای ژاکت های خودتان در نظر بگیرید و به همین منظور یک ایمیل برای مخاطب می خواهید ارسال کنید می توانید از یک ژاکتی استفاده کنید که اگر مخاطب زیپ را باز کند فقط می تواند کد تخفیف را ببینید!

یا مثلا از قفلی استفاده کنید که در صورت باز کردن آن می تواند کد را ببیند و یا …

نمونه محتوای تعاملی در ایمیل
نمونه محتوای تعاملی در ایمیل
به طور متوسط هر نفر روزانه 88 ایمیل دریافت میکند ( منبع ) و اگر قرار باشد که شما هم ایمیلی مثل بقیه ارسال کنید قطعا دیده نمی شوید و مخاطب هیچ توجهی به شما نمیکند.

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”reg” ihc_mb_template=”1″ ]
4- اضافه کردن «منو» به محتوای تعاملی ایمیل

مطمئننا وب سایت شما دارای منو و دسته بندی های خاصی است . خب چرا از این منوها یا حداقل تعدادی از این ها در محتوای ایمل تان استفاده نمیکنید ؟

مطمئن باشید که این کار باعث می شود نرخ کلیک تان افزایش پیدا کند و میزان ترافیک سایت تان را چند برابر میکند .

منوهای همبرگری hamburger menu ( شبیه یک ساندویچ همبرگر است ، یک همبرگر بین دو تیکه نان ! ) بهترین گزینه برای استفاده در محتوای ایمیل های تعاملی هستند .



به جای اینکه مخاطب در نگاه اول با کلی گزینه روبرو شود و گیج شود و ایمیل را ببندد ، شما به کمک منوهای همبرگری می توانید گزینه های بیشتری را پیش روی مخاطب بگذارید بدون اینکه باعث گیج شدن او شوید و برای او آزاردهنده باشید

یا حتی می توانید مانند Kiehl از طراحی منوها مانند سایت در داخل ایمیل استفاده کنید . این طراحی مخاطب را تشویق میکند که روی گزینه مورد علاقه و مورد نیازش کلیک کند و بسیار بهتر از گذاشتن لینک صفحات یا سایت در ایمیل جواب می دهد



یک نوع دیگر منو که در ایمیل مارکتینگ و ایمیل های تعاملی بسیار کاربرد دارد منوهای آکاردئونی هستند که اطلاعات زیادی را می توانید در فضای کم و خلوت به مخاطب ارائه بدهید .

منوی آکاردئونی در محتوای تعاملی
منوی آکاردئونی در محتوای تعاملی
سایت ها و نرم افزارهای زیادی هستند از جمله Email Monks که می توانید از آنها برای ساخت منوهای آکاردئوی در ایمیل تعاملی خودتان استفاده کنید

5- استفاده از ویدئو در محتوای تعاملی ایمیل

مشخصا در رایتینا بارها و بارها در مورد مفید بودن محتوای ویدئویی در بازاریابی محتوا صحبت کرده ایم . در مورد محتوای تعاملی در ایمیل هم مشخصا یکی از راه های افزایش درگیری ذهنی مخاطب با برند ما و افزایش تعامل و علاقه مخاطب به ادامه مسیر ، اضافه کردن یک محتوای ویدئویی به ایمیل است .

مثلا یکی از موضوعاتی که می توانید در مورد آن محتوای ویدئویی تولید کنید ، How To ها یا چگونه ها است . این نوع محتواها به علت اینکه بیشتر جنبه آموزشی دارند قطعا مخاطب را بیشتر جذب می کنند .

مشخصا گذاشتن ویدئو در ایمیل به صورت مستقیم و نه ارائه لینک به وب سایت تان یا آپارات می تواند برای تعامل بیشتر مخاطب بهتر باشد چون مخاطب فقط لازم است که ایمیل را باز کند و روی دکمه play کلیک کند . همین !

استفاده از ویدئو در محتوای تعاملی
استفاده از ویدئو در محتوای تعاملی
و همین راحتی کار باعث می شود ویدئویی که تولید می کنیم بیشتر دیده شود و به هدف مان نزدیک تر شویم .

تقریبا 50 % افراد قبل از اینکه به سراغ محتوای متنی و توضیحی برای محصول یا خدماتی بروند ترجیح می دهند ویدئویی در مورد موضوع مورد نظرشان ببینند .

پس اگر در ایمیل های خودتان از بازاریابی ویدئویی برای افزایش تعامل با مخاطب استفاده نمیکنید همین حالا دست به کار شوید و مطمئن باشید در آن موفق می شوید و به زودی فروش تان چندین برابر می شود.



آموزش تولید محتوای ویدئویی
چگونه با سئو ویدئو و محتوای ویدیویی رتبه #۱ گوگل شویم ؟ (معرفی ۱۶روش سئو محتوا + ابزارها و سایت های کاربردی )
معرفی ۹ سایت و ابزار رایگان برای تولید محتوای ویدیویی و GIF در بازاریابی محتوا


6- اضافه کردن GIF ها به محتوای تعاملی ایمیل

گیف GIF ها یک راه افزایش تعامل مخاطب با محتوا در هر نوع محتوا و فضایی هستند . گیف ها یک چیزی ما بین تصاویر و ویدئو ها هستند ، نه به ثابتی و بی روحی تصاویر و نه به طولانی بودن ویدئو ها . پس اگر به دنبال راهی برای افزایش تعامل بیشتر با مخاطب گیف ها می توانند به شما کمک زیادی بکنند .

بهترین روش برای استفاده از این تصاویر متحرک درون ایمیل ها این است که گیف مخصوص به خودتان را طراحی کنید. (مانند Fundbox که این کار را انجام داده است).



اگر بخواهید تنها یک تصویر متحرک تصادفی به ایمیل خود اضافه کنید که ارتباط چندانی با محتوای شما ندارد، مخاطبان شما توجه زیادی به آن نشان نمی دهند و حتی ممکن است آن ها را گیج کنید. بهتر است مطمئن شوید که تصاویر متحرک گرافیکی به کار رفته، مرتبط با برند شما هستند و پیغام و هدف تان را به درستی و به طور موثر به مخاطب انتقال می دهند .

مثلا به این گیف نگاه کنید . این یکی از ایمیل های Netflix برای یکی پروموشن های فصلی اش است .







آموزش ساخت گیف GIF
معرفی ۲۹ ابزار تولید محتوای تصویری (ساخت تصاویر+ساخت اینفوگرافیک+ساخت لوگو+طراحی نقل قول+ساخت کلاژ+طراحی تصاویر پس زمینه+ تغییر اندازه تصاویر +ساخت گیف)


7- محتوای خودتان را شخصی سازی کنید

شخصی سازی محتوا این روزها به شدت بازار داغی دارد و به شدت مورد توجه برندهای مشهور و بزرگ دنیا قرار گرفته است .

شاید یکی از ساده ترین راه های افزایش تعامل و شخصی سازی در ایمیل ها ، اضافه کردن نام مخاطب به اول ایمیل ، ارسال ایمیل از آدرس ایمیل شخصی خودتان و امضای خاص و حتی دستی پایین ایمیل هاست .

اما به غیر از این موارد اگر شما جزو سایت ها و فروشگاه های آنلاین هستید که مخاطب ممکن است بارها از شما خرید کرده باشد و سابقه خرید او را دارید می توانیددر کمپین های ایمیلی خودتان محتوای پروموشن ها یا تخفیف های ویژه یا ایمیل های تبلیغاتی خودتان را برای هر مخاطبی شخصی و اختصاصی کنید .

شخصی سازی محتوا در محتوای تعاملی
شخصی سازی محتوا در محتوای تعاملی
مثلا اگر مخاطبی در طول یک سال فقط از شما بلوز ، تی شرت ، کت و پیراهن خریده است مشخصا این فرد جزو افرادی است که حس میکند برای خرید شلوار باید حضوری به فروشگاه مراجعه کند و علاقه ای به خرید اینترنتی شلوار ندارد ، پس قطعا اگر ایمیلی برای او بفرستید که حتی 50 % هم برای یک شلوار جین به او تخفیف بدهید نمی توانید او را ترغیب به خرید بکنید و فقط هزینه خودتان را هدر داده اید .

بنابراین با شخصی سازی ایمیل و شخصی سازی محتوا شما می توانید به میزان زیادی در هزینه های بازاریابی محتوایی خودتان هم صرفه جویی کنید ، در کنار اینکه مخاطب حس خوبی به شما و برند شما پیدا میکند چون محتوایی به او ارائه داده اید که دقیقا مطابق نیاز و سلیقه اش است .

8- در محتوای تعاملی ایمیل ، مستقیما مشتری را به سبد خرید انتقال بدهید

در ایمیل های ارسالی معمولا در محتوای ایمیل یک پیشنهاد به مخاطب ارائه می شود و در صورتی که مخاطب تمایل داشته باشد که محصول یا خدمات را بخرد باید وارد سایت شود و یا در آنجا ثبت نام کند و چند مرحله را طی کند تا در نهایت به سبد خرید برسد و پرداخت را انجام دهد .

اما در محتوای تعاملی شما می توانید مستقیما مخاطب را از ایمیل به سبد خرید انتقال بدهید .

مثلا این ایمیل که برند JackThreads برای مخاطبانش ارسال کرده است ببینید .



مخاطب با زدن دکمه خرید مستقیما وارد سبد خرید می شود و پرداخت را انجام میدهد، بدون هیچ مرحله اضافی .

9- امکان اضافه کردن رویداد به تقویم مخاطب در محتوای تعاملی

این روزها برنامه ها و نرم افزارهای زیادی هستند که رویدادهای مختلف را به ما یادآوری میکنند و مشخصا بدون حضور آنها ما بسیاری از کارهایی که باید انجام بدهیم یا جلساتی که داریم یا کلاس هایی که باید شرکت کنیم را فراموش میکنیم .

خب اگر ما هم یک پیشنهاد ویژه برای مخاطب برای حضور در یک همایش یا سمینار یا کلاس داریم و فقط به صورت یک ایمیل خبری برای او محتوایی تنظیم میکنیم و ارسال میکنیم، به احتمال زیاد در بین مشغله هایش آن را فراموش میکند . اما اگر بتوانیم مستقیما این رویداد را به تقویم مخاطب اضافه کنیم و در روز مشخص یا حتی نزدیک به این رویداد آلارم بدهد قطعا احتمال ثبت نام و شرکت مخاطب بیشتر می شود .

کاربرد تقویم در محتوای تعاملی
کاربرد تقویم در محتوای تعاملی
10– استفاده از تصاویر منحصر به فرد در تولید محتوای تعاملی

فقط محتوای ویدئویی و گیف ها نیستند که می توانند در محتوای تعاملی استفاده شوند بلکه عکس ها هم اگر حالت تعاملی پیدا کنند می توانند مخاطب را جذب کنند و با او تعامل برقرار کنند .



مثلا برندی به نام Pret برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطب یک ایمیل برای مخاطب می فرستد با این طراحی که در ابتدا یک ظرف خالی آبمیوه را پیش روی مخاطب می گذارد و به او میگوید یک ظرف خالی هیچ مزه ای ندارد !

آبمیوه با طعم مورد علاقه خودتان رادر ظرف بریزد و نوش جان کنید !

معمولا کمتر مخاطبی را می توانید پیدا کنید که نسبت به این نوع ایمیل های تعاملی واکنشی نشان ندهد و وارد این بازی جذاب نشود . و یک لیوان نوشیدنی با رنگ و طعم مورد علاقه قطعا مخاطب را به خرید بیشتر ترغیب میکند تا یک لیوان خالی !
انجمن رمان نویسی


از تولید این نوع محتوا خودداری کنید

 
  • جذاب
Reactions: Afshin Javan
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا