خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
اهمیت کلمات کلیدی
!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

چکیده مقاله :
خلاصه تمام آن چیزی که در این مقاله گفتیم این میشود که به جای جستجوی کلمات کلیدی و پیدا کردن تعداد زیادی کلمات کلیدی و جای دادن زورکی آنها در عنوان ، زیر عنوان و تگ ها و جملات زیاد در محتوا ، بهتر است هدف مخاطب از هر جستجو را پیدا کنید و سعی کنید تمام آن چیزی که مخاطب یا کاربر از جستجویش انتظار دارد را در محتوا قرار بدید . آن هم موضوعی نه فقط تمرکز روی یک کلمه کلیدی خاص ! برای پیدا کردن نیازها و اهداف کاربران هم می توانید از خود گوگل و همین طور جستجوی سایت خودتان استفاده کنید.

من هم مثل شما از زمانی که کار نویسندگی و تولید محتوا را به صورت فریلنسر تولید محتوا شروع کردم به یاد دارم که همیشه برای نوشتن محتوای وبلاگ عالی که از لحاظ سئو قابل قبول باشد و در SERPs رتبه بالاتری داشته باشد لازم بود که زمان زیادی را صرف جستجو در سایت های مثل Google Keyword Planner می کردیم . تمامی کلمات کلیدی مرتبط را باید پیدا می کردیم و همه آنها را یادداشت میکردیم و بعد هم به هر طریقی سعی میکردیم آنها را در یک جایی از متن به کار ببریم. حتی تا چند وقت پیش هم من دقیقا همین کار را برای مقاله های رایتینا میکردم . اما در چند هفته گذشته چندین مقاله خارجی و سایت های معتبر سئو را بررسی کردم که برای نوشتن و انتشار یک پست وبلاگ خوب کارهای بسیار مهم تری از جستجوی کلمات کلیدی داریم .

نه اینکه کلا جستجو و تحقیق درباره کلمات کلیدی را کنار بگذاریم و دیگر هیچ کاربردی ندارند و به یک راهکار مرده تبدیل شده اند . نه . فقط در اینجا می خواهم بگویم که برای گرفتن رتبه خوب در گوگل و در ذهن مخاطب فاکتورهای مهم تری هستند که به خاطر پیدا کردن کلمات کلیدی نباید از آنها غافل شویم .

با ما در رایتینا همراه باشید تا به شما بگوییم چرا دیگر لازم نیست از روش جستجو و تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم و راه جایگزین چیست ؟

و چرا این روزها باید از روی مرحله تحقیق و پیدا کردن کلمات کلیدی در نوشتن محتوای وبلاگ بپرید؟

جستجو در گوگل در محتوا نویسی


جستجو در گوگل در محتوا نویسی
چند دلیل منطقی و مهم برای این موضوع وجود دارد که چرا نباید در این روزها وقت و تمرکز اصلی خودتان را روی پیدا کردن کلمات کلیدی و تحقیق درباره آنها بگذرانید :

اولین دلیل خیلی ساده است : انقدر دنیای وب و آنلاین شلوغ و پرجمعیت شده است و هر روز هم به تعداد سایت های فعال اضافه میشود که پیدا کردن کلمه کلیدی ای که پر جستجو باشد و کاربران زیادی آن را سرچ کنند و بسیار عامیانه باشد ولی هیچ رقابتی روی آن نباشد تقریبا غیر ممکن شده است . و شما ممکن است ساعت ها وقت صرف کنید تا یک یا چند کلمه کلیدی کم رقابت را برای محتوا نویسی وبلاگ پیدا کنید که آن هم ممکن است ارزش زیاید برای افزایش ترافیک به سایت شما را نداشته باشد .

با هم یک مثال در این مورد را مرور کنیم :

فرض کنیم که ما برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی ای مانند بازاریابی محتوایا content marketing به سایتی مانند Moz’s Keyword Explorer سر بزنیم .

جستجوی کلمات کلیدی


جستجوی کلمات کلیدی
البته در مورد جستجوی کلمات فارسی بسیاری از اطلاعات را در اختبار ما نمی گذارد و چون از لحاظ بومی امکان انتخاب ایران نیست احتمالا نتایج درستی هم به ما نشان نمیدهد.

با یک نگاه کلی به نتایج حاصل می توانیم ببینیم که اصلا نباید به سراغ کلمه کلیدی بازاریابی محتوا یا content marketing برویم چون قطعا نمی توانیم به وسیله آن جایگاهی بگیریم !

مثلا یک نگاهی به میزان سختی این کلمه بیندازید . 96% !!

در این شرایط ممکن است صفحه کلمات کلیدی پیشنهادی را به امید پیدا کردن کلمه یا عبارتی کم رقابت تر اسکرول کنید ، اما با نگاهی به بسیاری از آنها کاملا واضح است که این کلمات به میزان کمی احتمال دارد که در طول یک ماه به صورت ارگانیک سرچ شوند و تازه همین کلمات هم اصلا در گرفتن جایگاه نمی توانند به راحتی به ما کمک کنند .

و یک قسمت نا امید کننده تر اینکه ، با نگاهی به رقیبان و صفحاتی که در این جستجو در رتبه های 1-3 هستند خبر خوبی به شما داده نمیشود و از قبل هم ناامید تر میشوید . مثلا در مورد بازاریابی محتوا شما باید با سایت هایی مثل ویکی پدیا و متمم رقابت کنید . یا در جستجوی انگلیسی این کلمه با سایت هایی مثل Forbes، CMI و Huff Post که به هیچ وجه کار راحتی نیست و تقریبا می توانیم بگوییم اصلا منطقی هم نیست.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی هدف در تولید محتوای سایت
تحقیق در مورد کلمات کلیدی هدف در تولید محتوای سایت
پس شاید همه ما در اینجا به این نتیجه برسیم که جستجوی کلمات کلیدی برای تولید محتوای وبلاگ کاری هدر دهنده وقت و انرژی است .

با نگاهی به صفحات برتر در کلمات کلیدی خاص و پر رقابت یک چیزی کاملا واضح است و آن هم اینکه هدف اصلی نویسنده این صفحه متمرکز روی یک کلمه کلیدی یا عبارت خاص نبوده است . مثلا اگر ما در مورد عبارت بازاریابی محتوا تحقیق می کنیم ، صفحاتی که به عنوان رتبه های برتر در گوگل نشان داده می شوند صفحاتی هستند که فقط با یک کلمه کلیدی خاص که بارها در عنوان و زیر عنوان و برچسب و توضیحات متا تکرار شود بازی نمی کنند و به این شکل به این جایگاه نرسیده اند . بلکه فقط از طریق تولید محتوای با کیفیت و مفید همراه با کاربرد دایره گسترده ای از لغات مربوط و مشابه با عبارت خاص «بازاریابی محتوا » به این جایگاه رسیده اند .

یعنی گوگل در یک صفحه خاص دنبال تگ های HTML خاص یا کلمات کلیدی خاص برای رتبه بندی نیست . و فقط به دنبال یک محتوای عالی و مفید در مورد موضوع مورد نظر است . گوگل در لحظه اول ورود به صفحه شما ، محتوای صفحه را اسکن میکند و بررسی میکند که به چه میزان محتوای صفحه با عنوان و موضوع مورد نظر همخوانی دارد .

بهتر است وقت خود را بیخود صرف جستجوی کلمات کلیدی نکنید در حالیکه سایت های برتر در حوزه تخصصی شما رتبه های بالا را کسب کرده اند و شما در حال حاضر هیچ فرصت و جایگاهی ندارید .

دلیل دوم : وفاداری به کلمات کلیدی خاص و تکرار آنها در متن قطعا متن شما را ماشینی می کند و هیچ مخاطبی دوست ندارد وقت خود را بگذارد و این نوع متن ها را بخواند . و قطعا شما هم به عنوان نویسنده و کپی رایتر در زمان نوشتن متن خیلی با این مساله راحت نیستید و دردسر ساز میشود .

جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی
پس به عنوان یک قانون کلی در این روزها باید بگوییم که :

مهم نیست که به چه تعداد کلمه کلیدی در یک متن مقاله یا صفحه وب سایت تان به کار برده اید ، اگر بهترین محتوا در حوزه تخصصی و موضوع خاص مورد نظر را نداشته باشید هیچ ترافیک ارگانیکی را نمی توانید از گوگل بگیرید .

بسیاری از افرادی که در دنیای آنلاین و کسب و کار خود این روزها موفق می شوند به این خاطر است که یک گوشه کوچک و خاص یا به اصطلاحNiche حوزه کاری خود را انتخاب می کنند و در آن زمینه به تخصص و دانش لازم می رسند و شروع می کنند به تولید محتوا در همان حوزه خاص و کوچک و دیگر فقط حضور کلمات کلیدی خاصی برایشان مهم نیست .

اما همانطور که در عنوان هم گفتیم باید جایگزین بهتری برای تحقیق و جستجو در مورد کلمات کلیدی داشته باشیم . در اینجا من به چند مورد از نکاتی که با مطالعه چند مقاله معتبر و همین طور تجربه شخصی خودم به آنها رسیدم را با شما هم در میان میگذارم .

1- به جای تمرکز روی کلمات کلیدی روی هدف جستجوگر تمرکز کنید

روی هدف کاربر در جستجو تمرکز کنید

روی هدف کاربر در جستجو تمرکز کنید!!!

این روزها پیدا کردن جواب این معما که هدف کاربران و جستجوگرها از جستجوی یک کلمه کلیدی یا عبارت چیست ؟ تمام آن چیزی است که ما باید در تبلیغات کلیکی و همین طور سئو باید به کار بگیریم . نه تنها در تولید محتوا بلکه در هر کار و اقدامی که ما به صورت آنلاین انجام می دهیم لازم است ، هدف و نیازهای مخاطب و مشتریان خودمان را بشناسیم .

در تولید محتوا هم ، ما به عنوان تولید کننده محتوا که هدف اصلی مان برقراری ارتباط با مخاطب است ، اگر نیازها و خواسته های کسی که برای او می نویسیم را نشناسیم ، فضای سایت و وبلاگ ما به یک انبار بی خاصیت کلمات تبدیل میشود که نه تنها هیچ ارزشی برای کسب و کار ما ندارد بلکه با هزینه های گزاف و بیخود منجر به شکست ما در زمان کوتاهتر می شود .

به عنوان مثال اگر ندانیم که کاربری که عبارت « بهترین CRM » را در گوگل جستجو می کند چه هدفی دارد و به چه نتایجی می خواهد برسد قطعا اگر ارائه دهنده خدمات CRM هستیم اگر در سایت مان بدون توجه به این هدف فقط بنویسیم که ما بهترین هستیم ، ما منحصر به فرد هستیم و … قطعا راه به جایی نمی بریم و دقیقا مانند سایت هایی می شویم که در نتایج جستجو در قسمت تبلیغات گوگل به ما معرفی میشوند و همگی خودشان را در CRM بسیار قوی و قدرتمند می دانند .

جستجوی بهترین CRM در گوگل


جستجوی بهترین CRM در گوگل
اما بگذارید کمی دقیق تر شویم . به نظر شما جستجوگری که کلمه کلیدیبهترین را همراه هر راهکار یا کلمه ای جستجو میکند واقعا دنبال چه چیزی است ؟ خودتان را چند لحظه جای مخاطب بگذارید . مثلا خود من زمانی که از کلمه بهترین در کنار یک واژه دیگر استفاده میکنم دوست دارم سایت هایی به من معرفی شود که مقایسه دقیقی بین راهکارهای مختلف یا برندای مختلف و… انجام داده باشد . یعنی هدف اصلی پشت جستجوی کلمه بهترین ، مقایسه نه خرید در همان لحظه اول است .

وقتی در نتایج گوگل هم دقیق می شویم می بینیم سایت هایی را معرفی کرده است که بتوانند جواب کاربر در مورد این مقایسه را بدهند .

در مورد کلمات دیگری مانند SEO هم می توانیم باز این روند در نتایج گوگل را ببینیم .مثلا بیاید این عبارت را جستجو کنیم : how to do seo for small business

جستجوی عبارت  سئو برای سایت های کوچک


جستجوی عبارت ” سئو برای سایت های کوچک “

در تمامی نتایج کاملا واضح است که نویسنده محتوا و یا بازاریاب محتوایی درک درستی از نیاز کاربر داشته است و دقیقا چیزی را نوشته و منتشر کرده است که کاربر به همان علت این عبارت یا کلمه کلیدی را جستجو کرده است .

با کمی دقت در محتوای صفحات برتر در گوگل مشخص است که نویسنده یا کپی رایتر حرفه ای فقط به یک کلمه کلیدی بسنده نمی کند و کل متن را به صورت غیر طبیعی فقط برای یک کلمه نمی نویسند بلکه در طول متن بارها و بارها شما با مجموعه ای از کلمات مشابه و هم معنی و مرتبط با موضوع اصلی مواجه می شوید که همین باعث میشود شما به عنوان مخاطب حس کنید این متن دقیقا برای شما نوشته شده است نه موتورهای جستجو .

و همانطور که در مقاله ” ۵ راه ساده کردن سئو SEO ، یکبار برای همیشه ( همراه با خلاصه مقاله + تمرین تشویقی) ” چند بار در مورد مزایای نوشتن متن های طولانی گفتیم . اینجا هم به یکی دیگر از علت هایی که نوشتن محتوای طولانی برای وب سایت مان خوب است رسیدیم . در یک محتوای2500 تا 3000 کلمه ای مشخصا ما تنوع کلمات بیشتری می توانیم استفاده کنیم تا یک محتوای 300 تا 500 کلمه ای و این یعنی مشخصا ما در یک محتوای طولانی تر برای وبلاگ می توانیم به نیازهای کاربر و سوالهای مخاطب بهتر و کامل تر پاسخ بدهیم .

راهکار تضمینی رایتینا برای شناخت هدف مخاطب



راهکار تضمینی رایتینا برای موفقیت در تولید محتوا

راهکار تضمینی رایتینا برای موفقیت در تولید محتوا
  • اول از همه باید در مورد موضوع کلی ای که دوست دارید در مورد آن بنویسید فکر کنید . اگر در انتخاب موضوع برای وبلاگ تان سردرگم هستید می توانید از این آموزش رایتینا « چگونه در ۱۰ دقیقه ۹۳ ایده برای پست وبلاگ پیدا کنید » استفاده کنید
  • بعد از انتخاب موضوع ، در گوگل در مورد آن موضوع سرچ کنید .
  • تمامی چند سایت اول و برتر از دید گوگل را باز کنید بررسی کنید و ببینید به چه نحوی به هدفی که پشت جستجوی کاربر از کلمه خاص است توجه کرده اند . ( شاید بهتر باشد این بررسی را هم در جستجوی فارسی انجام دهید و هم انگلیسی ) .
مثلا زمانی که کاربر عبارت « سئو یا تبلیغات کلیکی PPC vs SEO » را جستجو می کند ، هدف پشت آن به سادگی برای ما قابل تشخیص است . مشخصا کاربری که این عبارت را جستجو میکند به دنبال این است که بفهمد کدام یکی از این تکنیک پول و زمان دور ریختن است و کارایی لازم را ندارد یا اینکه بفهمد کدام یک از این روش ها برگشت سرمایه و هزینه بیشتری دارد .

جستجوی عبارت ppc vs seo سئو یا تبلیغات کلیکی


جستجوی عبارت ppc vs seo سئو یا تبلیغات کلیکی
شاید در مواردی که عبارت های طولانی و خاص تری استفاده میشود مثل این عبارت که « آیا سئو برای سایت من همچنان خوب و کاراست ؟ is seo good for my website » پیدا کردن هدف خاص کاربر کمی سخت تر باشد . اما همیشه کارهای سخت نتایج عالی برای ما به همراه دارند ! پس اگر شما بتوانید هدف مخاطب پشت این عبارت ها و کلمات سخت تر را پیدا کنید می توانید در بازاریابی آنلاین بسیار موفق تر از رقیبان خود شوید.

برای اینکه گاهی هدف کاربر را از جستجوی عبارتی بفهمیم شاید با ریزبینی بیشتر به بعضی از کلمه های خاص و شاخص عبارت به نتایج خوبی برسیم .

در اینجا دو کلمه پر تکرار و هدف پشت آنها را با هم بررسی می کنیم :

بهترین : عنوان ها و نتایجی که در مورد مقایسه و بررسی و مرور موارد خاص در یک دوره زمانی خاص باشند عالی ترین محتوا در نتایج هستند

ساده ترین : راهنماهای کوتاه اما مفید در مورد هر موضوعی

همین حالا و برای پست جدید وبلاگ تان کمی بیشتر به هدف مخاطب پشت جستجوی کلمات فکر کنید . مطمئن باشید که با نوشتن این پست های هدفدار از ترافیک طبیعی ای که به سایت تان می آید خودتان شگفت زده می شوید !!

توضیح نویسنده : علت اینکه بیشتر مثال ها را با کلمات کلیدی انگلیسی جستجو کردم این بود که هنوز بسیاری از این تکنیک ها در بین سایت های فارسی اجرا نمی شود و به همین علت نمی توان به عنوان نمونه خوب و حرفه ای از آنها استفاده کرد . البته این خبر خوبی برای ماست که در این مورد می دانیم و شاید خیلی ها ندانند و همچنان از راهکارهای قدیمی استفاده کنند . بهترین زمان برای شروع به کار گیری این ترفند ها همین حالاست !)

2- فقط به فکر این باشید که بهترین متنی که تا به حال نوشته اید را با سبک خاص خودتان بنویسید

در تولید محتوا و وبلاگ نویسی خودتان باشید

در تولید محتوا و وبلاگ نویسی خودتان باشید

زمانی که شما می خواهید وبلاگ نویسی و تولید محتوا برای وبلاگ را شروع کنید ، اگر طبق طبق اصول قبلی بخواهید شروع کنید باید قبل از هر کاری تعداد زیادی کلمات کلیدی متناسب با موضوعات مورد نظرتان را پیدا کنید . مثلا فرض کنیم که در این مرحله 50 کلمه پیدا کرده اید . بعد از این مرحله شروع میکنید به نوشتن 50 پست وبلاگ حدودا 500 کلمه ای و با گذاشتن هر کدام از کلمه های کلیدی در عنوان پست ، زیر عنوان ها ، توضیحات متا و هر جای ممکن دیگر می خواهید به جایگاه مناسبی در جستجوی های گوگل برسید.

حالا بعد از نوشتن این 50 پست ( که اصلا کار ساده و کم هزینه ای هم نیست ) نگاهی به ترافیک سایت تان بیاندازید . قطعا شوکه می شوید :

هیچ و یا انقدر کم که با هیچ فرق زیادی ندارد !

یعنی تمام هزینه هایی که کرده اید و وقتی که گذاشته اید را به سطل آشغال ریخته اید .

در دوره ای که در آمارهای جهانی روزانه 2.242.052 پست وبلاگ منتشر می شود شما قطعا نباید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید .

تعداد پست های وبلاگ منتشر شده در یک روز

تعداد پست های وبلاگ منتشر شده در یک روز

با تمرکز روی کلمات کلیدی شما خودتان را در جعبه کوچکی حبس می کنید که امکان بیرون آمدن از آن را ندارید . و این محدودیت باعث می شود متن و محتوای شما اصلا دلچسب و لـ*ـذت بخش برای مخاطب نباشد .

شما برای برتری در این بازار پررقابت پست وبلاگ نباید فقط به کلمات کلیدی اکتفا کنید ، فقط باید محتوای ارزش مندی را به این فضا پمپ کنید !

پس سعی کنید در محتوا نویسی دنبال علاقه هایتان بروید و در مورد موضوعاتی که دوست دارید حتما جستجو کنید و هر روز چیز جدید یاد بگیرید تا چیزی هم برای عرضه به مخاطب داشته باشید . هیچ وقت سراغ موضوعات نخ نما با محتوای تکراری نروید که قطعا شکست می خورید .

همیشه به خودتان پایبند باشید و محتوای خاص خودتان را بنویسید چه به عنوان فریلنسر تولید محتوا و چه به عنوان صاحب سایت .

3- از Google برای پیشنهاد موضوع کمک بگیرید

جستجو در گوگل برای موفقیت در تولید محتوا

جستجو در گوگل برای موفقیت در تولید محتوا

بعد از اینکه موضوعی که به آن علاقه مند هستید را پیدا کردید و طبق برنامه محتوایی سایت تان می خواهید در مورد آن یک پست وبلاگ بنویسید، پیسنهاد رایتینا این است که قبل از هر چیزی به سراغ دوست همیشگی یعنی گوگل بروید و از او کمک بخواهید .

مثلا اگر در مورد راه های لینک سازی می خواهید بیشتر بدانید با جستجویeasy ways to get links صفحه جستجویی پیش روی شما قرار میگرد که اگر کمی اسکرول کنید و پایین بروید با یک باکسی از سوالاتی مواجه میشوید که کاربران زیادی در مورد آن پرسیده اند .

جستجوی عبارت راه های لینک دادن در تولید محتوا

جستجوی عبارت راه های لینک دادن در تولید محتوا

به دقت این نمونه سوالهای پیشنهادی گوگل را بخوانید چون بیش از حد تصورتان در بهبود عملکرد سایت تان و افزایش ترافیک سایت کمک تان می کند . و چه چیزی بهتر از این که گوگل کاملا رایگان این اطلاعات را در اختیار ما می گذارد . فقط باید از آن استفاده کنیم و دنبال راهکارهای پیچیده تر و کارامد تر نرویم .

4-( مهم ترین راهکار این مقاله ) ایده گرفتن از جستجوهای درون سایت خودتان

جستجو در سایت

جستجو در سایت

زمانی که همه مسیرها را رفتید ولی باز هم حس کردید که نیاز دارید محتوایی که نوشته اید را گسترش بدهید اما ایده ای برای اضافه کردن مطلبی به آن ندارید بهترین راه استفاده از قسمت جستجو درون سایتتان است . افرادی که به سایت ما می آیند بعد از نگاه کلی و پیدا نکردن موضوعی که به دنبال آن هستند به احتمال زیاد کلمه کلیدی یا عبارتی که به دنبال آن هستند را جستجو می کنند . با بررسی این جستجو ها شمامنبع بسیار عالی از ایده های محتوا نویسی دارید که دقیقا با موضوع سایت شما همخوانی دارد و هم اینکه توسط افراد واقعی جستجو شده اند .

همه پرسش ها و ایده ها را یادداشت کنید و اگر در مورد آنها تا به حال چیزی ننوشته اید ،حتما در اولویت بالای تقویم محتوای سایت تان بذارید و اگر هم قبلا در مورد آنها نوشته اید بهتر است کمی به آن بال و پر بیشتری بدهید و یا حتی پست های جدید تر و کامل تری در مورد آن بگذارید .

اگر تا به حال قسمت جستجو را به سایت تان اضافه نکرده اید و سایت تان وردپرسی است می توانید از پلاگین Search Everything استفاده کنید .

پلاگین جستجو در سایت

پلاگین جستجو در سایت

برای دیدن کلمات یا عباراتی که کاربران در سایت تان جستجو کرده اند می توانید سری به Google Analytics بزنید و در قسمت behavior گزینه site search را انتخاب کنید و بعد از آن هم با انتخاب search terms گزارش کاملی از کلماتی که کاربران در سایت شما جستجو کرده اند به شما ارائه می شود .

گوگل آنالیتیکس Google Analytics

گوگل آنالیتیکس Google Analytics


* تاپیک دارای تصاویر مرتبط
* برچسب های مرتبط و مناسب
* کامل بودن توضیحات
* دارا بودن لینک های پنهان
* مقاله جدید و معتبر

انجمن رمان نویسی


اهمیت کلمات کلیدی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا