خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,661
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
آسمان‌های تاریک در حال ناپدید شدن هستند. با ظهور عصر مدرن و نوردهی مصنوعی، شبهایمان نیز روشن شده است. در حالیکه این نورها باعث شده انسان‌ در شب نیز قوۀ دیدش را حفظ کند، اما این نور زیاد در آسمان موجب «آلودگی نوری» می‌شود.

LightPollutionPan Slovinsky labeled


این آلودگی نوری نه تنها انرژی را هدر می‌دهد، بلکه وقتی توسط جو زمین برگشت می‌خورد، یک روشنایی وحشتناک را ایجاد می‌کند که حیات‌وحش را مختل ساخته و به سلامت انسان و دیگر جانداران نیز آسیب می‌رساند. جالب این است که کار زیادی هم برای جلوگیری از جرم و جنایت انجام نمی‌دهد. همچنین «آلودگی نوری» باعث شده یک «آسمان شب ِ تاریک» برای نسل جدید به یک پدیدۀ کمیاب تبدیل شود. همانطور که از شواهد پیداست، کار زیادی در شهرهای بزرگ نمی‌توان انجام داد، اما مناطق روستایی که آلودگی نوری ندارند می‌توانند برای دیدن مناظر آسمان شب بسیار مناسب باشند.

این عکس پانورامای برجسته شامل ۶ بخش عمودی است که هرکدام از مکان‌های مختلفی در اسلواکی گرفته شده‌‌اند – اما با تجهیزات یکسان و در یک زمان یکسان در شب، سپس در معرض پردازش دیجیتالی یکسان قرار گرفتند. اگرچه هیچ ستاره‌ای در بخش ِ سمت چپ آسمان شب دیده نمی‌شود، اما سمت راست ِ آسمان روستا، به طرز باشکوهی تاریک است. شما می‌توانید با کاهش نوردهی بی‌رویه، از شگفتی‌های آسمان شب حفاظت کنید.

انجمن رمان نویسی


آسمان بیرون شهر در مقابل آسمان داخل شهر

 
  • جذاب
Reactions: SELENA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا