خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
داستان بازی بلک‌سد اما تنها در زمینه‌ی روایت داستانی جنایی و پیچیده تاحدودی موفق ظاهر شده است. نوبت به مسائل جدی، بزرگ‌سالانه و حرف حساب که می‌رسد بلک‌سد چیزی در چنته ندارد. جدای از پیدا کردن قاتلِ رئیس باشگاه مشت‌زنی که مثلاً قرار است ما را با قوانین سیاه و کثیف حاکم بر پشتِ صحنه‌ی فعالیت‌های ورزشی هم آشنا کند، بازی بلک‌سد سعی کرده به مسائل و مشکلات جامعه امریکایی هم بپردازد. البته که بهتر بود سازندگان از این یک قلم چشم‌پوشی می‌کردند. تمام پرداختن نویسنده به این‌گونه مسائل پیچیده‌ي فرهنگی و اخلاقی تنها به قرار دادن چند جمله‌ی سطحی و آبکی که اشاره به نظام سرمایه‌داری حاکم در امریکا و نیز اختلافات حاکم بر سر مسائل نژادی دارد، محدود شده است. به‌جای پرداختن سطحی به این مسائل که البته در کمیک‌ها به آن‌ها به طول و تفصیل پرداخته شده است، شاید بد نبود سازندگان تمرکز بیش‌تری بر کاراکتر اصلی بازی می‌گذاشتند. ساده بگویم، اگر از خوانندگان کمیک‌ها نباشید، شاید نتوانید از روحیات بلک‌سد درست باخبر شوید یا شاید ندانید که او چرا گربه‌ای منحصر‌به‌فردی است و به این ترتیب، هم‌ذات پنداری چندانی با این کاراکتر نخواهید کرد.

blacksad




بررسی بازی Blacksad: Under the Skin

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
Blacksad
Blacksad
Blacksad
Blacksad

این در حالی است که سازندگان بازی ادعا می‌کنند تمام مدت، تمرکز خود را به ساخت و ایجاد دنیایی، هرچه نزدیک‌تر به دنیای کمیک صرف کرده بودند و قصد داشتند در خلق دنیایی نوآر مانند کمیک سنگ تمام بگذارند. البته که این حس و حال نوآر هم به‌لطف موسیقی جَز شنیدنی و نورپردازی و طراحی خیره‌کننده بازی و سیگارهای پشت سرهمی که کاراکترها دود می‌کنند، تاحدودی محقق شده است. اما پای داستان و شخصت‌پردازی داستان‌های نوآر که به میان بیاید، بلک‌سد چندان حرفی برای گفتن ندارد. تا صحبت از طراحی در این بازی است بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که طراحان در این بخش از بازی سنگ تمام گذاشته‌اند. در جریان بازی با استایل‌های گرافیکی متفاوتی رو‌به‌رو خواهید شد. برای مثال گاهی با فلاش‌بکی با طراحی موشن‌کمیک روبه‌رو می‌شوید و گاهی بازی دربرابر دیدگان‌تان سیاه و سفید و اسلوموشن می‌شود. تمام این‌ها را بگذارید درکنار «کمیک‌بوکی» که باتوجه‌ به انتخاب‌های شما از روند گیم‌پلی‌تان ساخته شده است و با پایان رساندن بازی تقدیم‌تان خواهد شد. البته که جدای تمام این جذابیت‌های بصری، بازی فاقد آن «گرافیک‌استایل» منحصر‌به‌فرد است و در بهترین حال شاید بتوان طراحی این بازی را نمونه‌ای «خوب» و «لـ*ـذت‌بخش»، اما نه به‌یاد ماندنی و خلاقانه نام‌گذاری کرد.

رمان 98 | دانلود رمان جدید


بررسی بازی Blacksad: Under the Skin

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای نتیجه‌گیری اما باید بگویم که اگر از طرفداران پر و پاقرص داستان‌های پلیسی و جنایی هستید و کمیک‌های بلک سد را هم از قبل خوانده‌اید، تنها جذابیت این بازی برای‌تان دیدن نمونه‌ای سه‌بعدی از کاراکتر بلک‌سد خواهد بود که حالا راه می‌رود و با صدای خودش حرف می‌زند. خوش‌بختانه طراحی و صداگذاری شخصیت جان بلک‌سد و نیز سایر کاراکترهای بازی قابل قبول از کار درآمده است. هرچند ریتم کند گیم‌پلی بازی درکنار داستانی نه‌چندان منحصر‌به‌فرد که به وضوح برای دریافت درجه سنی پایین‌تر از المان‌های تعدیل شده‌ی ژانر نوآر استفاده کرده است، تجربه‌ای این بازی را به تجربه‌ی چندان باارزشی تبدیل نمی‌کند. البته بی‌انصافی است اگر بازی بلک‌سد را خالی از هرگونه لطف دانست. داستان این بازی، هرچند سطحی و آبکی از کار درآمده، اما به‌لطف کاراکترهای متنوع و پیچش‌های داستانیش، شاید حداقل برای یک بار ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

این بازی روی پلتفرم PC بررسی شده است.

اگر از طرفداران پر و پاقرص داستان‌های پلیسی و جنایی هستید و کمیک‌های بلک سد را هم از قبل خوانده‌اید، تنها جذابیت این بازی برای‌تان دیدن نمونه‌ای سه‌بعدی از کاراکتر بلک‌سد خواهد بود که حالا راه می‌رود و با صدای خودش حرف می‌زند. خوش‌بختانه طراحی و صداگذاری شخصیت جان بلک‌سد و نیز سایر کاراکترهای بازی قابل قبول از کار درآمده است. هرچند ریتم کند گیم‌پلی بازی در کنار داستانی نه‌چندان منحصر به فرد که به وضوح برای دریافت درجه سنی پایین‌تر از المان‌های تعدیل شده‌ی ژانر نوآر استفاده کرده است، تجربه‌ای این بازی را به تجربه‌ی چندان باارزشی تبدیل نمی‌کند. البته بی‌انصافی است اگر بازی بلک‌سد را خالی از هرگونه لطف دانست. داستان این بازی، هرچند سطحی و آبکی از کار درآمده، اما به لطف کاراکترهای متنوع و پیچش‌های داستانیش، شاید حداقل برای یک بار ارزش تجربه کردن را داشته باشد.

نقاط قوت
  • + طراحی و نورپردازی زیبای محیط
  • + طراحی کاراکترهای بازی نزدیک به کاراکترهای اصلی کمیک‌بوک
  • + طراحی کمیک‌بوکی زیبا از روند پشت‌سرگذاشتن مراحل توسط هر بازیکن
نقاط ضعف
  • - گیم‌پلی کند و حوصله‌سربر بازی
  • - استفاده سطحی از المان‌های ژانر نوآر



بررسی بازی Blacksad: Under the Skin

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا