خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Niloo. J

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/3/20
ارسال ها
208
امتیاز واکنش
3,267
امتیاز
228
زمان حضور
53 روز 19 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
خیلی از بزرگان در گرفتاری‌ها مردم را به گفتن ذکر «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ» توصیه کرده اند.

توصیه مرحوم کشمیری
مرحوم کشمیری در باب توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام می‌فرماید: دو رکعت نماز حاجت خوانده شود و به حضرت ابوالفضل علیه السلام هدیه شود. سپس تسبیح حضرت زهراسلام الله علیها خوانده و ثوابش هدیه شود و سپس ۱۳۳ مرتبه این ذکر را بخوانند.
یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ...

یکی از موضوعات مهم این است که حسین(ع) وقتی به چهره عباس(ع) نگاه می‌کرد آرامش می‌یافت و این ذکر اشاره به همین مطلب دارد، یعنی «ای کسی که غم‌ها را از چهره حسین میزدودی، مشکل مرا هم به حق برادرت حل کن.»

چرا ۱۳۳ بار ذکر را می گوییم؟
نام مبارک عباس به ابجد برابر ۱۳۳ است و اسراری در اعداد نهفته است که در علم ابجد به آن پی می‌برند، جالب‌تر آنکه نام مبارک اباصالح هم به ابجد ۱۳۳ است .

در شب سوّم عاشورا وقتی آقا علی بن الحسین (ع) تشریف آوردند، بدن پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) را در بوریا قرارداده و به خاک سپردند و به علقمه تشریف فرما شد و فرمود بدن عمویم عباس را هم باید خودم کارهایش را انجام بدهم و قبر مبارک آقا بطور مستقل در علقمه است و دست‌های مبارکش در جایی که از بدن مطهرش قطع شده بود همانجا به خاک سپرده شده است؛ بطوریکه امروز در سه مکان حضرت ابوالفضل العباس (ع) را زیارت می‌کنیم؛ دو جا مقام دست‌های اوست و بعد بدن مطهرش. یعنی هر دستش برای خودش علمدار است و هرگز علمش نمی‌افتد تا روز ظهور آقا امام زمان (ع) فرزند نهم امام حسین (ع) که آن روز هم مقام صاحب بن الحرمین دلهاست و علمدار است. الی یوم القیامه... عدد ابجد نام مبارک حضرت عباس(ع) برابر ۱۳۳ است و با نام مبارک ابا صالح برابر است.

حجت الاسلام محمود ریاضت سخنران و کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت این ذکر گفت: حضرت عباس (ع) کسی است که وقتی امام حسین (ع) به او نگاه می‌کرد تمام غم و اندوهش از بین می‌رفت، همان برادری که در زمان دلگیر بودن اباعبد الله (ع) معروف بود به «یا کاشف الکرب عن وجه الحسین» یعنی نقشی که حضرت زهرا (س) برای امیرالمومنین (ع) داشتند و امیرالمومنین (ع) فرمودند: «وقتی به چهره فاطمه (س) نگاه می‌کنم تمام غم و اندوه از یادم می‌رود؛ این ویژگی را نیز قمر بنی هاشم (ع) برای امام حسین (ع) داشتند».

این کارشناس مذهبی افزود: حالا در چنین زمانی جا دارد ما هم از این جمله استفاده کنیم «یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ»، ای کسی که باعث می‌شد غم، اندوه و خستگی از چهره امام زمانت زدوده شود؛ به حق برادرت ابا عبد الله (ع) این گرفتاری و بلا را از جامعه ما دور بگردان و به برکت این اعیاد شعبانیه ریشه این ویروس منحوس را از جوامع بشری ریشه کن و دوباره آرامش را به جامعه ما بازگرداند.


ذکر ناب برای رسیدن به آرامش

 
  • تشکر
Reactions: Narges_Alioghli
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا