خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
همیشه بهترین ملاک برای سنجشِ عیارِ قدرتِ سیستم، در رزولوشن‌های متوسط و پایین به‌دست می‌آید. RDR2 در اولین قدم ثابت می‌کند که بازیِ سنگینی است و جلوه‌های بصریِ کیفیت بالای خود را فقط در ازای تحمیلِ بارِ پردازشیِ قابلِ توجه به سیستم عرضه می‌کند. در 1080p تنها کارت‌های گرافیکیِ AMD RX 570 و انویدیا GTX 980 هستند که می‌توانند تنظیماتِ گرافیکیِ عمدتا Ultra را با کمینه‌ی متوسطِ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند که البته تجربهِ مطلوبی نیست. براساسِ تجربه‌ی ما در این بازی، برای داشتنِ گیم‌پلیِ روان و طبیعی باید متوسطِ نرخِ فریمِ شما حداقل ۴۵ تا ۵۰ فریم بر ثانیه باشد و اگر با بالاترین تنظیمات به این میزان نرسیدید، باید Quality Preset را کمتر کنید یا از گزینه‌ی Resolution Scale استفاده کنید تا نسبتِ دقتِ پردازشِ بازی را کمتر از دقتِ نمایشگرِ خود و روی عددی پایین‌تر مثل ۹۰ یا ۸۰ درصد تنظیم کنید.
با این توضیحات به نظر می‌رسد که تنها کارت‌های گرافیکیِ GeForce GTX 1070 و بالاتر قادر هستند که تجربه‌ی مطلوبی را با بالاترین تنظیماتِ گرافیکی در رزولوشنِ 1080p ارائه کنند و به‌دست آوردنِ ایده‌آلِ ۶۰ فریم بر ثانیه در این بازی هم تنها از توانِ کارتی مثلِ GeForce RTX 2060 از نسلِ تورینگ برمی‌آید.
راندمان 1440p
Red Dead Redemption 2 - 2560 1440 Benchmark

سنجشِ توانایی کارت‌های گرافیک در دقتِ 2K و تنظیماتِ گرافیکیِ Ultra با نتایجی که به‌دست آمده بیشتر جنبه‌ی مقایسه‌ی آن‌ها را برجسته می‌کند و شاید برای ۸۰ درصدِ گیمرها چندان برای تجربه‌ی بازی در این شرایط کاربردی نباشد. در اینجا هم تنها مدل‌های Radeon R9 290 و GeForce GTX 980Ti هستند که توانسته‌اند کمینه‌ی قبولیِ ۳۰ فریم بر ثانیه را به‌دست آورند که در عینِ حال هم تجربه‌ی مناسبی در این بازی محسوب نمی‌شود. با درنظرگرفتنِ ۴۵ فریم در ثانیه به‌عنوانِ ملاکِ داشتنِ تجربه‌ی مناسب هم تنها ۵ مدل کارت گرافیکیِ بالای نمودار که از GTX 1080 شروع می‌شوند امتیازِ مناسب را به‌دست آورده‌اند و نشانِ برتری در ارائه‌ی متوسطِ ۶۰ فریم در رزولوشنِ 1440p هم به کارت‌های گرافیکیِ RTX 2080 و RTX 2080Ti می‌رسد.




راندمان 2160p
Red Dead Redemption 2 - 3840 2160 Benchmark



بررسی راندمان نسخه پی سی Red Dead Redemption 2

 
  • تشکر
Reactions: Leyla

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در دقتِ بالای 4K اتفاقِ غیرِمنتظره‌ای رخ داد و کارت‌های گرافیکِ ۴ گیگابایتیِ منتخبِ بنچمارکِ ما از اجرای بدونِ مشکل در تنظیماتِ Ultra تحتِ Vulkan سر باز زدند و عمدتا با کرش کردنِ بازی مواجه بودیم. البته وضعیتِ تحتِ دایرکت ایکس 12 و همین تنظیمات بهتر بود، اما اجرای بازی با فریمِ بی‌ثبات و پرنوسان همراه‌با وقفه‌های مستمر انجام می‌شد که ناچار شدیم مدل‌های دارای حافظه‌ی ۴ گیگابایتی را از انجامِ این آزمون در دقتِ 4K معاف کنیم.

اما در بین مدل‌های باقیمانده باز هم GeForce RTX 2060 و بالاتر بودند که تواناییِ اجرای بازی با سرعتِ متوسطِ ۳۰ فریم و بالاتر را نشان دادند و مطابقِ پیش‌بینیِ ما، حتی پرچم‌دارِ کارت‌های گرافیکیِ فعلی، GeForce RTX 2080Ti هم نتوانست متوسطِ ۶۰ فریم در ثانیه را در فهرستِ رکوردهای خود ثبت کند. با این توضیح، اجرای Red Dead Redemption 2 روی نمایشگرهای 4K با دقتِ ذاتی کارِ بسیار دشواری خواهد بود و احتمالا بیشترِ گیمرها به تنظیماتِ گرافیکیِ پایین‌تر و Balanced یا استفاده از گزینه‌ی Resolution Scale در بخشِ Advanced متوسل خواهند شد.





مصرف حافظه‌ی گرافیکی
Red Dead Redemption 2 - VRAM Usage Benchmark


براساسِ نتایجِ ثبت شده‌ی ما در طولِ آزمون، مصرفِ حافظه‌ی گرافیکی در 1080p و بالاترین تنظیمات هم به‌راحتی می‌تواند از محدوه‌ی کارت‌های ۴ گیگابایتی فراتر رود و به نزدیکیِ ۵ گیگابایت برسد. حتی کمینه‌ی نرخِ فریمِ به‌دست آمده برای مدل‌های ۴ گیگابایتی هم گاهی اوقات کمتر از مدل‌های ۶ و ۸ گیگابایتی است که نشان می‌دهد بالاترین تنظیماتِ گرافیکیِ بازی برای کارت‌های گرافیکِ ۴ گیگابایتی چندان مناسب نیستند و به همین علت هم به‌صورتِ پیش‌فرض برخی گزینه‌ها برای آن‌ها در حالت‌های پایین‌تری تنظیم می‌شود.

همچنین در دقتِ 1440p و 2160p هم داشتنِ حافظه‌ی ۶ گیگابایتی کفایت می‌کند، با این شرط که خودِ GPU تواناییِ لازم برای پردازشِ بارِ گرافیکیِ درخواست شده را داشته باشد. میزانِ حافظه‌ی گرافیکیِ موردِ نیاز در منوی بازی به‌صورتِ پویا قابلِ مشاهده است و گیمر می‌تواند در حینِ تنظیمِ گزینه‌ها، حافظه‌ی موردِ نیاز برای برآیندِ تنظیماتِ خود را نیز مشاهده کند.



بررسی راندمان نسخه پی سی Red Dead Redemption 2

 
  • تشکر
Reactions: Leyla

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
جمع بندی

شاید نتوان برای عرضه‌ی دیرهنگامِ نسخه‌ی پی‌سیِ RDR2 شور و اشتیاقِ فراوانی نشان داد، اما نمی‌توان اعتراف هم نکرد که با وجودِ این تأخیر، این بازی باز هم از نگاهِ نگارنده روی پی‌سی فوق‌العاده به نظر می‌آید و دشوار است که بخواهیم به هر دلیلی خود را از تجربه‌ی آن محروم کنیم. تکنیک‌های گرافیکِ مدرن و پُرشمار، جلوه‌های بصری متعدد و بکارگیریِ شبیه‌سازِ فیزیکی و انیمیشنِ عالی در خلقِ کاراکترها و محیط‌های پیرامونی در این بازی بسیار برجسته هستند و خودنمایی می‌کنند.

از نظرِ پردازنده‌ی مورد نیاز هم نسخه‌ی روزِ عرضه‌ی بازی مشکلاتِ زیادی با پردازنده‌های ۴ هسته‌ای داشت و از وقفه‌های متوالی در یک عادتِ زمانیِ چند ثانیه‌ای رنج می‌برد که بسیار آزار دهنده بود. بعد از پچ شدنِ بازی با چهار آپدیتِ متوالی تا به امروز، تقریباِ تمامِ مشکلاتِ Stutter روی پردازنده‌های رده میانیِ ۴ هسته‌ای برطرف شده و حالا کاربرانِ بیشتری می‌توانند از تجربه‌ی بازی لـ*ـذت ببرند. در مجموع و براساسِ بررسیِ ما داشتنِ یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای با کارت‌های گرافیکِ رده میانی برای بازی می‌تواند مناسب قلمداد شود، اما کمترین پردازنده‌ای که برای کارت‌های گرافیکِ GTX 1660 یا بالاتر می‌توان توصیه کرد، یک مدلِ از نسل‌های اخیرِ اینتل یا AMD با حداقل ۴ هسته‌ی فیزیکی و ۴ هسته‌ی مجازی مانندِ Intel Core i7-7700 یا یک پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای مثل Intel Core i5-8400 یا AMD Ryzen 5 3600 است که پردازش‌های مجزای بازی را به نحوِ مطلوبی مدیریت و اجرا کنند و در عینِ حال در صحنه‌های سنگین هم گلوگاهِ سیستم نباشند.

منوهای بازی با وجود اینکه کلیدهای میان‌برِ خاصی برای هر یک از آن‌ها تعیین شده، تقریبا بدونِ درنظرگرفتنِ الگوی استفاده‌ی کاربرانِ پی‌سی از ماوس و صفحه کلید تعریف شده‌اند و شیوه‌ی کاربردِ آن‌ها با نگه‌داشتنِ کلیدها کمی غیرِ متعارف است. منوهای گرافیکی هم توضیحِ مختصری را برای هر گزینه در بردارند، اما برخلافِ بازی‌هایی مانندِ Gears 5 که میزانِ تاثیرِ هر گزینه روی راندمانِ CPU و GPU را به‌صورتِ مجزا به اطلاعِ کاربر می‌رساند، در اینجا خبری از برآوردِ تاثیرِ هر گزینه روی راندمان نمی‌بینید.

Red-Dead-Redemption-2---In-game-Verdict




بررسی راندمان نسخه پی سی Red Dead Redemption 2

 
  • تشکر
Reactions: Leyla

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
گزینه‌ی Quality Preset در تنظیماتِ Graphics در منوی Setting، شاملِ ۲۰ تنظیمِ پیش‌فرض برای گزینه‌های گرافیکی است که برخلافِ انتظار روی کارت‌های گرافیکیِ مختلف به تناسب قدرتشان، گزینه‌های گرافیکی متفاوتی تنظیم می‌کند. به‌عنوان مثال تنظیمِ Favor Quality در آخرین حد روی کارتِ گرافیکیِ RTX 2080 با همان تنظیمِ Favor Quality روی GTX 1070 فرق دارد و باعثِ انتخابِ مقادیرِ متفاوت در برخی گزینه‌های گرافیکیِ بازی می‌شود. این رفتارِ بازی ما را مجبور کرد که برای به‌دست‌آوردنِ نتایجِ دقیق و قابلِ مقایسه در بازی، تک تکِ گزینه‌های گرافیکی را به‌صورتِ دستی تنظیم کرده و روی مقدارِ تعیین شده قرار دهیم. برخی تنظیماتِ گرافیکیِ Read Dead Redemption 2 آنقدر سنگین هستند که حتی روی قوی‌ترین پی‌سی‌های گیمینگِ فعلی هم برای کاربردِ واقعی و نه بنچمارک قابلِ استفاده نخواهند بود. تکنیکِ MSAA برای Anti-Aliasing و unlocked volumetric raymarch resolution از جمله‌ی این گزینه‌ها هستند. این گزینه‌ها احتمالا در نسل‌های آینده‌ی کارت‌های گرافیکی قابلیتِ استفاده پیدا خواهند کرد و معیاری برای مقایسه بینِ توانِ آن‌ها خواهند شد.
از باگ‌های متعددی که در بخشِ گرافیکی وجود داشت هم می‌توان به عدمِ امکانِ استفاده از DirectX 12 در حالتِ Fullscreen و محدود شدنِ آن به حالتِ Borderless اشاره کرد که با هر بار اجرای ناخواسته‌ی بازی با ترکیبِ این دو گزینه، بازی کرش می‌کرد و به دسکتاپ برمی‌گشت. برخی تنظیماتِ گرافیکی هم بعد از به‌روزرسانیِ بازی به حالتِ پیش‌فرض برمی‌گشتند و گاهی اوقات هم قبل از اجرای بازی و هنگامی که هنوز روی لانچرِ راکستار بودیم، بازی با پیام‌های تکراری و بی‌ربطی کرش می‌کرد و خارج می‌شد. قرار است آپدیت‌های جدید باگ‌های باقی‌مانده را برطرف کنند ومیزانِ ثبات و پایداریِ رابطِ دایرکت ایکس 12 را نیز بهبود بخشند. اجرای بازی تحتِ رابطِ گرافیکیِ Vulkan بسیار پایدارتر و کم‌نقص‌تر برآورد شد و ظاهرا به همین دلیل هم راکستار آن را به‌عنوانِ API پیش‌فرض در بازیِ خود در نظر گرفته است. جالب است که بدانیم نسخه‌ی اختصاصیِ RDR2 روی سرویسِ پلتفرمِ ابریِ Stadia ساخته‌ی شرکتِ گوگل هم از رابطِ Vulkan استفاده می‌کند. در مجموع بیشترِ باگ‌های زمانِ انتشارِ بازی با آپدیت‌های تاکنون عرضه شده برطرف شده‌اند و احتمالا مشکلاتی که هنوز در برخی قسمت‌ها مثلِ کنترل‌های بازی که هنوز به شیوه‌ی کنسولی کار می‌کنند وجود دارد، در به‌روزرسانی‌های بعدی برطرف خواهد شد.


بررسی راندمان نسخه پی سی Red Dead Redemption 2

 
  • تشکر
Reactions: Leyla

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
RDR2 بی‌شک ملزوماتِ سخت‌افزاریِ بالاتری را نسبت به بازی‌های روز نیاز دارد، اما به همان میزان هم بالاترین کیفیتِ بصری را ارائه می‌کند و برخی امکاناتش هم با دیدگاهِ آینده‌نگرانه در بازی تعبیه شده‌اند. درواقع اگر بخواهیم منصفانه مقایسه کنیم، بسیاری از تنظیماتِ Low در این بازی را باید در حدِ Normal یا Medium در بازی‌های رقیب تصور کرد و تنظیماتِ بازی در سیستم‌های ضعیف‌تر را حتی برای تجربه‌ی بازی با کیفیتی در حدِ کنسول‌های روز هم براساسِ آن تعیین کرد. بر همین اساس اطلاقِ بهینه نبودنِ بازی به‌نسبتِ سطحِ کیفیِ ارائه شده، فقط به این دلیل که استفاده از برخی از گزینه‌های گرافیکیِ آن روی کارت‌های گرافیکِ امروزی مقدور نیست غیرِمنصفانه به نظر می‌رسد. نسخه‌ی پی‌سی GTA V هم کمابیش همین شرایط را در هنگامِ عرضه‌ داشت، ولی به مرور نه‌تنها از اعتبارِ آن کم نشد، بلکه با رفعِ مشکلاتش به پای ثابتِ بسیاری از بنچمارک‌‌های معتبرِ گرافیکی تبدیل و ماد‌های متعددی نیز برای آن ساخته شد که تجربه‌ی بازی را فراتر از آنچه که سازندگان هدفگذاری کرده بودند ارتقا می‌دهد.

این بازی در سه نسخه‌ی دیجیتالیِ Special Edition ،Standard Edition و Ultimate Edition ازطریقِ لانچرِ اختصاصیِ راکستار و Epic Store در دسترس است و به‌زودی در ماهِ دسامبر (۱۴ آذرماه) هم روی استیم عرضه خواهد شد. همچنین دیتای بازی را می‌توانید به‌صورتِ جداگانه از سایت‌های داخلی یا ازطریقِ خودِ این فروشگاه‌ها دانلود و نصب کنید. بازی به قفلِ حفاظتیِ Denuvo مجهز نیست، اما از قفلِ انحصاریِ RockStar استفاده می‌کند که در بیشترِ مواقع با Social Club در ارتباط است و بدونِ لاگین شدن به آن، امکانِ اجرای بازی به‌صورتِ آفلاین وجود نخواهد داشت. بخشِ آنلاینِ بازی تحتِ عنوانِ Red Dead Online هم در تمامِ نسخه‌های بازی قابلِ دسترسی است. در پایان بدونِ هیچ پیش‌شرطی، تجربه‌ی این بازیِ فوق‌العاده را به تمامِ پی‌سی گیمرها توصیه می‌کنیم!

اگر از علاقه‌مندان به بازی Red Dead Redemption 2 هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط‌به این بازی را در صفحه‌ی Red Dead Redemption 2 مشاهده کنید.



بررسی راندمان نسخه پی سی Red Dead Redemption 2

 
  • تشکر
Reactions: Leyla
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا