Quality Preset Level: اگر مایل نیستید که برای تنظیمِ گرافیکی با گزینههای بعدی دستوپنجه نرم کنید، میتوانید فقط از این زبانهی کشویی برای تنظیمِِ یکجای ۲۰ حالتِ پیشفرضِ بازی متناسب با سختافزارِ خود استفاده کنید. این پیشفرضها به ترتیب تحتِ عناوینِ “Favor Performance” به معنای ترجیحِ راندمان، “Balanced” به معنای متعادل و “Favor Quality” بهمعنیِ ترجیحِ کیفیت ارائه شدهاند. بهتر است از گزینههای پایینتر با ترجیحِ راندمان شروع کرده و باتوجهبه میزانِ فریمِ دریافتی به سمتِ کیفیت یا راندمانِ بهتر حرکت کنید.
Texture Quality: کیفیتِ بافتها را تعیین میکند و اگر حافظهی گرافیکیِ بالایی نداشته باشید میتواند باعثِ افتِ شدیدِ راندمان و وقفههای مکرر در طولِ بازی شود. تاثیرِ این گزینه روی نرخِ فریمِ خروجی از کمترین تا بهترین کیفیتِ بافت حدودِ ۵ درصد خواهد بود.
Anisotropic Filtering: دقت و وضوحِ نمایش بافتها را مخصوصا در فواصلِ دور تغییر میدهد. با تنظیماتِ پایین، بافتها در فواصلِ دور محو و کمجزئیات بهنظر خواهند رسید. تاثیرِ این گزینه در راندمانِ خروجیِ نهایی کم است. هرچه دورتر را نگاه کنید، سطحِ زمین ماتتر میشود. با روشن بودن این اخطار در ضریبِ بالاتر، سطوح دورتر شفافتر خواهند بود.
Lighting Quality: کیفیتِ نورپردازی از ماه، خورشید و منابعِ نوریِ محلی را مشخص میکند و برخلافِ تصور، تاثیرِ آن در راندمان در ساعاتِ شبانه بیشتر است. دارندگانِ کارتهای رده میانی و بالاتر با تنظیماتِ High یا Ultra مشکلی نخواهند داشت.
Global Illumination Quality: سطحِ کیفیِ نورپردازیِ محیطی را تعیین میکند و تاثیرِ محسوسی در راندمانِ خروجی ایجاد نمیکند.
Shadow Quality: مطابقِ انتظار کیفیتِ ایجادِ سایهها از نورِ خورشید، ماه و منابعِ نورِ نقطهای، عنوانِ یکی از سنگینترینِ گزینههای این فهرست را به خود اختصاص داده و میتواند در تنظیماتِ Ultra تا حدودِ ۱۰ درصد از راندمانِ بازی بکاهد.
Far Shadow Quality: کیفیتِ جزئیاتِ سایه در فواصلِ دور را تعیین میکند. تاثیرِ آن در راندمان از گزینهی قبلی بسیار کمتر است، اما کارکردِ یکسانی داشته و مکملِ گزینهی بالایی است.
Screen Space Ambient Occlusion: این گزینه چروک و شکافهایی را که نور نباید به آنها برسد و همچنین فضاهای پشتِ اشیا را که منبع نوری به آنها دسترسی ندارد تیره میکند. در نتیجه سایهها جزئیاتِ بیشتری داشته و غنیتر میشوند. همچنین محیط، ظاهرِ واقعگرایانهتری به خود میگیرد. از آنجا که این تنظیم روشی برای رندرِ همزمان سایهها نیست، فشارِ بسیار کمی به سیستم میآورد. این فرایند با موقعیتیابیِ اشیا و منابع نوری، این را که کجا نور نباید وجود داشته باشد شبیهسازی میکند. در این بازی گزینهی High هم تاثیرِ خاصی روی راندمانِ خروجی ندارد و میتوان با آسودگی آن را فعال کرد، هر چند که گزینهی Medium هم آنچنان از لحاظِ بصری متفاوت نیست.
Reflection Quality: کیفیتِ ایجادِ بازتابها روی سطوحِ سخت و شفاف را مشخص میکند. تاثیرِ این گزینه روی نرخ فریمِ خروجی بهشدت زیاد است و میتواند تا ۴۰ درصد از راندمانِ خروجی بکاهد. بنابراین اگر سیستمِ و کارتِ گرافیکِ قدرتمندی ندارید، بهتر است به گزینهی Medium برای بازتابها اکتفا کنید.
Mirror Quality: این گزینه فقط مربوطبه بازتابهای ایجاد شده در آینه هست که معمولا در داخلِ اتاقها استفاده میشود و ماهیتا به جهتِ محدودیتِ محیط، سنگینیِ پردازش در آنها کمتر از میانگینِ راندمانِ بازی است و میتوان آن را با آسودگی در حالتِ Ultra قرار داد.
Water Quality: این گزینه بهعنوانِ گزینهی اصلی برای تعیینِ کیفیتِ بصریِ شبیهسازی آب است که سه گزینهی دیگر در Advanced Setting نیز به آن وابسته هستند. برای کنترلِ فشارِ تحمیل شده از آن مخصوصا در بخشِ فیزیک هم بهتر است آن را روی Medium تنظیم کنید. این گزینه بهصورتِ یکجا کیفیتِ انعکاس، انکسار و فیزیکِ آب را تعیین میکند و میتواند تا ۳۰ درصد از راندمانِ بازی در زمانِ نمایشِ صحنههای دارای رودخانه و جریانِ آب بکاهد.
Volumetrics Quality: مانندِ تنظیمِ کیفیتِ آب در گزینهی بالا، در اینجا هم سه گزینهی زیرمجموعهی آن در بخشِ Advanced Setting قرار دارند. این گزینه هم بهتر است در حالتِ Medium باقی بماند، مگر اینکه قصدِ کشتنِ راندمان در سیستمِ گیمینگِ فوقحرفهایِ خود را داشته باشید. در اینجا با کیفیتِ ایجاد مه و سایههای ناشی از آن سر و کار داریم که در مجموع میتوانند تا ۲۰ درصد از نرخِ فریمِ بازی را صرفِ پردازشِ خود کنند.
Particle Quality: کیفیتِ نمایش و غلظتِ ایجادِ ذرات مثلِ برف و غبار را تعیین میکند. تاثیرِ ناچیزی روی راندمان خواهد داشت و تفاوتِ High با Ultra از نظرِ بصری و راندمان آنچنان زیاد نیست.
Tessellation Quality: جزئیاتِ هندسیِ سطوحِ خاص مثلِ درختان، برفِ تغییرِ شکل یافته و آب را تعیین میکند. تاثیرِ متوسطی روی راندمان از تغییرِ تنظیم از Ultra به Medium خواهد داشت.
بهترین انجمن رمان نویسی ایران | رمان ۹۸
forum.roman98.com
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com