خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
ما امیدواریم روز‌های خوش استیشن‌ها بازگردد. این به معنی عدم دوست داشتن شاسی بلند‌ها و کراس اوور‌ها نیست. بسیاری از کراس اوور‌های کوچک اساساً نسخه‌های قدبلندتر از استیشن‌ها یا هاچبک‌ها هستند، اما خود استیشن‌ها طراحی جذاب‌تری داشته و بی‌شک فضای کابین و بار زیادی هم دارند؛ و زمانی که بحث پرفورمنس شود، هیچ سؤالی درباره مزیت دینامیکی این خودرو‌ها نسبت به شاسی بلند‌ها وجود نخواهد داشت.

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


به همین خاطر استیشن‌ها بیشتر با نسخه‌های پرفورمنس خود هماهنگ هستند و درعین‌حال می‌توانند خانواده و وسایل آن‌ها را با سرعت و آرامش بالا به مقصد برسانند.

ما برخی استیشن‌های پرفورمنس و خیال‌انگیز را در سال‌های اخیر دیده‌ایم و امید داریم که این لیست باعث شود برخی افراد دوباره به فکر خریدن استیشن‌ها بیفتند. این شما و این هم بهترین استیشن‌های ساخته شده در طول تاریخ.

هولدن کومودور اسپورت واگن RS-V

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


اولین چیزی که باید انجام دهیم برداشتن کلاه از سر گفتن چند جمله درباره هولدن کومودور اسپورت واگن است. هولدن دیگر به خاطره‌ها پیوسته است. هولدن کومودور نماد خودروسازی استرالیا بوده و در حالت اسپورت واگن می‌تواند از قوای محرکه دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک استفاده کند. نیروبخش نسخه RS-V این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۱۵ اسب بخار است.

کادیلاک CTS-V واگن

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


اصلاً نمی‌توان این خودرو را در لیست قرار نداد. ویژگی‌های موجود در CTS-V واگن فوق‌العاده هستند: پیشرانه ۸ سیلندر سوپرشارژردار، گیربکس دستی، طراحی دیفرانسیل عقب، ترمز‌های گیرا و سیستم تعلیقی اسپورت. پیشرانه ۶.۲ لیتری یاد شده قدرت ۵۵۶ اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای می‌شود. البته این خودرو پرمصرف‌ترین استیشن سال ۲۰۱۴ آمریکا نیز لقب گرفته است.

میتسوبیشی لنسر اوولوشن IX واگن

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


اگر شما صبر یک شکارچی را داشته و زمان کافی را در ژاپن سپری کرده باشید می‌توانید این خودرو را در جاده‌ها ببینید. این خودرو خیلی به چشم نمی‌آید، اما دقیقاً همان چیزی است که نامش نشان می‌دهد. لنسر اوولوشن یکی از جذاب‌ترین سدان‌های دنیا بوده و این بار در لباس یک استیشن ظاهر شده است. ۹ نسل طول کشید تا میتسوبیشی بفهمد مردم بزرگ شده‌اند و نیازمند خودرویی جادار برای خانواده‌های خود هستند. تمامی ویژگی‌های اوو استاندارد اینجا هم وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۸۶ اسبی، صندلی‌های ریکارو و فرمان مومو را نام برد؛ اما فضای اضافی خودرو برای کودکان و وسایل آن‌ها عالی است.

ولوو ۸۵۰R

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


استیشن‌های کنونی ولوو در تریم R-Spec و با پیشرانه ۴ سیلندر توئین شارژ خود محصولات قدرتمندی هستند. البته در اواسط دهه ۹۰ میلادی بود که ولوو ۸۵۰R آغازگر پرفورمنس این برند شد. آمریکا هم این خودرو را دریافت کرد، اما جذاب‌ترین نسخه این خودرو از گیربکس هوی دیوتی و دیفرانسیل لغزش محدود سود می‌برد. پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۳ لیتری ولوو نیز با توربوی بزرگ‌تری همراه شد و قدرت حدود ۲۵۰ اسبی را تولید کرد.

آئودی RS۶ آوانت

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


ما درباره RS۲ نمادین دهه ۹۰ میلادی زیاد سخن گفته‌ایم؛ اما RS۶ آوانت سریع‌ترین استیشن امروز آئودی بوده و سرانجام وارد آمریکا نیز شده است. این خودرو از قوای محرکه هیبریدی ملایم و قدرت نزدیک به ۶۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای تنها بخشی از توانایی‌های استیشن جذاب ارباب حلقه‌ها می‌باشد. راحتی، تکنولوژی و پرفورمنس این خودرو با فضای بیشتری نسبت به آئودی A۸ سدان همراه شده است.

مرسدس-ای ام جی E۶۳ S واگن

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


به عنوان آخرین حرف در بین استیشن‌های لوکس و سریع، مرسدس-ای ام جی E ۶۳ S واگن از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۶۰۳ اسبی استفاده می‌کند. این خودرو گشتاور زیادی نیز داشته و با این مشخصات شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۴ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این سوپر استیشن جذاب از سیستم تعلیق بادی نیز سود می‌برد، اما در حالت دریفت می‌توان لحظات لـ*ـذت بخشی را تجربه کرد.

داج مگنوم SRT۸

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


آخرین خودرویی که از نام مگنوم استفاده کرد نسخه ریبج شده و استیشن از کرایسلر ۳۰۰ بود. این خودرو در تریم R/T از پیشرانه ۵.۷ لیتری ۳۴۰ اسبی هِمی استفاده کرده، اما در نسخه SRT۸ به نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۱ لیتری ۴۲۵ اسبی مجهز شده است. مگنوم خودرویی بزرگ و راحت بوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیه‌ای دارد. برادر مدرن این خودرو می‌تواند چارجری لیفت بک باشد که در دل خود پیشرانه هلکت را جای داده است.

ب ام و M۵ تورینگ (E۳۴)

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


نسل E۳۴ از ب ام و M۵ تورینگ ترکیبی عادی از قدرت، پرفورمنس، راحتی و فضای زیاد بوده است. تنها ۸۹۱ دستگاه از این خودرو تولید شد و هیچ‌یک هم به‌صورت مستقیم در آمریکا عرضه نشد. این خودرو بخشی از آخرین نسل دست‌ساز M۵ بوده و بنابراین ارزش کلکسیونی دارد. در دل M۵ تورینگ موردبحث پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری قرار داشته و قدرت ۳۴۰ اسب بخاری تولید می‌کند.

ب ام و M۵ تورینگ (E۶۱)

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


این خودرو یک استیشن درنده و مخوف است. E۶۱ به خاطر جنجال‌های طراحی کریس بنگل در آن زمان کمی فراموش شد، اما اگر بتوانید این موضوع را نادیده بگیرید با یکی از بهترین محصولات تاریخ M روبرو خواهید شد. زیر کاپوت استیشن جذاب ب ام و پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵ لیتری ۵۰۰ اسبی با ردلاین ۹ هزار قرار گرفته است. به این مجموعه باید گیربکس ۶ سرعته دستی را نیز اضافه کنید. تنها ۱۰۲۵ دستگاه از این نسل M۵ تورینگ تولید شده است.

ساب ۳-۹ توربو X

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


دیگر استیشن کمیاب، اما پرفورمنس لیست ما ساب ۳-۹ توربو X می‌باشد. این خودرو تنها با رنگ مشکی بدنه عرضه شد و از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری توربوی ارتقا یافته سود برد. قدرت این پیشرانه به ۲۸۰ اسب بخار رسیده و خود خودرو نیز ارتفاع کمتر و سواری سفت تری برای چسبندگی و هندلینگ بهتر داشته است. ترمز‌ها نیز ارتقا یافته‌اند و پسوند X نیز نشان دهنده وجود سیستم چهار چرخ محرک است. تنها ۶۰۰ دستگاه از ساب ۳-۹ توربو X وارد آمریکا شد.

آئودی RS۲ آوانت

معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!


RS۲ آوانت خودرویی بود که آغازگر راه RS در سبد محصولات آئودی بود و جالب اینکه خودرویی استیشن هم بود! این خودرو با همکاری پورشه توسعه یافت و از چندین قطعه مربوط به این خودروساز استفاده کرد. در قلب خودرو پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۲ لیتری ۳۱۱ اسبی قرار گرفته بود. تکنولوژی کواترو نیز اگرچه نسبت به امروز خیلی پیشرفته نبود، اما به همراه دیفرانسیل مرکزی تورسن و توزیع گشتاور عملکرد خوبی را به نمایش می‌گذاشت و RS۲ آوانت را به اسطوره پرفورمنس تبدیل کرده بود.

انجمن رمان نویسی


معرفی قلدرترین استیشن‌های تاریخ!

 
  • تشکر
Reactions: Miss.kamyar
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا