خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاوشگر اینسایت ناسا که در حال حاضر در سطح مریخ قرار دارد، در طی ماموریتش برای بررسی و مطالعۀ سیاره مریخ با مشکلات غیرمنتظره‌ای روبرو شده بود. این کاوشگر که برای نفوذ به بخش‌های زیرین مریخ ساخته شده، یکی از ابزارش در جایی گیر افتاده بود و نمی‌توانست آن را بیرون بیاورد، زیرا خاک مریخ شرایطی متفاوتی با زمین، دارد.

DM EDR F M

ناسا پس از چندین تلاش ِ نافرجام برای بیرون در آوردن این کاوشگر، باید اقدام خلاقانه‌ای انجام می‌داد. سرانجام، با ضربه‌ای که به کمک بیلِ کاوشگر اینسایت به آن وارد شد، کاوشگر توانست از آن شرایط درآمده و مجدد برای ادامۀ ماموریت آماده باشد.

ناسا انتظار داشت که این کاوشگر بتواند به زیر سطح شِن‌مانند مریخ نفوذ کند. اما از آنجایی که خاک ِ مریخ سنگین است و فشردگی بالایی دارد، این کاوشگر به کلی گیر کرده و سر جایش باقی مانده بود. برنامه‌نویسیِ بازوی رباتیک اینسایت برای فرود آمدن در سطح یک کار پرخطر بود زیرا این امکان وجود داشت که خطوط برق و خطوط ارتباطی که با فاصله اندکی کنار هم قرار دارند، دچار صدمات جدی شوند.

خوشبختانه، مهندسان قبل از اینکه به طور حقیقی دست به کار شوند، شبیه‌سازی‌های متعددی را در طول چند ماه انجام داده بودند. حالا که این کاوشگر مجدداً به کار افتاده و ماموریت خود را از سر گرفته، ناسا امیدوار است بتواند دوباره آن را مجبور به کَندن کرده و اطلاعات بیشتری دربارۀ زیر سطح مریخ کسب کند. این کاوشگر اگر موفق به نفوذ شود، می‌تواند ماموریت تحقیقی خود را به پایان برساند: یعنی تجزیه و تحلیل نوساناتِ دمایی درون سیاره سرخ به منظور درک این مسئله که هستۀ مریخ چقدر به هسته زمین شباهت دارد.


کاوشگر اینسایت خود را از خطر نجات داد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا