خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید اخیرا اعلام کرده‌اند، موجودی کرم مانند که بیش از ۵۵۵ میلیون سال پیش می‌زیسته، احتمالا می‌تواند جد مشترک بسیاری از جانوران روی زمین باشد.

ikaria

تیمی از زمین شناسان آمریکایی موجود کرم مانند کوچکی به نام “ایکاریا واریوتیا” (Ikaria wariootia) را کشف کرده‌اند که گفته می شود احتمالا نخستین جد مشترک بسیاری از حیوانات کره زمین است. دانشمندان که این یافته‌ها را از روی فسیلی در استرالیا کشف کرده اند می‌گویند کرم “ایکاریا واریوتیا”نخستین دوسوئه یا ارگانیسم در جهان است که احتمالا نیای بیشتر جانوران از جمله دایناسورها است.
دوسوئیان ( Bilateria) به همه موجوداتی که به صورت متقارن از دو طرف ساختار بدن خود به شکل صعودی و نزولی برای حرکت استفاده می‌کنند، گفته می‌شود. این موجودات ممکن است از هر دو طرف بدن خود برای حرکت رو به جلو (داشتن دو سر) استفاده کنند. زیست شناسان فرگشتی با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش‌بینی می‌کردند که قدیمی‌ترین جد همه دو سوئیان دارای انـ*ـدام کوچک و سر راست با ارگان‌های حسی ابتدایی بوده است.

image e Ikaria wariootia

آنها با توجه به ژنتیک حیوانات مدرن پیش بینی می‌کنند که این جانور قدیمی دارای انـ*ـدام بسیار کوچک بوده است. دانشمندان با کمک یک سازمان دگرزیست‌شناسی ناسا موفق به استفاده از یک اسکنر لیزری سه بعدی برای بررسی ساختار این موجود شدند. آنها دریافتند این حیوان که در بسـ*ـتر دریا می زیسته است، بین ۲-۷ میلی متر طول و حدود ۱ تا ۲/۵ میلی‌متر عرض داشته و احتمالا به اندازۀ یک دانه برنج بوده است. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ PNAS منتشر شده است.


انجمن رمان نویسی


یک کرم احتمالا جد مشترک همه جانوران زمین است!

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا