خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
لاغری با تردمیل,تردمیل,تردمیل و لاغری

مدت زيادي است که تب استفاده از تردمیل داغ شده و خيلي ها برای لاغری، تقویت عضلات و افزایش استقامت بدنی خویش از این وسیله استفاده می کنند. بعضی آنرا کنج انباری می اندازند و بعضی ديگر با ترغیب این و آن، ورزش می کنند. ولی آیا می دانید این وسیله موثر که تبلیغات زيادي هم درباره اش می بینیم و می شنویم، امکان دارد خطرهایی هم داشته باشد؟ فکر می کنید به چه نکته هایی در موقع استفاده از آن باید توجه کرد؟ در این مقاله به این مسئله می پردازیم...

از جمله عارضه های استفاده از تردمیل می توانیم به استفاده از تردمیل و بروز عوارض جسمی و نگهداری نامناسب از تردمیل و رعایت نکردن جنبه های ایمنی اشاره کنیم.



تردمیل یکی از تجهيزات ورزشی است که مورد استقبال بسياري از ورزشکاران قرار می گیرد، ولی استفاده بیش از حد از تردمیل خطراتی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود.



اکثریت کاربران تردمیل برای لاغری و تناسب انـ*ـدام از آن استفاده می کنند، گروهی هستند که خيلي زود می خواهند لاغر شوند و بی مهابا از تردمیل استفاده می کنند و این مسئله باعث می شود تا شخص در معرض اسیب قرار بگیرد.



اصولا” هر حرکت تمرینی که بدون امادگی جسمانی و باشدت زیاد در مدت زمان کم اعمال شود ، باعث بروز اسیب ورزشی می شود. زانو بيش ترین جایی است که هم در معرض اسیب میباشد و هم نقطه ای از بدن، که بيش ترین بار و وزن را تحمل می کند، و هنگامیکه در مدت زمان طولانی، فشار زيادي به آن وارد شود، دچار تغییرات شبیه آرتروز میشود، یعنی غضروف آن سابیده شده و درد و مشکلات دامنه حرکتی مفصل بوجود می آید.



از ديگر مشکلاتی که ممکن است تردمیل برای بدن به وجود آورد ، اسیب عضلات انـ*ـدام زیرین به خصوص پشت ران، ران و ساق پاست؛ این مسئله هم به علت کار کشیدن بی اندازه از عضلات موقع کار با تردمیل است برای این که موقع کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می ماند به همین علت اندازه شدت ورزش و مسافت پیموده شده، کم تر از حد واقعی تخمین زده می شود. باشدت بیش تر ورزش، شخص بیش تر در معرض اسیب قرار می گیرد.



یکی ديگر از اسیب هایی که ممکن است به وسیله تردمیل به بدن وارد شود، استفاده از آن با شیب میباشد . افرادی که از انواع شیب دار آن به شکل نا مناسبی استفاده می کنند، هم به اسیب مفاصلی مانند مفصل لگن و مچ پا و زانو دچار میشوند و هم به شکل غیر ارادی ...



انجمن رمان نویسی
رمان98



عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل

 
  • تشکر
Reactions: *~sarina~*

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
لاغری با تردمیل,تردمیل,تردمیل و لاغری

کسانی که به استفاده از تردمیل عادت ندارند و مبتدی و تازه کارند یا به دلایل مختلف، به انواع سرگیجه و نداشتن اعتدال دچارند، در موقع کار با تردمیل، امکان دارد از روی دستگاه هبوط کنند و دچار عارضه های ثانویه شوند زیرا اشخاص میتوانند تعادل خویش را در موقع پیاده روی حفظ کنند ولی نمی توانند روی تسمه تردمیل که دائم در حال حرکت است، به حفظ تعادل خویش بپردازند و این مسئله خطر بروز اسیب را افزایش می دهد.



کسانی که با تردمیل کار می کنند، به دلیل این که در فضای خارج از خانه و فضای ازاد نیستند، ناخواسته مواظب رطوبت و گرما و ميزان عرق کردن خویش نیستند و این مسئله امکان دارد باعث پیدایش شوک گرمایی یا تنزل فشار خون شود و افتادن غیرمنتظره شخص روی دستگاه یا روی زمین باعث پیدایش اسیب وی می شود. دمای اتاق هم باید برای حرکت روی تردمیل مطلوب باشد زیرا درصورتی که فضای اتاق از حیث ميزان اکسیژن بی بضاعت باشد، شخص دچار حملات قلبی خواهد گردید و در پایان لباس شخص هم باید لباس مناسبی باشد زیرا در غیراین شمایل تهویه پوستی صواب به کاربستن نمی گیرد.



کاربرد کورکورانه تردمیل خستگی منفی می آورد که یا به دل زدگی و کنارگذاشتن تردمیل ختم می شود( که از اتفاق این اشباع شدن زودهنگام، مسئله شایعی است) یا به یک آسیب بدنی به خصوص در کمر و پاها. اگرجابه جایی قدم روی تردمیل با حرکت تسمه آن ناهماهنگ باشد در زانوی شخص شوک ایجاد می شود.



در طی، زمانی که شیب یا سرعت تردمیل مطلوب نباشد، امکان دارد با فشار بر دستگاه قلبی عروقی، باعث پیدایش عارضه های قلبی مثل اخلال خونرسانی به قلب و چه بسا سکته قلبی شود که این عارضه های، خفیف مشاهده نمی شود. همچنين سرعت زیاد نامطلوب با شرایط امادگی جسمانی شخص استفاده کننده، باعث زمین خوردن و یا بدتر شدن شرایط بیماری قلبی وی می شود.



می توانیددر هر زمانی از روز، چه صبح زود و چه پایان شب ورزش كنید. علت دیگری كه به خصوص برای خانم‌ها اهمیت دارد، ایمنی است برای این که با حوادث غیرمترقبه خارج از خانه، روبرو نمی شوند.



انجمن رمان نویسی
رمان98


عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل

 
  • تشکر
Reactions: *~sarina~*

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
لاغری با تردمیل,تردمیل,تردمیل و لاغری


مشکل دستگیره ها

یکی از بزرگترین مشکلات استفاده کنندگان تردمیل این است که موقع دویدن یا راه رفتن دستگیره ها را نگه می دارند. گرفتن دستگیره ها مشکلات زيادي را برای ورزش‌کار ایجاد می کند. برخی از این مشکلات شامل این موارد هستند:



* موجب کاهش شدت ورزش می شود، در نتیجه کالری کمتری سوزانده می شود و منافع ورزش هوازی تقلیل می یابد.

* حالت و وضعیت طبیعی بدن را به هم می ریز د.

* خطر کشیدگی عضلات را افزایش می د هد.

* هم آهنگی و تعادل را کاهش می دهد.

* حس عمقی عصبی را کاهش می د هد. این احساس، توانایی حس موقعیت بدن و تثبیت آن در فضای اطراف است.



چند نکته تردمیلی

شخص باید ابتدا وزن خویش را محاسبه کند تا بر حسب قدرت تردمیل، آنرا خریداری کند، زیرا خيلي از اشخاص، دستگاهی با قدرت موتور پائین انتخاب می کنند که باتوجه به عدم هماهنگ شدن با وزن، این دستگاه ها خيلي زود خراب و فرسوده می شوند. همچنين این دستگاه باید ضربان قلب افرادی را که دچار بیماری های قلبی عروقی هستند، حتماً اندازه‌گیری کند. همین طور پیش از استفاده از این دستگاه شخص باید ببیند که دچار مشکلات ارتوپدی هست یا نه و به همین منظور شخص باید قبلا ارزیابی های لازم ارتوپدی را از نظر عملکرد عضلات داده باشد تا معلوم شود که با چه سرعتی میتواند از این دستگاه استفاده کند.



همچنين شخص نباید در این مدت زمانی از هیچگونه ماده کافئین دار استفاده کند زیرا این ماده ضربان قلب را بالا می برد. استرس هم حین انجام این ورزش بسیار مضر است. همچنين فراموش نکنید خيلي از افرادی که برای کاهش وزن به دنبال استفاده از این دستگاه میروند ، اشخاص چاق با سن بالا هستند که اغلب دارای مشکلات مفصلی هستند. چنين افرادی هنگامی که هم بدون برنامه از تردمیل استفاده می کنند، عوارض ناشی از آن در آن ها چند برابر می شود.



هنگام کار باید سر صاف و نگاه به جلو باشد. دست ها در وضعیت طبیعی یا مشت کرده در کنار بدن حرکت کنند و زانوها مختصری خمیده باشند. به صرف همین درست نایستادن، شخصی که به نیت سلامتی و ورزش، سراغ تردمیل رفته، ممکن است با زانوی آسیب دیده آنرا ترک کند.



حین دویدن روی این دستگاه زانو باید کاملاً زاویه دار باشد که اما یاد گرفتن آن خيلي سخت است ولی انجام آن حد اقل عوارض را دارد.



استفاده از این ابزار برای کودکان و نوجوانان به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا آن ها مهارت حرکتی ندارند و زود خسته و متوقف میشوند ، در ضمن این اشخاص آستانه حرکت کمی دارند که تردمیل این آستانه را رعایت نمی کند.



انجمن رمان نویسی
رمان98



عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل

 
  • تشکر
Reactions: *~sarina~*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا