خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل در اکوادور و اخذ اقامت تحصیلی

این شیوه‌ مهاجرت روشی دائمی برای مهاجرت به کشور اکوادور نیست اما می‌توانید پس از اتمام تحصیل نوع اقامت خود را تغییر داده و پس از کار در این کشور، آن را به اقامت دائمی تبدیل کنید. کیفیت نسبتا مناسب تحصیل در این کشور و وجود دانشگاه های بین‌المللی مشهور مانند ‌امریکن یونیورسیتی و اعتبار مدرک این دانشگاه ها در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، از دلایل اصلی تمایل دانشجویان خارجی به تحصیل در کشور اکوادور است. افراد علاقه مند به زندگی و تحصیل در اکوادور پس از قبولی در دانشگاه های این کشور و دریافت ویزای تحصیلی، می‌توانند نسبت به گرفتن اقامت دائمی اکوادور نیز اقدام به عمل آورند.

بیشتر از 70 دانشگاه در اکوادور فعال‌هستند که مجموعا 61000 دانشجو دارند. در حال حاضر 29 دانشگاه ملی در کشور اکوادور وجود دارد و 12 دانشگاه اکوادور در رتبه بندی Q.S در سال 2018 قرار داشتند که دانشگاه فرانسیسکو با رتبه‌ 57 بالاترین رتبه‌ را در آمریکای لاتین دارد. دانشگاه های اکوادور طیف وسیعی از رشته‌ های تحصیلی را اعم از مهندسی، بهداشت و‌ پزشکی و غیره، به دانشجویان ارائه می دهند و شهرهای کویتو و کوئنکا بهترین محل های تحصیل اکوادور محسوب می شوند‌. امروزه دانشگاه های این کشور با دادن بورسیه های تحصیلی و حقوق ماهیانه به دانشجویان خارجی برای گذراندن تحصیلات با هدف جذب دانشجویان خارجی و ارتقای سیستم آموزشی و علمی خود، در حال فعالیت هستند‌.



تحصیل در اکوادور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

شرایط اختصاصی موجود در هر دانشگاه برای پذیرش دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور متقاضی می بایست تحصیلات دوره‌ متوسطه خود را به پایان رسانده و ثانیا دارای مهارت زبان باشد. در این مقطع دانشجو باید 3 تا 7 سال به تحصیل بپردازد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز نیازمند داشتن مدرک تافل، آیلتس یا غیره است؛ همینطور دانشگاه‌ برای دانشجویان خارجی مبلغی حدود 6000$ (دلار) کمک هزینه تحصیلی در نظر می‌گیر‌د. در لیست زیر مواردی از دانشگاه های برتر این کشور را معرفی خواهیم کرد:

  • دانشگاه سنترال اکوادور
  • دانشگاه سن فرانسیسکو کوئیتو
  • دانشگاه کاتولیک سانتیاگو گوایاکوئیل
  • دانشگاه تخصصی اسپیریتو سانتو
  • دانشگاه گوایاکوئیل
  • مدرسه ملی پلی تکنیک
  • دانشگاه کاتولیک اسقف اکوادور
  • دانشگاه پلی تکنیک del Ejrcito
  • مشاغل موردنیاز در اکوادور
در دهه‌ اخیر درصد بیکاری در اکوادور کاهش یافته است که این موضوع بیانگر رشد اقتصادی این کشور می باشد. نفت و انرژی سهم زیادی از اقتصاد اکوادور را تشکیل داده است درحالی که کشاورزی مخصوصا موز و کاکائو، در حال حاضر نقش عمده ای را در اقتصاد بر عهده دارند. گفتنی است که با توجه به شرایط موجود در این کشور، دانشجویان خارجی برای پیدا کردن شغل دچار مشکل شوند اما در صورت تسلط به زبان اسپانیایی می توانند در کلاس های ترجمه و زبان بصورت موقت مشغول به کار شوند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک لازم جهت ویزای تحصیلی و هزینه‌ زندگی در اکوادور

هزینه درخواست پذیرش برای دانشجویان 120$ (دلار) می باشد و برای شرکت در آزمون ورودی PERT هم پرداخت 30$ (دلار) الزامی است؛ این آزمون شامل آزمون ریاضیات و زبان می شود. شایان ذکر است هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه در اکوادور نسبت به سایر کشورهای لاتین کمتر است و دانشجویان شهریه هر ترم را، در آغاز ترم‌ پرداخت می کنند.

دانشجویان بین‌ المللی که برای تحصیل به کشور اکوادور مهاجرت می کنند، می توانند با استفاده از فرهنگ موجود در این کشور و با استفاده از اپلیکیشن های آنلاین، در کنار خانواده ای اکوادوری زندگی کرده یا به صورت مستقل مستقر شوند. به طور معمول دانشگاهی که در آن پذیرش شده اید موظف است در یافتن محل اقامت کمک کافی را به شما بکند. لذا در صورتی که دانشگاه کمک لازم را به متقاضیان نکند مجبور خواهید بود برای خود خوابگاه اجاره کنید که در این صورت هزینه‌های اقامت به شرح زیر است:

خوابگاه‌ های دانشجویی300$ (دلار) ماهانه
خانه‌ های اجاره‌ ای350$ (دلار) ماهانه
آپارتمان شخصی200 تا 300$ (دلار) در ماه
مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای تحصیلی اکوادور به شرح لیست زیر می باشد:

  • کپی از تمام صفحات شناسنامه
  • ترجمه مدارک و نمرات دبیرستان، پیش‌دانشگاهی و دانشگاهی
  • داشتن مدرک زبان معتبر
  • پاسپورت و عکس پاسپورتی باید برای 6 ماه بعد از دوره‌ی آموزشی معتبر باشد
  • به همراه داشتن کپی نامه پذیرش از دانشگاه مورد تایید در اکوادور
  • به همراه داشتن مدارک مالی لازم متناسب با اقامت خود در این کشور

جزئیات اعزام دانشجو به اکوادور

زبان اصلی تحصیل و زندگی در کشور اکوادور زبان اسپانیایی می باشد زیرا این کشور در سال های زیادی مستعمره اسپانیا بود و در قرن اخیر به استقلال رسیده است. افرادی که قصد تحصیل در اکوادور دارند باید قبل از اخذ تصمیم قطعی از شرایط اعزام دانشجو به اکوادور اطلاعات جامع و کامل داشته باشند. برای تحصیل در دانشگاه های اکوادور به طور معمول ابتدا باید از یکی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنید. ویزای دانشجویی برای اعزام دانشجو به اکوادور بر اساس نامه تاییدیه از دانشگاه های این کشور به متقاضی ارائه می شود.

در واقع مهم ترین مدرک برای اخذ ویزای تحصیلی جهت اعزام دانشجو به اکوادور که توسط سفارت بررسی می شود نامه تاییدیه پذیرش از دانشگاه های اکوادور است. شرکت در مصاحبه حضوری که در سفارت اکوادور با متقاضی ویزای دانشجویی ترتیب داده می شود بخش مهمی از مراحل دریافت ویزای این کشور است. با توجه به دشواری مسیر و حساسیت دریافت ویزای تحصیل و اعزام دانشجو به اکوادور باید امور مهاجرتی خود را به وکلای مجرب بسپارید. ارائه مدارک زیادی از جمله موارد زیر به سفارت اکوادور برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور الزامی می باشد:

  • گذرنامه با شش ماه اعتبار
  • نامه تاییدیه پذیرش از دانشگاه
  • گواهی سلامت پزشکی معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه اسپانیایی
دانشگاه های اکوادور از نظر ارزش مدرک تحصیلی و استاندارد رعایت شده با کشورهای اروپایی قابل قیاس نیستند اما با توجه به هزینه های مقرون به صرفه تحصیل مقصد مناسبی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور محسوب می شوند.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی برترین دانشگاه های اکوادور

کشور اکوادور با بیش از 70 دانشگاه و موسسه آموزش عالی بین المللی سالانه 61000 دانشجو در رشته های مختلف پذیرش میکند. الگوی آموزشی کشور اکوادور را می‌توان آمریکا دانست زیرا این کشور سعی میکند از بهترین دانشگاه های آمریکا با اختصاص بودجه های کلان کپی برداری با کیفیتی داشته باشد. سطح امکانات رفاهی و آموزشی در اکوادور نسبت به کشور ایران و بیشتر کشورهای آسیایی بسیار بالاتر است و به این جهت بیشتر مهاجران به اکوادور از آسیا هستند.

در سال های گذشته در سیستم آموزشی اکوادور تغییرات اساسی اتفاق افتاد که این تغییرات با هدف افزایش تعداد دانشجویان خارجی رخ داده است. لازم به ذکر است که دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در اکوادور برای مهاجران خارجی امکان پذیر نیست و حتماً باید شهریه دانشگاه ها پرداخت شود. بعضی از بهترین دانشگاه های کشور اکوادور به شرح زیر می باشند:

  • Universidad San Francisco de Quito
  • Pontificia Universidad Católica del Ecuador
  • Escuela Superior Politecnica del litoral
لازم به ذکر است برای خانواده دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی از طریق اعزام دانشجو به اکوادور می شوند ویزای همراه صادر می شود. در ویزای همراه دانشجو می تواند همسر و فرزند کمتر از 18 سال خود را به اکوادور برای اقامت و تحصیل یا کار به همراه بیاورد.



قوانین اعزام دانشجو به اکوادور

بعد از انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر مهم ترین نکته که باید به آن توجه کنید بحث هزینه های تحصیل و زندگی در اکوادور است. به طور کلی اثبات تمکن مالی کافی برای مهاجرت به این کشور از اهمیت زیادی برای سفارت اکوادور برخوردار است. تمکن مالی از شرایط مهم و اساسی موافقت افسر سفارت با درخواست اخذ ویزای تحصیلی متقاضیان می باشد. برخلاف بسیاری از کشورها که با ویزای تحصیلی اقامت دائم به دانشجویان اعطا نمی کنند در کشور اکوادور می توانید از طریق دریافت ویزای تحصیلی و بعد از گذشت مدت مشخص اقامت دائم دریافت کنید.

خوب است بدانید اگر اقامت دائم اکوادور را دریافت کنید و سپس شهروند این کشور شمرده شوید می توانید به راحتی اقامت دائم شهروندی اسپانیا را نیز دریافت کنید؛ کشور اکوادور با اسپانیا روابط صمیمانه و اقتصادی و فرهنگی نزدیکی دارد. به طور کلی شرایط اعزام دانشجو به اکوادور پیچیدگی خاصی دارد که متقاضیان را ملزم میکند از وکلای مجرب برای انجام کارهای ویزای خود کمک بگیرند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل مقطع کارشناسی در اکوادور

اکوادور در بخش شمالی امریکای جنوبی واقع شده است. دارای 15 میلیون نفر جمعیت و پایتخت آن نیز شهر کیتو است. حضور ایرانیان در این کشور پیشینه ای طولانی دارد. به دلیل وجود ذخایر نفتی و زمین های کشاورزی غنی اقتصاد اکوادور بیشتر اقتصاد صادراتی است و صنعت این کشور نیز قالبا برای بازارهای داخلی کاربرد دارد. 29 دانشگاه عمومی در اکوادور قرار دارد که همه آن ها دوره های تحصیلات تکمیلی را ارائه نمی کنند. در دهه های اخیر دولت اکوادور با هدف جذب دانشجویان خارجی یک کمک هزینه تحصیلی به ارزش 6000$ دلار را به متقاضیان اختصاص داده است‌.

علاوه بر تحصیلات دانشگاهی برای تحصیل در اکوادور دارای فرصت های یادگیری مختلف از جمله یادگیری زبان اسپانیایی، موسیقی محلی، هنر و مجسمه سازی می باشد. رشته های مهندسی، علوم طبیعی، پزشکی رشته های معروف دانشگاه های اکوادور هستند که امکان تدریس آن ها به صورت پیشرفته وجود دارد. برای پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها ابتدا باید تقاضانامه ادامه تحصیل برای دانشگاه مد نظر خود بفرستید. سپس در صورت موافقت، مدارک خود را ارسال کنید تا پرونده شما در دست بررسی قرار گیرد. مراحل بعدی نیز ارسال ریز نمرات و شرکت در ازمون ورودی و قبولی در آن است. مدت زمان تحصیل در این مقطع از 3 تا 7 سال متغیر است.



دانشگاه های مطرح اکوادور برای مقطع کارشناسی

در حال حاضر تلاش دولت اکوادور بر این است که امکان ارائه تحصیلات تکمیلی را در تمام 29 دانشگاه این کشور فراهم کند اما امروزه در این کشور تنها چندین دانشگاه خوب و معتبر وجود دارد که در مقطع کارشناسی به شرح لیست زیر می باشند:

  • دانشگاه سنترال اکوادور
  • دانشگاه سن فرانسیسکو کوئیتو
  • دانشگاه کاتولیک سنتیاگو گوایاکوئیل
  • دانشگاه تخصصی اسپیریتو سانتو
  • دانشگاه ملی پلی تکنیک
  • دانشگاه کاتولیک اکوادور
  • دانشگاه پلی تکنیک del Ejrcito
  • University Del Azual
  • Salesian polytechnic
  • Pontificia University
  • Technical University of Loja
  • University DE las Fuerzas Armadas – ESPE
هر کدام شرایط پذیرش خاص خود را دارند و متقاضیان باید متناسب با شرایط خود اقدام به انتخاب دانشگاه نمایند. بعضی از این دانشگاه ها در آخرین گام پذیرش آزمون شفاهی و مصاحبه نیز دارند و قبولی در دانشگاه مستلزم قبولی در آن خواهد بود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در اکوادور

در اکوادور 18 دانشگاه خصوصی و 8 دانشگاه دولتی قرار دارد و سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی، عمومی هستند. دانشگاه های عمومی احتیاج به شهریه ندارند و تحصیل در آن ها رایگان است‌ اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی در مقطع کارشناسی باید در هر ترم مبلغی به میزان 2000$ تا $5000 دلار هزینه کرد. توجه داشته باشید هزینه های ذکر شده تقریبی هستند و در بعضی رشته ها این هزینه تا سقف 10000$ دلار در هر ترم افزایش خواهد داد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی (عمومی) در رشته پزشکی، بالغ بر 3000 پوند است که هر سال 5% افزایش خواهد داشت. مجموع هزینه های شهریه برای کل این دوره نیز 25000$ تا 35000$ خواهد بود‌. علاوه بر هزینه های پرداختی دانشگاه که در مقطع کارشناسی سالانه حدود 6000$ دلار میشود، تحصیل در اکوادور نیازمند پرداخت هزینه های دیگری همچون تامین خانه یا خوابگاه، خوراک و حمل و نقل دانشجو و هزینه های پزشکی نیز می گردد.



مدارک و شرایط لازم جهت ادامه تحصیل در اکوادور

مدارک مورد نیاز برای متقاضیانی که قصد اقامت در اکوادور برای بیش از 90 روز را دارند (ویزای V:12) عبار است از موارد:

  • پاسپورت حداقل دارای 6 ماه اعتبار
  • عدم سوابق کیفری و قضائی
  • گواهی پزشک و گواهی تولد
  • 2 قطعه عکس جدید متقاضی
  • فرم درخواست پذیرش به همراه هزینه درخواست
  • اثبات توانایی مالی کافی
برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، تسلیم اصل مدارک زیر و ترجمه آن به انگلیسی پیش از سفر به اکوادور الزامی است:

  • مدرک دیپلم دبیرستان و معادل آن در کشور اکوادور
  • ریز نمرات مدرک‌ دیپلم
  • کپی مدارک آموزشی بالا که به تایید رسمی رسیده باشد
  • ترجمه مدارک آموزشی بالا به زبان انگلیسی که به تایید مراجع ذی دبط رسیده باشد


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل پزشکی‌ و دندانپزشکی در اکوادور

زبان رسمی این کشور ‏اسپانیایی است و در دانشگاه ها نیز به این زبان تدریس می شود. بنا بر این تسلط کامل متقاضیان به زبان اسپانیایی و انگلیسی الزامی می باشد. بیشتر دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی در شهر تاریخی کیتو قرار دارند. بنابر این تحصیل در این دو رشته علاوه بر جایگاه علمی و معتبر، دانشجو را با اداب و رسوم‌ و فرهنگ اکوادور نیز اشنا خواهد کرد. دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی این کشور زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و بهداشت‌ اکوادور فعالیت می کنند.

مدت تحصیل در رشته پزشکی در مقطع کارشناسی 6 سال است. این مدت شامل 2 سال دوره های آموزشی نظری پایه و اصلی است و 4 سال آموزش عملی بالینی می شود. در مدت آموزش عملی، دانشجویان در محیط های اداری و بیمارستانی مشغول به آموزش دیدن و خدمت رسانی می شوند. در یک سال آخر تحصیل یا همان دوران کارآموزی دانشجویان به طور چرخشی در پنج بخش زیر فعالیت می کنند: بخش جراحی، بخش طب داخلی، بخش کودکان، بخش زنان و زایمان.

اخذ درجات تخصصی در رشته پزشکی شامل چند مرحله است که عبارت اند از مراحل مربوط به اخذ تخصص بالینی- دیپلم‌ عالی- بورد تخصصی و فوق تخصص در یک زمینه خاص. مدت تحصیل در رشته دندانپزشکی نیز 5 تا 6 سال می باشد. اکوادور دارای 19 دانشگاه پزشکی است که همه آن ها آموزش عمومی را ارائه می دهند اما فقط 12 دانشگاه آن تحصیلات تکمیلی در مقاطع بالاتر را پوشش می دهند. علاوه بر دانشگاه های دولتی دانشگاه های پزشکی خصوصی نیز‌ در اکوادور فعالیت می کنند‌.



دانشگاه های پزشکی مطرح اکوادور

برخی از قدیمی ترین دانشگاه های امریکای لاتین در اکوادور قرار دارند و قدمت این دانشگاه ها به قرن هفدهم باز می گردد. دانشگاه های مطرح علوم پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور عبارت اند از:

اسامیلاتین
دانشکده علوم پزشکی – کیتوEugenio Espejo
دانشکده پزشکی، دانشگاه مرکزی اکوادور – کیتو
دانشکده پزشکی – کیتوPontifical Catholic University of Ecuar
دانشکده پزشکی، دانشگاه گوایاکیل – گوایاکیلThe University of Guayaquil
دانشکده پزشکی، دانشگاه گوایاکیلEspíritu Santo
دانشکده پزشکی، دانشگاه ایالتی کوئنکا – کوئنکاState University of Cuenca
مدرسه پزشکی، دانشگاه سان فرانسیسکو کیتو – کیتوSan Francisco University of Quito
دانشکده پزشکی، دانشگاه کاتولیک سانتیاگو دو گوایاکیل – گوایاکیلSantiago de Guayaquil Catholic University

لازم به ذکر است هیچکدام از دانشگاه های اکوادور مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

واحد پول این کشور دلار آمریکا و اجاره یک آپارتمان مدرن و بسیار مجهز در پایتخت کشور اکوادور چیزی حدود $200 تا 500$ دلار می باشد. همچنین یک وعده غذای خوب و با کیفیت 3 دلار است. مواد و فرآورده های غذایی در اکوادور مبلغ بسیار پایینی دارند؛ حتی بهای خدمات و قبوض مانند اب، برق، تلفن و… نیز بسیار پایین است.

تحصیل در دانشگاههای دولتی اکوادور رایگان و پذیرش آنها بر اساس نمرات به دست آورده دانشجو در ازمون های ورودی دانشگاهها یا همان GMAT است. تقریبا 80% دانشجویان در دانشگاه های عمومی و 20% مابقی در دانشگاه‌ های خصوصی تحصیل می کنند. اخذ مدرک کارشناسی پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های خصوصی اکوادور بین 2500$ تا 5000$ دلار به صورت سالانه هزینه خواهد داشت و تحصیل در مقطع تخصصی پزشکی و دندانپزشکی نیز بین 3000$ تا 6000$ دلار هزینه در پی دارد که در هر سال 5٪ افزایش خواهد داشت. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی برای تمام‌ دوره، 25000$ تا 32000$ دلار هزینه دارد.



مدارک تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اکوادور

شرایط پذیرش هر دانشگاه با دیگری متفاوت است و اولین گام در جهت پذیرش، انتخاب دانشگاه متناسب با شرایط خود توسط دانشجو است. مدارک مورد نیاز جهت درخواست پذیرش در دانشگاههای اکوادور به شرح زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست پذیرش توسط متقاضی
  • اصل یا کپی برابر اصل مدارک شناسایی
  • اصل یا کپی برابر اصل مدارک تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی و اسپانیایی (تافل یا ایلتس)
  • گذر نامه
  • گواهی پزشکی
  • مدارک اثبات کننده تمکن مالی و پرداخت هزینه های لازم
  • گواهی عدم سوء سابقه از محل زندگی متقاضی
  • رزومه تحصیلی مقطع دیپلم و گواهی سابقه تحصیل
  • به همراه داشتن نامه پذیرش از از دانشگاه مد نظر متقاضی

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شهریه دانشگاه در هزینه تحصیل در اکوادور

نظام آموزشی کشور اکوادور به دانشگاه های خصوصی و دانشگاه های دولتی تقسیم بندی می شود که در امکانات آموزشی و رفاهی متفاوت می باشند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اکوادور در رشته های غیر پزشکی از 2000$ (دلار) در ماه تا 5000$ (دلار) در ماه تخمین زده می شود. در این کشور طبق اطلاعات ces هشت دانشگاه دولتی و 18 دانشگاه خصوصی وجود دارد.

تحصیل در دانشگاه های عمومی مثل The central university در مقطع لیسانس رایگان خواهد بود. به یاد داشته باشید که از زبان تحصیل در کشور اکوادور اسپانیایی می باشد و تحصیل به زبان انگلیسی تنها در مقطع دکترا امکان پذیر است. بعضی از رشته های تحصیلی مانند خبرنگاری و بازاریابی هزینه تحصیل بالاتری در میان رشته های غیرپزشکی دارند و در دانشگاه university of americas سالانه برای تحصیل در این رشته باید 5874 (دلار) هزینه کنید. در بحث هزینه تحصیل در اکوادور باید گفت که دانشگاه ها در زمان ثبت نام و برای تشکیل پرونده حدود 300$ از متقاضیان درخواست می کنند.

تحصیل در رشته های برتر در دانشگاه بین المللی مانند sek international university به طور میانگین از 3000$ تا 4000$ (دلار) هزینه دارد. تحصیل رشته حقوق در دانشگاه مذکور 3400$ (دلار) در هر ترم شهریه دارد و تحصیل رشته معماری در این دانشگاه 3150$ (دلار) در هر ترم هزینه دارد. برای تحصیل در دانشگاه بین المللی معتبر international university of ecuador در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به طور میانگین باید 6685$ (دلار) در سال شهریه بپردازید. لازم به ذکر است دریافت بیمه پزشکی و درمانی در تمام مقاطع تحصیلی در اکوادور الزامی می باشد و 549$ (دلار) هزینه دارد.



هزینه جانبی تحصیل و زندگی در اکوادور

متوسط هزینه جانبی تحصیل و زندگی در اکوادور در بخش اجاره مسکن و تهیه غذا و پرداخت بهای انرژی و حمل و نقل خلاصه می شود. البته میانگین هزینه زندگی در اکوادور در زمان تحصیل رابـ*ـطه مستقیم با شیوه زندگی دانشجویان و میزان صرفه جویی آن ها دارد. برای مثال فاکتورهای صرفه جویی در زندگی دانشجویی لیست زیر را مطالعه بفرمائید:

  • اجاره خوابگاه شریکی با هم خانه مطمئن
  • استفاده از خوابگاه دانشجویی به جای اجاره آپارتمان
  • خرید از سوپرمارکت های زنجیره ای با تخفیف
  • آشپزی و خرید مواد اولیه به جای رفتن به رستوران
  • استفاده از حمل و نقل عمومی اتوبوس به جای تاکسی
  • صرفه جویی در استفاده از انرژی برق و گاز و آب
اجاره آپارتمان یک خوابه در کشور اکوادور در مناطق ارزان شهرهای اصلی 100$ با حداقل امکانات امکان پذیر می باشد؛ اجاره آپارتمان در مناطق مرکزی و اصلی شهرها نیز حدود 250$ تا 500$ در ماه هزینه دارد. حمل و نقل عمومی در کشور اکوادور بسیار ارزان است و استفاده هفتگی از مترو و اتوبوس کمتر از 2$ دلار هزینه خواهد داشت.


مزایا و معایب تحصیل در کشور اکوادور

اکوادور دارای طبیعت بسیار زیبا و مشهور است و در سال های گذشته برای دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی خوبی اختصاص یافته است. کیفیت سیستم آموزشی در اکوادور بسیار بالا می باشد و اکثر دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند برای بازگشت تمایل ندارند. مدارک تحصیلی دانشگاه های اکوادور در تمام کشورهای اروپا و آمریکای شمالی معتبر است و به راحتی می توانید با مدرک دانشگاه های کشور کار پیدا کنید. به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در اکوادور بسیار مقرون به صرفه و ارزان تر از اروپا و آمریکای شمالی است.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

دریافت ویزای دانشجویی اکوادور نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های معتبر این کشور یا مراکز آموزش عالی می باشد. متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی اکوادور قبل از مهاجرت به اکوادور باید با تحقیقات جامع از تمام دانشگاه های این کشور و شرایط تحصیل در اکوادور اطلاعات لازم را بدست آورند. بعد از انجام بررسی لازم و انتخاب دانشگاه مورد نظر در اکوادور لازم است که مدارک مورد نیاز برای پذیرش را به صورت ترجمه شده به زبان اسپانیایی برای وب سایت رسمی دانشگاه ارسال کنید.

واحد پشتیبانی وب سایت زمانی که ایمیل مبنی بر مدارک را دریافت می کند، یک تاییدیه دریافت مدارک ارسال می کند که لازم است توجه کنید این تاییدیه به معنای پذیرش نیست. معمولا بررسی درخواست ویزای دانشجویی اکوادور در حدود سه هفته زمان می برد که لازم است در این خصوص عجله نداشته باشید و صبوری کنید. قبل از انتخاب اکوادور به عنوان مقصد تحصیلی به این موضوع توجه کنید که مدارک اکثر دانشگاه های این کشور در وزارت علوم ایران مورد قبول نمی باشد.


مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

متقاضیان بعد از اینکه از دانشگاه پذیرش تحصیلی گرفتند باید برای دریافت ویزای دانشجویی اکوادور مدارک ملزوم سفارت را در زمان مشخص تسلیم کنند. با توجه به این که زبان رسمی کشور اکوادور اسپانیایی می باشد باید این اسناد و مدارک که با توجه به شرایط هر متقاضی متفاوت است اما به صورت کلی در لیست زیر خلاصه می شود، به صورت ترجمه شده به سفارت اکوادور ارائه شود:

  • اصل گذرنامه معتبر با دو صفحه خالی
  • ارائه تاییدیه پذیرش از دانشگاه های اکوادور
  • مدارک شناسایی معتبر مثل کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی
  • گواهی سلامت پزشکی که نشان از سلامت فیزیکی دارد
  • ارائه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه رسمی
اگر مدارک شما مورد تایید سفارت اکوادور قرار بگیرد باید برای انجام مراحل انگشت نگاری و مصاحبه حضوری با افسر بررسی ویزا خود را آماده کنید. به طور کلی فرایند صدور ویزای دانشجویی یا ویزای کار و سرمایه گذاری در اکوادور در صورتی که در پرونده شما مشکلی وجود نداشته باشد از دو ماه تا سه ماه زمان خواهد برد. به خاطر داشته باشید که ویزای دانشجویی کشور اکوادور در دو مرحله صادر می شود؛ اگر از سفارت جواز سفر به اکوادور را دریافت کردید باید بعد از ورود به خاک کشور در اولین فرصت برای ثبت نام در دانشگاه مورد نظر اقدام کنید‌. به خاطر داشته باشید که طبق قوانین کشور اکوادور امکان اعطاء بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی وجود ندارد و تحصیل در اکوادور رایگان نخواهد بود.



مزایای اخذ ویزای دانشجویی اکوادور

در سال 2018 میلادی بین دولت اکوادور و سران کشورهای اروپایی توافقاتی انجام شد که طبق آن سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون اخذ ویزا با پاسپورت اکوادور امکان پذیر است. لازم به ذکر است اگر با پاسپورت اکوادور به کشورهای اروپایی سفر می کنید تنها برای مدت سه ماه جواز اقامت دارید و برای اقامت بیشتر باید مرتبط با اهداف خود ویزا دریافت کنید. سفر به آمریکا و کانادا با ویزای اکوادور حتی اگر شهروند این کشور باشید نیازمند اخذ ویزا می باشد اما فرآیند دریافت ویزا به دشواری اقدام با پاسپورت ایرانی نیست.

برای علاقمندان اخذ ویزای دانشجویی اکوادور این خبر خوب وجود دارد؛ این کشور با اسپانیا روابط بسیار نزدیکی دارد و دارنده ویزای اکوادور می تواند به اسپانیا سفر کند و برای دریافت ویزای این کشور دشواری معمول را نخواهد داشت. دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید توجه داشته باشند که هیچ کدام از دانشگاه های اکوادور مدارک تحصیلی مورد تایید وزارت علوم ایران ارائه نمی کنند. کشور اکوادور بیشتر برای تحصیل رشته های فنی و مهندسی مانند مهندسی عمران و مهندسی مکانیک و مهندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر و ارتباطات شهرت جهانی دارد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلیات تحصیل کارشناسی ارشد در اکوادور

اکوادور در زمینه تحصیلات آکادمیک و آموزش رشته های مهندسی و علوم طبیعی رشد زیادی در سال های گذشته داشته است و از این طریق شهرت زیادی به دست آورده است. اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور که تعداد آن ها کم نیست به متقاضیان بین المللی و بومی ارائه می شود.

افرادی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در اکوادور را دارند باید مدارک خود را برای دانشگاه های مورد نظر ارسال کنند و با تکمیل فرم مخصوص تقاضای تحصیل در دانشگاه را مطرح کنند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اکوادور باید مدرک کارشناسی معتبر از دانشگاه های اروپا و آمریکای شمالی و یا خود کشور اکوادور کسب کرده باشید. برای بعضی از رشته های تحصیلی شرکت در آزمون ورودی توسط دانشگاه شرط پذیرش قرار داده می شود که در این صورت باید علاوه بر مدارک کامل نمره قابل قبول در آزمون ورودی کسب کنید. تسلط به زبان اسپانیایی برای تحصیل در اکوادور الزامی می باشد زیرا به غیر از مقطع دکتری در باقی رشته ها و مقاطع تحصیلی تدریس به زبان اسپانیایی صورت می گیرد.

ارائه مقالات پژوهشی متعدد و نتایج علمی مشخص برای کسب امتیاز بالاتر و پذیرش در دانشگاه های برتر اکوادور می تواند برگ برنده متقاضی باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در اکوادور را دارند اما به زبان اسپانیایی مسلط نیستند می توانند به صورت خصوصی در کالج های این کشور مشغول به آموختن زبان اسپانیایی شوند. تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور اکوادور حداکثر دو سال به طول می انجامد و با توجه به رشته تحصیلی دانشجو این زمان می تواند کمتر باشد.


اخذ پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در اکوادور

در واقع حضور در سفارت اکوادور و شرکت در مصاحبه حضوری که ساعت و زمان آن توسط سفارت برای شما مشخص می شود بسیار اهمیت دارد؛ در مصاحبه حضوری باید بتواند به زبان انگلیسی و اسپانیایی صحبت کنید و اهداف خود را برای تحصیل در اکوادور به درستی بیان و مشخص کنید. در زمان مراجعه به سفارت برای مصاحبه حضوری باید اسناد و مدارک زیر را با ترجمه به زبان انگلیسی و اسپانیایی تحویل بدهید:

  • آخرین مدرک معتبر تحصیلی (کارشناسی)
  • کپی از رونوشت نمرات دوره کارشناسی
  • ترجمه رسمی مدارک و ریز نمرات به انگلیسی
  • گواهی تسلط به زبان اسپانیایی یا انگلیسی
بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور اکوادور می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور از طریق نامه تاییدیه پذیرش تحصیلی درخواست کنید. برای دریافت ویزا نیز باید مدارک و اسناد مرتبط ارائه کنید که به شرح زیر می باشد:

  • پرداخت هزینه سفارت برای بررسی درخواست ویزا
  • اثبات تمکن کافی مالی برای تحصیل در اکوادور
  • چند قطعه عکس پاسپورتی با زمینه سفید
  • گواهی ثبت نام رشته تحصیلی در موسسات اکوادور
  • ارائه گذرنامه معتبر با اعتبار شش ماه
  • ارائه گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی معتبر


دانشگاه های تحصیل کارشناسی ارشد در اکوادور

اکوادور که به عنوان کشوری با تنوع گیاهی و جانوری بسیار شناخته می شود از سوی سازمان بین المللی حفاظت شده و دارای دانشگاه های زیادی برای تحصیل متقاضیان بین المللی است؛ در لیست زیر برخی از دانشگاه های معتبر این کشور را برای راهنمایی بهتر متقاضیان ایرانی معرفی خواهیم کرد:

  • Escuela Politecnica Nacional
  • Escuela Superior Politécnica del Litoral
  • Pontificia Universidad Catolica del Ecuador
  • Salesian Polytechnic University
  • Technical University of Loja
  • University Católica de Santiago DE Guayaquil
  • University Central Del Ecuador
  • University DE Cuenca
  • University DE Especialidades Espíritu Sant
  • University DE Guayaquil
  • University DE Las Américas Ecuador
  • University DE las Fuerzas Armadas – ESPE
  • University Del Azuay

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اکوادور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا