خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوره های تحصیلی در اسلوونی

افرادی که تمایل به سکونت در اسلوونی را دارند، باید کمی به زبان این کشور مسلط باشند. دوره های تحصیلی در کشور اسلوونی به 2 زبان اسلوونیایی و انگلیسی ارائه و تدریس می شوند. دانشجویانی که متقاضی دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی می باشند، نیاز به مدرک خاصی ندارند. اتباع اسلوونی می توانند بدون وجود محدودیت خاصی در دوره دکترا مشغول به تحصیل شوند. اما متقاضیان بین المللی، برای تحصیل در دوره دکترا در اسلوونی، حتما باید دوره های قبلی را نیز در این کشور سپری کردن باشند.

ساکنین کشور اسلوونی به زبان انگلیسی نیز مسلط می باشند؛ این امر باعث ارائه دروس به زبان انگلیسی در مراکز تحصیلی کشور اسلوونی شده است. دانشجویان هر 3 دوره باید مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی را به صورت کامل ارائه دهند. برجسته ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های اسلوونی عبارتند از:

  • رشته های پزشکی
  • رشته های مرتبط با گروه مهندسی
  • رشته های زیر گروه علوم انسانی


کالج در اسلوونی

کالج ها درواقع همان مراکز تحصیل غیر دانشگاهی می باشند. این مراکز به متقاضیانی که دوره متوسطه خود را به پایان رسانده اند و می خواهند مشغول به تحصیل در مراکز غیر دانشگاهی شوند، اجازه ادامه تحصیل می دهد. نخستین مرکز تحصیلی غیر دانشگاهی (کالچ) در سال 1376 شمسی تاسیس شد. تا سال 1384 شمسی، بیش از 40 کالج در کشور اسلوونی تاسیس شد. لازم به ذکر است مراکز تحصیلی غیر دانشگاهی، زیر نظر آموزش پرورش اسلوونی فعال می باشند. متقاضیانی که قصد تحصیل در کالج را دارند، باید 2 سال تحصیلی در این مراکز آموزشی سپری کنند. پس از پایان دوره تحصیلی در کالج، دانشجو باید پایان نامه ای مطلوب ارائه دهد و مدافع آن باشد. بهترین مراکز آموزشی و تحصیلی غیر دانشگاهی در کشور اروپایی اسلوونی عبارتنداز:

University of Nova Goricaدانشگاه لیوبلیانا
UNIVERSITY OF LJUBLJANAدانشگاه ماریبور
GEA Collegeدانشگاه پری مورسکا


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیلات عالی در اسلوونی

تحصیلات عالی در کشور اروپایی اسلوونی به سه بخش تقسیم می شوند. بخش اول شامل برنامه علمی و تحصیلی حرفه ای گرا می باشد. این بخش برای دوره لیسانس تعیین شده است. Magisterij بخش دوم، برای دوره تحصیلی فوق لیسانس تعیین شده است. Doktorat znanost بخش سوم برای دوره تحصیلی فوق لیسانس تعیین شده است. تعداد دانشجویان محصل دانشگاه های کشور اسلوونی در دوره دکترا طبق آخرین آمار، بیش از 2000 نفر می باشد. دانشجویان دوره فوق لیسانس و دکترا به زبان انگلیسی تحصیل می کنند. دانشجویان این مقاطع باید در نظر داشته باشند که مدارک تحصیلی قبلی آن ها بسیار مهم می باشد.

اشخاص باید برای اخذ ویزای مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی را به صورت کامل ارائه دهند. متقاضیان در نظر داشته باشند که سال تحصیلی در کشور اسلوونی، مشابه سال تحصیلی در کشور ایران می باشد. مدت سال تحصیلی 9 ماهه می باشد. این مدت، از مهر ماه تا خرداد ماه می باشد. مدت زمان تحصیل در دوره های مختلف در دانشگاه های معتبر کشور اروپایی اسلوونی بدین صورت می باشد:

لیسانس3 الی 4 سال
فوق لیسانس1 الی 2 سال
دکترا2 الی 4 سال
تعطیلات تابستانه در کشور اسلوونی از خرداد ماه تا شهریور ماه می باشد.



بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی

موارد، اسناد و مدرک های ضروری که برای پذیرفته شدن در دانشگاههای اسلوونی نیاز است، به صورت زیر می باشند:

  • ارائه مدرک دوره متوسطه دیپلم و پیش دانشگاهی همراه با ریز نمرات ترجمه رسمی
  • ارائه سایر مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه ی رسمی (در صورت وجود)
  • داشتن پاسپورت معتبر و رسمی و قانونی


مدارک لازم جهت اخذ روادید تحصیلی اسلوونی

مدارک لازم جهت کسب روادید تحصیلی کشور اسلوونی برای ادامه تحصیل در این کشور به صورت زیر می باشند:

  • 2 الی 6 عدد عکس برای پرونده
  • ارائه پاسپورت معتبر و رسمی و قانونی
  • ارائه اسناد لازم برای اثبات داشتن سلامت کامل
  • ارائه مدارک شناسایی به طور کامل و بدون عیب
  • تکمیل کردن فرم درخواست نامه و امضای آن توسط متقاضی مهاجرت
  • نداشتن سوابق کیفیری و اثبات این موضوع با ارائه اسناد و مدارک لازم به همراه ترجمه رسمی
  • داشتن توان مالی و ثابت کردن این موضوع با ارائه مدارک بانکی به همراه ترجمه رسمی از دفتر های رسمی

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تحصیل کارشناسی در اسلوونی

جهت تحصیل در دانشگاههای کشور اسلونی در مقطع لیسانس کارشناسی داوطلب باید اخرین مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات خود را بعد از ترجمه رسمی به دانشگاه از طریق دی اچ ال فرستاده و پس از صدور پذیریش اقدام به مرحله ویزا کنند. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشیم طول دوره تحصیل در این مقطع بین 4 تا 4.5 سال می باشد و نسبت به دیگر کشورهای همسایه کمی طولانی تر می باشد اما مهمترین نکته داشتن دیپلم و پیش دانشگاهی می باشد یعنی اینکه فرد دیپلم دوازده ساله داشته باشد و این لزوم مدرک این موضوع را روشن می کند که افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع پایینتر مانند مدراس و کالج را دارند در عین حال باید کشورهای دیگر را برای این موضوع انتخاب کنند.



تحصیل در اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

برای ادامه تحصیل و گرفتن پذیرش در دانشگاههای اسلونی در مقطع کارشناسی ارشد فوق لیسانس متقاضیان باید حتما اخرین مدرک تحصیلی لیسانس یعنی همان کارشناسی را بعد از ترجمه به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و پس از صدور پذیریش اقدام به دریافت ویزا شود. ذکر این نکته اساسیت که معدل نهایی اخرین مقطع اخذ شده یعنی مدرک لیسانس نفش موثری در انتخاب دانشجو و دادن پذیرش به او توسط دانشگاه دارد، که این موضوع برای دانشگاه مقصد و کم تعداد کشور اسلوونی در مقطع کارشناسی ارشد مهم و اساسی است. طول این دوره تحصیل بین 2 تا 3 سال می باشد که البته اکثر رشته ها دو ساله می باشند.

در مقطع دکترا رشته ها نیاز به نمره زبان بالا می باشد چرا که معمولا این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود و بیشتر رشته های ارائه شده توسط دانشگاه ها به زبان انگلیسی و اسلوونیایی می باشد. طول تحصیل در مقطع دکترا نیز مانند دیگر مقاطع طولانی تر است و بین 4 تا 6 سال می باشد و معمولا شانس انهایی بیشتر است که فارغ التحصیل و یا تبعه اسلوونی هستند و پاسپورت این کشور را دارند ومی توانند برای تحصیل در مقطع دکترا اقدام نمایند.



جزئیات تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلوونی

مانند دیگر کشورهای اروپایی دانشگاه ها در اسلوونی به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و طبق آمار، کمتر از %10 دانشجویان پزشکی این کشور خارجی هستند. معتبرترین دانشگاه پزشکی در کشور اسلوونی دانشگاه Ljubljani است که در دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد به ارائه رشته پزشکی و دندانپزشکی می پردازد و دانشجویانی که موفق به اخذ مدرک فارغ التحصیلی می شوند برای دریافت مدرک دکتری پزشکی یا دندانپزشکی کاندید می شوند. در دانشگاه “لیوبلیانا” برترین متخصصان حوزه پزشکی فعالیت می کنند.

دانش را به زندگی اضافه می کنیم! این شعار دومین دانشگاه معتبر کشور اسلوونی یعنی PRIMORSKEM است که یک دانشگاه دولتی می باشد و دوره های عملی پزشکی را بدون فوت وقت بعد از دوره های تئوری کلی برگزار می کند. در این دانشگاه دانشجویان می توانند از امکانات بالا و اساتید با تجربه برای رسیدن به اهداف عالی علمی خود استفاده کنند و پس از اتمام دوره تحصیلی اولیه وارد دوره های MD یا MD-PHD شوند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اخذ پذیرش جهت تحصیل پزشکی در اسلوونی

سیستم آموزش این کشور در مقاطع عالی دارای دو قسمت است:

آموزش عالیتوسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی برگزار می شود.
آموزش حرفه ایتوسط کالج ها برگزار می شود و دو سال به طور می انجامد.

به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور به خصوص در رشته پزشکی و دندانپزشکی همواره تعداد متقاضیان تحصیل در این کشور زیاد بوده است و شما پس از قبولی در آزمون سخت ورودی (که در ماه “اوت” برگزار می شود) می توانید وارد دانشگاه شده و به تحصیل بپردازید. توجه داشته باشید که دانشجویان بورسیه در اینجا شناسایی می شوند و اگر شما نمره بالایی در آزمون ورودی کسب کنید می توانید از بورسیه های تحصیلی که به شما پیشنهاد می شود استفاده کنید.

در اسلوونی آموزش ها به زبان انگلیسی صورت می گیرند و رشته پزشکی حدودا 6 سال به طول می انجامد، لازم است به خاطر داشته باشید که دوره های تخصصی هم در دانشگاه های پزشکی کشور اسلوونی برگزار می شوند. جهت انجام مراحل پذیرش از دانشگاه های کشور اسلوونی مدارک زیر لازم است:

  • اصل و کپی مدرک دیپلم
  • تکمیل فرم درخواست
  • گذرنامه و عکس پاسپورنی
  • کسب نمره بالا در آزمون ورودی دانشگاه ها
  • یک بیمه درمانی با اعتبار
  • توانایی مالی برای اقامت در اسلوونی
  • گواهی مهارت در زبان به علاوه رزومه تحصیلی


اخذ پذیرش و هزینه های تحصیل پزشکی در اسلوونی

مهم ترین هدف برنامه تک مرحله ای دندانپزشکی (DMD) آموزش افراد حرفه ای برای انجام امور سخت و حرفه ای دندانپزشکی است و این برنامه تلاش می کند که یک پایه محکم برای آموزش های تخصصی بعدی افراد باشد. مهم ترین مدرک مورد نیاز همان اصل مدرک پایان تحصیلات نهایی شخص متقاضی است که همراه با ترجمه مدارک مورد تایید این کشور به علاوه کارنامه معتبر گزارش سالیانه داوطلب از وی طلب خواهد شد.

درباره هزینه ها هم باید اشاره کنیم که شهریه مصوب دانشگاه های پزشکی باید توسط دانشجویان خارجی به صورت تمام و کمال پرداخت شود که حدود هزینه تحصیل در اسلوونی در رشته های غیر پزشکی سالانه حداقل 7000 € (یورو) می باشد و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی سالانه حداقل 10000 € (یورو) خواهد بود؛ به طور کلی هزینه تحصیل پزشکی در اسلوونی بسیار بیشتر از رشته های غیر پزشکی در این کشور خواهد بود اما جدا از هزینه دانشگاه، یک فرد به طور متوسط مبلغ 600 € (یورو) در هر ماه لازم دارد برای هزینه های اصلی زندگی مانند مسکن و غذا و حمل و نقل عمومی و…


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دانشگاه های برتر پزشکی و دندانپزشکی اسلوونی (مورد تایید ایران)

هدف دانشگاه های برتر پزشکی اسلوونی، تحقیقات گسترده کاربردی و توسعه و ترویج این اهداف است، دانشگاه “لیوبلیانا” بالاترین درجه بین المللی و بهترین کیفیت امکانات را دارد و از دانشمندان برجسته و سرشناس در جهت دنبال کردن اهداف عالی علمی استفاده می کند. در “لیوبلیانا” مطالعات چند رشته ای همیشه مورد احترام و تشویق واقع می شود و این رفتارهای حرفه ای است که سبب افزایش ذخیره دانش و اطلاعات در خزانه های داخلی اسلوونی و همچنین دهکده جهانی خواهد شد.



کسب اقامت بعد از تحصیل در اسلوونی

اسلوونی یکی از کشورهای اروپایی می باشد که به دلیل داشتن شرایط بسیار مناسب تحصیلی و هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه، مقصد بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. اگر به فکر کسب اقامت پس از تحصیل در اسلوونی هستید، باید در نظر داشته باشید که نخستین گام جهت انجام این امر کاریابی در کشور اسوونی می باشد. دانشجویان خارجی که قصد تحصیل و اقامت در کشور اسلوونی را دارند، حتما باید اقدام به کسب ویزا و همچنین مجوز اقامت کنند. مجوز اقامت در کشور اسلوونی به صورت موقتی و بلند مدت می باشد و دانشجویانی که قصد دارند بیش از 3 ماه در این کشور اقامت داشته باشند، می بایست اقدام به کسب مجوز اقامت بلند مدت کنند.


اقامت پس از تحصیل در اسلوونی از طریق کار

یکی از رایج ترین روش هایی که دانشجویان مختلف برای کسب اقامت بعد از تحصیل در کشور اسلوونی آن را انتخاب می کنند، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری می باشد. دانشجویان می بایست جهت تبدیل ویزای خود در نخستین گام اقدام به کاریابی کنند و شغلی مناسب و مرتبط با مدرک تحصیلی خود پیدا کنند. داشتن پیشنهاد کاری از کارفرما های کمپانی های معتبر در کشور اسلوونی می تواند موجب کسب اقامت در این کشور شود. مدارک و شرایط مورد نیاز جهت کار در کشور اسلوونی عبارتند از:

  • مدرک معتبر تحصیلی اخذ شده از یک دانشگاه معتبر اسلوونی
  • مدارک شناسایی
  • چند قطعه عکس
  • مدارک پزشکی
  • توان مالی کافی
  • مدارکی جهت اثبات نداشتن سابقه جرم


اقامت پس از تحصیل در اسلوونی از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه هایی که موجب کسب اقامت پس از اتمام دوره های تحصیلی در کشور اسلوونی می شود، سرمایه گذاری در زمینه های مختلف در کشور اسلوونی می باشد. دانشجویان و متقاضیانی که بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در کشور اسلوونی قصد سرمایه گذاری را دارند، می بایست توان مالی کافی برای انجام این امر را داشته باشند.


اقامت پس از تحصیل در اسلوونی از طریق ازدواج

دانشجویان و متقاضیان بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در دانشگاه های کشور اسلوونی می توانند با ازدواج با اتباع این کشور، اقامت کشور اسلوونی را کسب کنند. مقیم شدن در کشور اسلوونی از طریق ازدواج امکان پذیر می باشد و لازم به ذکر است که برای انجام این کار متقاضیان باید واقعی بودن رابـ*ـطه خود و همسر خود را اثبات کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا