خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با سیستم آموزش عالی در اسلوونی

سیستم آموزش عالی اسلوونی دارای یک ساختار دو وجهی شامل آموزش عالی حرفه ای و آموزش عالی آکادمیک می باشد. آموزش عالی حرفه ای توسط کالج های حرفه ای عالی تهیه می شود که آموزش حرفه ای دو ساله را در سطح زیر دوره (سیکل کوتاه، ISCED 5B) به دانشجویان ارائه می کند. در حقیقت، قانون آموزش عالی حرفه ای از سال 2004 این نوع آموزش را در دسته آموزش دانشگاهی قرار داد. دانشجویان 120 واحد گرفته و می توانند تحصیلات حرفه ای خود را در سطح دانشگاهی نیز ادامه دهند.

اما آموزش عالی آکادمیک در اسلوونی توسط دانشگاه های دولتی و خصوصی ارائه می شود. دانشگاه ها می توانند هر دو برنامه تحصیلی حرفه ای و آکادمیک را ارائه نمایند، این در حالی است که کالج های حرفه ای فقط و فقط مجاز به ارائه برنامه های تحصیلی حرفه ای هستند. سیستم آموزش عالی اسلوونی نیز همانند سایر کشورهای اروپایی از ساختار 3 سیکلی فرآیند بلونیا (Bologna Process) به صورت زیر تبعیت می کند:

مقطع تحصیلیواحد آموزشی
درجه کارشناسی180 ECTS
درجه کارشناسی ارشد120- 240 ECTS
درجه دکتری (PhD)120- 240 ECTS
شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

اسلوونی کشوری کوچک اما بزرگ از نظر جنبه های دیگر می باشد. این کشور درست در قلب اروپا قرار دارد جایی که تلاقی رشته کوه های آلپ و دریای مدیترانه است. اکثر نقاط کشور اسلوونی پوشیده از جنگل بوده و حدود یک سوم مساحت کشور جزو مناطق محافظت شده ملی است. پایتخت اسلوونی شهر لیوبلیانا است که مرکز اکثر صنایع بزرگ و موسسات آموزشی و تحقیقاتی است. دانشگاه معروف لیوبلیانا قدیمی ترین و اولین دانشگاه ملی اسلوونی است که در سال 1975 تاسیس شده است. هم اکنون دانشجویان خارجی از سراسر دنیا در این دانشگاه در هر 3 دوره تحصیلی مشغول به تحصیل آکادمیک هستند.

همانطور که در مطالب فوق نیز بیان شد تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی به عنوان سیکل دوم آموزش عالی محسوب شده و با 120- 240 واحد، در حدود 2 سال طول می کشد. در اسلوونی 4 دانشگاه و حدود 50 موسسه آموزش عالی مستقل وجود دارد که برنامه های تحصیلی مختلفی را در همه رشته ها به متقاضیان ارائه می کنند. تمامی موسسات آموزش عالی اسلوونی معتبر بوده و از استانداردهای ملی و بین المللی تبعیت می کنند. بر اساس رنکینگ برترین دانشگاههای جهان Times در سال 2019، چهار دانشگاه معروف اسلوونی به همراه رتبه های ملی و بین المللی آنها و نیز دانشکده های مربوطه عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه بین المللیرتبه ملیتعداد دانشکده
University of Ljubljana601- 800126
University of Maribor801- 1000217
University of Primorska36
University of Nova Gorica47

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

دانشگاه های معروف اسلوونی به ارائه برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی معروف هستند. بنابراین، داشتن دانش زبان انگلیسی جزو ضروریات تحصیل کارشناسی ارشد در کشور اسلوونی محسوب می شود. در دانشگاه های اسلوونی، متقاضیان می توانند از بین 6 برنامه کارشناسی ارشد (M.Sc) زیر دست به انتخاب بزنند:

نام دانشگاهبرنامه تحصیلیهزینه تحصیل به یورومدت تحصیل
University of Ljubljanaسایش شناسی سطوح و بین سطوح8000 EUR در سال2
ریاضیات8000 EUR در سال2
University of Mariborمدیریت و کیفیت تحصیل4900 EUR در سال2
University of Primorskaعلوم ریاضیات8000 EUR در سال2
University of Nova Goricaمحیط زیست5000 EUR در سال2
مهندسی و مدیریت5000 EUR در سال2


نحوه اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در اسلوونی

شرط تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی داشتن مدرک کارشناسی یا مدرک معادل آن است. شرط مهم دیگر برای پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسلوونی اثبات مهارت زبان انگلیسی یا زبان اسلوونی در سطح متوسط منطبق با سطح B2 پاسپورت زبان اروپایی است. برای اثبات مهارت زبان انگلیسی می توان از نمرات آزمون های IELTS, TOEFL و یا گواهی های زبان پیشرفته C1 استفاده کرد. با این توضیح، مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه های اسلوونی در سال 2019 به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • مدارک شناسایی معتبر
  • چند قطعه عکس جدید
  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • مدرک کارشناسی و ریزنمرات مربوطه
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رزومه یا CV
  • مدرک اثبات تمکن مالی برای اقامت در اسلوونی

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط ویزای اقامت تحصیلی در اسلوونی

کلیه دانشجویان متقاضی تحصیل در اسلوونی بلا استثنا برای تحصیل در اسلوونی نیازمند اخذ ویزای اقامت یاResidence permit هستند. اما لازم به ذکر است که متقاضیان برای درخواست این نوع ویزا از سفارت اسلوونی با 2 گزینه مواجه هستند. در گزینه اول، متقاضیان از داخل اسلوونی درخواست ویزا می دهند که باید مجموعا 66€ (یورو) بابت درخواست و صدور ویزا پرداخت کنند. اما در گزینه دوم، متقاضیان خارج از اسلوونی درخواست ویزا می دهند که هزینه آن به حدود €127 (یورو) می رسد. اما بسته به مدت تحصیل متقاضیان، دو نوع ویزای اقامت شامل ویزای اقامت موقتی و دائمی وجود دارد که مشخصات هر کدام به شرح جدول زیر است:

ویزای اقامت کوتاه مدت (ویزای C)ویزای اقامت بلند مدت (ویزای D)
مبنای قانونیقانون ویزای اتحادیه اروپا (EU Visa Code)(Aliens Act (ZTuj-2
مدت اعتبارتا 90 روزاز 91 روز تا 1 سال
محل اخذ ویزاسفارت اسلوونیسفارت اسلوونی
متقاضیان صلاحیتدارهر کس، به شرط رعایت شرایط لازمتنها دسته های خاص (شامل محققان و اساتید)
زمان اخذ3 ماه قبل از مسافرت3 ماه قبل از مسافرت
هزینه درخواست€6,000 (یورو)€7,700 (یورو)
مدارک لازمفرم درخواست

مدرک مسافرتی معتبر
عکس
مدارک پشتیبان
فرم درخواست

مدرک مسافرتی معتبر
عکس
مدارک پشتیبان



هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی

تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های اسلوونی همراه با پرداخت شهریه است. شهریه ها نیز از موسسه آموزش عالی تا موسسه آموزش عالی دیگر و با توجه به دوره های تحصیلی مختلف در اسلوونی متفاوت است. بر اساس برنامه تحصیلی سال 2019 دانشگاه های اسلوونی، شهریه سالانه تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی حدود €2500 تا €8000 (یورو) می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و شهروندان جمهوری اسلوونی از پرداخت شهریه معاف هستند.

علاوه بر هزینه تحصیل در اسلوونی، هزینه دیگری با عنوان هزینه زندگی دانشجویی نیز وجود دارد که تماما بر عهده دانشجویان می باشد. اما بایستی به این نکته توجه نمود که در اسلونی دانشجویان از سوبسیدهای دولتی و تخفیف های عمومی برخوردار هستند. اما با این وجود، هزینه زندگی آنها در اسلوونی به 500€ الی €700 (یورو) در ماه می رسد. دانشجویان می توانند با تغییر سبک زندگی خود و نیز اقامت خارج از نواحی مرکز شهر در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایند. همچنین، جهت پوشش این هزینه ها می توان از فرصت بورس تحصیلی اسلوونی نیز بهره برد که همه ساله توسط دولت و دانشگاه های اسلوونی به متقاضیان خارجی اعطاء می شود. برخی از مهمترین این بورس ها در سال 2019 عبارتند از:

  • بورسیه وزارت آموز، علوم، فرهنگ و ورزش
  • بورس صندوق بورسیه و نوسعه منابع انسانی اسلوونی
  • CMEPIUE (مرکز برنامه های نقل و انتقال و آموزش اروپایی جمهوری اسلوونی)
  • بورس تحصیلی بنیاد علوم اسلوونی


شرایط کار دانشجویی در اسلوونی

در اسلوونی، دانشجویان با ابزاری به نام کار دانشجویی یا Student Work می توانند کار کنند. کار دانشجویی در اسلوونی در واقع کار موقتی و نیمه وقت محسوب می شود. دانشجویان خارجی در اسلوونی می توانند از طریق نوع خاصی از قرارداد موسوم به فرم های ارجاع که می توان از آژانس های استخدام دانشجو بدست آورد، مشغول کار شوند. این آژانس ها در اسلوونی با عنوان سروریس های دانشجویی (SS) معروف هستند که لیست های مشاغل دانشجویی موجود و دستمزد پیشنهادی را ارائه می دهند. دانشجویان خارجی می توانند با تهیه مدارک زیر در این آژانس ها ثبت نام کرده و در اسلوونی کار کنند:

  • مدارک هویتی (-)
  • حساب بانکی اسلوونی
  • شماره مالیاتی اسلوونی
  • گواهی ثبت
  • مدرک اقامتی (اختیاری)

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی خوابگاه های دانشجویی در اسلوونی

در این کشور اقامت رایگان دانشجویی برای متقاضیان خارجی و بین المللی وجود ندارد مگر آنکه دانشجو توسط یکی از برنامه های تبادل دانشجویی وارد کشور اسلوونی شده باشد. یافتن اتاق در خوابگاه های دانشجویی امکان پذیر می باشد، متداول ترین نوع اتاق ها به صورت 1 یا 2 نفره می باشد. اگر دانشجو قصد داشته باشد به صورت انفرادی در این اتاق ها اقامت داشته باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کند. پس فرد می تواند با توجه به شرایط و بودجه خود اقدامات لازم را در جهت رزرو اتاق های تک نفره یا چند نفره در خوابگاه های دانشجویی اسلوونی انجام دهد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در بیشتر خوابگاه های دانشجویی سرویس های بهداشتی، حمام و آشپرخانه در یک بلوک (به طور متوسط در یک بلوک 2 اتاق وجود دارد) به صورت مشترک است.

برای هر خوابگاه مدیر پذیرشی در نظر گرفته شده است که مسئول پیاده سازی قوانین می باشد. در صورتی که دانشجویان قوانین خوابگاه را رعایت نکنند اخطار، توبیخ و جریمه دریافت می کنند و اگر همچنان نقض از قوانین انجام شود دانشجو از خوابگاه اخراج می شود. اجاره ماهانه هر اتاق در خوابگاه های دانشجویی اسلوونی بین 100€ تا 250€ (یورو) است.


اجاره آپارتمان در کشور اسلوونی

بسیاری از شهروندان کشور اسلوونی آپارتمان های خود را به دانشجویان اجاره می دهند، در برخی از مواقع آپارتمان ها به صورت کامل اجاره داده می شود و در بعضی از مواقع تنها اتاق ها در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. برای رزرو خوابگاه های دانشجویی متقاضیان می توانند از خدمات دانشجویی در دانشگاه خود کمک بگیرند، اما برای اجاره آپارتمان های دانشجویی فرد باید خود اقدامات لازم را در این جهت انجام دهد. برای یافتن و اجاره آپارتمان های دانشجویی می توانید به سایت هایی که در ادامه اشاره می شود مراجعه کنید.

  • erasmusu.com
  • slovenia.si
  • studenthousing.si
  • mkvadrat.si
  • bolha.com
  • nepremicnine.net
هزینه اجاره اتاق ها با توجه به مزایا و منطقه آن متفاوت می باشد. اما به طور کلی برای اجاره خانه های دانشجویی باید ماهانه مبلغی بین 150€ تا 300€ (یورو) پرداخت کنید. متوسط هزینه اتاق های خصوصی در این کشور 200€ (یورو) می باشد. دانشجویانی که قصد دارند آپارتمانی را به صورت کامل اجاره کنند باید بدانند که به طور میانگین هزینه اجاره آپارتمان ها بین 300€ تا 600€ (یورو) است.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه زندگی در خوابگاه دانشجویی در اسلوونی

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های محل اقامت به بررسی هزینه های حمل و نقل و اقلام خوراکی در کشور اسلوونی بپردازند، هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است اما به طور کلی برای زندگی در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 200€ تا 300€ (یورو) در نظر بگیرید. دانشجویانی که در دانشگاه های اسلوونی به تحصیل مشغول هستند می توانند با دریافت کارت دانشجویی از خدمات در نظر گرفته شده در مراکز فرهنگی، ورزشی و کنسرت ها استفاده کنند. برای تهیه غذا پیشنهاد می شود از ژتون ها با قیمت 2.63€ (یورو) استفاده کنید زیرا در این صورت هزینه وعده غذایی شما به صرفه خواهد بود.

دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند با دریافت مجوزهای لازم در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت کار کرده و با حقوق به دست آمده بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کنند. اگر قصد دارید در طول دوران تحصیلی مشغول به کار شوید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در اسلوونی بپردازید.



هزینه تحصیل در کشور اسلوونی


در رابـ*ـطه با هزینه تحصیل در اسلوونی باید گفت که هزینه های تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. در دانشگاه های اسلوونی امکان تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی وجود دارد، اما هزینه تحصیل در رشته های پر مخاطب این کشور عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در رشته علوم اجتماعی: مقطع کارشناسی سالانه 1500$ (دلار)، مقطع کارشناسی ارشد سالانه 2250$ (دلار) و مقطع دکتری سالانه 4500$ (دلار)
  • هزینه تحصیل در رشته های علوم طبیعی، فنی و مهندسی و هنر: مقطع کارشناسی سالانه 2000$ (دلار)، مقطع کارشناسی ارشد 3000$ (دلار) و مقطع دکتری 6000$ (دلار).

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفاوت شرایط آزمون GRE و GMAT در اسلوونی

اگر قصد ادامه تحصیل در رشته های مدیریت، کسب و کار و اقتصاد در دانشگاه های اسلوونی و دانشگاه های مطرح در دنیا را دارید باید در آزمون GMAT شرکت کنید. هدف اصلی از برگزاری این آزمون سنجش توانایی دانشجو است، این آزمون به 2 صورت کامپیوتری و برگه امتحانی برگزار می شود ولی از متداول ترین روش های برگزاری GMAT به صورت کامپیوتری می باشد. متقاضیان می توانند در طول 1 سال به مدت 5 بار در این آزمون شرکت نمایند. مدت زمان در نظر گرفته شده برای این آزمون 3 ساعت و 7 دقیقه است. آزمون GMAT در 3 بخش برگزار می شود که عبارتند از:

  • Analytical Writing: بخش اول این آزمون است که مدت زمان در نظر گرفته شده برای آن 30 دقیقه می باشد، در این بخش قدرت تجزیه و تحلیل و مهارت نوشتاری متقاضی بررسی می شود. متقاضیان با توجه به مهارت خود نمره ای بین 0 تا 6 از این بخش دریافت می کنند.
  • Quantitative: در بخش دوم 37 سوال چند گزینه ای وجود دارد که دانشجویان باید در مدت 75 دقیقه به این سوال ها پاسخ دهند. سوالات این بخش مربوط به درس ریاضی است دانشجویان برای کسب موفقیت در بخش دوم باید به ریاضی پایه تسلط داشته باشند. با توجه به پاسخ گویی فرد نمره ای بین 0 تا 60 دریافت می کند.
  • Verbal: برای بخش سوم تعداد 41 سوال در نظر گرفته شده است که این سوالات مربوط به متون گرامری، توانایی درک موضوع در نظر گرفته شده و توانایی تجزیه و تحلیل موضوع می باشد. زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ گویی بع این سوالات 75 دقیقه بوده و نمره این بخش نیز همانند بخش قبلی از 0 تا 60 است.

شرایط آزمون GRE در اسلوونی

از دیگر آزمون های مطرح در دنیا می توان به آزمون GRE اشاره کرد، این آزمون در 160 نقطه در دنیا از جمله کشور اسلوونی برگزار میشود. آزمون GRE نیز به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود مدت زمان در نظر گرفته شده برای شرکت در این آزمون 3 ساعت و 30 دقیقه است. آزمون GRE از 6 بخش مختلف تشکیل شده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.


Analytical Writing: در بخش اول 2 موضوع در اختیار دانشجو قرار میگیرد که دانشجو باید برای هر یک از موضوعات مطالبی ارائه دهد. در واقع در این بخش توانایی نگارشی و درک موضوع مورد بررسی قرار می گیرد. با توجه به توانایی نگارش نمره 0 تا 6 دریافت خواهید کرد.

Verbal Reasoning: در این بخش 2 مرحله وجود دارد که برای هر مرحله 20 سوال در نظر گرفته شده است، مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر بخش 30 دقیقا می باشد و متقاضی با توجه به پاسخ گویی نمره ای بین 130 تا 170 دریافت می کند.

Quantitative Sections: در این بخش نیز 2 مرحله وجود دارد، سوالات این بخش مربوطه به دروس ریاضی می باشد. در هر بخش 20 سوال وجود دارد و زمان پاسخ گویی در نظر گرفته شده برای هر بخش 35 دقیقه می باشد. متقاضیان با توجه به پاسخگویی نمره ای بین 130 تا 170 دریافت می کنند.

Experimental: بخش آخر مربوط به سوالات تحقیقی و تجربی است، نمره کسب شده از این بخش در میانگین نمره به دست آمده تاثیری ندارد اما ممکن است در بخش های دیگر آزمون نمره کسب شده درج شود.



شرایط تحصیل با آزمون GMAT و GRE در اسلوونی

در رابـ*ـطه با شرایط تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش اسلوونی می توان گفت طول مدت تحصیل در دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 5 سال است. دروس تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان اسلوونیایی و زبان انگلیسی تدریس می شود، دقت داشته باشید که بیشتر دروس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی تدریس می شود و لازم است دانشجو مدرک زبان IELTS6 یا TOEFL ارائه دهد.

هزینه های تحصیلی در کشور اسلوونی با توجه به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید مبلغی بین 2000€ تا 5000€ (یورو)، مقطع کارشناسی ارشد 3000€ تا 7000€ (یورو) و مقطع دکتری 4000€ تا 12000€ (یورو) باید پرداخت شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقاطع دانشگاهی جهت اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

تحصیل دوره لیسانس در کشور اسلوونی حداکثر 4 سال به طول می انجامد اما امکان تمام کردن این دوره در 3 سال نیز برای دانشجویان مستعد وجود دارد؛ دوره کارشناسی در کشور اسلوونی تنها به زبان اسلوونیایی صورت می گیرد و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این مقطع وجود ندارد. تحصیل مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از لحاظ مدت زمانی مانند کشورهای اروپایی می باشد و در حدود یک سال تا دو سال این دوره های تحصیلی به اتمام می رسند.

گواهی تسلط به زبان انگلیسی و ارائه نمرات تحصیلی بالا در دوره کارشناسی یا دیپلم برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در مقطع لیسانس لازم است که مدرک زبان اسلوونیایی به دانشگاه های این کشور ارائه کنید؛ تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیازمند ارائه گواهی آکادمیک تسلط به زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 یا بالاتر می باشد. امکان دریافت اقامت و پاسپورت کشور اسلوونی بعد از اتمام تحصیلات و پیدا کردن یک شغل متناسب با رشته تحصیلی در این کشور توسعه یافته وجود دارد. به موقع مالیات و دوری از سابقه کیفری یا غذایی در کشور اسلوونی از عوامل تاثیرگذار در اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور می باشد.



بررسی شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی

کشور اسلوونی عضو اتحادیه اروپا می باشد و این بدان معنی است که دریافت ویزای این کشور اجازه اقامت و تحصیل در تمام کشور حوزه اتحادیه اروپا را به دارنده ویزا می دهد. معمولاً صدور ویزای تحصیلی اسلوونی حدود سه ماه برای دانشجویان زمان می برد اما بهتر است حداقل 6 ماه قبل از شروع نیمسال تحصیلی برای دریافت ویزا درخواست دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور مدارک زیر باید به سفارت و دانشگاه های اسلوونی تسلیم شود:

  • گواهی سلامت پزشکی عدم ابتلا به بیماری مسری
  • گواهی عدم سوء پیشینه بین المللی
  • اصل و کپی مدارک شناسایی ملی
  • تمکن مالی و اثبات از طریق گواهی حساب بانکی
  • گذرنامه معتبر با شش ماه اعتبار
  • تکمیل و تحویل فرم درخواست ویزای تحصیلی
امکان تحصیل در دانشگاه های اسلوونی بدون ارائه مدرک زبان نیز در برخی موارد ممکن است و دانشجویان می توانند برای تقویت دانش زبان خود به کالج های آموزشی زبان اسلوونیایی یا انگلیسی در اسلوونی مراجعه کنند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه تحصیل و زندگی در کشور اسلوونی

هزینه زندگی در کشور اسلوونی شامل هزینه اجاره مسکن هزینه خوراک و تهیه پوشاک و هزینه حمل و نقل می باشد که با توجه به شهر محل سکونت دانشجو متغیر است. هزینه اجاره آپارتمان 50 متری یک خوابه مبله در شهرهای اصلی اسلوونی حدود 550€ (یورو) در ماه خواهد بود و این مبلغ برای آپارتمان های با امکانات عالی به 700€ (یورو) در ماه می رسد. هزینه خوراک و خرید لبنیات و سبزیجات و مواد پروتئینی از سوپر مارکت در کشور اسلوونی می تواند با توجه به سبک زندگی افراد از ماهانه 150€ تا 200€ (یورو) متغیر باشد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور توسعه یافته می تواند برای دانشجویان در هر سال 2000€ (یورو) هزینه داشته باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسلوونی از 2500€ تا 3000€ (یورو) سالانه هزینه خواهد داشت و این میانگین مربوط به رشته های غیر پزشکی می باشد. تحصیل دکتری در دانشگاه های اسلوونی برخلاف کشورهایی مانند آلمان و اتریش رایگان نیست و دانشجویان باید سالانه حدوداً 5000€ (یورو) بابت تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور شهریه پرداخت کنند. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور با نظر به امکانات رفاهی و آموزشی که توسط دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود مقرون به صرفه و قابل قبول است.


شرایط تحصیل کارشناسی در اسلوونی


استونی از جمله از کشورهای اروپایی است که از اعضای اصلی فرآیند بلونیا (Bologna Process) به شمار می رود و سیستم آموزش عالی این کشور به صورت ساختار 3 سیکلی اداره می شود. سیکل اول که موضوع اصلی این مقاله نیز می باشد، دوره کارشناسی با 180 ECTS، سیکل دوم معادل دوره کارشناسی ارشد با 120 الی 240 ECTS و سیکل سوم یا دوره دکتری(PhD) شامل 120 تا 240 ECTS اروپایی است. دانشگاه های اسلوونی برنامه های تحصیلی مختلفی در مقطع کارشناسی به دانشجویان خود ارائه می دهند که این برنامه ها به صورت زیر می باشد:

کارشناسی علوم (B.Sc)5 برنامه تحصیلی
کارشناسی هنر (B.A.)3 برنامه تحصیلی
از شرایط اصلی تحصیل کارشناسی در اسلوونی می توان به داشتن مهارت زبان اسلوونی در سطح متوسط یا B2 اشاره کرد چراکه کلیه برنامه های کارشناسی در این کشور به زبان اسلوونیایی صورت می گیرد. از دیگر شرایط تحصیل در اسلوونی داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی با معدل بالا است. اما سوالی که در اینجا ممکن است مطرح شود، بایستی درباره دانشگاه های برتر اسلوونی در سال 2019 باشد. این دانشگاه ها بر طبق رنکینگ های جهانی معروف به شرح لیست زیر می باشند.:

دانشگاهTHE 2019QS 2019Shanghai Jiao Tong 2018
University of Ljubljana601591401
University of Maribor801751


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه اخذ پذیرش تحصیلی در اسلوونی

ابتدا باید بدانید که در اسلوونی یک سیستم یکپارچه و واحدی برای رسیدگی به امور درخواست پذیرش تحصیلی وجود ندارد و از این روی شما ناگزیر به تحویل مستقیم درخواست خود به دانشگاه مورد نظرتان هستید. تحویل درخواست پذیرش برای سیکل اول تحصیلات عالی در کشور اسلوونی صرفا از طریق سایت اصلی دانشگاه انجام می شود. پس از ارسال فرم تکمیلی و اسکن مدارک لازم، دانشگاه مدارک تحویلی شما را مورد بررسی قرار داده و مشخص می کند که آیا شما صلاحیت تحصیل در اسلوونی را دارید یا خیر. پس از طی این مراحل است که دانشگاه برای شما نامه پذیرش یا latter of acceptance را ارسال می کند و شما رسما از دانشگاه اسلوونی پذیرفته می شوید. اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش برای تحصیل کارشناسی در اسلوونی به شرح ذیل می باشد:

  • فرم درخواست پذیرش تحصیلی از اسلوونی
  • کپی پاسپورت یا مدرک مسافرتی معتبر
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات سال آخر
  • مدرک مهارت زبان اسلوونی در level of command (سطح اینترمدیت) یا حداقل B2 در پاسپورت زبان اروپایی


شرایط ویزا جهت تحصیل کارشناسی در اسلوونی

بر اساس قوانین کشور اسلوونی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی خارجی قبل از ورود به کشور اسلوونی نیازمند اخذ ویزای تحصیلی یا مجوز اقامت هستند. شما این کار را از طریق سفارت اسلوونی پیگیری خواهید کرد. اما چگونه و به چه نحوی؟ کلیه متقاضیان تحصیل در اسلوونی بایستی توجه کنند که اگر برنامه تحصیلی آنها کمتر از 3 ماه باشد، آنها صلاحیت درخواست ویزای C (ویزای توریستی) را دارند. اما در صورتی که برنامه تحصیلی آنها بیشتر از 3 ماه باشد، آنها شایسته درخواست ویزای D (ویزای اقامت بلند مدت) می باشند. بر این اساس، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اسلوونی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت پوشش دهنده خدمات مراقبت درمانی فوریتی
  • مدرک تمکن مالی کافی تقریبا €290 (یورو) جهت اقامت در اسلوونی
  • مدرک عدم سوء پیشینه صادره از پلیس کشورتان
  • عکس پاسپورتی جدید از خودتان به همراه اثرانگشت
  • تاییدیه ثبت نام در موسسه آموزش عالی (نامه پذیرش)


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه تحصیل کارشناسی و زندگی در اسلوونی

تحصیل در دانشگاه های اسلوونی همراه با اخذ شهریه امکان پذیر است و این شهریه ها از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از کالجی به کالج دیگر متفاوت است. به عبارتی دیگر، شهریه تحصیلی شما در دانشگاه های اسلوونی غالبا به مقطع تحصیلی و برنامه تحصیلی انتخابی خودتان بستگی دارد. بر این اساس شهریه سالانه تحصیل در اسلوونی به شرح لیست زیر می باشد:

مقطع تحصیلیمیانگین شهریه سالانه به یورو (EUR)
تحصیل کارشناسی در اسلوونی2000 تا 5000
تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی2500 تا 7500
تحصیل دکتری (PhD) در اسلوونی3000 تا 12000

علاوه بر هزینه های فوق الذکر، شما هزینه های جانبی دیگری به نام هزینه زندگی دانشجویی در اسلوونی نیز خواهید داشت که عمدتا به عادات زندگی و شهری محل سکونت شما بستگی دارد. اما جای نگرانی نیست، چراکه هزینه تحصیل در اسلوونی کاملا مقرون به صرفه و منطقی است. میانگین هزینه زندگی ماهانه در اسلوونی بین €550 الی €600 (یورو) است که اگر آن را سرشکن کنیم به لیست هزینه ایی زیر دست می یابیم:

  • غذا: €200 (یورو) در ماه
  • هزینه اجاره خانه: 80€ الی €120 (یورو) در ماه
  • هزینه خانه شخصی: 150€ الی €250 (یورو) در ماه
  • هزینه حمل و نقل عمومی: €20 (یورو) در ماه


شرایط بورسیه تحصیلی مقطع کارشناسی در اسلوونی

معمولا در اسلوونی رسم بر این است که دولت این کشور بورسیه هایی را به دانشجویان خارجی در حال تحصیل در این کشور اروپایی اختصاص می دهد. ارگان ها و موسسات دخیل در امر اعطای بورسیه در اسلوونی شامل وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش و صندوق بورسیه و توسعه منابع انسانی اسلوونی و نیز بنیاد علوم اسلوونی می باشد. نحوه اعطای بورسیه های تحصیلی اسلوونی یا بر اساس برتری آکادمیک متقاضیان و یا مبتنی بر نیازمندی افراد است. ما در لیست زیر به معرفی کامل بورسیه ها برای تحصیل کارشناسی در اسلوونی (2019) می پردازیم:

عنوان بورس تحصیلیشرایط بورس تحصیلی
بورسیه های Public call Scholarships دانشگاه پریمورسکاویژه دانشجویان کارشناسی
بورسیه های بین المللی MBA دانشگاه لجوبلجانامخصوص دانشجویان اقتصاد و مدیریت بازرگانی دانشگاه لجوبلجانا
بورس های 8ECM دانشجویان خارجی اسلوونی، 2020خاص دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی در رشته ریاضیات از جمله دانشجویان ایرانی
پژوهانه PhD دانشجویان خارجی اسلوونی، 2019اعطایی توسط موسسه Jozef Stefan برای دانشجویان دکتری
برنامه بورس آموزشی ECDC دانشجویان خارجی، 2019ویژه دانشجویان پزشکی و پیرا پزشکی جهت کنترل و مبارزه بیماری های واگیر دار


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلوونی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا