خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه حضور مهاجرین پناهنده در اسلواکی

این کشور نسبت به سایر کشورهایی که توانسته اند در حوزه شنگن قرار بگیرند. اقدام به ممانعت نمودن با ورود اشخاصی که قصد مهاجرت به این کشور از روش پناهندگی را دارند می کنند. در نتیجه این موضوع منجر شده که سایر مهاجرین دارای احساس خوبی باشند. تعداد زیادی از اشخاصی که اقامت قاره اروپا را دارند، به خاطر وجود این دلایل اقدام به انتخاب نمودن این کشور می کنند.


شرایط اقتصادی اسلواکی

اقتصاد این کشور توانسته جایگاه ویژهای در میان مشتریانی با تابعیت بین المللی بدست آورد. ازجمله صنایع اقتصادی مهم این کشور می توان به این موارد اشاره نمود: صنایع مرتبط در زمینه تولید و همچنین صادرات خودرو، صنایع مرتبط در رابـ*ـطه با صنایع وسایل الکترونیکی به ویژه لوازم خانگی. از جمله مهمترین شرکای تجاری این کشور می توان به کشور آلمان اشاره نمود. لازم به ذکر می باشد که اقتصاد این کشور دارای وابستگی زیادی به کشور آلمان می باشد. همچنین ناگفته نماند که این کشور در بر گیرنده منابع طبیعی فراوانی می باشد که باعث درآمد بالای این کشور شده است.

از جمله منابع طبیعی این کشور می توان به منابع زیر اشاره نمود: معدن زغال سنگ زغال موجود در این کشور، معدن آهن موجود در این کشور، معدن مس و منگنز موجود در این کشور، معدن نمک موجود در این کشور، کلیه زمین‌های کشاورزی، وجود منابع طبیعی و اندکی ذخایر نفت و گاز در این کشور


معایب و مشکلات زندگی در اسلواکی

با این حال، زندگی در این کشور اروپایی، معایب و مشکلات خاص خود را نیز دارد:


مشکل اول

اولین مشکلی که در راستای زندگی کردن در این کشور وجود دارد این می باشد که یادگیری زبان این کشور به راحتی و آسانی نمی باشد. با این توضیح که یادگیری زیان هر کشوری لازمه مهاجرت نمودن به این کشور می باشد. اما زندگی دراین کشور با مسلط بودن به زبان انگلیسی نسبتا راحت می باشد. اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی مسلط می باشند.


مشکل دوم

دومین مشکل این کشور جمعیت کم پایتخت این کشور و سایر شهرهای دیگر این کشور می باشد. این امکان وجود دارد که جمعیت کم این کشور شاید یک مشکل نباشد و حتی از دید بعضی افراد دیگر یک مزیت و ویژگی مثبت می باشد. اقتصاد این کشور مانند کشورهای بزرگ قاره اروپا نمی باشد.


مشکل سوم

درست است که اقتصاد این کشور اقتصاد پویایی می باشد ولی به صورت طبیعی نسبت به قطب های اقتصادی قاره اروپا مثل کشور آلمان دارای تفاوت می باشد. در صورتی که هدف شما به راه اندازی تجارتی از نوع کوچکی می باشد موفق شوید که به تدریج این موضوع را در قاره اروپا گسترش دهید. اما در صورتی که هدف شما سرمایه گذاری در بخش های عمده و زیادی می باشد. این فرصت را دارید که از مشاوره با اشخاص متخصص و همچنین مراجعه به لینک اقامت اروپا از طریق اسلواکی بهره مند شوید.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
هزینه زندگی در اسلواکی

به صورت متوسط میزان مخارج و هزینه زندگی در این کشور بدون در نظر گرفتن میزان مخارج تحصیلی و یا شهریه های دانشگاهی به صورت متوسط به میزان ۱۳ دلاربه ازای هر روز می باشد. در قسمت پایین به برخی از مخارج و هزینه ها خواهیم پرداخت:

یک کیلو گوشت گوساله در این کشور، به میزان ۳ یورو می باشد. یک کیلو مرغ فیله پاک کرده در این کشور، به میزان۳ یورو می باشد. یک کیلو کالباس در این کشور، به میزان ۱۵–۳ یورو که به کیفیت بستگی دارد. یک کیلو برنج در این کشور، به میزان ۶۰ سنت می باشد. یک عدد ساندویچ مک دونالد، به میزان ۳ یورو. سوخت ماشین و بنزین، به صورت تقریبی به میزان ۲ دلار می باشد. هر وعده غذا در دانشگاه این کشور، حدود ۲ یورو می باشد. هر وعده صبحانه، به صورت تقریبی حدود ۵/۰ تا ۱ یورو می باشد. بیمه درمانی دانشجویان در این کشور، به میزان صد یورو در طول هر سال. هزینه لازم برای خوابگاههای دانشجویی دراین کشور، چیزی ما بین ۱۵۰ الی ۲۵۰ یورو در ماه می باشد. هزینه لازم برای شارژ و برای مصرف آب به صورت ماهیانه، به میزان ۲۰دلار می باشد. هزینه لازم برای مصرف گاز مصرفی در فصل تابستان، به میزان ده دلار می باشد. هزینه لازم برای مصرف گاز مصرفی در فصل زمستان، به میزان چهل دلار می باشد. هزینه لازم برای مصرف برق مصرفی، به میزان۳۰دلار می باشد. هزینه لازم برای آبونمان تلفن به ازای هر ماه، به میزان ده دلار می باشد. هزینه لازم برای خرید سیم کارت موبایل رایگان و شارژ اولیه، به میزان۱۲دلار می باشد.


اطلاعات عمومی درباره اسلواکی

کشور اسلواکی، کشوری محصور در خشکی و در مرکز اروپا واقع شده است. این کشور به همراه کشور جمهوری چک از سال 1918 تا سال 1992 کشوری به نام جمهوری چک اسلواکی را تشکیل می دادند. تاریخچه کوتاه اسلواکی مستقل از زمان جدایی از جمهوری چک بر می گردد که نهایتا این جدایی و انشعاب در 1 ژانویه سال 1993 به تحقق پیوسته و جمهوری اسلواکی به یک کشور مستقل تبدیل شد. پایتخت اسلواکی شهر بزرگ و زیبای براتیسلاوا می باشد.

این کشور اروپایی با کشورهایی نظیر اوکراین، لهستان، جمهوری چک، اتریش و مجارستان مرز مشترک دارد. جالب است بدانید که اسلواکی از آن دسته کشورهای اروپایی است که بیشترین تنوع قومی را در اختیار دارد. این کشور با نوع حکومت جمهوری پارلمانی اداره می شود. اسلواکی با جمعیتی کمی بیش از 5 میلیون نفر دارای مساحتی در حدود 49035 کیلومتر مربع می باشد. زبان رسمی و متداول مردمان کشور اسلواکی زبان اسلواک شاخه ای از زبان اسلاو می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع روش های مهاجرت به اسلواکی 2020

اسلواکی از مهمترین کشورهای اروپایی است که همزمان هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو ناحیه شنگن اروپا است. بنابراین طبیعی است که از قوانین و مقررات ویزایی ناحیه شنگن تبعیت کند. اما برای مهاجرت به اسلواکی، متقاضیان گزینه های متفاوتی در اختیار دارند. اما اینکه چه نوع ویزایی شامل حال کدام متقاضی می باشد، این امر غالبا به مدت اقامت و هدف از اقامت در اسلواکی بر میگردد. در اسلواکی 4 نوع ویزای مختلف برای متقاضیان خارجی صادر می شود:

نوع ویزاعنوانشرایط
ویزای شنگن نوع Aویزای ترانزیت فرودگاهیصرفا جهت تردد در ناحیه فرودگاهی بین المللی برای شهروندان خارجی صادر می شود.
ویزای شنگن نوع Bویزای ترانزیتجهت مسافرت از یک کشور غیر شنگن به یک کشور غیر شنگن برای عبور از کشورهای شنگن با اعتبار کمتر از 5 روز صادر می شود.
ویزای شنگن نوع Cویزای ورود (یا ویزای توریستی)جهت ورود به کشورهای ناحیه شنگن به منظور بازدید از این کشورها. اعتبار این ویزا حداکثر 3 ماه می باشد.
ویزای بلند مدت Dویزای اقامت (ویزای دانشجویی یا بیزینس ویزا)به منظور اقامت و زندگی در اسلواکی برای مدت بیش از 3 ماه. با این نوع ویزا می توان به کلیه کشورهای عضو ناحیه شنگن نیز آزادانه مسافرت کرد.


شرایط و الزامات ویزای همراه اسلواکی


مطابق قوانین کشور اسلواکی، اعضای خانواده همراه متقاضی در وهله اول برای الحاق در اسلواکی می توانند برای ویزای اقامت موقتی (ویزای همراه اسلواکی) درخواست دهند. اما از شرایط ویزای همراه اسلواکی این است که اعضای صلاحیتدار بایستی همسر، فرزند و یا والدین کهنسال و از کارافتاده فرد مقیم باشند. متقاضیان ملزم هستند که برای درخواست ویزای همراه اسلواکی شخصا به سفارت این کشور و یا اداره پلیس محلی اسلواکی مراجعه نمایند. چه در صورت تایید و چه در صورت رد، سفارت آنها را در جریان نتیجه نهایی قرار می دهد.

بنابراین، شرایط ویزای همراه اسلواکی در سال 2020 ایجاب می کند که متقاضیان با فرآیند اخذ این نوع ویزا آشنا شوند. فرآیند اخذ ویزای همراه اسلواکی چندان هم پیچده و دشوار نمی باشد. این فرآیند همراه با طی چندین مرحله متوالی است که فقط و فقط دقت متقاضیان را در هر مرحله می طلبد. مرحله اول این فرآیند اطمینان از صلاحیت لازم برای اخذ این ویزا می باشد. در مرحله دوم افراد با مراجعه به سفارت اسلواکی علاوه بر اطلاع از مدارک لازم، قرار مصاحبه با سفارت را مشخص می کنند. مرحله سوم این فرآیند مربوط به ارائه دقیق و صحیح کلیه مدارک و انجام مصاحبه بوده و مرحله آخر مربوط به اطلاع از نتیجه و اخذ ویزای اقامت اسلواکی می باشد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدارک و شرایط لازم برای اخذ ویزای همراه اسلواکی

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، تهیه و جمع آوری صحیح و دقیق کلیه مدارک مورد نیاز یکی از اصلی ترین شرایط ویزای همراه اسلواکی و از مهمترین مراحل فرآیند اخذ ویزا محسوب می شود. چرا که ارائه اطلاعات ناقص یا مخدوش در این مرحله منجر به ریجکت کامل درخواست از طرف سفارت اسلواکی می گردد. همچنین بایستی توجه کرد که مدارک تحویلی به سفارت اسلواکی حتما توسط یک مترجم مورد تایید قوه قضائیه به زبان اسلواکی ترجمه و تایید گردد. با این توضیح، اکنون به مدارک لازم جهت اخذ ویزای همراه اسلواکی در سال 2020 می پردازیم:

  • فرم درخواست تکمیل شده (درخواست اقامت موقت اسلواکی) که حتما باید به زبان اسلواکی تکمیل شود.
  • 2 قطعه عکس 3 در 3.5 سانتی متری تمام رخ و جدید
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • اسناد و مدارک اثبات کننده رابـ*ـطه خانوادگی با فرد مقیم (مثل کپی شناسنامه، کپی سند ازدواج و غیره) به عنوان مدرک هدف از اقامت
  • رضایت نامه والدین برای فرزندان زیر 18 سال
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی از طرف فرد مقیم یا اسپانسر اعضای خانواده
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری در طی 3 ماه اخیر و ترجمه شده به زبان اسلواکی
  • مدرک سکونتی مشترک با اسپانسر اصلی در اسلواکی حداقل برای 6 ماه از اقامت موقتی (مثلا ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت خانه)
  • رسید پرداخت هزینه ویزای همراه اسلواکی


هزینه و زمان جزء شرایط ویزای همراه اسلواکی

از جمله دیگر شرایط ویزای همراه اسلواکی توجه به مدت زمان رسیدگی به درخواست ویزا و نیز هزینه اخذ شده از هر متقاضی می باشد. در مورد مدت زمان رسیدگی به درخواست های ویزا می توان گفت که زمان رسیدگی به درخواست شما عمدتا به ملیت شما و نیز حجم کاری سفارتی بستگی دارد که درخواست خود را به آن سفارت تحویل داده اید. اما معمولا این مدت زمان بین 2 هفته تا 2 ماه به طول می انجامد. درباره هزینه تقاضای ویزا نیز جدول زیر نشانگر آخرین تغییرات در زمینه انواع هزینه های درخواست و تمدید ویزای همراه اسلواکی در سال 2020 می باشد:

ویزای همراه اسلواکی 2020هزینه ها
صدور کارت اقامت€4.50 (یورو)
درخواست ویزای اقامت موقت (یا ویزای همراه اسلواکی)€135 (یورو)
درخواست جهت تمدید ویزای اقامت موقت(یا ویزای همراه اسلواکی)€66 (یورو)


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسیر مهاجرت به کشور اسلواکی

اصولا فرآیند مهاجرت به اسلواکی و هر کشور خارجی دیگر با یک هدف و چند درخواست شروع و نهایتا به اقامت آن کشور منجر می شود. هدف از مهاجرت به اسلواکی ممکن است با توجه به شرایط هر متقاضی متفاوت باشد. عده ای برای کار و عده ای برای تحصیل، بعضی هم برای اخذ ویزای شنگن و گشت و گذار در اسلواکی و اروپا و … به این کشور اروپایی سفر کنند. بنابرین هدف روش مهاجرتی شما یا نوع درخواست شما را تعیین می کند. درخواست ها نیز ممکن است به درخواست ویزا یا اقامت، درخواست اخذ پذیرش تحصیلی، درخواست اجاره خانه، درخواست دریافت مستر کارت اسلواکی دسته بندی شود. از بین این اقدامات مختلف مهاجرتی، نحوه آمادگی قبل از سفر به اسلواکی از طریق دریافت مستر کارت این کشور به ترتیب ذیل است:

  • اخذ کارت اعتباری بدون هزینه های تراکنش خارجی
  • انتخاب مستر کارت مورد نظر
  • اخذ کارت پشتیبان یا کارت بک آپ
  • شارژ کارت تا حدود مبلغ مورد نظر
  • اطلاع رسانی به بانک قبل از مسافرت به اسلواکی


آشنایی با سیستم پولی و اعتباری اسلواکی

اسلواکی عضو رسمی اتحادیه اروپایی (EU) محسوب شد و از ژانویه سال 2009 از واحد پولی یورو در معاملات خود استفاده می کند. ATM ها در اغلب مقاصد توریستی و گردشگری در دسترس بوده و اکثر هتل ها و فروشگاه ها در شهرهای بزرگی مثل براتیسلاوا، کوسیچ و تفرجگاه های کوهستان تاتراس نیز کارت های اعتباری را در انجام تراکنش های خود با مشتریان قبول می کنند. معمولا دریافت و پرداخت با کارت های اعتباری و از طریق یورو انجام می شود. اما افراد در صورت تبدیل ارز هزینه کارمزد بانکی تا 3% را باید تقبل کنند.

هزینه زندگی در اسلواکی بحث دیگری است که ممکن است ذهن مهاجران ایرانی را به خود مشغول کند. معمولا هزینه های زندگی در کشور اسلواکی در قیاس با سایر ملل اروپایی در سطح نسبتا منطقی و مقرون به صرفه ای قرار دارد. سطوح کیفیت زندگی افراد در کشور اسلواکی را می توان با توجه به هزینه های ماهیانه آنها به 3 دسته معیشتی، متوسط و مرفه به صورت نمودار زیر تقسیم کرد: دسته بندی کیفیت زندگی در اسلواکی


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط دریافت مستر کارت اسلواکی

با وجود اینکه اسلواکی در زمینه برنامه صدور و کاربرد انواع کارت های اعتباری (Credit Cards) و بدهی (Debit Cards) همپای همسایگان خود نرفته است و حتی آمارها نشانگر ضریب نفوذ پایین استفاده از این کارت ها در بین مردم خود این کشور می باشد. اما واقعیت این است که کاربرد کارت های اعتباری و بدهی مستر کارت در بین مهاجران خارجی (مقیم و غیر مقیم) در کشور اسلواک ها علی الخصوص در براتیسلاوا رو به افزایش است.

اما آیا مهاجران غیر مقیم نیز می توانند در اسلواکی افتتاح حساب کرده و مستر کارت دریافت کنند؟ بله، افتتاح حساب و دریافت مستر کارت اسلواکی برای مهاجران غیر مقیم این کشور امکانپذیر بوده و هیچ محدودیتی در اینباره در کار نیست. این فرآیند کاملا ساده و راحت است به شرط اینکه شما مدارک زیر را برای بانک اسلواکی تهیه کنید:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • کارت ملی همراه با آدرس سکونتی (برای غیر مقیم ها)
  • کارت اقامتی همراه با آدرس سکونتی (برای مقیم ها)


دریافت انواع مستر کارت های تحت پشتیبانی در اسلواکی

موسسات و بانک های مختلفی در کشور اسلواکی وجود دارد که انواع مختلف مستر کارت های اعتباری (Credit card)، مستر کارت های بدهی (Debit card) و مستر کارت های پیش پرداخت (Prepaid card) را برای متقاضیان صادر می کنند. مهاجران مقیم یا غیر مقیم کشور اسلواکی با توجه به شرایط انواع مختلف کارت های پرداخت می توانند متقاضی دریافت مستر کارت اسلواکی باشند. یکی از این شرایط مربوط به پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از مستر کارت ها در اسلواکی است که متقاضیان با توجه به جدول زیر بایستی به آن توجه نمایند:

بانک هاکارت های تحت پشتیبانیکارت های بدون پشتیبانی
Fio banka, a.s. pobočka zahraničnej bankyکلیه مستر کارت ها و ویزا کارت ها
J&Tکلیه مستر کارت ها و ویزا کارت ها
mBankکلیه کارت های اعتباری و بدی مستر کارت و ویزا کارتکارت های دارای برچسب پرداخت یا Payment sticker
N26N26 استاندارد، سیاه و متالیک
Poštová bankaکارت های بدهی Mastercard و Maestro برای مصرف کنندگان و کارت های تجاریکارت های پیش پرداخت و کارت های آفلاین
Prima banka Slovenskoکلیه کارت های بدهی مستر کارت
Revolutکارت های مستر کارتویزا کارت ها
Slovenska sporitelnaمستر کارت های آفلاین یا غیر ارتباطیمستر کارت های آفلاین یا غیر ارتباطی
365.bankکلیه کارت های اعتباری و بدهی مستر کارتهیچکدام
VUB bankاستاندارد مستر کارت و جهان مستر کارتکارت های بدهی و اعتباری مستر کارت و ویزا کارت
Wirecardهمه مستر کارت ها
UniCredit Bankکلیه دبیت مستر کارت های و مائسترو
TransferWiseصرفا مستر کارت


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهاجرت به کشور اسلواکی

با اینکه تعریف رسمی و عمومی از مهاجرت و مهاجر وجود ندارد اما اغلب کارشناسان موافق هستند که مهاجرت Migration عبارت از جابجایی افراد از یک محل به محل دیگر با مقاصد اقامت دایمی یا موقتی در یک جایی و به منظور کار یا تحصیل می باشد. مهاجر Migrant کسی است که کشور اقامت معمولش را با توجه به دلیل موجه مهاجرتش،به صورت دایمی یا موقتی، ترک می کند. اصولا، روشهای زیادی برای مهاجرت به اسلواکی وجود دارد:



تولد در اسلواکی


مبنای قانون تابعیت اسلواکی، در صورتی تابعیت اسلواکی از راه تولد به طور اتوماتیکی به کودک اعطا می گردد که:

  • حداقل یکی از والدین کودک تابعیت جمهوری اسلواکی را داشته باشد.
  • کودکی که در خاک اسلواکی متولد شده است، ولی پدر ومادرش بدون تابعیت باشند.
  • کودک در خاک اسلواکی متولد شده باشد و پدر و مادرش از ملیت های خارجی باشد، ولی کودک هیچ گونه تابعیتی از آنها دریافت نکند.


ازدواج در چکسلواکی

یر طبق قانون اسلواکی، مهاجرت شهروندان خارجی از طریق ازدواج با شروطی امکان پذیر است. شاید بتوان گفت که کم هزینه ترین و راحت ترین روشهای مهاجرت به اسلواکی، مهاجرت بواسطه ازدواج می باشد. تابعیت اسلواکی را می توان به متقاضی، که مجاز به اقامت در اسلواکی است، بدون شرط اقامت دایمی در خاک اسلواکی اعطا کرد، اگر او:

  • با یک شهروند اسلواک (تابعیت اسلواکی توسط ازدواج) ازدواج بکند.
  • اگر ازدواج آنها طول بکشد و آنها هر دو زیر سقف خانه ای به مدت 5 سال زندگی بکنند.
  • با تامین این شرایط، و وجود گواهی ثبت ازدواج از قبل، فرد می تواند برای تابعیت اسلواکی درخواست دهد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کار در اسلواکی

از راه های دیگر مهاجرت که تاحدودی سخت و زمانبر است، می توان به مهاجرت از راه کار اشاره کرد. کلیه شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپایی جهت انجام کار در اسلواکی، درخواست روادید کار بکنند. حداکثر مدت زمان اعتبار روادید کار اسلواکی حدود 2 سال می باشد. برای کارگران فصلی این مدت 6 ماه تعریف شده است. امکان تمدید نیز فقط 1 بار وجود دارد.

فرآیند درخواست روادید کار هم از طریق کارفرما صورت می گیرد. لازم است که کارفرما برای پست شغلی مورد نظر آگهی بزند. و پس از گذشت مدت قانونی و تایید پیدانشدن شهروندان اسلواک واجد شرایط برای آن کار، درخواست روادید کار به جریان می افتد. دولت اسلواکی به تبعیت از قانون EU به کارگران ماهر کارت روادید آبی اعطا می کند.



مزایای مهاجرت به اسلواکی

از مزایای مهاجرت به اسلواکی می توان به این موارد اشاره کرد:

زندگی در اسلواکی و املاک اسلواکگران ترین املاک در براتیسلاواروند قیمت املاک در اسلواکی خوب و روبه پایین است.
فروشگاه های بزرگ چندکارکردیخرید آسان و مقرون به صرفهبازار کار دینامیک
بازار کار همواره پر رونقتوسعه منابع انسانی و وجود سرمایه های خارجیبهره برداری از مزایا و امتیازات اسلواکی
استقبال از بیزینس های جدیداهرم های تشویقیتخفیف های مالیاتی

معایب مهاجرت به اسلواکی

از معایب مهاجرت به این کشور نیز می توان به این موارد اشاره کرد:

  • امنیت ناکافی: با اینکه اسلواکی کشور امنی است اما صدالبته شخص می بایست که محتاط باشد.
  • مهمانپذیری نامناسب در اسلواکی: خدمات در مهمان پذیری در بارها، رستوران ها، هتل ها می بایست که بهبود یابند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
اقامت اروپا

Interrail Pass تنها توسط شهروندان اروپایی و مقیم های رسمی استفاده می شود. شهروندان غیر اروپایی می توانند از Eurail Pass استفاده بکنند. در صورتی که شما شهروند اروپایی نیستید، اما شما می توانید ثابت بکنید که شما در اروپا زندگی می کنید، شما می توانید از Interrail Pass استفاده بکنید. در اصل، حق اقامت اروپا تنها به شهروندان اروپایی اعطا می شود که یکی از مدارک زیر را داشته باشد:

  • روادید اقامت دایم اعضای EU.
  • پاسپورت یا تابعیت آن کشور.
در واقع حق استفاده از امتیازات اتحادیه اروپایی همانند اقامت و کار و زندگی تنها با داشتن تابعیت/شهروندی اروپایی به رسمیت شناخته می شود.


اقامت اروپا از طریق کشور اسلواکی


شرط مهاجرت به اسلواکی و از آن طریق دریافت اقامت اروپا چیست؟ مشروط بر اینکه شما بتوانید روادید اقامت دایمی/ ویا تابعیت اسلواکی را بدست آورید. دلیل این امر هم ساده است. شهروندان هر کشور عضو EU در واقع، شهروندان اتحادیه اروپایی شناخته می شوند. پس بنابرین امکان دریافت اقامت اروپا از طریق مهاجرت به اسلواکی میسر است.


اقامت موقتی TR

روادید اقامت موقتی به فرد خارجی حق اقامت در اسلواکی، سفر رفت و برگشت به خارج، را مادامی می دهد که در روادید قید شده است. روادید اقامت موقتی برای یک شهروند خارجی که برای تاییدیه اسلواک های در حال زندگی در خارج صادر شده است، لازم نمی باشد. روادید اقامت موقتی همواره به یک هدف خاصی پیوند می خورد.

در صورتی که شهروند خارجی مشغول فعالیتهایی غیر از آن چیزی باشد که روادید اقامت درباره آن صادرشده، او ناگزیر است که یک روادید اقامت جدیدی را درخواست دهد. برای شهروند خارجی که بنا به هدف تجارت، اشتغال، فعالیتهای خاص، تجدید دیدار با خانواده، یا خدمت نظامی روادید اقامت موقتی اعطا شده است، ممکن است در طی این اقامت موقت به تحصیل بپردازد. روادید اقامت موقتی به شما امکان اقامت تا 90 روز را می دهد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
پروسه اخذ اقامت موقت

این پروسه شامل سه مرحله اصلی است: الف – درخواست اقامت موقت اسلواکی: تکمیل فرم درخواست، تهیه مدارک لازم، تحویل به نزدیکترین سفارت / یا کنسولگری. ب – انجام مصاحبه و رسیدگی به درخواست. مصاحبه مامور سفارت یا کنسولگری درباره آگاهی از پس زمینه و هدف مهاجرت/اقامت تان در اسلواکی می باشد. ج – ثبت نام به هنگام ورود به قلمرو سرزمینی جمهوری اسلواکی.

مدارک لازمه

مدارک لازم بدین منظور عبارتست از:

  • فرم درخواست.
  • 2 قطعه عکس رنگی یکسان (5 cm×3).
  • مدرک پرداخت هزینه اجرایی (در صورت نیاز برای نوع اقامت مربوطه).
  • اصل پاسپورت معتبر.
  • مدرک اثبات کننده هدف از اقامت.
  • مدرک عدم سوء سوابق کیفریصادره از مرجع ذی صلاح .
  • تاییدیه وجود منزل/جا.
  • مدرک اثبات تمکن مالی.
هزینه های درخواست اقامت موقتی

شمارهروادید برایهزینه به EURO
۱انجام بیزینس232€
۲اشتغال/استخدام165.50€
۳مشاغل فصلی33€
۴تحصیل99.50€
۵پرسنل عمرانی نیروهای مسلح66€
۶اولین درخواست اقامت موقتی165.50€



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا