خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Delaram88

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/2/20
ارسال ها
185
امتیاز واکنش
491
امتیاز
148
محل سکونت
ی جایی-_-
زمان حضور
7 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه کودکان را در زمان قرنطینه سرگرم کنیم؟



اول از همه باید گفت که گوشی همراه و یا کنسول های بازی برای سرگرم کردن کودکان در هر زمانی نه تنها جز راهکارهای سرگرم کننده به حساب نمی آید بلکه بی ذوق بودن بزرگ ترها و بی توجه بودن آن ها را نسبت به کودکان نشان می دهد! یکی از سخت ترین کارها در هر زمانی، سرگرم کردن کودکان است که در نوع خود، کاری تخصصی به شمار می رود. اگر در فضایی باز مانند پارک قرار گرفته باشید و از قضا، اطراف تان هم با وسایل بازی و اسباب بازی های رنگارنگ پر شده باشد، به راحتی می توانید تعداد بسیاری از کودکان پر انرژی را برای ساعت های طولانی سرگرم نگه دارید اما امان از زمانی که مجبور باشید در خانه به سرگرم کردن این دسته گروه های سنی پرشور پردازید! آن وقت است که باید دست به کار شوید و با نیروی خلاقه خود به دنبال راه های سرگرمی آن ها بگردید. چند راهکار را برای سرگرم کردن کودکان در قرنطینه را با هم مرور می کنیم.
چگونه کودکان را در زمان قرنطینه سرگرم کنیم؟

کتاب های برچسب دار و خنده های کودکان

هیچ چیز لـ*ـذت بخش تر از این نیست که با تعدادی کودک یک جا بنشینی و کتاب های رنگارنگ برچسب دار را که بوی برگه های شان، آدم را به سال های کودکی می برد را باز کنی و شروع به کندن و چسباندن برچسب های ریز و درشت و رنگی کنی! در یک کلام؛ هیچ کودکی نیست که برچسب ها (Stickers) را دوست نداشته باشد! البته باید دقت داشته باشید که کودکان به اقتضای سن شان، تمایل متفاوتی به طرح ها و رنگ های مختلف استیکرها دارند؛ کودکانی که در گروه سنی الف (۵ سال به بالا) و گروه سنی ب (۷ سال به بالا) جا گرفته اند، بیش تر به استیکرهای رنگارنگ و شخصیت های انیمیشنی سنین ویژه خود تمایل دارند و سنین بالاتر در گروه های سنی ج (بالای ۱۰ سال)، د (۱۲ سال به بالا) و گروه د ( ۱۴سال به بالا) بیش تر به شخصیت های قهرمان ها و ابر انسان ها علاقه مند هستند. کتاب های برچسب دار، یکی از راهکارهای سرگرم کردن کودکان در قرنطینه به حساب می آید.
انگشتان کوچک و خمیرهای بازی
معمولا به کودکان این اجازه داده نمی شود تا در فضای خانه بتوانند آزادانه با تمام اسباب بازی های خود، به ویژه خمیر بازی، سرگرم شوند. باید یادآور شویم که اگر در قرنطینه قرار دارید و نگران کودک خود هستید، یکی از بهترین راهکارهای سرگرم کردن کودکان در قرنطینه همین خمیرهای بازی هستند! نگران فرش ها و قالیچه های خود نباشید. می توان با پهن کردن یک سفره قدیمی و بزرگ که دیگر به کار نمی آید و یا دستمال های کاغذی بزرگ، فضایی را برای بازی کودکان خود با خمیرهای بازی در خانه به وجود بیاورید.
سرگرم کردن کودکان در قرنطینه

جورچین یا همان پازل
جورچین ها یا همان پازل های چند تکه ای، به خودی خود، مانند یک هزارتوی سرگرم کننده، این قدرت را دارد تا کودکان را تا چند ساعت در جای خود میخکوب کنند! البته این سرگرمی، تنها برای کودکان نیست و بزرگ ترها نیز مجذوب این بازی می شوند و پا به پای کودکان، پای حل کردن جورچین ها می نشینند. البته به یاد داشته باشید که جورچین و پازل همانقدر که برای سرگرم کردن کودکان در زمان قرنطینه بسیار کارآمد و مناسب است، باید دقت داشته باشید که طرح و تعداد پازل ها را متناسب سن کودکان انتخاب کنید تا از سعی و تلاش خود لـ*ـذت ببرند و بعد از مدت زمانی نه چندان طولانی به هدف برسند!
بازی و ریاضی!
گاهی اوقات گروه سنی کودکانی که در خانه داریم منوط به سنین مدرسه می شوند و بی شک در این روزها بیش از آن که به فکر سرگرم کردن کودکان در قرنطینه باشیم نگران این دسته از فرزندان محصل خود هستیم تا از درس و مدرسه عقب نمانند! یکی از بهترین راهکارها در چنین روزهایی این است که کودکان محصل خود را به استفاده از کتاب های تمرین ریاضی که به صورت بازی طراحی شده اند سرگرم کنیم. لازم نیست برای خرید این قبیل دفترهای تمرین به بیرون از خانه برویم؛ به راحتی می توانیم از طریق فروشگاه های کتاب آنلاین نسبت به خرید این دست کتاب ها و دفاتر اقدام کنیم و در منزل آن ها را تحویل بگیریم.
نقش های اجتماعی و آموزش به کودکان
یکی از بهترین روش ها برای آموزش کودکان و تفهیم آن ها نسبت به انواع مسئولیت های اجتماعی، خرید لباس های مختلف مشاغل متنوعی است که هر روزه با آن ها رو در رو هستیم. خوشبختانه در حال حاضر، لباس های طرح پزشکی، پرستاری و آتش نشانی در اندازه کودکان در بازار موجود است و به راحتی می توان آن ها را خریداری کرد و به عنوان یکی از راهکارهای سرگرم کردن کودکان در قرنطینه از آن ها استفاده کرد. این کار نه تنها باعث می شود کودکان سرگرم شوند بلکه می تواند یک ابزار آموزشی عالی برای کودکان باشد.
سرگرم کردن کودکان در قرنطینه

با کودکان شیرینی بپزید
پخت شیرینی یکی از جذاب ترین فعالیت هایی است که می توان در خانه با کودکان خود انجام داد. دست های کودکان به خاطر ضرافتی که دارند، همیشه جز زیباترین هدیه های الهی به چشم می آیند؛ حال تصور کنید که این دست ها غرق در خمیر شیرینی پزی شود! به نظر شیرینی و گرمای دست ها و لبخند این فرشته های کوچک می تواند در کنار ما، خوش مزه ترین شیرینی دنیا را بپزد و یک روز فوق العاده را در این روزهای سخت رقم بزند. با کودکان همراه شوید! ضمن این که با پخت شرینی می توانید به سرگرم کردن کودکان در قرنطینه بپردازید، می توانید به آن ها یک مهارت فوق العاده مانند شیرینی پزی را هم آموزش بدهید. البته در این کار زیاده روی نکنید و از آن ها توقع بیجا نداشته باشید و به یاد داشته باشید که آن ها کودک هستند و استادان آشپزی نیستند!
لگو و خانه سازی، خلاقیت در کودکان
یکی از بهترین روش ها برای سرگرم کردن کودکان در قرنطینه، لگوها و خانه سازی های رنگارنگی است که بی شک در هر خانه ای یافت می شوند. یکی از خصوصیاتی که خانه سازی و بازی با این قطعات پلاستیکی کوپک دارد این است که در هر سنی که باشید، می توانید به راحتی با آن ها سرگرم شوید و همپا با کودکان خودف ساعت ها از بازی لـ*ـذت ببرید و به تقویت قوه خلاقه خود و کودک تان کمک کنید. بسیاری از این لگوها به دست متخصصین این رشته طراحی شده است و این امکان را به کودک می دهد تا از سنین اولیه خود بتواند ذهن مهندسی خود را تقویت کند و ایده های تازه ای را در ذهن بپروراند. قرنطینه برای تک تک ما فرصتی است تا بتوانیم بیش از پیش به کودکان مان نزدیکم شویم و بیش تر دنیای رنگارنگ آن ها کشف کنیم!


چگونه کودکان را در زمان قرنطینه سرگرم کنیم؟

 
  • تشکر
Reactions: DIANA_Z و elnaź вαnσσ
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا