خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایران با اینکه خشک و نیمه بیابانی است اما سرزمین های شمالی آن روی دیگری از طبیعت را به سفردوستان نشان می دهد. گیلان در بخش شمالی ایران سال های زیادی است که یکی مهمترین مقاصد گردشگری ایران است و ایرانی های زیادی در هنگام تعطیلات این استان سرسبز را برای سفر انتخاب می کنند. فرقی نمی کند در چه فصلی از سال باشیم در هر زمانی می توان شکوه طبیعت را در میان کوه ها، جنگل ها و دریای این استان دید. امروز درباره طبیعت شمال حرف می زنیم و به سراغ یکی از زیباترین ییلاق های شرق ایران می رویم. ییلاقی به نام دیلمان که جادوی جنگل ها، رودخانه ها و آبشارهایش u.om/']گردشگری[/URL] را دلباخته می کند، در ادامه با الی گشت همراه باشید.
منطقه دیلمان
برای رفتن به منطقه دیلمان باید از شهر رشت مسیری ۴۲ کیلومتری را به سمت لاهیجان بروید، از آنجا پس از ۱۵ کیلومتر به سیاهکل می رسید. از سیاهکل مسیری پرپیچ و خم و ۴۵ کیلومتری در پیش رو دارید که شما را به این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا می رساند. مهر استوانه ای کشف شده در دیلمان که برای سه هزار سال پیش از میلاد است نشان می دهد که قدمت این منطقه به ۵ هزار سال قبل برمی گردد. آب و هوای دیلمان مثل بیشتر شهرهای شمال، مرطوب و بارانی است اما چون در ناحیه کوهستانی است آب و هوایش در بیشتر روزهای سال سرد است. دیلمان گردشگران زیادی را به این محل می کشاند، این منطقه آثار تاریخی و طبیعی زیادی دارد که تعدادی ازآن ها را به شما معرفی می کنیم.
]آبشار لونک[/E]در جاده دیلمان به ۳۵ کیلومتری این منطقه که برسید ماشین های پارک شده زیادی را در کنار جاده می بینید که خبر از وجود جاذبه ای دیدنی در این محل می دهند. در این منطقه در میان درختان جنگلی، آبشاری کوچک وجود دارد که جاذبه محبوب این ناحیه شده است. به بالای آبشار که برویدجنگلی سرسبز با امکانات رفاهی مناسب محلی
و گشت و گذار است.
#تالار_گردشگری_ایران


منطقه دیلمان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
دشت سوسن چلچراغ
اگر دیدن منظره دشتی از گل ها همیشه آرزوی شما بوده، در ماه خرداد از دیلمان حدود یک ساعت به سمت جنوب بروید تا به روستای داماش برسید در این روستا دشتی از سوسن چلچراغ در انتظار شماست تا ساعتی به تماشای گل هایش بنشینید و لحظاتی بینظیر را تجربه کنید.
[SIZE=5دشت شقایق دیلمان[/SIZE]
در فصل بهار به ۶ کیلومتری شرق دیلمان که بروید به غیر از طبیعتی سرسبز و خیره کننده دشتی از شقایق های قرمز رنگ را می بینید، در اینجا می توانید برای ساعاتی خود را مهمان مناظری ناب و بکر کنید.
دشت شقایق دیلمان

قلعه و برج گرمابرپس از دیدن این همه منظره طبیعی خوب است سری هم به جاذبه های تاریخی بزنید، در نزدیکی روستای گرمابر قلعه و برجی قرار دارد که بخش پایینی آن با سنگ های صیقل داده شده و بخش بالایی آن با خشت خام درست شده است. قدمت این بنا که امروز فقط برج دیدبانی آن باقی مانده به دوران قبل از اسلام برمی گردد.[IMG alt="/SIZE]در مسیر دیلمان کاروانسرای تاریخی به نام تی تی خانم وجود دارد که از سنگ و ملات ساروج درست شده و گنبدی آجری هم روی آن قرار داده شده است. این محل که در مسیر اصلی لاهیجان به دیلمان است در گذشته محل توقف کاروانیان بوده است.
کاروانسرای تی تی

کوه درفک
دیلمان برای علاقمندان به کوهنوردان کوه های مناسبی دارد، یکی از آن ها کوه درفک در غرب دیلمان است که محلی عالی برای کوهنوردی و غارنوردی ست. بر روی این کوه دو غار معروف هست که هر کدام خصوصیات منحصربفرد و جالبی دارند.
#تالار_گردشگری_ایران


منطقه دیلمان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و haniye anoosha
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا