خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بررسی تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند حداقل 1 سال تا حداکثر 2 سال می باشد که در این مورد مشابه سایر کشورهای توسعه یافته جهان است. تحصیل در اسکاتلند به ویژه در تحصیلات تکمیلی مزایای بسیاری از جمله تحصیل در تاثیر گذارترین و قدیمی ترین دانشگاه های جهان دارد که آینده شغلی دانشجویان را تضمین خواهد کرد. اقتصاد این کشور بسیار هدفمند و متنوع دارای نقاط قوت بسیار است که سبب می شود بازار کار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های اسکاتلند فراهم باشد. اکثر دانشگاه های اسکاتلند بعضی رشته های تحصیلی را به صورت تخصصی ارائه می کنند که از این نظر کار دانشجویان برای انتخاب دانشگاه در رشته تحصیلی مورد نظر آسان می شود. تحصیلات تکمیلی در رشته گردشگری، سرمایه گذاری، مالی و مهندسی نفت و گاز و انرژی تجدید پذیر پرمخاطب تر از سایر رشته های تحصیلی می باشد.

برای تحصیل کارشناسی ارشد مهم ترین مدرک مورد نیاز ارائه مدرک کارشناسی معتبر از یک دانشگاه بین المللی خواهد بود. بیشتر فرصت های تحصیلی و دانشگاه های برتر جهت تحصیل کارشناسی ارشد در پایتخت این کشور یعنی شهر ادینبورگ واقع شده اند. زبان اصلی تحصیل در اسکاتلند زبان انگلیسی خواهد بود و ارائه گواهی تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل کارشناسی ارشد اهمیت زیادی دارد. تحصیل در اسکاتلند می تواند یک فرصت فوق العاده برای بازدید از مناطق تاریخی و اماکن قدیمی این کشور و یک فرصت مناسب برای آشنایی با فرهنگ زندگی اروپایی باشد.



برترین دانشگاه های تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند

کشور اسکاتلند در کنار مراکز آموزش عالی خصوصی در واقع چهار دانشگاه بسیار مطرح و بین المللی دارد که مدارک تحصیلی آن ها در تمام کشورهای جهان اعتبار زیادی دارد. این دانشگاه های معتبر در کشور اسکاتلند به شرح لیست زیر می باشند:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه ابردین
لازم به ذکر است که این دانشگاه های معتبر در کشور اسکاتلند دارای دانشکده ها و چندین ساختمان مربوط به کارهای اداری یا رشته های تحصیلی گوناگون می باشند. البته سایر دانشگاه های اسکاتلند در شهرهای غیر مهم و حاشیه ای این کشور مانند شهر سنت اندروز یا استرلینگ و پرت واقع شده اند. مدارک تحصیلی این چهار دانشگاه کشور اسکاتلند در وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نیز مورد قبول واقع می شود.



بورسیه ها و هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند

دانشجویان واجد شرایط که دارای رزومه تحصیلی قوی باشند و در زمان مناسب درخواست بورسیه تحصیلی را به دانشگاه ها تسلیم کنند میتوانند از بورسیه بهره مند شوند. رشته تحصیلی در دریافت بورسیه تحصیلی بسیار اهمیت دارد و دانشگاه ها ممکن است به صورت خود مختار در برخی زمینه های تحصیلی به دانشجویان بورسیه اهدا کنند. بورسیه تحصیلی در اسکاتلند انواع مختلف دارد و بیشتر در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان کشورهای مشترک المنافع و خارج از اتحادیه اروپا تعلق می گیرد. تامین بخشی از هزینه های کارشناسی ارشد در اسکاتلند نیازمند کار ضمن تحصیل می باشد و خوشبختانه این امکان برای دانشجویان در اسکاتلند وجود دارد.

دریافت کارت کار پاره وقت دانشجویی اولین مرحله ای خواهد بود که بعد از اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند باید طی کنید تا اجازه کار پاره وقت در اسکاتلند را داشته باشید. هزینه تحصیل کارشناسی ارشد به صورت میانگین در آخرین آمار برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا سالانه 9000£ (پوند) و بیشتر تخمین زده میشود. برای رشته های تحصیلی پرطرفدار مانند رشته های آزمایشگاهی و مهندسی دارای واحدهای عملی زیاد به مراتب شهریه بالاتری باید پرداخت گردد.

کمکهای سلطنتی برای دانشجویان واجد شرایط در برنامه های علمی اسکاتلند وجود دارد که بورس تحصیلی برای دانشجویان کشورهای چین، هند، کانادا و امریکا در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشد. بورس تحصیلی دیگری با نام TULLOW وجود دارد که به دانشجویان دارای شهروندی کشورهای آمریکای جنوبی و آفریقا تعلق می گیرد. به طور کل هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اسکاتلند با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه تحصیل را کامل بپردازد.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط تحصیل به همراه خوابگاه دانشجویی در اسکاتلند


اسکاتلند اغلب بین دانشجویان و محققان خارجی به عنوان مقصد تحصیلی جذاب و با اعتبار بالا شناخته می شود. هم اکنون بیش از 50000 دانشجو از 180 کشور جهان در این کشور به ادامه تحصیل مشغول هستند. لازم است در همین ابتداء بدانید که دانشگاه های اسکاتلند نیز از برنامه های فرآیند بلونیا (Bologna Process) و ناحیه آموزش عالی اتحادیه اروپایی (EUEA) پیروی می کنند. بنابراین، 3 سیکل تحصیلات عالی اسکاتلند شامل لیسانس (3 سال، 180 ECTS)، فوق لیسانس (2 سال، 120 ECTS) و دکتری (4 سال، 120 ECTS) می باشد.

دانشجویان خارجی می توانند با تهیه شرایط و مدارک لازم از جمله مدرک دیپلم متوسطه، ریز نمرات مربوطه و مدرک زبان معتبر (IELTS 6.0 و یا PTE) درخواست پذیرش خود را در مرکز پذیرش دانشگاه ها و کالج ها (UCAS) ثبت نمایند. لازم به ذکر است که اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا سـ*ـیاست ویزایی مشترکی با انگلستان دارد. از این روی، دانشجویان پس از اخذ تاییدیه پذیرش ملزم به درخواست ویزای تحصیلی موسوم به Tier 4 از سفارت انگلستان هستند. اما برترین دانشگاه های اسکاتلند در سال 2020 از زبان رنکینگ QS عبارتند از:

عنوان دانشگاه اسکاتلندیرتبه جهانیرتبه ملی
دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh)201
دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow)672
دانشگاه سنت اندرو (University of St Andrews)1003
دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)1944



هزینه تحصیل و زندگی در اسکاتلند


این سوال خوبی است و سوالی است که ذهن اغلب متقاضیان تحصیل در اسکاتلند را مشغول می کند. میانگین شهریه سالانه تحصیلی در اسکاتلند در حدود £1,820 (پوند) در سال برآورد می شود. در حالی که هزینه تحصیل در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی بالای £9000 (پوند) در سال می باشد. اما آیا می دانستید که در صورت داشتن صلاحیت لازم، آژانس پاداش های دانشجویی اسکاتلند (SAAS) تمام این هزینه را پرداخت خواهد کرد. اما هزینه زندگی در اسکاتلند مبحثی دیگر است که کاملا به خود دانشجو و سبک زندگی او بر می گردد. میانگین سالانه هزینه زندگی در گلاسکو اسکاتلند حدود £19340 (پوند) و همین هزینه ها برای شهر ادینبرو حدود 11000£ (پوند) می باشد. برای اطلاع از جزئیات هزینه های زندگی در اسکاتلند، لیست هزینه ای 2019 اسکاتلند را مشاهده نمایید:

آیتم هاهزینه ها به پوند
یک وعده غذایی در رستوران ارزان£15.00
1 لیتر شیر£0.89
1 کیلو برنج£0.94
1 کیلو پنیر محلی£5.74
1 کیلو گوشت مرغ فیله£7.23
1 کیلو گوشت£7.58
آب 1.5 لیتری£1.05
هزینه حمل و نقل ماهیانه£55.00
خدمات شهری مثل آب، برق و … برای آپارتمان 85m2 متر مربعی£133.73
اینترنت پرسرعت ADSL£29.25


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 
  • تشکر
Reactions: -ZAℍЯმ-

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اعطای خوابگاه دانشجویی در اسکاتلند

همانطور که در مطالب فوق نیز به صراحت بیان گردید، متقاضیان می بایست قبل از ورود به اسکاتلند تکلیف خوابگاه دانشجویی در اسکاتلند را مشخص کنند. معمولا شرایط خوابگاه های دانشجویی در اسکاتلند به گونه ای است که کلیه امکانات رفاهی و آسایشی برای کلیه دانشجویان خارجی فراهم است. اما نباید از این نکته نیز غافل شد که این خوابگاه ها اکثرا خصوصی و به صورت خودگردان اداره می شود. از امکانات این خوابگاه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تـ*ـخت خواب
  • وسایل خانگی مورد نیاز
  • وسایل گرمایشی و روشنایی
  • دسترسی به اینترنت Wi-Fi در کلیه اتاق ها
  • دسترسی به GU Sport
  • پوشش بیمه ای کامل


هزینه خوابگاه دانشجویی در اسکاتلند

اجاره خوابگاه ها شهر به شهر و با توجه به فاکتورهای مختلفی همچون مساحت و متراژ اتاق، امکانات و مبلمان خوابگاه یا اتاق، دوری یا نزدیکی به دانشگاه و … متفاوت است. ما در این بخش به بررسی هزینه خوابگاه دانشجویی در اسکاتلند و در دو شهر مهم دانشجویی این کشور یعنی ادینبرو . گلاسکو می پردازیم. بر این اساس، هزینه خوابگاه های دانشجویی در این دو شهر به صورت جداگانه عبارت است از:

نوع خوابگاههزینه ماهانه به پوندنوع اتاق
خود گردان£645.4تک استانداردخوابگاه Wolfson Hall
£713.72تک سوئیت
خودگردان£435.12مشترکآپارتمان های دانشجویی
£492.52یک نفره
£530.04یک نفره
خود گردان£599.48تک سوئیتKelvinhaugh Gate
خود گردان£393.96مشترکخوابگاه Carincross House
£492.52تک نفره
£530.04تک نفره بزرگ
خود گردان£492.52تک نفره استانداردخوابگاه Murano Student Village
خود گردان£492.52تک نفرهخوابگاه Winton Drive
خود گردان£599.48سوئیت تک نفرهخوابگاه Queen Margaret Residence
خود گردان£607 تا £552تک نفرهخوابگاه Elliott House
خود گردان£693سوئیتخوابگاهی در Canal Point



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط و الزامات تحصیلات تکمیلی در اسکاتلند

بدون تردید، سیستم آموزش عالی اسکاتلند جزو برترین و معروفترین نظام های آموزش عالی در سطح بی المللی محسوب می شود. همه ساله، دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های سطح بالای اسکاتلند عازم این کشور اروپایی می شوند. کالج ها و دانشگاه های اسکاتلندی در انواع رشته های تحصیلی و در مقاطع و دوره های مختلف اقدام به جذب دانشجو می کنند. از برترین موسسات آموزش عالی اسکاتلند در سال 2019 می توان به دانشگاه ادینبرو (رتبه 20 جهانی)، دانشگاه گلاسکو (رتبه 67 جهانی) و دانشگاه سنت اندروز (رتبه 100 جهانی) نام برد.

اما به هر صورت متقاضیان تحصیل در اسکاتلند باید از شرایط تحصیل در دوره های مختلف دانشگاه های این کشور مطلع باشند. اولا در جریان باشید که کلیه درخواست های پذیرش در بریتانیا (شامل انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی) توسط مرکز خدمات پذیرش های دانشگاهی و کالج (UCAS) اخذ و رسیدگی می شود. ثانیا، شرایط و الزمات تحصیلی در دوره های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی متفاوت است. برای اخذ پذیرش در دوره کارشناسی صرف ارائه مدرک دیپلم متوسطه و زبان انگلیسی (IELTS 6.0) کافی است. اما برای اخذ پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی، مدرک زبان (IELTS 7.0 یا حداقل 6.5)، شما نیازمند ارائه نمره دقیق آزمون های GRE و GMAT نیز می باشید.



بررسی شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

در ابتداء لازم به ذکر است که شرایط اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی اسکاتلند بدون ارائه آزمون های GRE و GMAT نیز امکان پذیر است. اما باید بدانید که در صورت ارائه نتیجه آزمون های مذکور، درخواست پذیرش شما اساسا قوی تر از متقاضیان دیگر مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در واقع برای دانشگاه های معتبر اسکاتلندی همانند ادینبرو و گلاسکو این امر نکته مهمی است ک شما مهارت ها و دانش کمیتی (ریاضیاتی) خوبی داشته باشید. به هر حال، دانشگاه های اسکاتلندی نتیجه استدلال کمی را با نسبت ضریب 20 محاسبه و اعمال می کنند.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
الزامات و شرایط آزمون GRE و GMAT در اسکاتلند

آزمون GRE در اسکاتلند جزو یکی از برنامه های ارزیابی جهت پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. این آزمون علاوه بر اسکاتلند در 159 کشور جهان به مدیریت هماهنگ ETS برگزار می شود. آزمون GRE در کشور اسکاتلند همانند بقیه مراکز آزمون از دو بخش جداگانه شامل آزمون GRE عمومی مشتمل بر مهارت های استدلال کلامی، توانایی کمی و نگارش تحلیلی و آزمون GRE اختصاصی حاوی سوالات دروس زیست شناسی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زبان و نیز روانشناسی می باشد.

آزمون GMAT در کشور اسکاتلند صرفا برای پذیرش دانشجو در دانشگاه های مدیریت و اقتصاد مورد استفاده قرار می گیرد. آزمون مذکور سنگ محکی برای ارزیابی مهارت ها یا دانش پایه ای داوطلبان در زمینه ها مختلف از جمله رایتینگ تحلیلی، استدلال کامل، استباط های کلامی و استدلال کمی می باشد. این آزمون نیز همانند آزمون GRE در اسکاتلند به صورت کامپیوتری برگزار می شود. لازم به ذکر است که دانشگاه ادینبرو اسکاتلند برای آمادگی داوطلبان، کلاس ها و دوره های تست زنی مخصوص آزمون GRE و GMAT برگزار می کند.



نحوه ثبت نام برای آزمون GRE اسکاتلند

همانطوری که در مطالب گذشته نیز عنوان شد، برای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی اسکاتلند (غیر از رشته های پزشکی) شما علاوه بر ارایه مدارک معمول باید نمره آزمون GRE خود را نیز به دانشگاه اسکاتلندی ارائه نمایید. لازم به ذکر است که رسم متداول دانشگاه های اسکاتلندی بر این است که برای پذیرش در رشته کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت، متقاضیان باید نمره آزمون GMAT خود را ارائه نمایند. اما نحوه ثبت نام در آزمون GRE و GMAT اسکاتلند به چه صورتی است؟

شما برای ثبت نام و شرکت در این آزمون حتما باید در وب سایت این آزمون به نشانی www.est.org/GRE ثبت نام و هزینه شرکت در آزمون را پرداخت نمایید. لازم به ذکر است که وب سایت مورد اشاره سایت سرویس آزمون تحصیلی (ETS) مجری آزمون GRE می باشد. اما هزینه آزمون GRE عمومی در اسکاتلند در حدود $205 (دلار) و هزینه GRE اختصاصی در اسکاتلند حدود $150 (دلار) است. اما نحوه ثبت نام در آزمون GMAT اسکاتلند صرفا از طریق مراجعه به سایت www.mba.com امکانپذیر است. هزینه اخذ شده از داوطلبان برای شرکت در این آزمون حدود $250 (دلار) می باشد. لازم به ذکر است که شرکت در این آزمون ها مهلت زمانی و شرایط خاصی ندارد.



دانشگاه های اسکاتلندی و آزمون GRE و GMAT

در کشور اسکاتلند، مراکز آموزش عالی برتر زیادی وجود دارد که برخی دولتی و برخی نیز متعلق به بخش خصوصی است. هر کدامیک از این دانشگاه های اسکاتلندی نیز شرایط و الزامات خاص خود را جهت پذیرش دانشجویان بین المللی دارند. از سوی دیگر، شرایط و نیازمندی های این دانشگاه ها در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف نیز متفاوت است. مثلا شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی شامل مدارک تحصیلی، مدارک زبان و آزمون ورودی با شرایط پذیرش مقاطع تحصیلات تکمیلی اسکاتلند متفاوت است. دانشگاه های زیر جزو معتبرترین دانشگاه های اسکاتلند می باشند که یکی از شرایط اخذ پذیرش دانشجو در آنها بررسی دقیق نمرات آزمون GRE و GMAT می باشد:

  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه آبردین
  • دانشگاه ستراس کلاید


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی در اسکاتلند

در آخرین آمار رتبه بندی دانشگاه های برتر کشور اسکاتلند در “تایمز” پنج موسسه آموزش عالی از این کشور در رتبه های 20 تا 200 قرار گرفته اند. علاوه بر دانشگاه های معمول اسکاتلتد برخی مراکز آموزش عالی مانند دانشکده هنر گلاسکو یا دانشکده کشاورزی اسکاتلند وجود دارد که از بین دانشجویان بین المللی مستعد و علاقمند جذب می کند. در معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل کارشناسی در اسکاتلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه ابردین
  • دانشگاه سنت اندروز
تحصیل در هر یک از دانشگاه های کشور اسکاتلند به خصوص دانشگاه های لیست فوق می تواند تا 99% آینده شغلی افراد را تضمین کند زیرا بیانگر سطح تسلط و علم متقاضیان می باشند. بدلیل فعالیت گسترده کشور اسکاتلند در زمینه نفت و گاز و انرژی های قابل تجدید و حتی گردشگری و دارایی و سرمایه گذاری تحصیل کارشناسی در اسکاتلند در رشته های فوق عاقلانه تر می باشد. بهترین فرصت های تحصیلی در پایتخت کشور اسکاتلند یعنی شهر ادینبورگ قرار گرفته است که بیشتر برای مناظر گردشگری شناخته می شود. اخذ بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کشور اسکاتلند صرفاً برای شهروندان کشورهای چین، ایالات متحده امریکا، هندوستان و کانادا امکان پذیر است.



بررسی تحصیل کارشناسی در اسکاتلند

انتخاب اسکاتلند برای ادامه تحصیل می تواند یکی از بهترین انتخاب های زندگی باشد زیرا این کشور برخی از قدیمی ترین و تاثیر گذارترین مراکز آموزش عالی و دانشگاه های جهان را در خود جای داده است. الزامات زبانی برای تحصیل در این کشور با توجه به زبان انگلیسی که زبان رسمی این کشور است ارائه مدرک آیلتس آکادمیک با نمره حداقل 6 برای تحصیل کارشناسی در اسکاتلند می باشد. اعطای تسهیلات دانشجویی در اسکاتلند در مقطع کارشناسی موضوع تازه ای نیست و دانشجویان می توانند کمک هزینه تحصیل و زندگی در این کشور را به صورت وام اقساطی دریافت کنند. تحصیل دوره کارشناسی در اسکاتلند 4 سال به طول می انجامد و دانشجویان باید تعداد مشخصی از واحدهای درسی را پشت سر بگذارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اسکاتلند با توجه به رشته تحصیلی دانشجو یا دولتی و خصوصی بودن دانشگاه متفاوت است؛ اما هزینه تحصیل دوره کارشناسی در اسکاتلند در رشته های غیرپزشکی از 9000£ پوند تا 12000£ (پوند) در سال متغیر خواهد بود. تحصیل در دانشگاه های خصوصی واضح است که هزینه بیشتری بابت امکانات آموزشی و امکانات رفاهی اضافه ای که دانشجویان دریافت می کنند در بر خواهد داشت.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویزای تحصیل کارشناسی در اسکاتلند


در مرحله اول باید از یک دانشگاه در کشور اسکاتلند برای تحصیل کارشناسی پذیرش بگیرید و سپس با در دست داشتن مدارک لازم به کنسولگری اسکاتلند در ایران مراجعه کنید. ویزای تحصیلی اسکاتلند بر اساس پذیرش شما در مقطع تحصیلی مورد نظر صادر می شود و حدود شش ماه بیشتر از دوره تحصیلی اعتبار خواهد داشت. این کشور از آن جایی که در مسائل بین المللی وابستگی شدید به بریتانیا دارد ویزای تحصیلی آن تحت عنوان دولت بریتانیا صادر می شود و قوانین کاملا مشابه دارد.

ویزای تحصیلی اسکاتلند که از دولت بریتانیا می باشد TIER 4 نام دارد و برای اقامت موقت دانشجو به میزان دوره تحصیلی او صادر می شود. به طور کلی ویزای تحصیلی اسکاتلند یا بریتانیا بر سه نوع دوره کوتاه مدت دانش آموزی و دانشجویی می باشد که هر یک دارای اعتبار متفاوت و شرایط اخذ متفاوت هستند. شروط اساسی برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در اسکاتلند و پذیرش غیر مشروط از دانشگاه های صلاحیت دار ویزای اسپانسری TIER 4 خواهد بود. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز سفارت اسکاتلند برای صدور ویزای تحصیلی از وظایف متقاضی می باشد و این اسناد و مدارک به شرح لیست زیر خواهد بود:

  • گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی کشور مبدا
  • اثبات وجود یک اقامتگاه برای زندگی در اسکاتلند
  • رضایت والدین در صورتی که کمتر از 18 سال دارید
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم ابتلا به بیماری مسری



جزئیات هزینه تحصیل در اسکاتلند

امکان تحصیل رایگان در این کشور برای دانشجویانی که از طریق بورسیه تحصیلی به اسکاتلند مهاجرت کرده اند وجود دارد. هزینه تحصیل در اسکاتلند با توجه به امکانات رفاهی و آموزشی که این کشور برگزار شد ارائه می کند قابل قبول و مقرون به صرفه است. در لیست زیر بخشی از هزینه های تحصیل در اسکاتلند برای رشته های برتر در مقاطع مختلف تحصیلی را بررسی می کنیم:

تحصیل کارشناسی رشته های هنر در دانشگاه های دولتیحدود 15300€ (یورو) در سال
تحصیل در رشته روانشناسی بالینی برای دوره لیسانس40500€ (یورو)
تحصیل کارشناسی در دانشکده بازرگانی و علوم اقتصادی17900€ (یورو) در سال
رشته های مهندسی مانند مهندسی عمران و مهندسی برقحدود 21000€ (یورو) برای هر سال
تحصیل در مقطع دکترا در رشته های علوم اجتماعی و جامعه شناسی15900€ (یورو) در سال
تحصیل در مقطع دکترا در رشته های علوم پایه و هنرحدود 20000€ (یورو) در سال
تحصیل در رشته های علوم انسانی مانند حقوق و حسابداری15500€ (یورو) در سال
بخش دوم هزینه تحصیل در اسکاتلند مربوط به هزینه های زندگی در زمان تحصیل می باشد که شامل هزینه اجاره منزل، تهیه غذا، تهیه کتب درسی، تهیه پوشاک و پرداخت قبوض انرژی خواهد بود. با توجه به آمار سال 2018 از هزینه زندگی در کشور اسکاتلند می توان گفت که دانشجویان مجرد حداقل 7500€ الی 10000€ (یورو) در سال هزینه بابت زندگی در اسکاتلند نیاز دارند. اجاره آپارتمان ماهانه در این کشور حداقل 425€ (یورو) و هزینه خوراک حداقل 155€ (یورو) در ماه خواهد بود؛ پرداخت قبوض آب و برق و خرید اینترنت نیز ماهانه حدود 80€ (یورو) هزینه خواهد داشت.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شرایط اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند

ویزای کشور اسکاتلند با توجه به تابعیت این کشور در منطقه بریتانیا در واقع همان ویزای بریتانیا می باشد که با عنوان TIER در جهان شناخته می شود. پایتخت اسکاتلند شهر ادینبورگ است و بزرگترین شهر این کشور گلاسکو شناخته می شود؛ بیشتر دانشگاه های برتر اسکاتلند در این دو شهر قرار گرفته اند. نام ویزایی که برای متقاضیان ادامه تحصیل در اسکاتلند صادر می شود 4 TIER است که به منظور اقامت تحصیلی در این کشور برای دانشجویان بالاتر از 18 سال صادر می شود.

لازم به ذکر است که ویزاهای کوتاه مدت تحصیلی نیز برای گذراندن دوره های زبان انگلیسی در کشور اسکاتلند صادر می شود. اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر کشور اسکاتلند یا یک موسسه آموزش عالی صلاحیت دار برای دریافت ویزای تحصیلی بلند مدت اسکاتلند از الزامات است. علاوه بر این موارد داشتن تمکن مالی برای زندگی و پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور نیز توسط مقامات اداره مهاجرت به اسکاتلند مورد ارزیابی قرار می گیرد. ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و ریز نمرات در کنار یک انگیزه نامه سطح بالا از دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اسکاتلند است.



دانشگاه های برتر و معتبر کشور اسکاتلند

کشور اسکاتلند سالانه پذیرای 30000 دانشجو می باشد که در رشته های گوناگون در دانشگاه های معتبر این کشور به تحصیل می پردازند و در حدود %10 از آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دانشگاه های این کشور دارای رتبه های بین المللی بسیار خوبی در میان دانشگاه های برتر جهان هستند؛ در سال 2018 میلادی 5 دانشگاه اسکاتلند رتبه های کمتر از 200 را به خود اختصاص داده اند.

  • دانشگاه ادینبورگ
  • دانشگاه داندی
  • دانشگاه سنت اندروز
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه ابردین
علاوه بر موارد فوق تحصیل در دانشگاه های اسکاتلند با توجه به قدیمی بودن این کشور و میزان تاثیرگذاری دانشگاه های برتر این کشور بر سیستم آموزشی اروپا، انتخابی ایده آل می باشد و آینده شغلی دانشجویان را تضمین خواهد کرد. لازم به ذکر است که تحصیل در رشته های مهندسی نفت، رشته های مدیریت مالی و سرمایه گذاری مانند حسابداری و مشاوره مالی و همچنین رشته های مربوط به علوم زیستی یا گردشگری بیشترین میزان اشتغال را در اسکاتلند دارند



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کیفیت تحصیلات آکادمیک در اسکاتلند

در واقع، عامل گرایش دانشجویان ایرانی به تحصیل در مقطع دکتری در این کشور به واسطه عوامل زیر است:

کیفیت آموزشی سطح- بالا.

محیط آکادمیکی محض برای تحصیل راحت و بی دغدغه.

وجود فرصت های کار ضمن تحصیل در اسکاتلند.

وجود انواع بورسیه ها و گراندهای تحصیلی پشتیبان هزینه های تحصیلی.

شما جهت دسترسی به اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از مشاوره های به روز و سازنده موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.



تحصیل در اسکاتلند


آیا تا کنون به تحصیل در اسکاتلند فکر کرده اید؟ تحصیل دکتری چطور؟

اسکاتلند دارای سنت دیرپایی در آموزش عالی برتر در کل انگلستان و اروپا می باشد. حقیقتا، تحصیل در دانشگاههای اسکاتلند یکی از جذاب ترین دوره های زندگی تان خواهد شد. برای اتخاذ این تصمیم بزرگ، شما بایستی که همه شرایط و ویژگی ها را سنجیده و اقدام کنید.



دکتری در اسکاتلند

PhD مرسوم، که همچنین دکترا هم گفته می شود، درجه تحقیقاتی پسا ارشد می باشد. این دوره تحصیلی شامل نگارش رساله بر مبنای قطعه تحقیقاتی اساسی و اصیل می باشد. طول مقطع دکتری در دانشگاه های اسکاتلند 3 سال است اما ممکن است که تا 4 سال هم طول بکشد.




تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند

همواره برای تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند دو آپشن وجود دارد:

برای اکثر دوره های دکتری، شما موضوع تحقیقاتی تان را خودتان انتخاب می کنید.

شما مستقلا بر روی این پروژه تحقیقاتی تان تحت نظارت یک استاد دانشگاه کار می کنید دوره دکتری ممکن است که به عنوان بخشی از یک پروژه موجود پیشنهاد شود که دانشگاه فعلا روی آن کار می کند.

این نوع دکتری معمولا به عنوان “پروژه دانشجویی” نامیده می شود، بدان معناست که شما بر روی پروژه از پیش تعیین شده کار خواهید کرد.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
درخواست پذیرش برای دکتری

  • · نیازمندی های آکادمیکی.
  • · نیازمندی های زبان انگلیسی.
لازم است، دانشجویان درجه کارشناسی ارشدشان را با یک دسته بندی برتر یا خیلی خوب از یک دانشگاه معتبر دریافت کنند. منظور از دسته بندی برتر معادل افتخارات دسته اول یا دسته دوم بالا در انگلستان است. در اسکاتلند بهنگام پذیرش دکتری، ممکن است که حتی از شما مهارتهای معادل یا تجربه کاری هم درخواست شود. هر دانشگاهی شرایط پذیرش خاصی دارد، پس شما قبل از درخواست پذیرش باید نیازمندی های دوره را چک کنید.

اگر زبان انگلیسی زبان اول تان نیست، شما بایست مدارک مهارت تان در نوشتار و گفتار انگلیسی را ارایه دهید. دانشجویان بین المللی لازم است که نیازمندی های زبان انگلیسی تنظیمی توسط دانشگاههای اسکاتلند را تامین بکنند. این سطح نیازمندی زبان هم معمولا بین IELTS 6.0 و 7.0 متغییر می باشد.



گام دوم: شناسایی مرکز تحقیقاتی


دانشجو بایست که یک مرکز تحقیقاتی را بشناسد که با علایق پژوهشی خودش در تناسب باشد. سپس، پروژه های تحقیقاتی مرکز و پروفایل های اساتید دانشگاه را بررسی کند تا ببیند آیا در راستای علاقه ش می باشد. خیلی از دانشگاهها در اسکاتلند به دانشجویان توصیه می کنند که قبل از ارایه درخواست رسمی با مشاور تماس بگیرند.

شما ممکن است که نسخه ای از برنامه تحصیلی تان را به استاد مشاورتان بدهید و یا نشان دهید که به کدام موضوع پیشنهادی و کدام پروژه ی علاقه مند می باشید. برخی از دانشگاهها از شما می خواهند که پروپوزال پیشنهادی تحقیقاتی کامل تان را به عنوان بخشی از درخواست پذیرش ارایه دهید. پس در این مورد صحبت با استاد مشاورتان جهت راهنمایی کامل در این مورد امری ضروری است. این تماس مخصوصا برای تضمین دیترسی به تسهیلات و مشاوره خارجی، مهم محسوب می گردد.



گام سوم: تامین بودجه

سه مسیر برای اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دکتری وجود دارد که عبارتند از:

1- خود-تامین شده: بسیاری از دانشجویان شهریه های خودشان را برای تحصیل در مقطع دکتری در اسکاتلند پرداخت می کنند.

2- پروژه دانشجویی: دانشگاهها اغلب فاندینگ برای انجام تحقیق را از شوراهای پژوهشی، خیریه ها و شرکای صنعتی دریافت می کنند.

اگر شما دکتری تان را به عنوان بخشی از یکی از این پروژه ها ادامه دهید، شهریه های تان تحت پوشش قرار می گیرد.

در همین راستا، شما حتی برای هزینه های زندگی تان هم پول دریافت می کنید.

توجه شود که پروژه های دانشجویی برای متقاضیان خارجی در دسترس نیست.

3- بورسیه تحصیلی: خیلی از دانشگاههای اسکاتلند و انگلستان بورسیه های کامل یا جزیی به دانشجویان دکتری خود می دهند.




گام چهارم: انجام درخواست

درخواست به صورت آنلاین با استفاده از سیستم درخواست آنلاین دانشگاه صورت می گیرد. درخواست را قبل از اتمام موعد زمانی پذیرش انجام دهید. همچنین علاوه بر تکمبل فرم پذیرش، مدارک پشتیبان تان را هم ضمیمه فرم درخواست آپلود کنید. به عنوان بخشی از درخواست تان، شما لازم است که پروپوزال تان را بهمراه درخواست تان ارائه دهید.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


_مهاجرت تحصیلی اسکاتلند_

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا