خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
مراحل طراحی سایت:

1) برسی نیازمندی های وب سایت:

اولین و مهم ترین مرحله طراحی سایت، برسی نیازمندیهای پروژه است. باید در ابتدا مشخص کنید که هدفتان از ایجاد سایت چیست و اینکه سایت قرار است چه امکانات و اطلاعاتی را برای کاربران شما ارائه دهد و چه نیازهایی از کاربر را برطرف سازد. قبل از طراحی سایت باید محتوای سایتان مشخص باشد تا طرحی متناسب با محتوای مورد نیازتان برایتان طراحی شود. هر چيزي که با ايده هاي کاربر از جمله طراحي ها و زبان هاي برنامه نويسي مثل css ، html و يا javascript درگير باشد را front-end ميگويند. به طور خلاصه در مرحله ی اول، شما باید به

  • وب سایت شما باید چه بخش هایی داشته باشد؟ مثلاً وب سایت شما باید دارای صفحه اختصاصی محصولات، مقالات، گالری تصاویر و یا از این قبیل موارد باشد. توجه داشته باشید که وقتی که با یک شرکت حرفه ای طراحی سایت قرارداد منعقد می کنید، آن شرکت خود باید کسب و کار شما را تحلیل کرده و یک طرح پیشنهادی بر مبنای آن آنالیز به شما ارائه دهد.
  • معماری وب سایت شما باید چگونه باشد؟ پس از مشخص شدن اینکه وب سایت شما چه بخش هایی باید داشته باشد مهم است که بدانیم صفحات وب سایت ما به چه شکل می بایست در کنار هم قرار گیرند. این معماری به گونه ای باید باشد که قوانین UX در آن رعایت شده باشد یعنی کاربر در آن سر درگم نشود و سایت انتظار کاربر را به صورت کامل برطرف کند. بطور کلی معماری اطلاعات در وب سایت ما باید چگونه است.
  • محتوی صفحات وب سایت: پس از مشخص شدن هر صفحه تهیه محتوی برای هر صفحه بسیار ضروری است. البته اگر با شرکت های حرفه ای در طراحی سایت کار کنید قطعاً این شرکت ها تهیه متن های وب سایت شما را خود بر عهده می گیرند چرا که تهیه این متن ها در بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو نقش بسزایی دارند.
بعد از مشخص طراحی پوسته ی سایت، نوبت به مرحله ی backend سایت یا همان برنامه نویسی سمت سرور می رسد. که با توجه به امکانات و انتظاراتی که در ابتدا برای سایتتان مشخص کرده اید، این مرحله انجام می شود . برنامه نویسی سمت سرور ، اساسا شامل نحوه کارکرد، به روز رساني و تغييرات سايتو چيزهايي است که براي کاربران سايت قابل مشاهده نيست چون مستقيما با سرور در ارتباط است.

2) تست و وارد کردن محتوای وبسایت

بعد از آماده شدن front-end و backend سایت، نوبت به مرحله ی تست و وارد کردن محتوای سایت می رسد. در این مرحله از طراحی سایت، شما باید محتوایی که از قبل آماده کرده اید را با استفاده از صفحه ادمینی که در اختیار شما قرار می گیرد، جایگزین کنید.

3) انتخاب و خریداری هاست یا فضای میزبانی وب:

مرحله ی سوم از مراحل طراحی سایت، تهیه ی هاست است. اگر بخواهیم هاست را به زبان ساده توضیح دهیم، فراهم کردن یک فضایی است که شما می توانید فایل های سایت خود را در آن بارگذاری کنید تا کاربران امکان بازدید سایت شما را داشته باشند. تا زمانی که فایل های وب سایت طراحی شده بر روی این فضا قرار نگیرد، دیگران قادر به بازدید از وب سایت شما نیستند. کیفیت سرویس دهنده اینترنتی بسیار مهم است. چون اگر شما بهینه ترین سایت را هم داشته باشید و از یک هاست بی کیفیت استفاده کنید، می تواند باعث کند شدن سایت شما شود شما باید سعی کنید این فضا را از شرکت های معتبر خریداری نمایید. تمام سایت ها و پروژه هایی که توسط شرکت هفت ستاره انجام می شوند در سرورهای ما که در دیتاسنتر آسیاتک در برج میلاد هستند میزبانی می شوند که این موضوع به خودی خود تاثیر خیلی زیادی بر روی سرعت سایت شما دارند.

4) نام دامنه اینترنتی:

مرحله ی سوم، خرید دامنه اینترنتی است. دامنه نامی است که با وارد کردن آن در مرورگر وب ، وب سایت شما مشاهده می شود. شرکت های زیادی هستند که دامنه اینترنتی برای شما ثبت می کنند. دامنه اینترنتی را می توان بصورت یکساله، سه ساله و یا پنج ساله خریداری کرد. دامنه اینترنتی برند وب سایت شما محسوب می شود در انتخاب نام آن به این نکته توجه داشته باشید که نامی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطبتان تاثیرگذار و به یاد ماندنی باشد.



5) بارگذاری وب سایت در اینترنت و وب:

پس از انتخاب نام دامنه ی سایت، فایل های سایت را در فضای اینترنتی (هاست) خریداری شده بارگذاری (Upload) می کنیم. اکنون وب سایت با وارد کردن نام دامنه اینترنتی قابل مشاهده است.

6) معرفی و ترویج و تبلیغ وب سایت:

مرحله ی بعد، معرفی سایت به موتورهای جستجو است. برای اینکه در نتایج موتورهای جستجو دیده شوید، لازم است سایت خود را به آنها معرفی کنید . ابزارها و سایت های زیادی برای انجام این کار وجود دارند. برای دیده شدن سایتتان در نتایج گوگل، لازم است که روی محتوای سایت زمان زیادی را صرف کنید . هرچه محتوای سایت شما جذاب تر باشد، کاربران بیشتری به سایت شما جذب می شوند و هرچه زمان ماندگاری کاربر در سایت شما بیشتر باشد، امتیاز بیشتری در سئو خواهید گرفت. سئو معمولاً بسیار زمانبر است اما نتایج فوق العاده ای را دربرخواهد داشت. از دیگر راه ها برای تبلیغ وب سایت، می توان به بازاریابی ویدئویی و یا بازاریابی از طریق بنر های اینترنتی اشاره کرد.

7) نگهداری و توسعه وب سایت:

پس از همه این مراحل اینکه بتوان وب سایت را بروز نگه داشت و اطلاعات آن را مرتباً بروز کرد بحث بسیار مهمی است. بروز نگه داشتن و افزودن مطالب جدید به سایت، باعث کسب رتبه های بالا در موتور های جستجو و همچنین افزایش ترافیک وب سایت شما می شود. هرگز این مرحله را نادیده نگیرید.




مراحل طراحی سایت

 
  • تشکر
Reactions: niloofar.H
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا