خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

آیا این تاپیک مفید است ؟

  • کم

    رای: 0 0.0%
  • متوسط

    رای: 0 0.0%
  • خوب

    رای: 2 16.7%
  • عالی

    رای: 10 83.3%
  • نظری ندارم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    12
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
. Convert Image

ابزار فوق یکی دیگر از ابزارهای آنلاین بهینه سازی تصاویر است که عکس‌های JPEG را فشرده می‌کند. همچنین Convert Image به شما این امکان را می‌دهد تا تصاویر JPEG خود را به فرمت‌های دیگری چون BMP، GIF، ICO، PNG و... تبدیل کنید. این برنامه قابلیت ویرایش عکس نظیر برش دادن، معکوس کردن و اعمال دیگر تغییرات را نیز دارد.

بهینه سازی تصاویر



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
15. PNGGauntlet

PNGGauntlet به شما کمک می‌کند که تصاویر PNG خود را بهینه سازی کنید. شما می‌توانید با گرفتن خروجی از این سایت، و برای اعمال تغییرات بیشتر از ابزارهای دیگری چون PNGOUT، OptiPNG و DeflOpt به صورت ترکیبی استفاده کنید. همچنین این ابزار می‌تواند فایل‌هایی با فرمت‌هایی چون JPG،GIF،TIFF وBMP را فشرده و آنها را به PNG تبدیل کنیم. تنها نقطه ضعف این ابزار اینست که کار با آن ممکن است نسبت به موارد مشابه کمی بیشتر طول بکشد.

بهینه سازی تصاویر




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
5 فن نویسندگی که مخاطبان را مجذوب نوشته‌هایتان می‌کند

5 فن نویسندگی که مخاطبان  را مجذوب نوشته‌هایتان می‌کند


همه ما می‌خواهیم بازخورد مثبتی نسبت به محتوایی که برای آن به‌سختی کار می‌کنیم، به دست آوریم، که البته رسیدن به این نتیجه تکنیک‌های خاص خودش را دارد.

به یاد این نقل قول از دیوید اوگیلوی در کتاب "اوگیلوی در تبلیغات" افتادم: وقتی یک تبلیغ می‌نویسم، از شما نمی‌خواهم که به من بگویید که این تبلیغ خلاقانه است. از شما می‌خواهم که این تبلیغ را آنقدر جذاب ببینید که آن محصول را خریداری کنید.

به عبارت دیگر، اگر شما به دنبال چیزی بیشتر از گذاشتن نظر برای یک پست بزرگ هستید، پس باید فوراً اقدام کنید و قبل از اینکه آنها کار دیگری انجام دهند، انگیزه‌ای را در آنها شعله‌ور کنید. آنچه ما سعی بر برانگیختن آن داریم، یک پاسخ عاطفی است. در حقیقت این احساسات است که ما را به سمت عمل حرکت می‌دهد. ریشه لاتین برای کلمه احساس به معنی "حرکت" است، زیرا احساسات به ما انگیزه کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم را می‌دهند. البته مسلما منظورمان این نیست که مخاطبان‌مان با خشم و یا اشک طغیان کنند. ما نمی‌خواهیم کسی را مجبور به احساس بکنیم، بلکه هدف این است که کاری کنیم که محتوای ما را بخوانند و مطابق آن، دست به اقدام بزند. برای این منظور چند راه وجود دارد که در این نوشته به آن اشاره می‌کنیم.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. داستان‌تان را واضح و شفاف بیان کنید

اول این نکته را بگوییم که پاسخ‌های عاطفی از طرف مخاطبان هنگامی به ما می‌رسد که محتوایی که با باورهای‌شان مطابقت دارد را تولید کنیم. اگر واقعاً می‌خواهید مخاطبان را جذب خود کنید، باید مطالب‌تان با ارزش‌های اصلی مخاطبان مطابق باشند و با نحوه دید آنها از جهان و با انتظارات‌شان از آینده همسویی داشته باشد.

دوم اینکه، اگر به زمان ارسطو برگردیم، خواهیم دید متقاعدکنندگان ماهر، قدرت روایت‌گویی دقیق را درک کردند. پس نکته این است که داستان باید آنقدر واضح باشد که آنها بتوانند نتیجه داستانی که برای‌شان اتفاق می‌افتد را ببینند. در حقیقت شما داستان را کاملا واضح می‌گویید، و به دلیل وضوح و شفافیتی که در خط روایی خود دارید، خود مخاطبان نتیجه را پیش‌بینی می‌کنند.



 رعایت وضوح و شفافیت



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
2. از شیوه داستان‌گویی ضربه‌ای استفاده کنید

پیشگامان ماهر، از سیاستمداران تا کمدین‌ها، می‌دانند که بهتر است به طور آهسته شروع کنند و همانطور که به پیش می‌روند، ضربه آنی را وارد کنند. هدف هر نوشته شما باید این باشد که مردم را در تمام راه مشغول کنید، و در طول مسیر، ضربه آنی را به منظور فراخوانی برای اقدام وارد کنید. حتما درباره سخنرانی مارتین لوتر کینگ در سال 1963 با عنوان "من رؤیایی دارم"، چیزهایی شنیده‌اید:

این سخنرانی طبق نظرسنجی از متخصصین فصاحت کلام در سال 1999، عنوان بهترین سخنرانی قرن بیستم را در آمریکا به دست آورد. مهم‌تر از همه، این سخنرانی الهام‌بخش جمعیت عظیمی بود که در واشنگتن راهپیمایی کردند که به موجب آن، دولت کندی مجبور شد قوانین حقوق مدنی را به مجلس ببرد.



داستان سرایی ضربه‌ای




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. از تکنیک «مای مشترک» استفاده کنید

همه ما متعلق به گروه‌های مختلفی هستیم؛ این گروه‌ها می‌توانند شامل گروه‌های قدیمی دانشکده، تیم بسکتبال مورد علاقه و یا جامعه باشند. داشتن تعلق خاطر برای یک مخاطب که احساس کند بخشی از گروه شما است، به طور طبیعی موجب برانگیختگی احساساتش می‌شود.

وحدت و داشتن هویت مشترک فراتر و قدرتمندتر از شباهت‌های دیگر و دوست داشتن‌های ساده عمل می‌کند. نقطه قوت شما هم دقیقا همین‌جاست. شما می‌توانید از این احساس ما بودن در نوشته‌هایتان استفاده کنید و با بسیج کردن گروهی که دارید، از آنها مخاطبان وفادار بسازید. بعد از آن باید نیازهای مشترک گروه را برجسته سازید و برای اعضای گروه‌تان شرح دهید که چگونه شما برای‌شان این نیازها را برطرف می‌سازید، اما رقبایتان این توانایی را ندارند یا چقدر گروه‌های دیگر خواسته‌های شما را کم ارزش می‌دانند. این کار شما باعث علاقه‌مند شدن احساسات شما می‌شود و دقیقا همان کاری را می‌کنند که شما می خواهید.

گاهی اوقات نیز می‌توانید از استراتژی «ما بودن» برای الهام بخشیدن به دیگران برای پیوستن به گروه، در نوشته‌های‌تان استفاده کنید. مثلا حالتی را تصور کنید که شما نسبت به موضوعی اعتراض دارید، با مطرح کردن این موضوع افرادی که مثل شما معترض هستند، برای اینکه صدایشان بلندتر به گوش برسند و ببیشتر دیده شوند به گروه شما می‌پیوندد. در حقیقت نوعی احساس داشتن ثبات اجتماعی باعث این کار می‌شود.



مای مشترک




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. کاری کنید که بخواهند از شما تقلید کنند

حالا که متوجه استراتژی گفته شده در گزینه سوم این نوشته شدید و دیدید که چگونه می‌توان گروه تشکیل داد. وقت آن رسیده که به گروه خود اعتبار ببخشید، در حقیقت شما در این مرحله باید سعی کنید طوری بنویسید که اعضای گروه‌تان از شما تقلید کنند و یا اینکه بخواهند شبیه شما باشند. این کار قطعا کار ساده‌ای نیست، و شما باید حیلی محتاط عمل کنید. اما مطمئن باشید اگر از این مرحله به خوبی رد شوید، خیلی ‌پیشرفت خواهید داشت.

رویکرد هوشمندانه‌‌ای که در این مقطع به کارتان می‌آید این است که ارزش‌هایی چون مشارکت کردن، کمک به یک خیریه، ایجاد وحدت، میل به تعهد، دوام، اقتدار و ثبات اجتماعی را در نوشته‌هایتان برجسته کنید.



5. نتیجه‌گیری را به عهده مخاطب بگذارید

آخرین تکنیکی که به شما می‌خواهیم بگوییم این است که درست است باید همه چیز واضح گفته شود، والی هر چیز واضحی را هم نباید بنویسید. مثلا نیازی نیست که به مخاطبان بگویید چرا آنها باید کاری که شما از آنها می‌خواهید انجام دهند را انجام دهند، به جای این موضوع وظیفه درک، تجزیه و تحلیل و نتیجه‌گیری را به عهده خودشان بگذارید. تکنیک آخر بیشتر به این موضوع مربوط است که چه چیزی را نباید بگویید.



جلب نظر مخاطبان




آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلام آخر

- داستان باید آنقدر واضح باشد که آنها خود را در حال رسیدن به نتیجه ببینند.

- "تکنیک به اوج رساندن داستان" احساسات مخاطبان را درگیر می‌کند.

- تصمیم این که "آن‌ها اشتباه می‌کنند، شما درست می‌گویید" باید توسط خود مخاطبان گرفته شود.

- مخاطبان باید تصمیم بگیرند که قبل از اینکه شما درخواست کنید، از شما تقلید کنند.

نکته: در نوشته‌هایتان، هرگز پاسخ عاطفی که به دنبال آن هستید را بیان نکنید، زیرا ممکن است یک مکانیسم دفاعی روانشناختی ایجاد کنید. مثلا خطرناک است که قبل از گفتن یک جک، آن را به عنوان خنده دار تلقی کنید و همچنین صورت خوشی ندارد که داستان‌تان را این‌گونه آغاز کنید: "چیزی که می‌خواهیم بگوییم شما را نارحت خواهد کرد". به بیانی دیگر، به مردم نگویید که می‌خواهید داستان‌سرایی کنید، فقط شروع کنید و آن داستان را بسازید.

به دنبال گرفتن نتیجه قطعی از این تکنیک‌ها نباشید. هیچ کدام از این تکنیک‌ها کسی را مجبور به انجام کاری که نمی‌خواهند انجام دهند نمی‌کند. اما اگر آنها را به‌خوبی رعایت کنید، شانس موفقیت خود را بالا برده‌اید.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای استفاده از گوگل وبمستر تولز و آموزش جامع و گام به‌گام آن

راهنمای استفاده از گوگل وبمستر تولز  و آموزش جامع و گام به‌گام آن


احتمالاً به‌عنوان کسی که دستی بر آتش اداره وب‌سایت دارد این سؤال برای شما هم پیش‌آمده که آیا واقعاً راهی وجود دارد که به کمک آن بتوانید متوجه بشوید که مردم چقدر، از کجا و چگونه وارد وب‌سایت شما می‌شوند. خبر خوب اینکه به لطف دوستان خوب گوگلی‌مان، ابزار رایگانی با نام کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) یا گوگل وبمستر تولز (Google Webmaster Tools) فراهم‌شده که دقیقاً همین کار (و حتی بیشتر از آن) را برای شما انجام می‌دهد.


آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,336
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
کنسول جستجوی گوگل چیست؟

کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) که قبلاً با عنوان گوگل وبمستر تولز (Webmaster Tools به معنی ابزارهای مدیران وب) در دسترس بود (و هنوز هم در نزد بسیاری از اهل‌فن و عامه مردم، به‌خصوص نسخه قدیمی آن باهمین نام شناخته می‌شود)، بسـ*ـتر رایگانی است که همه مدیران و صاحبان وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند به‌منظور نظارت بر کارکرد گوگل در وب‌سایت یا وب‌سایت‌های خود و همچنین بهبود حضور طبیعی یا اُرگانیگ خود در اینترنت از آن بهره‌برداری کنند. ازجمله امکانات نظارتی وبمستر تولز می‌توان به نمایش دامنه‌هایی که به سایت شما ارجاع داده‌اند (بک‌لینک)، عملکرد وب‌سایت موبایلی، جزئیات وضعیت نمایش صفحات در جستجوها و همچنین عبارات و صفحاتی که بیشترین ترافیک را جذب کرده‌اند، اشاره کرد.

گوگل وبمستر تولز یا همان کنسول جستجو از آن دسته از ابزارهایی است که اگر برای اولین بار به سراغ آن بروید بدون شک گیج خواهید شد، چراکه انبوهی از عناوین نسبتاً تخصصی (مثل Index Coverage?!)، فیلترهای مخفی و نمودارهای کمی تا قسمتی پیچیده در آن وجود دارد. البته، هرچه بیشتر با این ابزار قدرتمند کارکنید، بیشتر با آن احساس راحتی خواهید کرد.



آموزش مبانی پیشرفته در وب

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ALENIM، Mana و 3 نفر دیگر
وضعیت
موضوع بسته شده است.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا