خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
راه هایی برای کاهش استرس کمتر از 5 دقیقه

کسی را در آ*غو*ش بگیرید

برخی از افراد ترجیح میدهند که قدرت در آ*غو*ش گرفتن را نادیده بگیرند و ویا به دلایل نادرست از آنها استفاده کنند ، در آ*غو*ش گرفتن، یکی از موثرترین راه ها برای کاهش استرس در چند ثانیه است و کارشناسان دریافتند که در آ*غو*ش گرفتن، همچنین میتواند بر کم کردن وزن تاثیر گذار باشد. پزشکان دریافتند که این کار، باعث ترشح هورمون اوکسی توسین میشود که علاقه‌مند این هورمون باعث ترویج یک رفتار اجتماعی است، و باعث آرامش فرد میشود و ازاین طریق استرس را کاهش میدهد ؛ جالب است بدانید بیشتر از 8بار در آ*غو*ش گرفتن در طول روز به شما کمک میکند، ترس را کنار بگذارید و سلامت روحیتان را بهبود ببخشید.



نکات رهایی از استرس


تمرین های کاهش استرس

نفس بکشید اما متفاوت با همیشه به روش 4- 7- 8:

یکی از ایده آل ترین راه ها برای کاهش استرس، مدیتیشن است بنابراین روانشناسان 3 تا 4ساعت مدیتیشن را توصیه میکنند ؛ مدیتیشن 4-7-8 نزدیک ترین و طبیعی ترین راه برای کاهش استرس در کمتر از 5دقیقه است برای این هدف فقط کافی است که روی صندلی خود بنشینید ، نفس خود را 4 ثانیه حبس کنید نفستان را آزاد کنید و دوباره تا شمارش 7حبس کنید . در شمارش نهایی و 8 نفستان را به دفعات بیرون دهید این به ذهنتان اجازه میدهد که فکر کنید بدون استرس هستید .

بازی های ذهنی :

سلول های مغز ما برای به خاطر سپردن رویداد های ناسازگار و آسیب زا ,ساختار یافته اند که این وضعیت گسترده به عنوان یک تفکر منفی ایجاد شده است زمانی که شما عصبانی و مضطرب هستید ،تمرکز به شدت کاهش میابد و به همین دلیل است که رویداد ها و اطلاعات ناخواسته در ذهن شما ظاهر میشوند. شما باید وقایع و اطلاعات را برای تغییر شرایط, اصلاح و عوض کنید . بازی ذهنی به شما کمک میکند که بر روی وظایفی که دارید تمرکز کنید و این بازی ها باعث کاهش حواس پرتی شما نیز میشود شما میتوانید ، اعداد را بشمارید و یا کارت بازی کنید که این یکی از راه های کاهش استرس است.



خفیف کردن استرس


بازی کردن موثر در کاهش استرس

بازی های موبایل :

کارشناسان گفته اند که بازی های موبایل یکی دیگر از راه های کاهش استرس است توجه داشته باشید ، وقتی چیزی برای مدت زمانی طولانی انجام میشود،خود باعث ایجاد استرسمیشود،زیرا مغزما سازمان یافته است ،به طوری که میتواند در یک زمان روی یک چیز تمرکز کند . مطمئن شوید که افکارتان در بازی های موبایل دخیل هستند که این در 5دقیقه قابل به دست آمدن است ، علاوه بر این، بازی های ذهنی و پازل ،مانع اختلالات ذهنی میشوند .

تمرین تنفسی:

روانشناسان یکی از راه های آرام کردن سریع استرس را تمرین تنفس میدانند این کار میتواند توسط هر کسی ،در هر مکانی بدون هزینه انجام شود شما باید یاد بگیرید که پاسخ به واکنش ها، چگونه است زیرا نیاز به آموزش دارید.

از بین رفتن استرس


تمرین های ویژه برای نابودی استرس

آرامش عضلانی پیشرفته (PMR)

این یک تکنیک 5 دقیقه ای است ،که به شما کمک میکند عضلات خود را به سرعت آرام کنید، که خوو موجب کاهش استرس میشود این هم یکی از ایده آل ترین راه های کاهش استرس است، افزایش حرکات عضلانی مانع از ترشح هورمون استرس میشود اگر شما این تمرین را امتحان کنید متوجه میشوید که یکی از بهترین راه های کاهش استرس می باشد.

خنده :

ترشح هورمون های خنده با هورمون های استرس کار نمیکند بنابراین حفظ حس شوخ طبعی میتواند,باعث کاهش استرس و زندگی سالم شود علاوه بر این ،خندیدن کاهش استرس را به افراد مرتبط میکند .

آروماتراپی:

در حال حاضر بسیاری از افراد برای کاهش استرس از آروماتراپی استفاده میکنند این یک راه مناسب برای کاهش استرس است. بدون نیاز به مهارت,زمان,و هزینه زیادی محققان دریافته اند که، آروماتراپی یک تسکین دهنده استرس است.



از بین بردن استرس


کاهش استرس با چه عواملی ممکن می باشد ؟

انجام یوگای کوتاه :

مجبور نیستید که در یوگای 60یا 90 دقیقه ای شرکت کنید ، 5دقیقه انجام دادن یوگا برای سلامت روانی شما مفید است کشش بدن، به شکل های مختلف باعث کاهش استرس میشود . روانپزشکان، یوگارا به عنوان یکی از بهترین راه های کاهش استرس توصیه میکنند.

پیاده روی کوتاه :

پیاده روی یکی از راه های طبیعی و سالم برای کاهش استرس است پیاده روی در کنار جدول و راهرو ها بر سلامت روانی شما تاثیر میگذارد برای شروع پیاده روی هوای تازه را نفس بکشید که باعث جذب سلول های مغز میشود.

کاهش استرس


کاهش استرس با پیاده روی





10راه حل برای کاهش استرس در کمتر از5 دقیقه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا