خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
سروتونین چیست؟

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد. 95% آنها در روده یافت می شوند و 5% باقی مانده در مغز باقی می مانند ، به طور کلی، سروتونین به طور مستقیم در حالت ذهنی شما مداخله می کند پس از همه اینها، یکی از مواد شیمیایی ای است که کمک می کند تا استرس و افسردگی کاهش یابد هنگامی که تولید سروتونین بالا می رود، به شما اجازه می دهد تا حس لـ*ـذت و رفاه را احساس کنید که دیگر مزایای فیزیکی و احساسی مهم را برای شما به ارمغان می آورد. حضور سروتونین در بدن مربوط به کنترل اشتها و تنظیم چرخه های خواب است علاوه بر این، بر رفتار اجتماعی، و حافظه نیز تاثیر می گذارد.

غذاهایی که سطوح سروتونین را افزایش می دهند

همانطور که می توانید تصور کنید، مخصوصا برای کسانی که از افسردگی یا استرس رنج می برند، بسیار مفید است به طور کلی می توانید این غذاها را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید. با این کار به بدنتان با خواصی که به سلامت احساسی شما کمک می شود، پشتیبانی خواهید کرد.



1.زردچوبه

معروف به خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی اش، زردچوبه یک "ضد افسردگی" واقعا طبیعی است ، مواد مغذی آن از فرایندهایی که مسئول هورمونهای شادی هستند حمایت می کند، مثل:سروتونین و اندورفین ؛ پس از این، فعالیت آنزیم مونوآمین اکسید از را که موجب عدم تعادل احساسی می شود را مسدود می کند.



افزایش میزان سروتونین


5 ماده غذایی برای افزایش سطوح سروتونین

2.ماهی تن حاوی ویتامین b

با توجه به ترکیب مواد مغذی جالبش، ماهی تن یک گونه از ماهی هایی است که بیشترین مزایا را برای ایجاد حس خوش ذهنی دارد ؛ اول، ماهی تن، حاوی مقدار زیادی از ویتامین B است. این ها برای تنظیم فعالیت سیستم عصبی ضروری هستند علاوه بر این، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است. این ها برای حذف چربی های مضر و کاهش التهاب شناخته شده اند. علاوه بر این، مواد معدنی ضروری مثل تولید سروتونین را افزایش می دهند. علاوه بر این، حتی باعث افزایش سطح انرژی در موارد بیماری افسردگی می شود.



افزایش سروتونین


مصرف ماهی تن باعث ایجاد خوش ذهنی می شود



3.مواد مغذی بسیار فراوان آوکادو
خوشمزه، همه کاره و شما می توانید آنها را در هر برنامه غذایی وارد کنید. همچنین آوکادو حاوی مواد مغذی مهمی نیز می باشد، تولید هورمونهای شادی را پشتیبانی می کند ؛ منبع منیزیم و پیریدوکسین است. این ترکیبات ضروری برای تولید سروتونین مناسب و مهم است و علاوه بر این حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده است که باعث افزایش سطح انرژی و همچنین عملکرد فیزیکی و ذهنی می شود.

سروتونین چیست

آوکادو را حتما در برنامه غذایی خودتان قرار دهید
4. کالری کم دانه های آفتابگردان
دانه های آفتابگردان دارای کالری کمی هستند و حاوی اسیدهای چرب ضروری. این خواص علاوه بر قدرت ایجاد حس سیر شدن، به معنی این هستند که آنها یک غذای بسیار سالم هستند. اول از همه، آنها حاوی مقادیر قابل توجهی از منیزیم و روی هستند. اینها مواد معدنی ای هستند که به تعادل هورمونهای سلامتی و شادی حمایت می کنند. به علاوه، اسیدهای چرب سالم آنها سلامت قلبی عروقی و متابولیسم را بهبود می بخشد.

سروتونین

ایجاد حس سیری با مصرف دانه های آفتابگردان
5.افزایش سطح انرژی با مصرف موز
موز یکی از میوه های توصیه شده در مورد بهبود خلق و خوی شما می باشد. اول از همه قند طبیعی آنها به افزایش سطح انرژی کمک می کند که احساس قدرت را افزایش می دهد. علاوه بر این، محتوای تریپتوفان بالا، آنها را یکی از بهترین غذاها برای تولید مناسب سروتونین تبدیل کرده. آنها حاوی ویتامین های B و آنتی اکسیدان ها هستند. هنگامی که بدن آنها را جذب می کند، فرآیندهای سیستم عصبی بهتر تنظیم می شود.

موز

موز یکی از بهترین میوه ها برای بهبود خلق و خوی




سروتونین چیست و کدام خوراکی ها این ماده را دارند؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا