خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
سندروم انفجار سر چیست
افرادی هستند که میگویند این اتفاق مانند افتادن یک بمب است، برای بعضی دیگر، بیشتر شبیه یک ضربه سنگین یا شوک الکتریکی است که مشابه رعد و برق است.این را تصور کنید:در حالی که خواب هستید، و ناگهان، صدای غرشی میشنوید که باعث از خواب پریدن ناگهانی شما می شود همچنین، به نظر این کافی نیست، این صدا با یک سردرد شدید همراه است و احساس میکنید که چراغی در محیط پیرامون دید شما روشن است. اولین چیزی که این بیماران فکر می کنند ،این است که خواب میبینند یا عقل و ذهن خود را از دست داده اند در حالی که هیچ کدام از این موارد نیست.

سندروم انفجار سر


سندروم انفجار سر
یک مشکل عجیب، اما مشترک در خواب

اولین بار این مشکل در سال 1876 منتشر و توضیح داده شدتوسط دکتر سیلاس ورد، از طریق ثبت وتحقیق بر روی 50 بیمار در مجله پزشکی. این سندرم معمولا در زنان بیشتر است علاوه بر این، مهم است بدانیم که افرادی هستند که تنها یک بار در طول زندگیشان این مشکل را تجربه می کنند و بعضی دیگر از بیماران، هر روز از آن رنج می برند. از سوی دیگر، جزئیات خاصی وجود دارد که باید بر آنها تاکید کنیم. آنها صدایی را می شنوند که از بیرون بدنشان نمی آید، و فقط یک توهم شنوایی است، و بسیاری از مردم تصمیم می گیرند که درباره آن حرفی نزنند آنها می ترسند که به عنوان یک بیمار روانی شناخته شوند و به همین علت افراد زیادی وجود دارند که از سندروم انفجار سر رنج می برند که هنوز تشخیص داده نشده اند.

سندروم انفجار سر


مشکلات بی خوابی یکی از عوارض سندروم انفجار سر
چه چیزی باعث سندروم انفجار سر می شود
به یاد داشته باشید که ما در مورد مسئله خوابیدن صحبت می کنیم ، این به هیچ وجه یک وضعیت عصبی یا روحی نیست. تئوری های مختلفی درباره علت سندروم انفجار سر وجود دارد برای فهمیدن آنها به مطالعه خود ادامه دهید.

سندروم انفجار سر


درباره سندروم انفجار سربیشتر بدانید
استرس و اضطراب :

این نظر مشترک همه ما در این لحظه است، مغز شما بخشی از آگاهی از ذهن شما را قطع می کند، تا به خواب عمیق بروید سپس، به طور ناگهانی، یک شوک الکتریکی باعث قطع تمام فعالیت های عصبی می شود. زمانی که استرس زیادی دارید، مغز شما بیش از حد فعال است این هیجان، بالا است و بنابراین زمانی که وقت استراحت می رسد، شما نمی توانید این "انرژی" را کاهش دهید زیرا فعالیت خیلی زیادی در مغز وجود دارد بنابراین، درست زمانی که به رختخواب می روید، این فعالیت های عصبی به یک تکان ناگهانی واکنش می دهند (مانند درد شدید یا افزایش قدرت) و باعث علاقه‌مند مناطق مختلف می شود.

عوارض جدی سندروم انفجار سر
حس شنوایی و بصری:

نکته دیگری که درباره مشکل خواب باید به آن اشاره کرد، مدل دیگری از پارازومنیا( بیماری شدید بی خوابی) است دانشمندان معتقدند که هر دو مشکل مربوط به خواب به هم مرتبط هستند. در هر دو مورد، فرد احساس هراس و هشدار میکند، و همچنین توهم بصری و شنیداری را تجربه می کنند.

سندروم انفجار سر


سندروم انفجار سر چه عوارضی دارد
مشکل گوش داخلی:

آخرین نظریه مربوط به این نوع وضعیت ، به مشکل احتمالی گوش داخلی است، به خصوص در تونل اوستاچیان.ممکن است یک تغییر کوچک، یک ضایعه یا التهاب ،باعث ایجاد توهم شنوایی و سردرد شود با این حال، چراغ هایی را که بیماران می بینند توضیح برایشان وجود ندارد.

درمان سندروم انفجار سر
هر نوع مشکل در خواب، کیفیت زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین، از مشورت با پزشک خود دریغ نکنید. در مورد هر گونه بی نظمی، ناراحتی یا وضعیت غیرمعمولی که آن را تجربه می کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، افراد زیادی هستند که در مورد علائمشان در ارتباط با انفجار سندروم سر ،از ترس یا خجالت حرفی نمیزنند.

سندروم انفجار سر


سندروم انفجار سر چه درمانی دارد
سوال :چگونه می توانم به دکترم بگویم که در اواسط شب از خواب بیدار می شوم، چیزهایی را میشنوم که واقعیت ندارند و نورهایی را در گوشه چشمم میبینم؟

نترس، بسیاری از مردم از این مشکل رنج می برند و این سندرم قابل درمان است ؛ داروهایی نظیر کلومیپرامین (نوع ضد افسردگی) بسیار موثر است. علاوه بر این، تکنیک های کاهش استرس که باعث آرام کردن ماهیچه ها و ذهن شما می شوند، نیز بسیار مفید است برای مصرف داروها حتما با پزشک خود در باره تجربیات خود صحبت کنید.

سندروم انفجار سر چگونه درمان می شود
درمان استانداردی برای انفجار سندرم سر وجود ندارد؛ برنامه درمان شما بستگی به سن شما، علائم دیگر و درجه ای که علائم سندرم انفجار سر بر زندگی شما تاثیر گذاشته، مشخص می شود. برای بعضی ها، بعضی داروها می تواند موثر هستند. این داروها شامل داروهایی هستند که فعالیت نورولوژیکی را تحت تاثیر قرار می دهند، مانند ضد تشنج ها و داروهای ضد افسردگی سه چرخه ای. مسدود کننده های کانال کلسیم نیز میتوانند کمک کنند.

سندروم انفجار سر


چگونگی درمان سندروم انفجار سر
راه های دیگر درمان عبارتند از:

  • آرامش و مراقبه
  • کاهش استرس
  • مشاوره و روان درمانی
  • تغییر در حالت خواب
برای برخی افراد، فهمیدن اینکه این شرایط به طور کلی مضر نیست و دلیلی برای نگرانی زیاد نیست، کافی است.

5نکته برای مبارزه با سندرم انفجار سر
آرام باشید:

دکتر اوسکاویچ میگوید" این وضعیت خوش خیم است." در حالی که هیچ کسی دوست ندارد از خواب بیدار شود، انفجار سندرم سر یک علامت از خطر و وضعیت جدی و ناگوار نیست پس در مرحله ی اول آرامش خود را حفظ کنید.

سندروم انفجار سر


کاهش استرس یکی از راه های مبارزه با سندروم انفجار سر
کاهش استرس :

استرس و نگرانی ،بر خواب تاثیر می گذارند و حتی ممکن است منجر به انفجار سندرم سر شوند ؛ دکتر اوسکاویچ میگوید:این در حالی است که هیچ کس نمی تواند از تمام استرس های موجود در زندگی خلاص شود مردم را به سمت کاری ترغیب کنید که زندگی متعادل تری را به همراه داشته باشد.کار و استرس روزانه تان را با خوابیدن در زمان مطالعه، پیاده روی یا بازدید از دوستان، جدا کنید.

یک رژیم متعادل داشته باشید:

دکتر اوسکاوبچ می گوید" یک رژیم غذایی سالم کمک می کند تاشب به خوبی بخوابید." ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات ها و میوه های تازه، به بدن ما کمک می کنند، تا با استرس های روزانه روبرو شویم و ساعت های خوابمان را در شبانه روز تنظیم کنیم.

 سندروم انفجار سر


خوردن میوه و سبزی یکی از راه های مبارزه با سندروم انفجار سر

زمانی برای خواب را کنار بگذارید:

دکتر اوسکاویچ هشدار می دهد ،که عدم خواب کافی به هر شکلی- به مایکوکلوزیس مرتبط است شما حداقل شش ساعت در شب، باید در خواب باشید ، این می تواند به این معنی باشد که هفت یا هشت ساعت زمان بگذارید تا استرس بدن خود را قبل از خواب کاهش دهید.

سندروم انفجار سر


خواب به موقع و کافی یکی از راه های مبارزه با سندروم انفجار سر
به دنبال کمک از متخصصان باشید:

اگر ناگهان بیدار شدن تبدیل به یک مشکل شده یا اگر این از شش ساعت خوابیدن شما در شب جلوگیری میکند، به دنبال کمک گرفتن از متخصصان بروید. دکتر. اوسکاویچ می گوید داروهای تجویزی متعددی وجود دارد که می تواند موجب تسکین علائم انفجار سندروم سر شود و به خواب شما کمک کند.






سندروم انفجار سر چیست و چه درمانی دارد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا