خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^Roya^

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/8/19
ارسال ها
83
امتیاز واکنش
400
امتیاز
183
زمان حضور
1 روز 8 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
همگام با پيشرفت ذهن بشر و اتکاي بي سابقه او به علم، به نظر ميرسيد که نقاط کور و موجودات ناشناخته جهان رو به کاستي ست.

انگار که بشر يک چراغ بزرگ را در سرتاسر جهان هستي روشن کرده است که با آن همه چيز را ميبيند و ميشناسد، اما خيلي هم نميتوان مطمئن بود، هنوز هم موجوداتي هستند که علم از شناخت آنها عاجز است، هنوز هم اسراري وجود دارند ک هيچ علم و آزمايشي نتوانسته پرده از راز شان بردارد، يکي از همين موجودات موضوع اين نوشتار است.

آیا گرگینه ها وجود دارند؟

گرگینه و یا lycanthrope انسان هایی افسانه ای هستند که در هنگام ماه کامل ( ماه شب چهارده ) به صورت گرگ در می آیند و تمام خصوصیات یک گرگ را نیز دارا می باشند. در این حالت گرگ نما یا گرگینه از حالات انسانی خارج شده است و تمایل زیادی به کشتن انسان ها دارد. در همه افسانه ها گرگینه ها در مقابل خون آشام ها ( ومپایرها) قرار دارند. در افسانه ها اگر گرگینه ای انسانی را گاز بگیرد و بزاق دهانش وارد جریان خون شود فرد گاز گرفته شده نیز تبدیل به گرگینه می شود و در چهادرم ماه به گرگینه تبدیل خواهد شد. درافسانه ها اکثر اوقات گرگینه ها تحت یک طلسم ،نفرین و یا افسون به این موجودات تبدیل شده اند . با توجه به این موارد می توان گفت که گرگینه بودن چیز بسیار ناخوشآیندی است. شاید دلیل آن را بتوان در تغییر شکل از انسان به گرگ دید. چون در این تغییر شکل باید ماهیت تمام استخوان ها تغییر پیدا کند و بدن از حالت ایستاده به چهار دست و پا در آید. نکته ای که لازم به ذکر است این است که در اکثر موارد گرگینه ها از گرگ های معمولی بزرگتر هستند. در برخی از افسانه‌ها قدرت شوم و افسانه‌ای گرگ برخی را وسوسه کرده است که خود را به گرگینه تبدیل کنند. در افسانه ها یکی از راحت‌ترین این روش‌ها این بوده است که فرد لباس های خود را در میاورده و کمربندی از جنس پوست یک گرگ را به کمر می بسته است. این موضوع روشی است که در شرق هم به شکل دیگری به آن اشاره شده است. محمد بن محمود بن احمد توسی در کتاب «عجایب‌المخلوقات و غرایب‌الموجودات» به این داستان اشاره می‌کند و می نویسد: « اگر از پوست گرگ کمری بسازند، هرکه بر میان بندد، دلیر شود». در برخی از افسانه‌ها این راه حل ساده دشوار‌تر می‌شود و شخص باید پوست کامل یک گرگ را به تن کند و خود را زیر آن بپوشاند تا تبدیل به گرگینه شود. در نواحی‌ای از ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز باور بر این است که اگر در شب چهارشنبه یا جمعه مشخصی در سال و در فصل تابستان شخص بیرون از خانه و به گونه‌ای بخوابد که نور ماه کاملا بر صورتش بیفتد تا آخر شب به گرگینه تبدیل خواهد شد.

مسئله ای که در مورد گرگینه ها آزاد دهنده می باشد غالبا مقایسه آن ها با خون آشام ها می باشد . خون آشام ها در اکثر موارد افرادی اشرافی و از طبقه بالا هستند (مانند کنت دراکولا که یک کنت است ) ولی گرگینه ها اکثرا هیولاهایی ترسناک هستند.مطابق افسانه ها برای تغییر شکل فرد هیچ گونه اختیاری ندارد و بالاجبار و توسط نور ماه به گرگ تغییر شکل میدهد و درد زیادی که در این تغییر شکل وجود دارد آن را به یک نفرین بدل ساخته است .

منشا افسانه گرگینه را می توان در فولکلور ها و افسانه های اروپایی دانست. عده ای آن را نشات گرفته از تفسیرهای کلیسایی قرون وسطی می دانند.

روش نابود کردن و از بین بردن گرگینه ها شلیک گلوله ای از جنس نقره ، یا فرو کردن شمشیری از جنس نقره در قلب و یا جدا کردن سر می باشد که بدین وسیله به زندگی این موجودات می توان خاتمه داد.

یکی از فرضیه هایی که برای پدید آیی این مفهوم (گرگینه ) در میان مردم مطرح شده است ترس مردم از گرگ بوده است که برای آشنایی بهتر با این موجود توضیحاتی در ادامه برای شما خوانندگان عزیز آورده میشود:


گرگینه چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: mahaflaki

^Roya^

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/8/19
ارسال ها
83
امتیاز واکنش
400
امتیاز
183
زمان حضور
1 روز 8 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
گرگ از خانواده سگ سانان می باشد و در گله های بین 2 الی 25 قلاده ای زندگی میکنند. موجوداتی جمع گرا هستند و همیشه به صورت دسته جمعی اقدام به شکار و یا حرکت میکنند.موجوداتی شب گرد هستند و قوی ترین و بزرگترین گرگ همیشه به عنوان رهبر گله (گرگ آلفا) انتخاب می شود و وظیفه رهبری گله اعم از دستور برای حمله ،توقف حمله، حرکت از جایی به جای دیگر و ... بر عهده آن می باشد.از گوشت حیواناتی مانند آهو،مرال، گوسفند و ... استفاده میکنند.

با توجه به توضیحاتی که در مورد گرگ ها داده شد شاید زندگی در مناطق بکر و همنشینی با طبیعت به ویژه زمانی که انسان نخستین دوره‌های دامپروری را پشت سر می‌گذاشت و دام‌هایش برایش حکم زندگی را داشتند، گرگ را به موجودی هراسناک تبدیل کرده است. شکار گروهی و هماهنگ آن‌ها به کابوس تلخی برای انسان‌های ساکن در نواحی طبیعی تبدیل شده بود و وهم‌آلود بودن فضایی تاریک و شبی مهتابی که در آن سایه گرگی از دور دیده می‌شود که در حال سر دادن زوزه ترسناک خویش است، می‌تواند منشا بسیاری از افسانه‌ها باشد.

اگر بخواهیم در مورد گرگینه ها بررسی دقیق تری دشاته باشیم باید دو نوع بیماری را مورد بررسی قرار دهیم.

سندروم گرگینه و یا Hypertrichosis

این بیماری که بسیار نادر می باشد در اثر یک اختلال ژنتیکی پدید می آید.در این بیماری قسمت هایی از بدن که به صورت طبیعی فاقد مو هستند مانند صورت به یکباره پر از مو می شوند . این رویش مو ممکن است به نقاط دیگر بدن نیز سرایت کند . همراه با افزایش رشد مو ممکن است اعضا بدن نیز دفرمه شوند. حال تصور چنین فردی آن هم در گذشته های دور که مردم کوچکترین شناختی از این بیماری نداشتند و هر چیزی را به ماورالطبیعه ربط میدادند بسیار وهم انگیز بوده است. شباهت این گونه افراد به گرگ نیز شاید علت نامگذاری ان باشد.

اینبیماری که از شاخه بیماری های روانی و اختلالات دو قطبی می باشد به اختلال خلق ادواری معروف است .این بیماری که به صورت دوره ای در فرد ظاهر می شود منجر به تغییر شدید خلق و خوی فرد می شود.این اختلال ممکن است با برخی پدیده های آسمانی منند ماه شب چهارده همزمان شود . در این حالت اطرافیان چون شناختی از این بیماری ندارند و به یک باره چنین تغییری در رفتار فرد بیمار می بینند این تغییر را به ماه کامل نسبت می دهند.

با توجه به توضیحاتی که در مورد این بیماری ها داده شد شاید بتوان اینگونه تصور کرد که افراد مبتلا به این بیماری ها چون غیر عادی بوده اند از جمع رانده میشدند و همین امر منجر به ایجاد حس خشونت و انتقام گیری در آن ها می شده است.از طرف دیگر ذات غیر طبیعی بودن این افراد هم دلیل دیگری برای کناره گیری این افراد از جمع می باشد. شاید بتوان این افراد را گرگینه هایی ساخته شده توسط مردم دانست . ولی هیچ گاه فراموش نکنید که شاید گرگینه ها وجود دارند و به زودی شما با یکی از آن ها ملاقات خواهید کرد .


گرگینه چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,424
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
گرگینه چیست؟

طبق افسانه های باستانی بعضی از افراد زمانی که ماه در آسمان کامل می شود تبدیل به موجودی می شوند که از نیم تنه انسان و نیم تنه ی دیگر گرگ هستند. زمانی که انسان به گرگینه تبدیل می شود، فردی شکارچی و خون خوار خواهیم دید که هیچ گونه کنترلی بر رفتارش ندارد.
دیگر ویژگی های گرگینه ها عبارت اند از: زوزه های بلند، بی قراری و خوی وحشی گری. لازم به ذکر است که هر شخصی که نزدیک به گرگینه باشد در معرض خطر حمله قرار دارد و همچنین از آسیب های دائمی در امان باقی نمی ماند.

چگونه گرگینه به وجود می آید؟

در تمامی داستان ها دیده ایم که فرد زمانی به گرگینه تبدیل می شود که به وسیله ی یک گرگ و یا گرگینه ی دیگری گاز گرفته شود ولی این کل داستان نیست. در افسانه ای دیگر روش ها مختلفی برای تبدیل شدن به گرگینه وجود دارد.
طی داستان های شرقی برای آن که کسی به گرگینه تبدیل شود باید لباس هایش را از بدن خارج کند و کمربندی از جنس پوست گرگ بر تن نماید. اروپایی های معتقد بودند که د رچهارشنبه و یا جمعه ای خاص از روز های تابستان از خانه بیرون بیاید و رو به ماه بخوابد همان شب تبدیل به گرگینه می شود.
قومی دیگر معتقدند که با پوشیدن پوست گرگ در طول شب می توان به درنده تبدیل شد. در داستان های دیگر شنیده ایم که با مصرف ساقه تاج الملوک یا قاتل الذئب می توان تبدیل به گرگینه شد.

این داستان های گرگینه متعلق به چه دوره ای است؟

تا قبل از دوره ی رنسانس افرادی که در جامعه های کوچک نظیر روستا ها زندگی می کردند همیشه از گرگ ها می ترسیدند زیرا این حیوانات به طور دسته جعی به مسافران و همچنین گله ها حمله می کردند. به همین جهت انسان و گرگ های سرکش از هزاران سال پیش تبدیل به دشمن شدند و این امر موجب شد در داستان های باستانی نیز از گرگ به عنوان موجود نفرین شده و جهنمی یاد شود.
حماسه ی گیلگمش یکی از قدیمی ترین داستان های مربوط به گرگینه است که متعلق به ۵ هزار سال پیش است و اولین داستان تراژیک است که در طول تاریخ ثبت شده است. طی این داستان انکیدو به دلیل نفرین ایشتار به گرگ تبدیل می شود و به مبارزه با گیلگمش برمی خیزد.
در داستان یونانی نیز زئوس به دلیل اینکه لیکئون غذایی با گوشت انسان برایش پخته است، لیکئون و پسرش را نفرین می کند تا به گرگ تبدیل شوند. از این موجودات در داستان‌های «هزار و یک شب» نیز با عنوان قُطرُب از آنها یاد شده است.

گرگینه حقیقت دارد؟

علم وجود این هیولا را رد کرده است ولی به دلیل گزارش های متعدد به مورد هایی اشاره شده که ویژگی های گرگینه ها موجب رنج افراد شده است. همان طور که گفته شد ترس از حیوانات درنده در مردمان گذشته مرسوم بوده است ولی عوامل دیگری نیز باور آن ها به گرگینه نقش موثری داشته است. به طور مثال تجربه دردآور پس از گاز گرفته شدن توسط گرگ، تاثیر ماه کامل روی خلقیات فرد و تغییر چهره قربانی به گرگ نیز موجب شده تا از نظر علمی نیز شواهدی وجود داشته باشد.

تاثیر ماه بر اعصاب

در داستان هایی که بر اساس گرگ نوشته می شود، زمانی که ماه کامل می شود فرد تبدل به گرگ می شود که این امر پایه ی علمی نیز ندارد. با این وجود طبق تحقیقاتی که در بیمارستان نیوکاسل استرالیا صورت گرفته است، ماه کامل خوی حیوانی را می تواند در برخی از انسان ها بیدار نماید. لازم به ذکر است که طبق تحقیقات از ۹۱ مورد خشونتی که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ در این بیمارستان رخ داده، ۲۳ درصد آن ها زمانی بوده است که ماه کامل بوده.
در بین این مورد ها بیماران به پرسنل بیمارستان حمله کرده اند و رفتار هایی نظیر گرگ از خود بروز داده اند که گاز گرفتن، پرتاب آب دهان و چنگ زدن از جمله آن ها بوده است. تعداد زیادی از این افراد در زمان بروز این نوع رفتار ها تحت تاثیر دارو و حتی نوشیدنی های معتاد بوده اند با این وجود معلوم نیست که چرا با کامل شدن ماه رفتار این افراد تا این حد خشن شده است.
طبق تحقیقاتی دیگر در آمریکا ۸۱ درصد کارکنان حوزه سلامت روان به تاثیر گردش ماه بر رفتار انسان ها تاکید کرده اند به همین منظور بعضی از آسایشگاه های روانی در زمان کامل بودن قرص ماه معیار های امنیتی قوی تری را اجرا می کنند.
نزدیک به قرنی پیش دو کودک هندی را در حالی در جنگل یافتند که ماده گرگی سرپرستی آن ها را بر عهده گرفته بوده است و محلی ها برای گرفتن کودکان مجبور شدند گرگ ماده را بکشند. جالب است بدانید که این کودکان انگشتانی شبیه به پنجه ی گرگ داشته اند، به خوردن گوشت خام علاقه نشان می دادند و چشمان درشت آن ها در تاریکی برق می زد و زمانی که ماه کامل بود بسیار نا آرام و بی قرار می شدند.

خود گرگ پنداری

خود گرگ پنداری که به آن بیکانتروپی گفته می شود شرایط روانی کمیابی است که طی آن فرد فکر می کند در حال تبدیل شدن به حیوان است. این دسته افراد اعتقاد دارند دچار تغییراتی نظیر پیدا شدن دندان های نیش تیز، پاهای شکاف دار، ظاهر شدن ناخن های برنده، سفت شدن عضلات شده اند و هیچ فردی جز خودشان این تغییرات را نمی بینند.
این مشکل در صورت افسردگی بیشتر می شود تا جایی که حدود دو قرن پیش فردی مبتلا به آن در فرانسه از پزشکان خواست برای پایان دادن به درد و رنجش او را به جنگل برده و با شلیک گلوله خلاص کنند. لازم به ذکر است که در قرون وسطی کشیش ها لیکانتروپی را برگرفته از نفرین خدایان به دلیل ارتباط غیر شرعی می دانستند ولی یکی از اولین کسانی که خود گرگ پنداری را در رده بیماری های قرار داد زکریای رازی بود.

سندروم گرگینه

سندروم گرگینه که به آن هیپروترکوزیس می گویند اختلالی ژنتیکی عجیب است که موجب رشد شدید مو در بدن می شود. این بیماری وقتی به وجود می آید که رشد غیر طبیعی مو در کل بدن فرد دیده شود. این سندروم دو نوع مختلف دارد که یا مو در کل بدن می روید و یا در قسمت های خاصی از بدن رشد می کند.
هیچ درمان خاصی برای این بیماری پیدا نشده است ولی می توان علائم آن را در فرد بیمار کنترل کرد. تصور کنید مردم خرافاتی قرون وسطی بعد از دیدن افراد درگیر این مشکل چه تصورات عجیب و ترسناکی داشته اند؟

پیشرفت علم در خصوص گرگینه

بهتر است بدانید که گرگینه ها در علم جای خاصی ندارند ولی می توانیم توضیحی پزشکی برای رفتار های گرگینه ای پیدا کنیم. به طور مثال در سال ۱۷۲۵ فردی به اسم پیتر وحشی در جنگل های آلمان پیدا شد که نمی توانست حرف بزند و هیچ لباسی نپوشیده بود و روی چهار دست و پا راه می رفت.
در آن زمان مردم فکر می کردند که او گرگینه ای وحشی است که می بایست هر چه زودتر کشته شود ولی نیرو های شاه جورج اول و دوم سرپرستی او را گرفتند. بعد از کلی تحقیق محققان دریافتند که وی به سندروم پیت هاپکینز دچار است که موجب می شود فرد نتواند حرف بزند، مشکلات تنفسی و تشنج داشته باشد.
در دوره ی امروزی مردم فهمیده اند که گرگینگی چیزی بیشتر از یک نماد ترسناک برآمده از فرهنگ عامه نیست. با این وجود هر ساله مردم از دیدن گرگینه ها خبر می دهند و همچنان افسانه های گرگینگی در جهان به گوش همه می رسد.
گرگینه یا گرگ‌دیس یا گرگ‌آدم یا گرگ‌نما موجودی افسانه‌ای و از خرافات مردم قدیم است. گرگینه انسانی است که هنگام ماه کامل (ماه شب) به شکل گرگ درمی‌آید. در داستان‌ها و فیلم‌ها گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها با هم در دشمنی‌اند.
منبع: ویکی پدیا


گرگینه چیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: سوگل بانو، MacTavish و Miss.kamyar
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا