خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
شیر آب دستشویی

با کمی دقت می بینید که احتمال اینکه شیر آب کثیف باشد زیاد است. ممکن است همه افراد بعد از شستن دستشان شیر آب را نشویند. پس خودتان هربار که دست می شویید یادتان باشد که شیر آب را هم بشویید. ولی مقصود ما بیشتر لایه های مابین شیر آب و قسمتهای زیرین آن است. بهتر است هر از گاهی شیر آب را با کمک ابزار باز کنید و قسمت سرشیر رابه مدت 15 دقیقه در سرکه غوطه ور کنید. قسمتهای زیرین را هم با محلولهای تمیز کننده و یک برس خوب تمیز کنید.

هر از گاهی شیر آب را با کمک ابزار باز کنید و قسمت سرشیر رابه مدت 15 دقیقه در سرکه غوطه ور کنید



2- دسته در یخچال، کلیدهای برق و دسته سیفون

اینها محلهایی هستند که با توجه به استفاده مداوم افراد مختلف احتمال جرم گرفتن و کثیفی آنها زیاد است. یادتان باشد این قسمتهای خانه را در نظافت روزانه و هفتگیتان حتما بگنجانید. روی یک دستمال میکرو فایبر اسپری همه کاره بپاشید و دستمال را به روی این محلهای کثیف بکشید تا خیالتان راحت شود.

3- بالای کابینتها

اگر نگاهی به بالای کابینتها بیندازید می بیینید که چقدر خاک و پرز و جرم جمع شده است. هر دوسه ماه یکبار به این قسمت خانه هم سری بزنید. نردبانی زیر پایتان بگذارید تا به همه قسمتها دسترسی داشته باشید اول با جارو برقی هر کثیفی را که می توانید جارو کنید. بعد با یک دستمال کهنه مرطوب همه خاکهای سطح را جمع کنید. برای نظافت آسانتر دفعه بعد تان، یک کلک هم بزنید. یک ورق روزنامه روی سطح کابینتها پهن کنید تا دفعه بعدی با برداشتن این ورق روزنامه کار نظافت تان راحت تر و سریع تر پیش برود.

در برنامه نظافتی ماهانه تان یخچال و تمام قسمتهای داخل آنرا هم بگنجانید. قسمتهای داخلی و طبقات و درهای طاقچه ها و کشوهای یخچال محلهایی هستند که به علت استفاده مداوم از آنها دایم کثیف می شوند و پراز جرم هستند

4- طبقات و طاقچه های یخچال

در برنامه نظافتی ماهانه تان یخچال و تمام قسمتهای داخل آنرا هم بگنجانید. قسمتهای داخلی و طبقات و درهای طاقچه ها و کشوهای یخچال محلهایی هستند که به علت استفاده مداوم از آنها دایم کثیف می شوند و پراز جرم. برای نظافت قسمتهای داخلی یخچال هیچ وقت از مواد و شوینده های شیمیایی استفاده نکنید. قسمتهایی را که می توانید بیرون آورده در سینک ظرفشویی که پر از آب ولرم و مایع ظرفشویی کرده اید بگذارید . بعد از ده پانزده دقیقه آنها را بیرون آورده و آبکشی کنید و بعد با دستمال تمیز خشک کنید.

5- سینک آشپزخانه

با توجه به این که سینک آشپزخانه جایی است که میوه ، سبزی ، گوشت و مرغ را در آن می شوییم ؛ احتمال وجود آلودگی در سینک زیاد است . توصیه ما به شما شستن سینک با مایع ظرفشویی به صورت روزانه است. در غیر این صورت سینک شما تبدیل به محلی برای رشد و زندگی میکروب های مختلف می شود و با توجه به استفاده چندین باره و هر روز از این محل ، باید تمیزترین محل آشپزخانه باشد.

6- وان حمام

این روزها بیشتر حمامها دیگر مثل سابق وان حمام ندارند و فقط یک فضای کوچک برای زیر دوش در آنها تعبیه شده است. حتی اگر حمام شما مانند بیشتر حمام های امروزی وان ندارد ، بدانید که به همان ترتیب باید کف حمام قسمت زیر دوش را هم تمیز کنید. چون حمام اکثر مواقع مرطوب است و محلی مناسب برای رشد باکتری و میکروب، پس باید حداقل هفته ای یکبار به خوبی با محلولهای تمیز کننده نظافت شود.

7- دیواره های توالت

هرچقدر هم هر نفر بهداشت شخصی را در رابـ*ـطه با استفاده از دشستشویی و توالت رعایت بکند بازهم حداقل باید هفته ای دو بار باید این محل به خوبی با مواد شوینده قوی شسته شود. محلولهای جرم گیر را بر روی همه جای دیواره توالت و دستشویی بریزید و چند دقیقه ای صبر کنید تا آنزیمهای موجود در شوینده جرم ها را حل کند . بعد از این مدت با برس مخصوص همه قسمتها و زوایای توالت را بسابید و بعد با آب ولرم به خوبی آبکشی کنید.

8- ریموت کنترل ها

ریموت کنترل تلویزیون ، دی وی دی پلیر و ریموتهای ماشین و درهای کنترلی کثیف ترین وسایل در خانه شما هستند. برای تمیز کردن آنها باید خیلی حوصله به خرج دهید. حتی اگربا یک دستمال نمدار آنها را تمیز کنید باز هم به خوبی همه جای آنها و لابلای دکمه هایشان تمیز نمی شوند . بهتر است با یک گوش پاک کن آغشته به الکل لابلای دکمه ها را تمیز کنید.هرازگاهی هم باید با یک پیچ گوشتی کوچک و با دقت ریموتها را باز کنید و همین عملیات را برای داخل ریموت هم اجرا کنید. کرکهایی که به مرور از منافذ دکمه ها وارد می شوند ، مانع عملکرد درست و به موقع دکه ها می شوند. پس داخل ریموتها را فراموش نکنید.

9- اطراف اجاق گاز

دیواره پشت اجاق گاز، کابینتهای اطراف آن ، درز بین کابینت و اجاق گاز و کفپوش اطراف آن از مکانهایی هستند که معمولا لکه چربی و غذا می پاشد. اگر لکه های چربی به موقع پاک و تمیز نشوند، در اثر مرور زمان به لکه های چسبده ای تبدیل می شوند که محل بسیار خوبی برای رشد میکروبها و فاسد شدن تکه های مواد غذایی می شوند. پس این قسمتهای ریز و کوچولویی را که معمولا به چشم نمی آیند فراموش نکنید . سعی کنید گاز را بدون صدمه زدن به لوله گاز آن جابه جا کنید تا بتوانید به راحتی محیط اطراف و زیر آ نرا تمیز کنید. هر سه ماه یکبار داخل فر را هم با دستمال آغشته به مایع ظرفشویی تمیزکنید.

10- جا مسواکی

معمولا جای مسواک و خمیر دندان جایی است که یا کمتر به یاد تمیز کردن آن می افتیم و یا به خوبی و با دقت تمیزش نمی کنیم. این بار برای تمیز کردن لیوان جای مسواک آنرا از جایش بیرون آورده و در لگنی که در آن آب ولرم و کمی مایع سفید کننده ریخته اید به مدت نیم ساعت غوطه ور کنید . بعد از این مدت ظرف را به خوبی با آب بشویید تا اثر مایع سفید کننده برود. با یک مسواک کهنه همه گوشه و کنار ظرف را خوب زیر جریان آب بشویید.
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی
انجمن رمان نویسی | انجمن رمان 98


کثیف‌ترین مکان‌ها در خانه

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، MacTavish و Noushin_salmanvandi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا