خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فروغ ارکانی

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/4/18
ارسال ها
174
امتیاز واکنش
4,139
امتیاز
228
زمان حضور
1 روز 8 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
با پیشرفت فوق‌العاده موسیقی کره جنوبی و رو آمدن K-POP دلیل سفر به کره جنوبی هم تغییر کرد. روزی مردم می‌خواستند با تاریخ کره آشنا شوند اما امروزه برخی به دلیل K-POP و موسیقی کره‌ای به این کشور سفر می‌کنند. بسیاری از جوان‌ها و نوجوان‌ها برای تبدیل شدن به آیدل (Idol) و خواننده شدن به کره جنوبی سفر می‌کنند تا بتوانند عضوی از گروه‌های معروف کره‌ای باشند.

به صنعت موسیقی کره جنوبی، K-MUSIC می‌گویند. K، مخفف کلمه Korea است. برخی کشورها مانند ژاپن نیز از لغت J استفاده می‌کنند. حالا که با کِی موزیک آشنا شدیم، بیایید با K-POP آشنا شویم. به صنعت موسیقی پاپ کره جنوبی، به اصطلاح کی‌پاپ می‌گویند. موسیقی پاپ کره ای در سراسر جهان معروف است و طرفداران زیادی دارد. دیگر صنعت مورد توجه موسیقی کره، موسیقی رپ این کشور یعنی K-RAP است.

پاپ کره‌ای یا کی‌پاپ ، جزو سه سبک برتر موسیقی جهان شناخته میشود و سبک موسیقی آن شامل الکتروکیپاپ و دنس کیپاپ ، بابلگام پاپ، رقص، الکترونیک، الکتروپاپ، هیپ هاپ، راک و آر اند بی است که ریشه آن به کره جنوبی بر می‌گردد. این سبک به شکل یک خرده‌فرهنگ در میان نوجوانان و جوانانِ سراسر جهان درآمده است و هواداران میلیونی را نیز با خود همراه کرده است و این امر سبب شده که صنعت موسیقی کره جنوبی پیشرفت فوق العاده ای در قرن اخیر داشته باشد و خود را در بین پنج صنعت موسیقی برتر جهان ببیند.

کی پاپ به شکلی که امروز میشناسیم، در دهه ی نود میلادی شروع به شکل گرفتن کرد. اما پس از چند دهه آمیختگی فرهنگی، به مقبولیت امروز خود رسید. فرهنگ غربی که در سالهای 1950 شدیدا مورد اقبال قرار گرفت، کی پاپ را شکل داد. هرچند که حداقل از سالهای 1880 آمریکایی ها و اروپایی هایی در کره زندگی میکردند، اما در جنگ کره بود که ستاره های آمریکایی وارد کره شدند تا برای سربازها برنامه اجرا کنند و بدین گونه، سبک و خصایص فرهنگ پاپ آمریکایی را به همراه خود آوردند.
کنسرت هایی که توسط تشکل uso اجرا میشدند، چهره های فریبنده ای مثل مرلین مونرو را هم شامل میشد، که همچون طوفانی، کشور جنگ زده را در مینوردید. کره ی جنوبی، به شکل ویژه ای پذیرای این سبک غربی بود و در دهه های بعد، آن را با موسیقی خود در هم آمیخت و گروه های دخترانه ای مثل (Ronettes ) و (خواهران اندروز) ایجاد کرد.

در اوایل دهه ی 90 میلادی، تکنو و رپ نیز، پا به صحنه گذاشتند و کی پاپ معاصر شکل گرفت. در پایان این دهه، این ژانر، صحنه ی موسیقی را تسخیر کرد. امروزه کی پاپ، تنها یک ژانر موسیقی نیست، بلکه خرده فرهنگیست در میان نوجوانان.

شهرت و قدرت صنعت کیپاپ در قرن 21 میلادی با آرتیست های فوق العاده ای از جمله: BTS ,Exo ,Girls Generation ,2NE1 ,Super Junior , Bigbang و ... تثبیت شد و سبب شد این صنعت موسیقی در حال حاضر جزو پیشگامان موسیقی جهان تبدیل شود و بسیاری از مردم جهان به آن عشق بورزند.




کیپاپ و تاریخچه آن

 
  • تشکر
Reactions: BlueMσOη، shadi_army، MacTavish و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا