- عضویت
- 21/4/19
- ارسال ها
- 5,684
- امتیاز واکنش
- 25,043
- امتیاز
- 473
- زمان حضور
- 82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
رشته هوانوردی-ناوبری هوایی
بدون شک ايمني اولين و مهمترين هدف هر پروازي است، زيرا ايمني نه تنها باعث جلوگيري از ضايعات ناشي از خسارت يا آسيب ميگردد بلکه همچنين ميتواند در اقناع اذهان عمومي و بهبود سوددهي شرکتهاي هواپيمايي تجاري و مسافري مؤثر باشد. بنابراين شرکتهاي حاضر در صنعت هواپيمايي دريافتهاند که سرمايهگذاري بر روي ايمني در تمامي سطوح شرکت، يک سياست اصولي و منطقي است.
يکي از گامهايي که در اين زمينه برداشته شده است، وجود متخصصين ناوبري هوايي در هواپيماهاي مسافربري، ترابري و شکاري ميباشد که به عنوان رکن اصلي يک پرواز ايمن محسوب ميشوند. ناوبر هوايي را تقريباً ميتوان خلبان دوم ناميد؛ فردي که قبل از پرواز مسؤوليت تهيه و طراحي نقشه مسير پرواز را برعهده دارد و تعيين ميکند که هواپيما بايد در چه ارتفاعي، با چه سرعتي و در چه هوايي پرواز نمايد و اگر هواپيما رادار داشته باشد، ناوبر در پشت رادار مينشيند و ابرهاي مختلف را شناسايي ميکند.
براي مثال اگر در صد مايلي هواپيما، ابرهاي بارانزا وجود داشته باشد، او مسير جديدي را به خلبان پيشنهاد ميکند تا با ابرهاي بارانزا برخورد نداشته باشد و در واقع مسير را دور ميزند تا با امنيت کامل هواپيما را به مقصد برساند. البته تمام هواپيماها ناوبر ندارند اما اگر هواپيمايي ناوبر داشته باشد، قدرت مانور بيشتري دارد. چون در هواي نامناسب نيز ميتواند پرواز کند. عدهاي از ناوبرها نيز براي هواپيماهاي شکاري آموزش ميبينند (دانشگاه هوايي شهيد ستاري بيشتر در اين زمينه آموزش ميدهد) که اين افراد در نهايت کار پيچيدهتر و مهمتري را انجام ميدهند چون علاوه بر فعاليتهاي يک ناوبر هواپيماي مسافربري يا ترابري بايد دورههاي مختلفي از جمله دوره نجات خدمه از مرگ را بگذرانند و سلاحها و مهمات را نيز کنترل کنند. همچنين بايد رادار هواپيماهاي دشمن را شناسايي کرده و در صورت لزوم از اسلحه هواپيما بر ضد دشمن استفاده کنند.
بدون شک ايمني اولين و مهمترين هدف هر پروازي است، زيرا ايمني نه تنها باعث جلوگيري از ضايعات ناشي از خسارت يا آسيب ميگردد بلکه همچنين ميتواند در اقناع اذهان عمومي و بهبود سوددهي شرکتهاي هواپيمايي تجاري و مسافري مؤثر باشد. بنابراين شرکتهاي حاضر در صنعت هواپيمايي دريافتهاند که سرمايهگذاري بر روي ايمني در تمامي سطوح شرکت، يک سياست اصولي و منطقي است.
يکي از گامهايي که در اين زمينه برداشته شده است، وجود متخصصين ناوبري هوايي در هواپيماهاي مسافربري، ترابري و شکاري ميباشد که به عنوان رکن اصلي يک پرواز ايمن محسوب ميشوند. ناوبر هوايي را تقريباً ميتوان خلبان دوم ناميد؛ فردي که قبل از پرواز مسؤوليت تهيه و طراحي نقشه مسير پرواز را برعهده دارد و تعيين ميکند که هواپيما بايد در چه ارتفاعي، با چه سرعتي و در چه هوايي پرواز نمايد و اگر هواپيما رادار داشته باشد، ناوبر در پشت رادار مينشيند و ابرهاي مختلف را شناسايي ميکند.
براي مثال اگر در صد مايلي هواپيما، ابرهاي بارانزا وجود داشته باشد، او مسير جديدي را به خلبان پيشنهاد ميکند تا با ابرهاي بارانزا برخورد نداشته باشد و در واقع مسير را دور ميزند تا با امنيت کامل هواپيما را به مقصد برساند. البته تمام هواپيماها ناوبر ندارند اما اگر هواپيمايي ناوبر داشته باشد، قدرت مانور بيشتري دارد. چون در هواي نامناسب نيز ميتواند پرواز کند. عدهاي از ناوبرها نيز براي هواپيماهاي شکاري آموزش ميبينند (دانشگاه هوايي شهيد ستاري بيشتر در اين زمينه آموزش ميدهد) که اين افراد در نهايت کار پيچيدهتر و مهمتري را انجام ميدهند چون علاوه بر فعاليتهاي يک ناوبر هواپيماي مسافربري يا ترابري بايد دورههاي مختلفي از جمله دوره نجات خدمه از مرگ را بگذرانند و سلاحها و مهمات را نيز کنترل کنند. همچنين بايد رادار هواپيماهاي دشمن را شناسايي کرده و در صورت لزوم از اسلحه هواپيما بر ضد دشمن استفاده کنند.
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
معرفی رشته هوانوردی-ناوبری هوایی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com