خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,275
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنايي با رشته فيزيک دريا

• مقدمه
علم اقیانوس شناسی به شاخه های مختلفی نظیر فیزیک دریا ، شیمی دریا ، زمین شناسی دریا ، زیست شناسی دریا و الودگی دریا تقسیم بندی می گردد. فیزیک دریا شاخه ای از اقیانوس شناسی است که به شناخت پدیده ها و رویدادهای درون دریا و محیط اطراف آن می پردازد . با توجه به وسعت حدود 300 کیلومتری مرزهای دریایی ایران و اهمیت فعالیتهای اقتصادی ، صنعتی و امور دفاعی ، اهمیت توجه بیشتر به علم اقیانوس شناسی و به خصوص رشته فیزیک دریا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به بیش از پیش احساس می گردد.


• هدف رشته فیزیک دریا
بر اساس برنامه ریزی در مقطع کارشناسی ارشد رشته فیزیک دریا دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود مهارت های علمی و عملی لازم را به گونه ای کسب نمایند که علاوه بر آمادگی برای تحصیلات در مقطع دکترا برای حل مسائل مطرح در فیزیک دریا به پژوهش و مطالعه بپردازند. نتایج این پزوهش ها می تواند کاربردهای مهمی نظیر پیش بینی امواح دریا و جذر و مد ، پیش بینی جریانهای دریایی و گردش ترموهالاین ، پیش بینی جریانهای ساحلی برای استفاده در طراحی موج شکن ها و سکوهای دریایی ، توسعه فناوری های کلیدی در زمینه سونار، توسعه فناوریهای کلیدی در زمینه پایگاهای ثابت و متحرک زیر سطحی ، گرفتن انرژی از دریا و موارد بی شمار دیگری داشته باشد.



معرفی رشته فیزیک دریا

 
  • تشکر
Reactions: MacTavish

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,275
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
•ضرورت رشته فیزیک دریا
امروزه ، با توجه به کاهش روز افزون ذخایر مناطق خشکی نیاز بشر به محیطهای دریایی روز به روز در حال افزایش است . کشور ایران با توجه به مرزهای گسترده ابی در شمال و جنوب دارد و لزوم بهره برداری از منابعی که در محیطهای آبی وجود دارد،نیازمند به بهره گیری از علم نوین فیزیک دریا می باشد.


• توانایی دانش آموختگان رشته فیزیک دریا
فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد فیزیک دریا می توانند در مراکز پژوهشی و یا ارگانهای مختلف نظیر مرکز ملی اقیانوس شناسی ، اداره کشتیرانی ، اداره سواحل و بنادر ، سازمان محیط زیست ، سازمان شیلات ، وزارت راه و ترابری ،وزارت جهاد کشاورزی ،وزارت دفاع ، سازمان هواشناسی و شرکتهای خدمات مهندسین مشاور فعالیت کنند.



از دیگر توانمندی های دانش آموختگان رشته فیزیک دریا می توان به تدریس دروس فیزیک دریا در مقطع کارشناسی ، همکاری در انجام پروژه های مربوط به فیزیک دریا و انتشار مقاله و کتاب در این زمینه می باشد. همچنین این افراد می توانند در زمینه هایی اعم از مدل سازی فیزیکی و عددی یرای پیش بینی پدیده های دریایی ، تفسیر مشاهدات میدانی و تصاویر ماهواره ای محیط های دریایی و بررسی آلودگی های موجود در محیطهای دریایی فعالیت نمایند.



دانشجویانی که در رشته فیزیک دریا ثبت نام می کنند معمولا دانشجویان کارشناسی رشته های علوم پایه : فیزیک ، ریاضی و هواشناسی و در علوم مهندسی : عمران ، مکانیک و کامپیوتر می باشند .



معرفی رشته فیزیک دریا

 
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا