خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,969
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه های گردشگری کالیفرنیا آمریکا که شما را متحیر می کند در یک مطلب نمی گنجد اما خواندن این مقاله شما را با بهترین جاذبه های این شهر زیبا آشنا خواهد کرد.

کالیفرنیا در غرب کشور آمریکا قرار گرفته است و به عنوان پر‌جمعیت‌ترین ایالت آمریکا شناخته می‌شود. وجود شهرهای پر جنب و جوش، سواحل، پارک‌های تفریحی، شگفتی‌های طبیعی و چشم‌اندازهای چشمگیر کالیفرنیا را بسیار منحصر به فرد کرده است و جای تعجب نیست که کالیفرنیا میلیون‌ها مسافر و بازدیدکننده را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند.
شهرهای سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس به برخی از مکان‌های شناخته شده مانند پل گلدن گیت، هالیوود و دیزنی‌لند مجهز هستند. اما وجود پارک‌های ملی، پوشش کوه‌ها، جنگل‌ها، بیابان‌ها، مناطق ساحلی و جزایر بسیار زیبا، تجربیات برجسته و به یادماندنی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بلندترین و بزرگترین درختان روی زمین، بزرگترین دریاچه کوهستانی در آمریکای شمالی و مکان‌های معروف یوسمتی، یک بار در زندگی فرصت‌های برای ماجراجویی در فضای باز را به شما ارائه می‌دهد.
در ادامه قصد داریم به معرفی جالبت‌ترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا بپردازیم پس با ما همراه باشید.

سانفرانسیسکو و پل گلدن گیت
یکی از زیباترین شهرهای آمریکا، سان فرانسیسکو در ایالت کالفرنیا می‌باشد. وجود اقیانوس و تپه‌ها یک محیط طبیعی خیره کننده را فراهم می‌کند، اما محله‌های عجیب و غریب، اماکن تاریخی، فضاهای سبز، نهادهای فرهنگی الهام بخش و نگرش آرام، این حقیقت را برجسته‌تر می‌کنند. پل گلدن گلیت یکی از مناظر بسیار دیدنی و زیبا است که برای بسیاری از مردم شناخته شده است و یکی از نمادهای برجسته شهر کالیفرنیا به شمار می‌آید. قاب نارنجی رنگ در برابر آب آبی خلیج سانفرانسیسکو، و یا افزایش مه در امتداد آن، که اغلب منطقه را پوشش می دهد چشم انداز فراموش نشدنی را به نمایش می‌گذارد. شما می‌توانید از دور به تقدیر و تحسین این پل بپردازید یا برای تجربه شخصی و لـ*ـذت بیشتر بر روی آن رانندگی کنید، بر روی آن راه بروید یا حتی دوچرخه سواری کنید.
اگر وقت خود بیشتری را برای کشف و جست‌و‌جو ‌شهر دارید پیشنهاد می‌کنیم از برخی مناظر با پیاده روی دیدن کنید. خانواده‌هایی که با کودکان خود مسافرت می‌کنند، دنیایی از فعالیت‌ها سرگرمی‌ها برای جوانان و حتی کودکان در این شهر پیدا می‌کنند.

سانفرانسیسکو و پل گلدن گیت




پارک ملی یوسیمتی

از دیگر جاذبه‌های خیره کننده شهر کالیفرنیا پارک ملی یوسیمتی می‌باشد. پارک ملی یوسیمتی در شمال کالیفرنیا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین پارک‌های ملی ایالات متحده است. وجود کوه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها، و آبشارهای دیدنی و جذاب، توجه بسیاری از گردشگران، هنرمندان و ورزشکاران برای ده‌ها است که به خود جلب کرده است.

بسیاری از مناظر کلیدی و زیبا و چیزهایی که در پارک ملی یوسیمتی انجام می شود در دره یوسیمتی هستند. وجود دیوارهای گرانیت و آبشارهای بزرگ یکی از برجسته ترین ویژگی‌های پارک است. در این پارک جاذبه‌های معروف و مشهوری مانند یوسیمیت فالز (Yosemite Falls)، گنبد نیمه (Half Dome) و ال کاپیتان (El Capitan) را پیدا می‌کنید. فراتر از دره، جاده Tioga و Glacier Point Road است که هر دو به مناطق آلپی دسترسی دارند و نقاط برجسته و منظر باورنکردنی را دارا می‌باشند. گاهی اوقات این مناطق توسط گردشگران نادیده گرفته می‌شود، اما این مکان‌ها قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد. بزرگترین ایستگاه در Mariposa Grove در بخش جنوبی پارک واقع شده است.

پارک ملی یوسیمتی

یکی از بهترین راه‌های برای کشف یوسیمتی این است که برخی از مسیرهای را با پیاده روی طی کنید. مسیرهای برای پیاده‌روی آسان در امتداد رودخانه‌ها و دریاچه‌ها وجود دارد که شما را به بالای قله‌ کوه‌ها و مکان‌های مشهور برجسته می‌برد. برای اینکه بتوانید به جست‌و جو و کشف این منطقه زیبا بپردازید باید چند شب در این مکان اقامت داشته باشید. شما می‌توانید تعداد زیادی از اردوگاه‌های معروف در یوسمت و مناطق اطراف آن را پیدا کنید.


بیگ سور (Big Sur)

در این قسمت می‌خواهیم به معرفی یکی از زیباترین و پرجذبه‌ترین مکان‌ها در کالیفرنیا بپردازیم. این منظره زیبا در امتداد ساحل مرکزی کالیفرنیا واقع شده است که فرصتی را برای بازگشت به طبیعت در اختیار بازدیدکنندگان و گردشگران قرار می‌دهد. کمپینگ و پیاده‌روی هر دو از محبوب‌ترین فعالیت‌های این منطقه هستند و پارک‌های Garrapata State و Pfeiffer Big Sur State یکی از بهترین مکان‌ها برای این تعطیلات به شمار می‌آیند.
بیگ سور (Big Sur) از چهار مایلی جنوب کرمل (Carmel) در Yankee Point شروع می‌شود و در امتداد بزرگراه شماره ۱ تا آنجا که به Salmon Cove به ۱۷ مایلی شمال سان سیمون، می‌رسد. از بزرگراه ۱، به مناظر پر زرق و برق و زیبا ساحلی و از طرف شرق، به بیابان واقعی – کوه‌های سانتا لوسیا و جنگل‌های ونتانا، با بیش از ۲۲۰ مایل مسیر پیاده روی، ختم می‌شود.

بیگ سور (Big Sur)


پارک ایالت Pfeiffer Big Sur یک مکان عالی برای مسافران و گردشگران و کسانی است که به دنبال رهایی در دامن طبیعت هستند، به شمار می‌آید. این پارک دارای امکانات کمپینگ است و برای هر کسی در جست‌وجوی آرامش است، کلبه بیگ سور (Big Sur Lodge) یک مکان آرام و دور از هیاهو و عالی را ارائه می‌دهد. یکی از برجسته‌ترین پارک‌ها Pfeiffer Falls است. شاخه‌ای از این دنباله به دره با مناظر بسیار چشمگیر که به اقیانوس و دره Big Sur می‌رسد، ختم می‌شود.
یکی دیگر از مناطق محبوب Big Sur، پارک Garrapata State است. جاذبه اصلی در این مکان ساحل Garrapata می‌باشد که بسیار گسترده و طولانی است و ماسه‌ و شن‌زارهای طلایی آن به شکل هلالی درآمده است. امواج در اینجا می‌تواند بزرگ باشند و شاید برای شنا بهتر نباشد اما بهترین مکان برای قدم زدن و خیس شدن زیر نور آفتاب است. برای کسانی که به دنبال یک تمرین یا یک ورزش کوچک هستند، مسیرهای پیاده روی در پارک وجود دارد که یک نمایش افسانه‌ای از خط ساحلی، کوه‌ها و رودخانه‌ها را به همراه دارد.

انجمن رمان نویسی


جاذبه‌های گردشگری کالیفرنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,969
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
دریاچه تاهو (Lake Tahoe)

دریاچه تاهو در دامنه کوه سیرا نوادا (Sierra Nevada) قرار دارد و همه ساله مقصد بسیار محبوب برای گذراندن تعطیلات برای مسافران و شهروندان است. دریاچه آبی رنگ، با خلیج کوچک فیروزه‌ای و چشم‌انداز کوهستانی اطراف آن، یک زمین بازی تابستانی برای قایقرانی، مسافران و دوستداران طبیعت است. شما یک مسیرهای پیاده‌روی فوق العاده زیبایی در میان کوه‌ها و در امتداد ساحل پیدا خواهید کرد. اردوگاه‌های این منطقه نیز بسیار عالی هستند و بسیاری از آن‌ها در مناطق ساحلی یا مناطق جنگلی قرار دارند. بیشتر فعالیت‌های تابستانی در جنوب دریاچه تاهو متمرکز است.
دریاچه تاهو همچنین یکی از مهمترین مناطق اسکی‌بازی در کالیفرنیا و دارای چندین پناه‌گاه اسکی‌بازی است. در طول زمستان، اسکی بازان از سراسر ایالات متحده به این منطقه می آیند تا از موقعیت باورنکردنی و افسانه‌ای و شرایط برف‌بازی لـ*ـذت ببرند.

دریاچه تاهو


پارک‌های ملی سکویا و کینگ کانیون (Sequoia and Kings Canyon National Parks)

از دیگر جاذبه‌های شهر کالیفرنیا که شما را متحیر خواهد کرد پارک‌های ملی سکویا و کینگ کانیون است. خانه بزرگترین درختان روی زمین، بازدید از پارک‌های ملی سکویا و کینگ کانیون یکی از رویدادها و کارهای است که باید در سفر به کالیفرنیا حتما انجام دهید. سکویا اکنون بزرگترین جاندار یا موجود زنده در جهان است و بسیاری از آن‌ها بیش از ۲۰۰۰ سال سن و برخی از آن‌ها حتی بیش از ۳۰۰۰ سال سن دارند. این پارک‌های مجاور منطقه‌ای از کوه‌ها با قله گرانیت با شکوه، گودال‌های عمیق، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و جنگل‌ها را پوشش می‌دهد، اما آن‌ها کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. اگر شما قصد داشته باشید از این دو پارک دیدن نمایید حداقل باید چند روز را به گشت وجست‌وجو در این مکان اختصاص دهید.
هرچند در هر دو پارک خانه‌ سکویا هستند، پارک ملی سکویا احتمالا بهترین مکان برای بازدید از شگفتی‌های باستانی در کالیفرنیا است. پیاده‌روی در مسیرهای آسان و هموار، گشت و گذار در میان درختان و دسترسی آسان به مکان‌های اصلی در این مکان از جمله امکانات و زیبایی‌های آن است. این پارک همچنین در اقامت‌گاه Mt. Whitney، که در فاصله ۱۴۴۹۵ فوت از بالندترین کوه در ایالات متحده (بخشی از آلاسکا) قرار گرفته است. شما می‌توانید برخی از اردوگاه‌های زیبا را در پارک ملی سکویا پیدا کنید که بسیاری از آن‌ها برای بازدید از درختان و جاذبه‌های دیگر مانند مورو راک (Moro Rock) و سکویا غول پیکر معروف که به نام General Sherman Tree شناخته می‌شود، قرار داده شده‌اند.

پارک‌های ملی سکویا و کینگ کانیون

پارک ملی کینگ کانیون بسیار ناهموار و وحشی است، با قله‌های ناهموار، رودخانه‌های خروشان و بخش‌های دور دست که شما می‌توانید کاملا از جمعیت و شلوغی فرار کنید و از طبیعت بسیار چشمگیر لـ*ـذت ببرید. این مکان یک پارک بسیار محبوب برای پیاده‌روی است. شما همچنین در پارک کینگ، در نزدیک درختان بلند و تنومند، در منطقه Grant Grove و در ناحیه Cedar Grove در انتهای ۲۶ مایلی بزرگراه کانیون کینگ، می‌توانید اردوگاه‌های باور نکردنی و افسانه‌ای را پیدا کنید.


قلعه هرست (Hearst Castle)

قلعه هرست، که به طور رسمی به عنوان بنای تاریخی ایالتی Hearst San Simeon شناخته می‌شود، ساخت آن در سال ۱۹۱۹ آغاز و طی یک دوره ۲۸ ساله ساخته شد. این بنا تاریخی منجر به ترکیبی از سبک‌های معماری شد با این وجود بیشتر افراد آن را پر از عجیب و غریب می‌دانستند. قلعه هرست توسط بارون ویلیام راندولف هارست (William Randolph Hearst)، ساخته شد که قلعه ۱۶۵ اتاق قلعه هرگز تکمیل نشد. این ساختمان در بالای یک تپه به ارتفاع ۱۶۰۰ فوت قرار دارد و یک منظره چشمگیر از اقیانوس آرام و محدوده Santa Lucia را به همراه دارد و به نمایش می‌گذارد. یکی از جاذبه‌های اصلی این مجموعه بزرگ از هنر است. در یک بازه زمانی، این قلعه به بزرگترین باغ وحش خصوصی در جهان تبدیل شد و تا به امروز، گورخرها و دیگر حیوانات وحشی عجیب و غریب را می‌توانید ببینید. قلعه تقریبا در نیمه راه بین لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو واقع شده است. مدت زمان رانندگی از هر دو شهر برای رسیدن به این مکان تقریبا چهار ساعت است.

قلعه هرست


انجمن رمان نویسی


جاذبه‌های گردشگری کالیفرنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,969
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیزنی لند (Disneyland)

دیزنی لند، واقع در آناهیم (Anaheim)، مقصد اصلی خانواده‌های کالیفرنیا برای چندین دهه است. این پارک تفریحی عظیم، خانه‌ای برای انواع سواری، بازی‌ها، نمایش‌ها و سرگرمی‌ها، همراه با رستوران‌ها و هتل‌ها می‌باشد.
پارک ترکیبی از موضوع سواری و تفریحی و فرهنگی جهان است. شما می‌توانید نمایش‌ها و سایر سرگرمی‌هایی که برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده اند را در این مکان پیدا کنید و از آن لـ*ـذت ببرید. این پارک جذاب و دیدنی در هنگام تعطیلی مدارس و یا تعطیلات تابستانی، کریسمس، تعطیلات بهار یا هر تعطیلات دیگر بسیار شلوغ و پرازدحام است.

دیزنی لند

به خاطر داشته باشید دیزنی لند تنها یک پارک نیست. بلکه دارای تجربه بسیار زیادی در رفت و آمد، هتل‌ها، ناهار خوری، خرید در مرکز شهر دیزنی و پارک ماجراجویی دیزنی نیز است. اگرچه در مورد پارک‌ها چیزی که در ذهن خطور می‌کند این است که مکانی برای تفریح و شادی کودکان می‌باشد و آن‌ها بیشتر برای دیدن آن می‌آیند و ذوق‌زده می‌شوند، اما دیزنی ‌لند یک مکان کاملا متفاوت است و در آن‌جا سرگرمی‌ها و تفریح‌های متفاوتی برای همه اعضای خانواده وجود دارد.


پارک ملی جاشوا تری (Joshua Tree)

این پارک واقعا یک جواهر در صحرا است. درختان جاشوا به همراه دارند نوعی سحر و جادو که موجب ایجاد یک چشم‌انداز بسیار زیبا مانند ماه شده‌اند، وجود تخته سنگ‌های غول پیکر و صخره‌های تشکیل شده به شکل منحصر به فرد که توجه هر کسی را به خود جذب می کنند. این پارک مساحتی در حدود ۸۰۰،۰۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد و دارای مکان‌های و بخش‌های مختلفی که تنها شامل درختان جاشوا می‌باشد. باغ چولا کاکتوس (Cholla Cactus Garden) که چولاها در دامنه تپه به سمت کوهستان و از آن نیز فراتر می‌روند در امتداد هستند، خرابه‌های کیس رنچ (Keys Ranch) تاریخی، نخل‌های غول پیکر Lost Palms Oasis و چشم‌اندازی بیش از ۵۰۰۰ فوت در Keys View، تنها بخشی از ویژگی‌های برجسته این پارک بسیار زیبا ابه شمار می‌آیند. اگر می‌خواهید شب را در این مکان فوق‌العاده و افسانه‌ای و زیر نور ستارگان و درختان بگذرانید به یکی ار اردوگاه‌های زیبای و مجهز پارک ملی جاشوا تری بروید آنگاه یک شب عالی و دور از گردو غبار و لـ*ـذت بخشی را تجربه خواهید کرد.

پارک ملی جاشوا تری


انجمن رمان نویسی


جاذبه‌های گردشگری کالیفرنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا