خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

!MeŁłКa ƝasłƦłaƝ!

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
3/10/19
ارسال ها
1,150
امتیاز واکنش
10,426
امتیاز
323
زمان حضور
73 روز 8 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
کرونا ویروس
کرونا ویروس ها (Coronaviruses) زونا هستند. این بدان معنی است که آن ها نخست در حیوانات (پیش از انسان) بروز می کنند. برای انتقال ویروس از حیوان به انسان، شخص باید با حیواناتی که حامل عفونت هستند تماس نزدیک داشته باشد. زمانی که ویروس در افراد به وجود می آید ، کرونا ویروس ها میتوانند از طريق قطرات تنفسی از فرد به فرد دیگر انتقال یابند. (قطرات تنفسی: این یک اسم فنی برای مواد مرطوبی است که زمان سرفه یا عطسه در هوا حرکت می کند.)
پژوهشگران معتقدند كه احتمالاً ویروس کرونا از خفاش ها به حیوان دیگر و سپس به انسان منتقل شده است و با توجه به آغاز این بیماری از کشور چین، این انتقال احتمالاً در بازار غذای آزاد ووهان چین ( شهری که بیماری از آن آغاز شد) رخ داده است.

بیماری کرونا در کودکان,بیماری کرونا در بچه ها,کرونا ویروس چیست

کرونا ویروس

بیماری کرونا در کودکان
کرونا ویروس جدید ابعاد ناشناخته زيادي دارد، ولی ان طور که مشخص است این ویروس فعلاً کاری با بچه ها ندارد و تنها بزرگسالان را درگیر می کند.
به نظر میرسد کودکان برابر ویروس کرونا نوعی مصونیت مشهود دارند." تری لین استیلول"، متخصص بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان می گوید:" ما در حال حاضر هزاران مورد بیمار در سطح دنیاداریم. این احتمال وجود دارد که بسياري از کودکان هم آلوده شده باشند، ولی بیماری آن ها به حدی محدود و خفیف است که نیازی به درمان احساس نمی شود، یا اصلاً این کودکان علائمی نشان نمی دهند که اطرافیان متوجه بیماری شوند."
کودی میسنر، یک متخصص بیماری های عفونی و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه تافتز می گوید:" تا کنون، به نظر میرسد بیش از 80 درصد از عفونت های[ کروناویروس] بسیار خفیف بوده و مقداری شبیه سرماخوردگی است. حتی به نظر میرسد که کودکان نسبت به بزرگسالان علایمی خفیف تر هم داشته باشند."
وی به یافته های یک مطالعه کوچک، که در JAMA منتشر شده است، اشاره می کند. پژوهشگران ووهان، چین، 9 کودک بسـ*ـتری که بعد از آلوده شدن یک عضو خانواده، درگیر کرونا بودند را شناسایی کردند. وضعیت سنی این کودکان از یک ماهگی تا 11 ماهگی متغیر بود. پژوهشگران علائم آن ها را مستند كردند و دریافتند که 4 کودک تب و دو نفر سرفه دارند. میسنر می گوید:" این بیماری بسیار خفیف بود و هیچکدام از نوزادان عوارض شدید نداشتند."


شیوه های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس
در حال حاضر واکسن موثری برای کرونا ویروس ساخته نشده است.
شما میتوانید با رعایت اصول زیر از ابتلا به این ویروس جلو گیری کنید:
√ شست و شوی درست و اصولی دستها با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه


√ نمالیدن دست آلوده به چشم و بینی و دهان


√ در زمان سرفه و عطسه با دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی خود را بگیرید.

√ درصورت نداشتن دستمال کاغذی از قسمت بالای بازوی خود استفاده کنید.

√ دستمال استفاده شده را پس از استفاده در سطل زباله درب دار بیندازید.

√ در صورت مشاهده علائم مشابه آنفولانزا سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

√ اگر علائم آنفولانزا را در اطرافیان خود مشاهده کردید از آن ها سریعاً دو متر فاصله بگیرید.

√ موقع احوالپرسی از روبوسی و دست دادن و بـ*ـغل کردن پرهیز کنید.

√ درصورتی که به آنفولانزا مبتلا شدید در خانه بمانید و مایعات فراوان میل کنید.

بیماری کرونا در کودکان,راههای مقابله با ترس کودکان از ابتلا به کرونا,کودکان مبتلا به کرونا

به نظر میرسد کودکان برابر ویروس کرونا نوعی مصونیت مشهود دارند
ترس کودکان از ابتلا به کرونا
بچه ها با شنیدن صحبت های بزرگترها و همچنين شنیدن اخبار مربوط به ویروس کرونا، به دلیل این که نمی دانند چه اتفاقی دارد می افتد، بیش از بزرگترها دچار ترس و وحشت می شوند.
به این ترتیب نخست با کسب آگاهی بیشتر در خصوص این نوع ویروس و شیوه های مراقبتی که هرروز به دنبال بررسی های بیشتر پژوهشگران به روزرسانی می شوند ، خود را آرام کنید و بعد از آن با آرامش و صادقانه با بچه های خود صحبت کنید.
به کودکان در خصوص این ویروس جدید توضیح دهید و به آن ها بگویید که تمام محققاندنیا، روی نحوه درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا تحقیق کرده و مراقب هستند این ویروس گسترش نیابد. به آن ها بگویید، این بیماری شبیه نوعی سرماخوردگی بسیار شدید است و برای پيش‌گيري از ابتلا باید تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.
به کودکان خویش بیاموزید که چطور باید از خودشان مراقبت کنند و سپس از آن ها بخواهید تا از افکار و ترس های احتمالی شان بگویند. به این ترتیب می توانید سوء تفاهم ها و ترس های بی مورد آن ها را برطرف کنید. حرف زدن با کودکان و اموزش روش مراقبت از خود به آن ها میتواند از ترس و وحشت بی موردشان جلوگیری کند.
نکته پایانی:
همانطور که گفته شد کرونا ویروس جدید ابعاد ناشناخته زيادي دارد و با اطمینان نمیتوان گفت که کودکان را درگیر نمی کند پس برای پیشگیری از ابتلای کودکان باید تا جای ممکن آن ها را از افراد مشکوک به بیماری و محیط های آلوده دور نگه داشت.

گردآوری: بخش کودکان بیتوته
انجمن رمان ۹۸


آیا کودکان کرونا میگیرند؟

 
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا