خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
پس بایستی بطور جامع از تکنیک‌های روش تحقیق قابل استفاده در پایان نامه یا رساله خود آگاه باشید. استاد مشاور و راهنمای خود را به درستی انتخاب نموده و از حمایت ایشان اطمینان حاصل کنید. گرچه انتخاب اساتید نامی و با سابقه به پایان نامه شما اعتبار بیشتری خواهد بخشید، اما تلاش کنید تا اساتیدی شما را در روند تهیه پایان نامه همراهی کنند که تمایل به پشتیبانی از شما داشته و قادر به راهنمایی شما باشند. توجه داشته باشید که دسترسی به اساتید با تجربه همواره ممکن خواهد بود، اما اساتیدی که مایل به حمایت از شما بوده و انگیزه شما را افزایش دهند بسیار معدود خواهند بود. دیداری رسمی با کمیته داوری پایان نامه خود برگزار نموده و موضوع پروپوزال خود را با آنها به بحث بگذارید. با این هدف وارد جلسه شوید که بتوانید بر سر اهداف اصلی تحقیق و نحوه انجام آن به توافق برسید، زیرا در اینصورت از حمایت همه جانبه آنها برخوردار خواهید شد. پیش از ملاقات با اعضای کمیته داوری نسخه‌ای مناسب از پروپوزال خود را در اختیار آنها قرار داده و مطمئن شوید که زمان مکفی برای مطالعه را در اختیار ایشان قرار داده‌اید. برای جلسه ملاقات با اعضای کمیته داوری برنامه‌ریزی نموده و مطمئن شوید که نحوه ارائه پروپوزال شما بینقص خواهد بود، زیرا که در صورت موفقیت در این جلسه اعضای کمیته نسبت به توانایی شما در انجام پایان نامه ایمان خواهند آورد. گرچه ممکن است همه اعضای کمیته موفق به مطالعه پروپوزال شما نشوند، اما شما امکان خلاصه سازی پروپوزال را نیز خواهید داشت. تصویر v – در جلسه ملاقات با کمیته دفاع بایستی بتوانید پروپوزال خود را بدرستی ارائه نمایید تا از منابع لازم برای گردآوری مطالب پایان نامه برخوردار شوید. نگارش پایان نامه یا رساله تصور عمومی درباره نحوه نگارش پایان نامه بر این پایه استوار است که بایستی از بخش اول شروع به نوشتن نموده و تا پایان به صورت ترتیبی ادامه دهیم، اما حقیقت از این قرار است که بهترین راهکار نگارش بخش‌هایی است که شما بر آنها تسلط بیشتری داشته و سپس اقدام به نگارش سایر بخش‌ها میباشد. با تکمیل شدن بخش‌های عمده پایان نامه شما قادر به مرتب نمودن آنها بر اساس مفروضات خود گشته، در صورت لزوم بخش‌های جدیدی را به آن افزوده و نواقص آنرا برطرف می‌نمایید. در صورتیکه در زمان تهیه پروپوزال تمامی جوانب امر را بررسی نموده باشید، اکنون قادر به استفاده از آن برای تهیه پایان نامه خود خواهید بود. نگارش بخش‌های مربوط به شرح مسئله، پیشینه پژوهش، موضوع پایان نامه و روش تحقیق با استفاده از محتوای تهیه شده در پروپوزال به هماهنگی مجموعه فعالیت‌های شما کمک خواهد نمود. اسامی افراد، موسسات و اماکنی که نیازمند به محرمانه ماندن دارند را در زمان نگارش پایان نامه تغییر ندهید تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری شود، سپس با اتمام نگارش پایان نامه این اسامی را به نام‌های مناسب تغییر دهید. با چاپ اولین نسخه از پیش نویس مقاله، شما با مسائل دیگری مواجه خواهید شد که نیاز به تصحیح و چاپ دوباره آنرا بوجود خواهد آورد. با گذشت زمان بر تعداد این پیش نویس‌های چاپ شده افزوده خواهد شد که ممکن است مسبب سردرگمی شما شوند، پس تلاش کنید تا هر نسخه از پیش نویس را بر روی کاغذی با رنگ متفاوت چاپ شده و یا صفحات پیش نویس‌های خود را با تاریخ و زمان علامت گذاری نمایید تا از بروز هرگونه سردرگمی جلوگیری شود.


پایان نامه چیست؟

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
تسلط بر نرم‌افزار‌های پردازش متن به منظور نگارش متن پایان نامه بسیار با اهمیت می‌باشد، اما ترسیم جداول و نمودار‌های لازم برای نمایش اطلاعات در پایان نامه ممکن است برای برخی پیچیده باشد. پس در زمان تهیه پیش نویس تلاش کنید تا این تصاویر را بـ*ـو*سیله قلم ترسیم نموده و بعد از توافق با استاد راهنما پیرامون نحوه بنمایش در آوردن اطلاعات برای ترسیم مناسب آنها زمان در نظر بگیرید. با تعیین کلیدواژه‌های مناسب برای خطاب نمودن موضوعات مهم در پایان نامه خود به خوانایی و شفافیت آن کمک نمایید. این بدان معنیست که در صورت بکار بردن واژه‌ای خاص در پایان نامه از استفاده کلمات مترادف آن بپرهیزید تا توالی کلام حفظ شود. با بررسی دو یا سه نمونه از پایان نامه‌های با سازمان‌دهی مناسب که توسط دانشجویان رشته یا دانشگاه شما نوشته شده‌اند از نحوه استفاده از تیتر‌ها، سبک نگارش، فونت متون و در نهایت نحوه سازماندهی آن مطمئن شوید. تصویر vi – نحوه نمایش اطلاعات بایستی با دقت انتخاب شود تا بتوانید ارتباط بهتری با محتوای مقاله ایجاد کنید. در صورت استفاده از جداول یا نمودار‌ها در متن مقاله از تشریح آن غافل نشوید و سعی کنید هر تصویر در ادامه توضیحات درج شود تا مفاهیم روشن باشند. در صورتیکه نیازی به تشریح اطلاعات آنها در متن نباشد می‌توان وجود آنها را نیز زیر سوال برده و حتی آنها را حذف کنید. در جدوال و گراف‌هایی که حاوی اطلاعات مشابهی هستند از کلمات و واژگان مشابه برای تعریف هر یک بهره بگیرید تا خواننده براحتی اطلاعات مورد اهمیت را در آنها تشخیص دهد. همگی از اهمیت فهرست در مقاله مطلع هستیم اما نکته‌ای که بطور معمول در نظر گرفته نمی‌شود، اهمیت آن برای نویسنده مقاله است. نگارنده مقاله می‌تواند با یک نگاه به فهرست از کاستی‌ها آگاه شده، توالی مناسب موضوعات را درک کند و کلمات مناسب را برای درج در مقاله برگزیند. با توجه به فراگیر شدن استفاده از نرم‌افزار‌های پردازش متن، شما با کپی نمودن تیتر بخش‌های مختلف قادر به تکمیل فهرست خواهید شد، پس تلاش کنید تا در مراحل ابتدایی فهرست مقاله را ایجاد کنید تا بتوانید از اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد بهرمند شوید. برخی در زمان نگارش نتیجه مطالعات خود در پایان نامه اقدام به بازگویی دوباره یافته‌های تحقیقات خود می‌نمایند که از شیوایی نوشته کاسته و افکار خواننده را درگیر مطالبی غیر مرتبط با نتیجه مطالعات شما خواهد کرد. برای نوشتن نتایج تحقیقات خود می‌توانید چند روز پس از اتمام نگارش پایان نامه اقدام به نوشتن آن نموده تا دیدگاه بهتری نسبت به ارتباط یافته‌های خود با سایر رشته‌های تحصیلی یافته و بهترین نتیجه گیری ممکن را ارائه دهید. در حقیقت شما با مطرح نمودن نتیجه گیری مناسب خواننده را قادر به درک فایده تحقیقات انجام شده در ارتباط با جامعه علمی خواهید نمود.
بخش مطالعات تکمیلی برای علاقمندان در پایان نامه‌ها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بهمین دلیل پس از نگارش آن متوجه می‌شوید که برخی مقالات در حقیقت پیش زمینه‌ای برای مطالعات شما بوده و ارتباطی به آینده مقاله شما ندارند. در زمان نگارش بخش مطالعات تکمیلی تلاش نمایید تا منابع ارائه شده از تجارب و یافته‌های شما نشات گرفته و خواننده با مطالعه آنها از اهمیت نتایج تحقیقات شما در سایر پژوهش‌های انجام شده مطلع شود. در زمان نگارش پایان نامه استفاده از اختصارات را برای عباراتی که تنها چند بار در طول پایان نامه بکار رفته‌اند بهره نگیرید، زیرا ضمن افزایش پیچیدگی مطالعه مقاله زمان صرف شده برای جستجوی آنها در جدول اختصارات را نیز افزایش خواهد داد. جدول اختصارات نیز بایستی تنها به اختصارات تخصصی حوزه شما اختصاص یافته و از بیان اختصارات بسیار متداول که منجر به پیچیده شدن جدول اختصارات خواهد شد، جلوگیری کنید. در نهایت آخرین بخشی که بایستی اقدام به نگارش آن نمایید، بخش اول مقاله است که در آن به مطرح کردن موضوع مقاله پرداختید. این بدان معنیست که شما با برگشتن به بخش اول و مطالعه دقیق آن بایستی بتوانید ارتباط مناسبی میان آغاز و پایان مقاله یافته و مسائلی که در بخش ابتدایی مطرح شده‌اند را به نتایج مقاله مرتبط کنید.
منبع: دیجی‌لود


پایان نامه چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا