خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از ما امسال روز پدر متفاوتی را تجربه می‌کنیم. در شرایط قرنطینه و رعایت‌های بهداشتی حاد به واسطه شیوع عجیب و غریب ویروس کرونا و خصوصا تهدید مضاعفش برای سنین بالا، روز پدر امسال در شرایط خاصی برگزار می‌شود. درحالیکه خیلی از افراد هنوز فاجعه آمیز بودن شیوع را جدی نگرفته‌اند (امثال آن‌هایی که در جاده‌های شمال پرسه می‌زنند این روزها) و با جان خودشان و بسیاری دیگر از افراد جامعه بازی می‌کنند، بخش فهیم‌تر جامعه تلاششان را می‌کنند تا با ماندن در خانه و کم کردن رفت و آمد‌ها بخشی از روند شیوع یافتن ویروس نباشند. خدا به دسته اول کمی شعور اعطا کند و به دسته دوم سلامتی.

خلاصه که امسال خبری از بـ*ـو*سیدن و در آ*غو*ش کشیدن پدر‌های نازنین نیست. بسیاری برای رعایت شرایط سنی پدرانشان، خصوصا آن‌ها که بیماری خاص دارند، بهشان سرنزده‌اند و تلفنی یا ویدیویی تبریک گفتند. آن‌ها هم که سرمیزنند بدون بـ*ـغل و بـ*ـو*س باید احساساتشان را به پدران ابراز کنند. در این شرایط فکر کردیم که برای جلوگیری از رفت و آمد‌های غیر ضروری و اضافی برای خرید کادو و گل و همچنین ابراز احساسات بدون تماس به پدران، بد نیست در کنار آن‌ها فیلم‌هایی پدرانه ببینید. فیلم‌هایی که روابط خاص پدر و فرزندان تاثیر ویژه‌ای در ماندگار شدنشان داشته و بسیاری با شنیدن اسم‌شان یاد روابط خاص پدر‌ها و بچه‌ها در این فیلم‌ها می‌افتند.

فیلم‌هایی که به‌راحتی هم در اینترنت در دسترس هستند. این تماشای دورهمی فیلم‌های پدرانه هدیه‌ایست که نه نیاز به رفت و آمد دارد و درعین حال به‌خوبی می‌تواند احساسات و قدردانی فرزندان را نمایندگی کند. هرچه باشد هنر سینما در میان همه هنر‌ها تا به‌امروز، بیش از همه با احساسات سروکار داشته و توانسته نبض عاطفی هر تماشاگری را در دست بگیرد و او را دچار غلیان عاطفی کند.

۱. پدرخوانده

تماشای جمعی فیلم‌های پدرانه، بهترین کادوی روز‌های قرنطینه


یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما که دیدن چندین و چندباره‌اش هم مانند اولین تجربه تماشا می‌تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. فیلمی که هرچند گانگستری است و درباره احوالات یکی از بزرگترین خاندان‌های مافیایی ایتالیایی، اما شدیدا خانوادگی هم هست. بله ترکیب این دو کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما قهرمان فیلم دون کورلئونه، خلافکار بزرگ معتقد است که خانواده از هرچیزی مهم‌تر است و مهم‌تر از آن باور دارد که مسائل کاری را نباید داخل خانه آورد و در خانه همه وقت باید برای خانواده و دورهم نگه داشتن آن صرف شود. دون کورلئونه پدری جدی، اما فداکار است و به امور فرزندانش اهمیت ویژه‌ای می‌دهد. این ترکیب جدیت/ فداکاری در بسیاری از پدران ایرانی هم دیده می‌شود حتی اگر رئیس بزرگترین باند مافیایی کشور نباشند! اگر پدر شما خصلت مشابهی دارد، تماشای این فیلم کلی بهتان می‌چسبد.

فیلم پر است از صحنه‌هایی که خانواده دورهم جمع هستند. خصوصا سر میز شام که یادآور سفره‌های جمعی و خانوادگی ایرانی است. اگر هم پدر در تربیتتان جدی و سخت‌گیر بوده و سعی کرده مسئولیت پذیر بارتان بیاورد و شما شبیه به مایکل جایی تصمیم گرفته‌اید راه و کارتان را از سنت کاری خانواده جدا کنید و از خانواده جدا شده‌اید و ابته دوباره به آ*غو*ش آن برگشته‌اید، لـ*ـذت تماشای این فیلم در روز پدر برای خود و پدرتان مضاعف خواهد بود و احتمالا یاد لحظاتی شخصی خواهید افتاد.

۲. در جست و جوی خوشبختی

تماشای جمعی فیلم‌های پدرانه، بهترین کادوی روز‌های قرنطینه


اگر پدرتان را فداکارترین و سخت‌کوش‌ترین پدر دنیا می‌دانید، اگر فکر می‌کنید که از اراده و تلاش‌های او برای ساختن یک زندگی مطلوب برای خانواده کم گفته‌اید، اگر پیش خودتان می‌گویید هرگز نخواهید توانست زحماتش را جبران کنید، فیلم امروز شما و پدرتان «در جست و جوی خوشبختی» است.

فیلمی سرگرم‌کننده و بسیار تاثیرگذار با بازی ویل اسمیت در نقش پدر فداکاری که از هیچ و پوچ سعی دارد برای فرزندش یک زندگی درست و درمان بسازد. او تنهاست. حتی همسرش هم در این مسیر سخت همراهی‌اش نمی‌کند، اما لحظه‌ای کم نمی‌آورد و دست از پا نمی‌نشیند چراکه فقط و فقط به آینده پسر خود فکر می‌کند. نمونه چنین پدرانی را هرکدام در دور و اطراف خود به‌وفور دیده‌ایم.

فیلم به‌خوبی قصه‌اش را تعریف می‌کند و تماشاگر را تا انتها با خود همراه می‌سازد. روند تلاش‌ها و بدبیاری‌های پدر چنان تاثیرگذار است که حتی اگر پدرتان اهل فیلم و سینما هم نباشد، پای آن خواهد نشست و با فیلم همراه خواهد شد. خصوصا سکانسی که در توالت عمومی ایستگاه راه‌آهن می‌گذرد یکی از به‌یادماندنی‌ترین سکانس‌های فیلم است و تماشاگر را منقلب می‌کند. اگر پدر شما هم چنین فداکاری‌هایی کرده تماشای این فیلم در کنارش می‌تواند به او نشان دهد که شما قدر زحماتش را می‌دانید و با وجودیکه بچه بوده‌اید، اما همه سخت‌کوشی و فداکاری هایش برای برای ساختن زندگی بهتر برای شما را درک می‌کنید.

۳. میان ستاره‌ای

تماشای جمعی فیلم‌های پدرانه، بهترین کادوی روز‌های قرنطینه


یک فیلم پدر و دختری عالی و درجه یک؛ که در میان همه مکاشفات علمی و داستان پیچیده علمی/ آخرالزمانی که تعریف می‌کند این رابـ*ـطه قوی پدر و دختری فیلم است که می‌درخشد و به نوعی همین محبت قلبی دختر به پدر و البته تلاش پدر برای ناامید نکردن دخترش از یک پروژه علمی و پیوند قلبی‌شان با یکدیگر از مایل‌ها سال نوری دور از هم است که جهان را نجات می‌دهد. دیگر چه می‌خواهید؟ «میان ستاره‌ای» از معدود فیلم‌های کریستوفر نولان است که احساسات انسانی در کنار معادلات علمی و ریاضی‌وار جهان، همانقدر قوی و مهم به‌نظر می‌رسد و موفق‌ترین فیلم نولان در پرداخت عاطفه و احساسات انسانی است که در رابـ*ـطه میان پدر و دختر نابغه و دانشمند تبلور می‌یابد.

دختر‌هایی که به قول معروف بابایی هستند با تماشای این فیلم در کنار پدرشان می‌توانند حسابی خود را برای او لوس کنند، درست شبیه به یک دختر بچه و پدر را یاد سال‌های جوانی خود وکودکی دخترشان بیاندازند. فارغ از اینکه حالا بیست، سی یا پنجاه ساله باشند!

۴. ملاقات با فاکرها

تماشای جمعی فیلم‌های پدرانه، بهترین کادوی روز‌های قرنطینه


این هم فیلم حال خوب و بامزه برای روز پدر تا حسابی حال خودتان و خانواده جا بیاید و سرحال شوید. با فیلم از خنده روده‌بر خواهید شد. این فیلم داستان آشنایی خانواده‌های دختر و پسری که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند را تعریف می‌کند. البته دو خانواده تفاوت‌های بنیادین زیادی باهم دارند. خانواده دختر بسیار منضبط و مبادی آداب است. پدر دختر با بازی عالی رابرت دنیرو، مامور سی آی ای، یک فرد بسیار جدی و وظیفه‌شناس و سخت‌گیر است و مادرش هم گوش به فرمان او. در مقابل مادر و پدر پسر آد‌های راحت و خوشگذرانی هستند. پدر با بازی بی‌نظیر داستین هافمن با وجودیکه وکیل است سال‌هاست خانه‌داری می‌کند و امورات منزل را سامان می‌دهد و مادر او دکتر روانشناس و رابـ*ـطه تراپیست است و در مواجهه با مسائل **** بسیار گشوده و به اصطلاح روشنفکرانه عمل می‌کند.

این فیلم بسیار هیجان‌انگیزی است که می‌تواند کسالت روز‌های متمادی در خانه نشستن و در قرنطینه بودن پدرتان را رنگی تازه ببخشد و حوصله‌اش را سرجایش بیاورد و شادش کند و در این روز‌های کسالت بار که با انبوه خبر‌های بد هم اشباع شده، چه هدیه‌ای از این بهتر!

۵. گربه روی شیروانی داغ

تماشای جمعی فیلم‌های پدرانه، بهترین کادوی روز‌های قرنطینه


یک فیلم کلاسیک معرکه که اگر پدرتان در ایام جوانی فیلم‌بین و اهل سینما بوده باشد، به احتمال زیاد آن‌را دیده و کلی ازش خاطره دارد. اگر هم ندیده باشد، یک فیلم کلاسیک به‌هرحال او را به گذشته‌هایش می‌برد و از این نظر خاطره‌انگیز خواهد شد. پل نیومن و الیزابت تیلور در فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند. این یکی از فیلم‌های خاص و جالب توجه سینمای کلاسیک است که اگر خودتان هم آن‌را ندیده باشید، از تماشایش بسیار لـ*ـذت خواهید برد چراکه تاریخ انقضا ندارد و مثل روز اول جذاب است.

خصوصا اگر در جوانی یا نوجوانی فرزند سرکشی بودید و با پدرتان دعوا زیاد داشتید، تماشای این فیلم شما و پدرتان را به هم نزدیک‌تر خواهد کرد چرا که یکی از دستمایه‌های اصلی‌اش همین اختلاف دیدگاه و سبک زندگی پدران و پسران است.



تماشای جمعی فیلم‌های پدرانه، بهترین کادوی روز‌های قرنطینه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا