خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
آلاسکا بسیار پهناور است و حدود نیمی از ایالات‌متحده می‌باشد. به همین دلیل این امکان وجود ندارد که در یک سفر از تمام قسمت‌های آن دیدن نمود. آلاسکا ازجمله مکان‌هایی است که در طی چند سفر می‌توان از آن دیدن نمود. این سرزمین پهناور زیبایی‌های بی‌شماری دارد. قسمت اعظم این سرزمین خالی از سکنه است به همین دلیل زیبایی‌های طبیعی آن بسیار زیاد است. بیشتر گردشگران معتقدند که بهتر است از شهرهای این سرزمین به‌عنوان کمپ استفاده نمود. درباره این ایالت اطلاعات و زیبایی‌های مختلفی وجود دارد که در اینجا ۱۵ جاذبه دیدنی آلاسکا را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. پارک ملی دنالی



مرتفع‌ترین قله‌های ایالت متحده در پارک دنالی (Denali) قرار دارد. اگرچه نام باستانی این رشته‌کوه که بیش از ۷ متر است، دنالی نام دارد اما گردشگران مدرن آن را کوه مک کینلی (McKinley) نام‌گذاری کرده‌اند، که یک مقصد محبوب در بین افراد محلی است. این کوه با بیش از شش میلیون هکتار تاندرا، نواحی کوهستانی، دره و یخچال طبیعی احاطه شده است. در این پارک ملی که میان Fairbanks و Anchorage قرار گرفته حیواناتی نظیر گوزن شمالی، گرگ، گوزن و خرس گریزلی و حدود ۲۰۰ گونه پرنده وجود دارد. می‌توانید بر سگ‌های سورتمه سوار شوید و از پارک لـ*ـذت ببرید. این سگ‌های هاسکی به شیوه خاصی حرکت می‌کنند تا سورتمه را به دنبال خود بکشند.


۲. فلات تریسی آرم



اگر بخواهید به آلاسکا سفر کنید باید در فلات ترسی آرم (Tracy Arm) توقف کنید. این فلات که در جنوب ژونو در جنگل ملی تونگاس قرار دارد، با یخچال‌های طبیعی احاطه شده و از این حیث منظره زیبایی دارد. از صخره‌ها، قندیل یخچال‌ها و تکه‌های یخ، آبشارهایی روان است. یخچال‌های طبیعی ساویر یکی از مناظر زیبای این منطقه محسوب می‌شوند. در این منطقه حیواناتی از قبیل گوزن و خرس قهوه‌ای دیده می‌شوند و همچنین در آب‌های آن خوک دریایی و وال وجود دارد. برای تفریح بیشتر می‌توانید به خلیج Prince William Sound در انکوریج بروید.

انجمن رمان نویسی


۱۵ جاذبه دیدنی آلاسکا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳. یخچال ماندن هال




یک رودخانه یخ‌زده ۲۱ کیلومتری را تصور کنید. مطمئناً منظره زیبایی مقابل دیدتان ایجاد خواهد شد. یخچال ماندن هال (Mendenhall) در کنار کوه‌های Coast و منطقه یخی ژونو، یک منطقه ۳۸۸۵ کیلومترمربعی است که از عصر یخبندان به‌جامانده است. بهترین راه برای بازدید از این منطقه این است که به مرکز توریستی یخچال ماندن هال بروید. در این مرکز کارمندانی وجود دارند که درباره دیدنی‌های اطراف به شما توضیحاتی ارائه می‌دهند. در قسمت نمایشگاهی این مرکز فیلم‌های پخش می‌شود. کتاب‌فروشی جغرافیایی آلاسکا را از دست ندهید. در اطراف این مرکز مسیرهای مختلفی وجود دارد که به آبشارها، نهرهای ماهی سالمون، خرس قهوه‌ای، عقاب سرسفید، جنگل‌های بارانی پر از خزه، و غیره، منتهی می‌شوند. برای سرگرمی می‌توانید در طی مسیر تعداد توده‌های یخ شناور را بشمارید. همچنین می‌توان روی آب قایق‌سواری کرد.


۴. حیات‌وحش آنان



حیات‌وحش آنان (Anan) با حدود ۴۸ کیلومتر فاصله از رنگل، دارای بزرگ‌ترین ماهی‌های صورتی سالمون در آلاسکا است. حتی اگر ماهی گیر هم نباشید ممکن است دیدن این تعداد سالمون برایتان جالب باشد زیرا این تعداد زیاد سالمون، نیاز غذایی جمعیت زیاد خرس‌های مشکی و قهوه‌ای منطقه را تأمین می‌کند. در این منطقه پناهگاه، کمپ و نقاط مخصوص عکاسی، وجود دارد.


۵. منطقه دیدن آزاد خرس



یکی از تجربه‌های خوب آلاسکا هواپیما سواری است که توسط آن می‌توانید در عرض ۳۰ دقیقه به منطقه ناهموار پشت نهر در پاک ملی تونگاس بروید. در این منطقه هیچ امکاناتی وجود ندارد و حتی تلفن همراه هم آنتن دهید ندارد، درنتیجه هیجان ماجراجویی افزایش می‌یابد. در جزیره کوتزنووو (Kootznoowoo) که قبیله تلینگیت زندگی می‌کنند، بیش از ۱۵۰۰ خرس وجود دارد (بیش از مجموع خرس‌های ۴۹ ایالت دیگر)، بنابراین از لحظه‌لحظه ماجراجویی در این منطقه لـ*ـذت خواهید برد.

انجمن رمان نویسی
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


۱۵ جاذبه دیدنی آلاسکا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶. جنگل ملی شبه‌جزیره کنای



این منطقه بدون شک بهترین منطقه دیدنی آلاسکا است. در آنجا می‌توانید از فلات کنای (Kenai)، توده یخ هاردینگ، یخچال اگزیت و راه آهن آلاسکا، دیدن کنید. در جنگل‌های حاشیه خلیج Resurrection، می‌توانید جاندارانی از قبیل شیر، سمور و حتی وال‌های مهاجر را ببینید. باوجود جمعیت زیاد خرس‌ها نیاز غذایی مردم بومی آلوتیک برای نسل‌ها تأمین شده است. با سفر به این منطقه قایق‌سواری کنید و با راهنماها پیاده‌روی کرده و از دیدن مناطق لـ*ـذت ببرید. می‌توانید چند روز در انکوریج اقامت داشته و از نواحی اطراف دیدن کنید.


۷. مسیر یخی هاردینگ




مسیر یخی هاردینگ (Harding) در جنگل ملی کنای قرار دارد. در این مسیر ۴۰ توده یخ وجود دارد که روی‌هم‌رفته ۱۳ کیلومتر می‌شوند. با بازدید از این منطقه یک روز فراموش‌نشدنی خواهید داشت. می‌توانید میان جنگل و بوته‌ها قدم زده و با بالا رفتن از ارتفاعات چشم‌انداز کلی مسیر را ببینید. این سفر، سفری به عصر یخبندان خواهد بود. تا چشم کار می‌کند برف و یخ خواهید دید، به‌جز چند قله که می‌توانید از آن به‌عنوان نشانه مسیر استفاده کنید.


۸. بزرگراه آلاسکا



بزرگراه آلاسکا از داوسون کریک در بریتیش کلمبیا در کانادا تا قلمرو یوکان در فربنکس آلاسکا، گسترده است. این مسیر که اصلی‌ترین مسیر آلاسکا است در طی جنگ جهانی دوم و به دلایل نظامی ساخته شد. با طی کردن این مسیر توریستی می‌توان در یک سفر از مناطق مختلف دیدن نمود. در این مسیر ۲۲۳۲ کیلومتری توقفگاه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید در شهرهای کوچک دریاچه چارلی، فورت نلسون، آپرلیارد، جانسون کراسینگ، جیکز کورنر، توقف نموده و از نقاط مختلف بازدید کنید.

انجمن رمان نویسی
رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی


۱۵ جاذبه دیدنی آلاسکا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
۹. موزه شمالی آلاسکا



در موزه شمالی آلاسکا حدود یک‌میلیون اثر وجود دارد. در این موزه صنایع مختلفی وجود دارد که درباره آلاسکا بوده و برخی از آثار باستانی آن تاریخ آلاسکا را نشان می‌دهند. خود موزه هم سازه بسیار زیبایی است که توسط جوان سورانو طراحی شده است و چشم‌انداز آلاسکا را نشان می‌دهد. این موزه تنها موزه آموزشی و تحقیقاتی این ایالت است. این موزه که در فربنکس واقع شده میلیون‌ها سال فرهنگ و تاریخ آلاسکا را به شما نشان می‌دهد. در این موزه می‌توانید گاومیش مومیایی ۳۶۰۰۰ ساله را ببینید، از نمایشی دیدن کنید که چگونگی محاسبه زمان بر اساس موقعیت ماه و خورشید را نشان می‌دهد، درباره منطقه اطلاعاتی کسب کنید و از آثار باستانی زیبای این ایالت دیدن نمایید.


۱۰. مسیر داخلی



به‌وسیله کشتی تفریحی، قایق و یا قایق بادبانی می‌توانید از مسیر داخلی عبور کنید. در اطراف این مسیر نه‌تنها حیات‌وحش زیبایی وجود دارد بلکه در آنجا قبیله‌های مختلف بومی زندگی می‌کنند، مانند قبیله‌های سیمشین (Tsimshian)، هایدا (Haida) و تلنگیت (Tlingit). بخشی از این مسیر جنگل ملی تونگاس را شامل می‌شود که ین جنگل ۱۷ میلیون هکتاری است و بزرگ‌ترین جنگل ملی ایالات‌متحده محسوب می‌شود. در این مسیر جزیره Prince of Wales (یکی از بزرگ‌ترین جزایر آمریکا)، شهر اسکگوی، پارک ملی تاریخی کلوندیک، شهر آمریکایی روسی قدیمی سیتکا (که با خودرو قابل‌دسترسی نیست) و کتیچان (یکی از رنگارنگ‌ترین شهرهای آلاسکا)، قرار دارند.


۱۱. نورهای شمالی



اگرچه آلاسکا زمستان‌های طولانی و تاریک دارد اما یکی از استثناهای آن نورهای شمالی است. در بین سپتامبر و آوریل، در فربنکس یکی از زیباترین منظره‌های دیدنی شفق ایجاد می‌شود. این منظره دیدنی که در هنگام سپیده صبح ایجاد می‌شود سالانه گردشگران بسیاری را به منطقه جذب می‌کند. در نیمه‌شب این منظره مشخص‌تر بوده و اگر با تور سفر کنید آن‌ها نقاطی را به شما نشان می‌دهند که از آن نقطه می‌توانید چشم‌انداز بهتری داشته باشید. این منظره یکی از زیباترین مناظر و رویدادهای طبیعی است که در صورت سفر به آلاسکا نباید آن را از دست بدهید. در انکوریج و بروکس رنج هم امکان دیدن این نور وجود دارد.

انجمن رمان نویسی


۱۵ جاذبه دیدنی آلاسکا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish

^moon shadow^

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
18/3/18
ارسال ها
1,896
امتیاز واکنش
17,965
امتیاز
428
محل سکونت
Tabriz
زمان حضور
38 روز 17 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۲. مرکز میراث بومی آلاسکا



در اطراف این مرکز میراث بومی و در کنار دریاچه خانه‌های بومی سنتی ساخته شده است. راهنماهای این منطقه صنایع‌دستی، آثار هنری، رقص و آواز این منطقه را به شما معرفی می‌کنند. این مرکز که در خارج از انکوریج قرار دارد با نشان دادن دیدنی‌ها و مناظر مختلف و توضیح درباره تاریخ منطقه و مردم، گردشگران را با تاریخ و مردم شمال آشنا می‌کند. در این مرکز بیش از ۲۶۰۰ اثر وجود دارد که از فرهنگ‌ها و قبایل مختلف آلاسکا گرفته شده‌اند. دیدن از این مرکز می‌تواند تجربه بسیار جالبی باشد.


۱۳. پارک و منطقه حفاظت‌شده ملی رنگل-سن الیاس



در این پارک می‌توانید ۹ قله از ۱۶ قله مرتفع کشور را ببینید. در این پارک آتش‌فشان‌های مختلفی وجود دارد که کوه رنگل تنها آتش‌فشان فعال پارک است. کوه‌نوردان، قایقرانان و یخ‌نوردان، عاشق این پارک هستند. با سفر به این منطقه از معدن‌های متروک و شهر متروک معدن کنکوت، دیدن کنید. این پارک شش برابر پارک یلواستون بوده و در هر سوی آن قله‌ها و کوه‌هایی وجود دارد. برخی از قله‌های اصلی آن عبارت‌اند از سنفورد، بلکبرن، رنگل و درام، اما تعداد قله‌های آن فراتر از این است و باید از تمام آن‌ها دیدن کنید. با سفر به این پارک و دیدن از آن تصور می‌کنید چیزهایی را دیده‌اید که تابه‌حال هیچ فرد دیگری ندیده است.


۱۴. مسیر ملی تاریخی ایدیتارود



مسیر ملی تاریخی ایدیتارود (Iditarod) که از برینگ استریت تا سیوارد وسعت دارد، در گذشته توسط شکارچیان کهن و سپس جویندگان طلا، استفاده می‌شد. این مسیر ۳۷۰۰ کیلومتری در گذشته قبایل مختلف را به هم متصل می‌کرد. امروزه این مسیر برای مسابقات سگ‌های هاسکی استفاده می‌شود و برای پیاده‌روی در زمستان مسیر مناسبی است. در این مسیر ۵ کلبه وجود دارد که به‌عنوان پناهگاه استفاده می‌شود. می‌توانید در این مسیر ماجراجویی کرده و ردپای گذشتگان را دنبال کنید.

۱۵. مرکز میراث توتم



در سال ۱۹۳۰ جنگل‌داری آمریکا به این فکر افتاد که از میراث توتم در آلاسکا حفاظت و نگهداری کند. درنتیجه به فکر افتادند که هنر توتم که در حال فراموشی بود، را زنده نگه دارند. توتم کاران قدیمی گرد هم آمدند و این هنر را زنده نگه داشته و به نسل‌های بعدی آموزش دادند. امروزه در پارک تاریخی ایالت توتم بایت (Totem Bight) ۱۴ اثر نگهداری می‌شود. همچنین در سازمان ثبت اماکن تاریخی چندین مرکز توتم و یک خانه سنتی قبیله‌ای وجود دارد. باید از زیبایی و خلاقیت این هنر تقدیر ئ دیدن کنید.



منبع: پروشات
انجمن رمان نویسی


۱۵ جاذبه دیدنی آلاسکا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا