خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahta.ra

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/8/19
ارسال ها
461
امتیاز واکنش
2,076
امتیاز
178
زمان حضور
20 روز 3 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کامل دیسک کمر و علائم آن

دیسک کمر ( waist disk ) عارضه ای است که در اثر وارد شدن فشار زیاد یا ضعیف شدن عضلات کمر در اثر بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است به وجود آید. دیسک کمر همان بیرون زدگی بافت غضروفی بین مهره است ، که به غلط گفته میشود من دیسک کمر دارم ، دیسک بین مهره ای یک بالشتکی است که سبب انعطاف پذیری ستون فقرات میشود و مانند یک محافظ و ضربه گیر عمل میکند ، در برخی افراد که دچار بیرون زدگی دیسک بین مهره ای میشوند علائمی از قبیل :درد تیرکشنده از قسمت کمر به پاها یا یک پا مشکل در راه رفتن و یا ایستادن که بیمار قادر به راه رفتن طولانی مدت نمی باشد یا نقص حرکتی مانند عدم توانایی در بالا آوردن پا یا عدم توانایی در حرکت مچ پا بسته به مهر هایی که دچار بیرون زدگی دیسک میشوند علائم در بیماران متفاوت است ) ایجاد میشود.



علل دیسک کمر ؟

1- شرایط حادی رخ داده باشد.

2- ممکن است دیسک برآمده یا پاره شده باشد.

3- عدم تعادل عضلات در سایر قسمت های بدن.

4- نوزاد تازه متولد دارید.

5- عدم صحیح نشستن

6- استفاده مداوم از ابزارهای فناوری مثل موبایل و کامپیوتر

7- فشار و استرس

علائم دیسک کمر ؟

نشانه اصلی کمر درد همانطور که از اسم این بیماری مشخص است، احساس درد در هر قسمت از کمر است بطور مثال درد پایین کمر یا درد بالای آن، و گاهی اوقات تا انـ*ـدام بدن و پا امتداد پیدا می کند. در اغلب موارد علائم و نشانه های این بیماری در یک دوره زمانی کوتاه به خودی خود از بین می روند.

  • ضعف عضلانی، کرختی یا گزگز کردن یک یا هر دو پا
  • واکنش افزایش یافته یک یا هر دو پا باعث انجام حرکات اغراق آمیز می شود.
  • تغییر در عملکرد روده و مثانه
  • فلج از کمر به پایین
– عدم درمان به موقع دیسک کمر چه عواقبی ممکن داشته باشد؟

عدم درمان به موقع دیسک کمر باعث بدتر شدن وضعیت بیمار خواهد شد و درد بیمار را تشدید خواهد کرد. ممکن است به خاطر یک عمل کوچک، مجبور شوند عمل های بزرگ تری را انجام دهند و حتی ممکن است باعث تخریب دیسک و تخریب خود مهره و سرخوردگی مهره شود و در نتیجه مجبور شویم که از یک عمل کاملا وسیع، با کار گذاشتن پلاتین و وسایل خاص فلزی در کمر بیمار استفاده کنیم. عدم درمان به موقع ممکن است باعث عوارضی مانند بی حس های دائمی یا اختلالات حرکتی شود که این عوارض باعث افتادگی پا و کشیدن و لنگی پا خواهد شد. همچنین عدم درمان به موقع ممکن است باعث ایجاد مشکلات ادراری و مثانه ای شود و یا مشکلات اسفنکتر مقعد به وجود بیاورد و بیمار نتواند ادرار و مدفوع خود را نگه دارد. این مشکلات در آقایان باعث ایجاد ناتوانی های **** هم می شود. به علت این که اعصاب مانند دیگر نسوج و پوست قابل ترمیم نمی باشند و اگر صدمه ای به آنها برسد، دیگر به حالت اولیه بر نمی گردند، بنابراین قبل از صدمه شدید، باید حتما نسبت به درمان اقدام کرد.

- توصیه کلی به افراد مبتلا به دیسک کمر و سایر افراد :

1- بیشتر از 45 دقیقه ننشینید.

2- تکیه گاه مناسب برای کمر

3- تقویت لگن خاصره

4- به پشت یا پهلو بخوابید و به شکم نخوابید .

5- از پوشیدن کفش پاشنه بلند به صورت مداوم اجتناب کنید .

6- استرس و فشارهای روحی را کاهش بدید .

- درمان دیسک کمر با معاینه بیمار و مشاهده ام ار ای و گرافی میتوان تصمیم گیری کرد ، در برخی موارد استراحت نسبی و درمان های طبی توصیه میشود در برخی موارد که عصب تحت فشار دیسک است و خطر بی اختیاری ادرار و آسیب عصب بیمار را تهدید میکند توصیه به جراحی میشود که امروز با جراحی های پیشرفته و میکروسکوپیک ریسک جراحی بسیار کاهش یافته و با یک عمل ظریف بیمار فردای جراحی قادر به انجام فعالیت های روزانه خودش میباشد و جای نگرانی نیست ،

بهترین روش درمان در هر بیماری با توجه به علائم و تصاویر ام ار ای و معاینه متفاوت است .




صفر تا صد دیسک کمر ( معرفی ، علل ، علائم ، درمان )

 
  • تشکر
Reactions: Delaram88
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا