خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Delaram88

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/2/20
ارسال ها
185
امتیاز واکنش
491
امتیاز
148
محل سکونت
ی جایی-_-
زمان حضور
7 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشف استون هنج در مریخ | Stonehenge on Mars
یکی از معماهای جالب و هیجان انگیز فضایی مساله حیات روی کره مریخ است. کسانی که به فیلم های علمی تخیلی علاقه دارند و همین طور دانشمندان دهه هاست در جستجوی ردی از حیات و زندگی روی مریخ می گردند. چندی پیش ناسا یکی از عکس های خود از مریخ را مثل صدها عکس دیگر منتشر کرد. اما این عکس تفاوتی اساسی با بقیه داشت: در این عکس می شد سازه ای عجیب را دید که به اعتقاد خیلی ها شبیه به بنای تاریخی استون هنج انگلیس است! این تصویر نظریه وجود موجودات مریخی را تقویت بخشیده و همه را امیدوار به حل این معمای قدیمی کرده است. با ما همراه باشید تا در مورد کشف عجیب استون هنج در مریخ بیشتر بدانیم.




بنای تاریخی استون هنج


ماجرا از کجا شروع شد؟

در یکی از عکس های ناسا که از سطح مریخ گرفته شده سازه ای عجیب و سنگی دیده می شود که کنجکاوی خیلی ها را برانگیخته است. در تصاویر می توانیم ببینیم که سازه ای دایره شکل در سطح کره مریخ وجود دارد. البته تصویری که ناسا منتشر کرده بود تصویری بسیار بزرگ بود و این سازه تنها در قسمت بسیار کوچکی از تصویر وجود داشت. به همین دلیل ابتدا کسی متوجه آن نشده بود و تنها پس از زوم کردن بود که می توانستیم طرح یک سازه شبیه به استون هنج در مریخ را تشخیص بدهیم. ابتدا یک کانال یوتیوب متوجه این سازه شد و آن را در فضای وب منتشر کرد. به گفته این کانال این سازه آنقدر منظم است که نمی تواند به طور تصادفی و اتفاقی به وجود آمده باشد. سازه استون هنج درست مثل سازه اصلی از دو دایره داخل هم تشکیل شده و سنگ هایی در فاصله های منظم از یکدیگر قرار گرفته اند. کسانی که به کشف فرازمینی ها و یوفوها علاقه مندند بلافاصله جذب این موضوع شدند و باعث انتشار گسترده آن در فضای اینترنت شدند.




تصاویر مریخ





آیا استون هنج در مریخ واقعیت دارد؟
اگرچه بسیاری معتقدند که این سازه شبیه به استون هنج در مریخ را موجودات مریخی ساخته اند اما دانشمندان نظر متفاوتی در این مورد دارند. کارشناسان معتقدند که این سازه های دایره ای می توانند نتیجه فرآیندهای طبیعی و فرسایش خاک باشند که در زمین هم مشابه آن اتفاق می افتد. به طور مثال، در همین زمین خودمان آب شدن لایه های عمیق یخ می تواند منجر به ایجاد دایره هایی سنگی توسط صخره های غول پیکر شود. همچنین این عکس از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تصویر شبیه به استون هنج در مریخ می تواند صرفا ناشی از توهم بصری ما باشد.




استون هنج در مریخ





با این حال، اکثریت مردم همچنان دوست دارند این طور باور کنند که این استون هنج در مریخ ساخته دست موجودات مریخی است. تصاویر ناسا در وبسایت ها و صفحات فیسبوک و توییتری که پیگیر مسائل فرازمینی هستند منتشر شد و خیل عظیم مشتاقان به فضا دوست داشتند بیشتر در مورد آن بدانند. به اعتقاد خیلی ها این سازه ها بیش از حد منظم هستند که حاصل فرآیندهای طبیعی باشند و احتمالا کسی یا کسانی آن ها را به این شکل ساخته اند.
نکته عجیب تر در مورد این سازه این است که شباهت های بسیاری بین این سازه و استون هنج انگلیس وجود دارد. به گفته یکی از علاقه مندان به مریخی ها: «این سازه خیلی خیلی شبیه به استون هنج است و این موضوع را نمی توان نادیده گرفت. ما اعتقاد داریم که چیزی عجیب در مورد این سازه وجود دارد و احتمالا ارتباطی بین استون هنج در مریخ و مشابه آن در زمین وجود دارد. شاید سازندگان استون هنج سفری به مریخ داشته اند و مشابه آن را در زمین ساخته اند و شاید هم برعکس، مریخی ها در سفر به زمین با استون هنج ما آشنا شده اند و استون هنج در مریخ را ساخته اند. همه این ها احتمالاتی است که وجود دارند و هنوز پاسخی برای آن ها وجود ندارد.» علاوه بر این، سازه هایی هرمی هم در تصاویر مریخ دیده شده که به عقیده بسیاری با اهرام سه گانه مصر در ارتباط هستند.




کشف سازه عجیب در مریخ





آیا استون هنج را مریخی ها ساخته اند؟
بنای تاریخی و اسرارآمیز استون هنج در ویلتشایر انگلیس قرار دارد و افسانه ها و داستان های زیادی در مورد آن وجود دارد. طبق تخمین کارشناسان این سازه سنگی ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده و احتمالا برای برگزاری مراسم آئینی و مذهبی استفاده می شده است. همچنین برخی دیگر معتقدند استون هنج محلی برای دفن مردگان در دوران باستان بوده است. با این حال بسیاری معتقدند که این سازه را فرازمینی ها ساخته اند و این دایره ها مکان ملاقات انسان ها با فرازمینی ها و به ویژه مریخی ها بوده است. حالا با کشف سازه ای شبیه به استون هنج در مریخ بار دیگر وجه اسرارآمیز و رمزآلود استون هنج مورد توجه قرار گرفته است.
منبع: express.co.uk


کشف سازه ای شبیه به استون هنج در مریخ!

 
  • جذاب
Reactions: نگار 1373
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا