خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

این روزها اکثر والدینی که کودکان خردسال دارند، با هم مسابقه گذاشته‌اند که بچه‌ی چه کسی زودتر شروع به یاد گرفتن زبان انگلیسی کرده. حالا می‌بینید اصلا بچه هنوز زبان باز نکرده و فارسی هم حرف نمی‌زندها؛ اما از آنجایی که از زمان جنینی برای بچه کارتون‌های انگلیسی پخش کرده‌اند تا بشنود و زود یاد بگیرد، مطمئنند که کودکشان زودتر از فارسی، انگلیسی‌اش راه میفتد.

همه‌ی ما می‌دانیم که این روز‌ها، یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین چیزهایی که یک نفر باید بداند، زبان انگلیسی است. این را هم می‌دانیم که قدرت آموزش و یادگیری در کودکان چندین برابر بزرگسالان است. پس هر چه زودتر آموزش زبان انگلیسی به کودکان شروع شود، خیلی راحت‌تر و سریع‌تر در ذهنشان ماندگار می‌شود.

اما باید این را بدانید که همان قدر که آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌تواند برای آنها مفید باشد، اگر از همان اول به صورت اصولی و درست انجام نگیرد، درست کردن آن بسیار زمان‌بر و سخت خواهد بود و آخر سر کودک از آن دلسرد خواهد شد. آنجاست که می‌خورید به در بسته. پس باید خیلی حواستان به روند آموزش زبان به کودک باشد. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چطور می‌توان زبان انگلیسی را، با روش‌هایی خیلی هیجان انگیز و دوست داشتنی به کودکان قالب کرد! همراه ما باشید.



چه زمانی شروع کنیم؟

آموزش زبان انگلیسی به کودکان، باید زمانی شروع شود که آنها به زبان مادری خود کاملاً مسلط شده باشند. کودکان معمولاً دیگر تا ۴ یا ۵ سالگی زبان فارسی را به خوبی فرا می‌گیرند. از این سن به بعد می‌توان آموزش زبان انگلیسی به کودکان را شروع کرد. محققان دانشگاه MIT طبق آخرین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که کودکانی که پیش از ۱۰ سالگی شروع به یادگیری زبان کرده‌اند، بسیار راحت‌تر از سایر کودکان به آن مسلط شده‌اند.

بنابراین، هر زمان که احساس کردید کودک شما فارسی را به راحتی صحبت می‌کند، شروع به آموزش زبان انگلیسی کنید.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
چی یاد بدهیم؟ چی یاد ندهیم؟

خب، اولین سوالی که هر پدر مادری برای شروع آموزش زیان انگلیسی به کودکان در ذهنش شکل می‌گیرد، این است که: «از کجا شروع کنم؟ چی واجب‌تره؟ چی رو زودتر می‌فهمه؟»



برای پاسخ دادن به این سوالات، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سن کودک است. بچه‌ها در هر سنی به چیزهای مختلفی علاقه دارند. در سنین خیلی پایین رنگ‌ها خیلی برایشان جذابیت دارد، بعد یواش یواش با حیوانات، غذاها، صفات (بزرگ، کوچک، بلند، کوتاه، شاد، ناراحت، خسته و…)، اعداد (بسته به سن کودک و آشنایی او با اعداد فارسی، از ۱ تا ۱۰، ۱۰ تا ۲۰ و…)، اعضای بدن، اسباب بازی‌ها، لباس‌ها و چیزهای دیگر آشنا می‌شوند و به مرور آنها را کشف می‌کنند.



در کل انتخاب موضوع برای آموزش زبان، خیلی هم کار سختی نیست. اصلاً می‌توانید بسپاریدش به خود کودک. او می‌تواند انتخاب کند که دوست دارد در مورد چه موضوعی با هم بحث کنید و بازی کنید. اینجا کار شما شروع می‌شود. موضوع که انتخاب شد می‌توانید آرام آرام او را با مفاهیم انگلیسی آن موضوع آشنا کنید. حالا خواهیم گفت که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید که برای او جذاب باشد و خسته نشود.



اگر در مورد دستور زبان می‌پرسید، باید بگوییم که آقا جان مگر شما در کودکی، آن زمان که داشتید زبان باز می‌کردید و فارسی یاد می‌گرفتید، پدر مادر تان آمدند با شما خیلی منطقی صحبت کردند و گفتند که اگر خواستی فعل مضارع التزامی بسازی بیا یک «ب» بگذار سر بن مضارع فعل و بعد شناسه‌های مضارع به آن اضافه کن؟! اصلاً فکر می‌کنید همین الان که این همه سن داریم، چند نفر می‌دانند این‌هایی که گفتیم در زبان فارسی چیست و چطور ساخته می‌شود؟ والا انگلیسی هم همینطور است. لازم نیست خیلی سخت بگیرید. بچه‌های کوچک تنها با شنیدن نحوه استفاده از ساختارهای دستور زبانی مختلف در موقعیت‌های مختلف، با دستور زبان آشنا می‌شوند و ناخودآگاه آن را یاد می‌گیرند.

اما اگر سن کودک شما بالاست و اصرار دارید که دستور زبان و قوائد انگلیسی را به صورت دقیق به او یاد بدهید، می‌توانید از کتاب‌های مخصوص آموزش گرامر انگلیسی به کودکان استفاده کنید.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
چطور یاد بدهیم؟

این قسمت، قسمت شیرین ماجراست. خودمانیم، همه‌ی ماها حتی با این سنمان هنوز بازی کردن را دوست داریم؛ چه برسد به کودکان. تنها چیزی که باید برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در نظر بگیرید، این است که موضوع را برای او خسته کننده نکنید. کودکان اکثراً به صورت طبیعی میل به آموزش یادگیری دارند. کافی است یک موضوعی که کودک دوست دارد را پیدا کنید و با بازی‌ و شعر و کارتون به نحوی هیجان انگیز، به او آموزش دهید.



۶ نکته برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان

بهتر است اول یک سری نکات را که مربوط به چگونگی آموزش زبان انگلیسی به کودکان است را با هم مرور کنیم، بعد به روش‌های آن بپردازیم.



نکته ۱: اعتماد به نفس داشته باشید.


اول این را بدانید، برای اینکه به یک کودک زبان انگلیسی یاد بدهید، اصلاً لازم نیست که خودتان بلد باشید مثل بلبل انگلیسی حرف بزنید. فقط کافی است حوصله به خرج دهید و شاد باشید. برای شروع فقط کافی است مسائل و مفاهیم ساده را با بازی و سرگرمی به او تفهیم کنید. اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و آموزش را شروع کنید.


نکته ۲: جلسات را کوتاه برگزار کنید.


کودکان معمولاً صبر کمی دارند و زود از ماجرا خسته می‌شوند. کودکی خودتان یادتان هست که وقتی می‌خواستید جایی بروید، چقدر مسیرها به نظرتان طولانی می‌آمد و زود خسته می‌شدید؟ یا بازی‌های دسته جمعیتان با دوستانتان را به یاد می‌آورید که بعد از چند دقیقه حوصله‌تان سر می‌رفت و می‌گفتید بیایید یک بازی دیگر کنیم؟
همه کودکان همین طور هستند. سعی کنید در یک مدت کم آموزش را جمع کنید تا برای کودک حوصله سربر نشود. معمولاً ۱۵ دقیقه برای آموزش به کودکان خردسال کفایت می‌کند. البته این زمان بستگی به سن کودک و میزان تمرکز او دارد. هر چه سن بالاتر رود، قدرت تمرکز نیز افزایش می‌یابد و شما متناسب با آن می‌توانید زمان آموزش را افزایش دهید.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکته ۳: جدی نباشید. شما ناظم نیستید.

اگر می‌خواهید کودک شما کلاً دور زبان انگلیسی را خط بکشد و دیگر سراغش نرود با اون مثل یک ناظم یا معلم سختگیر رفتار کنید.
کودکان اصلاً فضای جدی را نمی‌توانند درک و تحمل کنند. هیچ نیازی به سخت گیری و جدیت نیست. اتفاقاً هرچقدر کودک شما بازیگوش‌تر باشد، می‌توانید از بازی‌های بیشتری برای آموزش استفاده کنید. نگران نباشید. کودکان در حین بازی و تفریح به طور طبیعی مسائل را یاد می‌گیرند. به راحتی می‌توانید از علاقه کودکان به بازی در جهت آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.

نکته ۴: زمانبندی داشته باشید.

درست است که در حین آموزش زبان انگلیسی به کودکان نباید سختگیری شود، اما این موضوع را با نداشتن برنامه اشتباه نگیرید. شما باید یک برنامه منظم برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان داشته باشید. نباید جلسات آموزش را به صورت دل بخواهی، یک روز برگزار کنید، یک روز نکنید، یک روز صبح برگزار کنید و یک روز عصر. ذهن کودک باید برای ساعت خاصی جهت یادگیری زبان آماده شود. بنابراین باید برای خودتان یک برنامه منظم داشته باشید. لازم نیست آن را با کودک در میان بگذارید که احساس کند مجبور به کاری شده است. فقط کافی است در زمان مشخص شده به او بگویید Let’s Go.



نکته ۵: صبر داشته باشید.

ببینید، بیایید منطقی باشیم. درست است که سرعت یادگیری در کودکان بسیار بالاتر از بزرگسالان است، اما شما سعی دارید یک زبان دیگر را در قالب بازی به کودک آموزش دهید. انتظار نداشته باشید بعد از مدت کمی برایتان انگلیسی چه چه بزند. حوصله به خرج دهید. او اول باید با مفاهیم آشنا شود، بعد باید گوشش با تلفظ صحیح کلمات آشنا شود، بعد یواش یواش با درخواست‌های شما شروع به حرف زدن یا جمله بندی کند. صبور باشید.



نکته ۶: کودک را تحت فشار قرار ندهید.

روند یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان خردسال تفاوت چندانی با یادگیری زبان فارسی ندارد. دیده‌اید که کودکان در هنگام یادگیری زبان فارسی برخی از کلمات را اشتباه تلفظ می‌کنند یا اینکه از دستور زبان درست در جمله بندی‌هایشان پیروی نمی‌کنند؟ هیچ شما آنها را به خاطر این اشتباهات سرزنش می‌کنید حتی به رویش هم نمی‌آورید و از این اشتباهات شیرین ل**ذ**ت هم می‌برید.

اما در آخر می‌بینید که کودک خود به خود تمام تلفظ‌های درست را یاد می‌گیرد و حرف زدن خود را تصحیح می‌کند. انگلیسی هم دقیقاً همینطور است. لازم نیست تمام غلط‌های کودک را بگیرید و به او تذکر دهید. این کار باعث کاهش اعتماد به نفس او در حرف زدن و بی علاقگی به ادامه یادگیری می‌شود. کافی است شما خودتان کلمات را درست تلفظ کنید و گرامر انگلیسی را در جملات خود به درستی رعایت کنید.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۸ راه برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان



۱) برای او کتاب داستان انگلیسی تهیه کنید.

کودکان عاشق کتاب داستان و قصه هستند. کتاب‌هایی با تصاویر رنگی و جذاب انتخاب کنید و با اشاره به این تصاویر، کلمات را به زبان بیاورید. از صداهای متفاوت برای شخصیت‌های مختلف داستان استفاده کنید و سعی کنید ماجرای کتاب برای کودک جذابیت داشته باشد. می‌توانید از کودک بخواهید که خودش به جای شخصیت محبوبش صحبت کنید. حتی خلاقیت کودک را هم به چالش بکشید و از او بخواهید آخر داستان را آنطور که دوست دارد عوض کند.

بعد از تمام شدن داستان هم می‌توانید در مورد رنگ‌های موجود در تصاویر کتاب با کودک صحبت کنید. مثلاً یک رنگ را به او نشان دهید و بپرسید : «What color is it?» و از او بخواهید جواب دهد. به کودک سخت نگیرید. در ابتدا رنگ‌ها را خودتان نام ببرید تا یاد بگیرد. به مرور متوجه می‌شود که باید جواب شما را با چه کلماتی بدهد. هینطور معنی جمله What color is it را هم متوجه می‌شود.

خواندن کتاب داستان به زبان انگلیسی برای کودک باعث می‌شود به مرور گوش کودک با نحوه ادای کلمات و مفهوم آنها آشنا ‌شود. اما دقت کنید اگر کتاب داستان دارای تصاویر کارتونی نباشد ممکن است برای کودک خسته کننده شود چون هیچ چیز از منظور شما متوجه نمی‌شود.

شما می‌توانید زمان خواندن کتاب داستان انگلیسی را به قبل از خواب اختصاص دهید. اینگونه کودک یک برنامه‌ی زمانی مشخص برای شنیدن داستان انگلیسی دارد.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲) از هر موقعیتی برای تمرین چیزهایی که یاد گرفته استفاده کنید.

اگر کودک کاربرد چیزهایی که یاد گرفته را در زندگی روزمره‌اش پیدا کند، کلمات خیلی بهتر در ذهنش می‌ماند. به طور مثال شما می‌توانید در ساعت مشخص مخصوص به آموزش زبان، به کودک اسامی حیوانات را آموزش دهید. سپس یک روز او را به باغ وحش ببرید و با دیدن هر حیوان، او را به یاد چیزهایی که یاد گرفته است بی‌اندازید.

جلوی قفس هر یک از حیوانات که ایستادید، اسم انگلیسی آن را نیز به زبان بیاورید و از کودک بخواهید حیوان را با نام انگلیسی‌اش صدا بزند. این تمرین باعث می‌شود که شادی و هیجانی که کودک در باغ وحش دارد، انگلیسی را برای او جذاب‌تر کند. و همینطور حافظه تصویری او کمک می‌کند تا اسامی بیشتر در خاطرش بماند. همینطور این کار را می‌توانید با اسامی مواد غذایی در فروشگاه‌ها، اسامی لباس‌ها در بوتیک‌ها و موارد دیگر تکرار کنید.



۳) با بازی قایم موشک اعداد را تمرین کنید.

همه‌ی ما بازی قایم موشک را یادمان هست و دوست داریم. گرچه بچه‌های امروزی کمتر با بازی‌های این چنینی سرگرم می‌شوند. ولی مطمئناً اگر یاد بگیرند به اندازه ما از آنها لـ*ـذت می‌برند. با کودک قایم موشک بازی کنید و از این فرصت برای شمردن اعداد به زبان انگلیسی استفاده کنید. اول از اعداد ۱ تا ۱۰ شروع کنید و به مرور افزایش دهید. بعد از اینکه مطمئن شدید کودک به این اعداد مسلط شد، شروع کنید اعداد را برعکس بشمرید. در حین جستجو به دنبال کودک هم از عبارت‌هایی مثل «Where are you?» استفاده کنید تا گوشش به شنیدن آن عادت کند.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴) از فلش کارت‌ها برای آموزش کلمات به کودک استفاده کنید.

یکی از موثرترین و جذاب‌ترین راه‌های آموزش کلمات به کودک، استفاده از فلش کارت است. فلش کارت‌ها، در واقع کارت‌هایی هستند که در یک طرف آنها عکس و یک طرف دیگر اسم انگلیسی همان عکس نوشته شده است.کودک با دیدن تصویر و تکرار اسم انگلیسی آن، از حافظه تصویری خود کمک می‌گیرد تا آن را به خاطر بسپارد.

بعد پشت کارت را نگاه می‌کند و با تصویر نوشته‌ی کلمه آشنا می‌شود. از این طریق به مرور شکل کلمه در ذهنش جا می‌افتد. شما می‌توانید بازی‌های متنوعی با فلش کارت‌ها برای کودک بسازید. مثلاً آنها را از سمت تصویر کنار هم بچینید و اسم انگلیسی یکی از آنها را بگویید و از او بخواهید کارت مورد نظر را جدا کند. یا اینکه کارت‌ها را در اطراف خانه پنهان کنید و از کودک بخواهید کارت مربوط به کلمه Apple را پیدا کند.



۵) از عروسک‌های مورد علاقه کودکان کمک بگیرید.

می‌توانید یک تئاتر عروسکی توسط عروسک‌های مورد علاقه کودک بسازید. کودکان عاشق این هستند که ببینند عروسک مورد علاقه‌شان حرف می‌زند و با آنها ارتباط برقرار می‌کند. از این علاقه استفاده کنید و به عروسک‌های دوست داشتنی‌شان یک شخصیت انگلیسی جذاب بدهید.

صدای خود را عوض کنید، عروسک را تکان دهید و با کودک به زبان انگلیسی صحبت کنید. لازم نیست جملات پیچیده به کار ببرید. از مکالمات ساده روزمره شروع کنید. می‌توانید برای کودک شعر هم بخوانید و او را تشویق به همراهی کنید.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶) از شعرهای کودکانه انگلیسی غافل نشوید.

گفتیم شعر، آقا شعر… شعر آنقدر می‎‌تواند برای کودکان جذاب باشد که اگر از ریتم خوششان بیاید حتی اگر نفهمند چه می‌گویید هم حفظش می‌کنند تا با شما همراهی کنند. شعرهای انگلیسی جذابی وجود دارند که با آنها می‌توانید حسابی کودک را هیجان زده کنید.

سعی کنید در هنگام پخش شدن آهنگ یا خواندن آن، یک سری اعمال و حرکات انجام دهید که نشان دهنده مفهوم شعر باشد. سپس کودک را تشویق کنید که با شما همکاری کند. تکرار شنیدن این آهنگ‌ها و شعرها می‌تواند تاثیر بسزایی در به خاطر سپردن آن توسط کودک داشته باشد. شما می‌توانید به ازای هر قطعه شعری که کودک حفظ کرد برای او جایزه‌ای در نظر بگیرید.

اما حواستان باشد که او را مجبور به این کار نکنید. فقط به عنوان تشویق از این روش استفاده کنید. همچنین می‌توانید CDهایی از این آهنگ‌ها در ماشینتان هم داشته باشید و در مسیر رفت و آمد برای او پخش کنید.



۷) در خانه آهنگ‌های انگلیسی پخش کنید.

این کار هم برای خودتان خوب است هم برای کودکتان. کافی است در حین کار کردن و انجام امور روزمره، آهنگ‌هایی به زبان انگلیسی در حال پخش شدن باشد. با این کار، حتی اگر کودک هیچ چیز از صدایی که دارد می‌شنود متوجه نشود، ناخودآگاه با نحوه‌ی تلفظ کلمات و الگوهای جمله سازی آشنا می‌شود و در ذهنش جا می‌افتد. برای این کار می‌توانید از رادیوهای انگلیسی زبان استفاده کنید، یا از اپلیکیشن اسپاتیفای کمک بگیرید و یک پلی لیست با سلیقه خودتان بسازید.



۸) کارتون‌ها را به زبان اصلی برای کودک پخش کنید.

همه‌ی بچه‌ها عاشق کارتون و انیمیشن هستند. گاهی کارتون‌ها را به زبان انگلیسی برای کودک پخش کنید. زبان انگلیسی به‌کاررفته در کارتون‌های انگلیسی، به زبان انگلیسی‌ای که در واقعیت استفاده می‌شود خیلی نزدیک‌تر است. و از همه مهم‌تر گویش به‌کاررفته نیز به گویش واقعی نزدیک‌تر است. از این طریق کودک با لهجه و نحوه تلفظ کلمات به خوبی آشنا می‌شود. دیدن انیمیشن‌های زبان اصلی راهی بسیار موثر برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان است.



۹) از فرشته‌ای به نام یوتیوب کمک بخواهید.

یوتیوب یک منبع سرشار از ویدئوهای آموزش انگلیسی به کودکان، شعرهای انگلیسی کودکانه، کارتون‌های کوتاه و جذاب و چیزهای دیگری است که شما را در آموزش به کودکتان یاری می‌دهد، است. شما می‌توانید یک پلی لیست جذاب برای کودکتان درست کنید و هر زمان که خواست در اختیارش قرار دهید تا با آن تفریح کند. در یوتیوب شما می‌توانید از ایده‌های افراد دیگری که همین هدف را دارند نیز استفاده کنید. با یک جستجوی ساده می‌توانید ویدئوهایی مرتبط با هدفتان را پیدا کنید.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۰) بازی‌های آنلاین آموزش انگلیسی را دست کم نگیرید.

همان طور که گفتیم، مدل سرگرمی‌های کودکان امروزی در مقایسه با ما خیلی تغییر کرده است. دیگر نمی‌توان قدرت بازی‌های آنلاین و موبایل و تبلت را دست کم گرفت. اتفاقاً چیز بدی هم نیستند. بازی‌های آنلاین جذابی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارد. سعی کنید از بازی‌های متفاوتی برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنید تا برایشان یکنواخت و حوصله سربر نشود. گاهی شما نیز با کودک همراه شوید تا متوجه شوید کودکتان به چه موضوعاتی بیشتر علاقه نشان می‌دهد.



۱۱) ماشین را به محلی برای زبان دوم اختصاص دهید.

آن بالا گفتیم که می‌توانید از CDهای شعرهای انگلیسی کودکانه در ماشین استفاده کنید. اصلاً ماشین را تبدیل کنید به جایی که کودک در آن انتظار زبان دوم را دارد. حالا حتماً هم نباید شعر باشد. می‌توانید از پادکست‌ها یا داستان‌های صوتی انگلیسی هم استفاده کنید. لزوماً نباید کودکانه هم باشد. می‌توانید آهنگ‌های انگلیسی که خودتان دوست دارید را گوش دهید. این کار باعث می‌شود گوش کودک به شنیدن کلمات و عبارات انگلیسی عادت کند.



۱۲) قرارهای بازی‌های دسته جمعی انگلیسی بگذارید.

کودکان بازی‌های دسته جمعی را خیلی دوست دارند. همچنین اگر ببینند کودکان دیگر نیز در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، احساس رقابت به آنها اجازه نمی‌دهد پا پس بکشند. پس ایده‌ی خوبی است اگر با والدینی که مثل شما در حال آموزش زبان انگلیسی به کودکان خود هستند قرار بگذارید و بچه‌ها را با هم به پارک و باغ وحش و جاهای دیگر ببرید و بازی‌های دسته جمعی به زبان انگلیسی راه بی‌اندازید. تازه، با این کار خودتان هم قطعاً دوستان جدید پیدا می‌کنید.



۱۳) یکی دفترچه لغات تصویری برای کودکتان تهیه کنید.

دیگر چه چیزی بهتر از یک دفترچه که لغات انگلیسی را به همراه تصاویرشان در خود داشته باشد؟ کودک می‌تواند در هنگام رنگ آمیزی تصاویر، هم با رنگ‌ها بیشتر آشنا شود، هم خود لغت را با تمرین به خاطر بسپارد، هم به سوالات شما در مورد صفات آن تصویر پاسخ دهد.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، -ZAℍЯმ-، Mohadeseh.f و 3 نفر دیگر

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۴) یک کتاب آموزش الفبا هم تهیه کنید.

کودکان دوست دارند که بتوانند بخوانند و بنویسند. شما می‌توانید این آموزش را با روش‌هایی جذاب و هیجان انگیز، خیلی زود شروع کنید. کتاب‌های زیادی برای آموزش الفبای انگلیسی وجود دارد. ابتدا الفبای انگلیسی را به صورت شعر با کودک تمرین کنید، سپس او را با اشکال الفبا و اصوات آن آشنا کنید و از این کتاب‌ها برای تمرین نوشتن و تقویت مهارت کنترل مداد برای نوشتن الفبای انگلیسی کمک بگیرید.



۱۵) DVDهایی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان وجود دارند.

DVDهای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، اکثر موارد گفته شده را در خود دارند. این DVDها برای والدین شاغل و پر مشغله گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. این DVDها کلمات و عبارات مفید انگلیسی را به نحوی جالب و هیجان انگیز تکرار می‌کنند. برخی از آنها شعرها و بازی‌های جذابی برای سرگرم کردن کودکان دارند. البته توجه داشته باشید که تعداد این DVDها در بازار بسیار زیاد است و برخی از آنها اصلاً به درد نمی‌خوردند. بهتر است پیش از اقدام برای تهیه این دی وی دی‌ها به خوبی تحقیق کنید.



۱۶) اتاق فرزندتان را با پوسترهای آموزش زبان انگلیسی تزئین کنید.

بازی با رنگ‌ها و شکل‌ها و تصاویر بسیار مورد علاقه کودکان است. پس سعی کنید دیوار اتاق فرزندانتان را با تصاویر جذاب و رنگی تزئین کنید و نام انگلیسی این تصاویر را برای او تکرار کنید. پوسترها را جابجا کنید و از کودک در مورد علاقه‌ی او بپرسید. این کار باعث می‌شود که کودک به کمک حافظه تصویری‌اش کلمات را به خاطر بسپارد.

از این طریق می‌توانید رنگ‌ها، حیوانات، غذاها و دیگر کلمات را به او آموزش دهید. همچنین اگر روی این پوستر‌ها زیر تصاویر نام آن را به انگلیسی نوشته باشید، ذهن کودک به مرور شکل کلمه را به خاطر می‌سپارد و این کار می‌تواند در یادگیری نوشتن به کودک کمک کند.



۱۷) از کلاس‌های زبانی که در مهد کودک‌ها برگزار می‌شود استفاده کنید.

داشتن یک معلم زبان و همراهی با کودکان دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی، می‌تواند برای افزایش انگیزه کودک در یادگیری بسیار مفید باشد. همراه شدن با کودکان دیگر برای بازی در فضای آموزشی مهد کودک، می‌تواند به آنها در تقویت مهارت‌های اجتماعی و همچنین تمرین برقراری ارتباط با دیگران به زبان انگلیسی کمک کند.



آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~Hasti~، ASaLi_Nh8ay، -ZAℍЯმ- و 3 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا