خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,275
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵- برای گفتن “خداحافظ” از (svidaniya (duh svee-dah-ne-ye استفاده کنید. که رایج ترین روش برای خداحافظی کردن در زبان روسی است. شما می توانید در هر شرایطی، چه رسمی و چه غیر رسمی، از این لغت استفاده کنید. این عبارت با ترجمه ی کلمه به کلمه به معنای چیزی شبیه به “تا جلسه بعدی” یا “تا زمانی که دوباره ملاقات کنیم” می باشد.

  • در یک موقعیت غیررسمی ، می توانید بگویید (do vstretchi (duh vstrie-chi که معنای تقریباً یکسانی دارد، اما فقط هنگام خداحافظی با خانواده یا دوستان مناسب است.


روشهای ساده احوالپرسی و تشکرکردن در زبان روسی

 

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,275
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶- هنگامی که جمع خانواده یا دوستان تان را ترک می کنید؛ باید بگویید (poka (pa-kah. این واژه مشابه کلمه “bye” (خداحافظ) در انگلیسی می باشد. استفاده از آن در موقعیت های رسمی، یا هنگام صحبت با افرادی که از شما بزرگتر هستند یا در جایگاهی بالاتر از شما قرار دارد، بسیار متداول است.

  • اگر تلفنی در حال صحبت هستید ، ممکن است به جای آن از (dovay (da- vaj استفاده کنید. معنای لغوی این کلمه در واقع چیزی مانند “بیایید” ترجمه می شود، اما برای پایان دادن به مکالمه تلفنی ، اغلب به عنوان ” bye ” به کار می رود.
۷- جایگزین کردن عبارت های احوالپرسی با جملاتی که زمانی از روز را نیز نشان می دهند. عبارت های روسی که به معنای صبح بخیر، عصر بخیر و شب بخیر هستند را نیز می توانید هنگامی که جمعی را ترک می کنید؛ به کار ببرید.

  • (Dobroy nochi (dob-raj noh-che به معنی “شب بخیر” است. اما برخلاف سایر عبارت های متداول احوالپرسی که روزهنگام به کار می بریم؛ این عبارت به جای احوالپرسی نیست و فقط هنگامی که جمعی را ترک می کنید؛ استفاده می شود. این عبارت لزوماً به معنای رفتن به تـ*ـخت خواب نیست. و از سر شب به بعد می توانید از آن استفاده کنید.
  • (Spokojnoj nochi (spah-kohy-nuhy no-che نیز به معنای “شب بخیر” است. اگر می خواهید به رختخواب بروید، این عبارت می تواند مناسب باشد. مانند سایر عبارت های احوالپرسی که زمانی از روز را بیان می کنند، می توانید هنگام صحبت رسمی یا غیر رسمی از این عبارت استفاده کنید.


روشهای ساده احوالپرسی و تشکرکردن در زبان روسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا