خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Delaram88

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/2/20
ارسال ها
185
امتیاز واکنش
491
امتیاز
148
محل سکونت
ی جایی-_-
زمان حضور
7 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
پتاس، تنها آبشار نمکی جهان!
ایران زیبای ما پر است از دیدنی های جذابی که گاه به دنبال آن ها در جایی فراسوی مرزهای کشورمان می گردیم، غافل از این که نعماتی داریم که شاید اصلا فکرش را هم نمی کردیم! مثلا چند آبشار نمکی در جهان وجود دارد که همچون آبشار نمکی پتاس باشد؟آبشار نمکی پتاس، در جایی بین خور و بیابانک قرار گرفته و یکی از جاذبه های طبیعی به شدت زیبای ایران است که شاید آنچنان که باید تا به حال معرفی نشده است. امروز در این مطلب می خواهیم تا درباره این جاذبه زیبا، ویژگی های طبیعی و راه های دسترسی برای شما بگوییم پس در ادامه با ما همراه باشید.
نمایی از آبشار نمکی پتاس

آبشار نمکی پتاس، الماسی سفید در کویر
همانطور که گفتیم، آبشار نمکی پتاس در بین خور و بیابانک استان اصفهان قرار گرفته و در فاصله ای بسیار نزدیک به یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی ایران یعنی کویر مصر قرار گرفته است.ارتفاع این آبشار، ۲۵ متر است و در شمال مجتمع معدنی پتاس در استان اصفهان قرار گرفته است. آبشار نمکی پتاس، چندیست که گردشگران زیادی را برای طبیعت گردی به خود جذب می کند.
درباره این آبشار جالب است بدانید که آن را به عنوان اولین آبشار نمکی جهان می شناسند و در نوع خودش جاذبه ای منحصر به فرد محسوب می شود. البته عوامل بیرونی و انسانی بسیاری باعث شده که جذابیت های این آبشار بیشتر و بیشتر شود.اگر دوست دارید که از این جاذبه دیدن کنید، بهترین زمان برای این کار، فصل پاییز و مخصوصا زمستان است. البته باید بدانید که اگر قصد دارید تا در ایام نوروز برای دیدن این جاذبه بروید، با آب و هوای معتدل تری از هر زمان دیگر در سال روبرو خواهید شد.
کمی بیشتر درباره دهکده گردشگری پتاس بدانید
در اطراف این آبشار، یک دهکده توریستی و تفریحی در ۴۰ کیلومتری آن و با فاصله از دو شهر خور و بیابانک شکل گرفته که موجبات آرامش و رفاه کسانی که به این منطقه زیبا سفر می کنند را فراهم می آورد.ساخت این دهکده گردشگری و اختصاص امکانات رفاهی برای مسافرینی که برای دیدن این آبشار به آن سفر می کنند، از جمله عواملی است که باعث شده خیلی ها سفر به این آبشار نمکی را در برنامه سفرهای ایرانگردی خود بگنجانند. البته، نورپردازی آبشار در هنگام شب و تصویری از امتداد نورانی آن باعث می شود که زیبایی های بصری این آبشار بیش از پیش به چشم هر بیننده ای جلوه گری کند. به همین خاطر یکی از محبوب ترین پاتوق های عکاسان طبیعت برای پیدا کردن سوژه های جدید عکاسی، آبشار نمکی پتاس است.
در این دهکده تقریبا بسیاری از چیزهایی که می بینید، سفید و درخشان است. از سوئیت ها گرفته تا حتی طراحی داخلی بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها، به رنگ سفید است و یادآور درخشانی از نمک می باشند.زمان بازدید از آبشار پتاس هر روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب است.
دهکده پتاس

جاذبه های اطراف آبشار نمکی پتاس
در سفر به آبشار نمکی پتاس می توانید از جاذبه های دیگری هم بازدید نمایید. این دیدنی ها عبارتند از:
دریاچه نمک خور
جایی که آن را به عنوان دریاچه نمک خور می شناسیم، دریاچه ایست با شمایل هندسی نا منظم که گاهی حتی اظلاع آن به ۳۰ یا ۴۰ سانتی متر هم می رسند. اگر اهل عکاسی هستید و از دیدن غروب آفتاب هم استفاده می برید، به این دریاچه که تنها در فاصله ۱۲ دقیقه ای آبشار پتاس قرار گرفته بروید و از دیدن یکی از زیباترین جلوه های زیبای طبیعت استفاده ببرید.
روستای عروسان
روستای عروسان، یکی از زیباترین نخلستان های روستاهای ناحیه خور و بیابانک است که علاوه بر مردم مهربان و مهمان نوازش، چشمه ی آب گرمی در فاصله ی ۱۸ کیلومتری خود دارد که طرفداران ویژه و منحصر به فرد خودش را دارد.
کویر مصر
معروف ترین جاذبه ای که در نزدیکی آبشار نمکی پتاس قرار گرفته، کویر مصر معروف است که در فصل زمستان، مقصد گردشگری بسیاری از مسافرانی است که قصد گردشگری متفاوت در مناطق گرم و بیابانی دارند. این کویر از چندین بخش همچون نیزار، دریاچه ی نمک سلکون، تنگه ی رودخانه ی نم و تخ.ت‌عروس تشکیل شده است. از بهترین تفریحاتی که در این کویر می توانید انجام دهید می توانیم به شترسواری و آفرودسواری اشاره کنیم. در ضمن، در نزدیکی این روستا روستایی قرار گرفته که دارای معماری جالب و سنتی مخصوص مردم بیابان است.
روستای گرمه
روستایی سنتی با انبوهی از نخلستان ها! بهترین توصیفی که می توانیم از روستای گرمه داشته باشیم این است که این روستا جایی برای آرام گرفتن مردمی است دل به چشمه و آب زلالش و همچنین نخل های سر به فلک کشیده اش، بسته اند. البته در این روستا ارگ ۲۷۰۰ ساله ای وجود دارد که ارزش باستانی دارد و بازدید از آن، انگیزه سفر خیلی از جاذبه گردان تاریخی به این منطقه است.
کویر مصر

راه های دسترسی به آبشار نمکی پتاس
برای رفتن به این روستا، بهترین راه سفر به اصفهان و شروع مسیر از این استان است. از آن جایی که این آبشار در نزدیکی مجتمع معدنی پتاس قرار گرفته، می توانید تا با استفاده از اتوبوس و یا ماشین شخصی به ۴۰ کیلومتری خور و بیابانک بروید.
#تالار_گردشگری_ایران


آبشار پتاس، تنها آبشار نمکی جهان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • جذاب
Reactions: FaTeMeH QaSeMi، Miss.M و haniye anoosha
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا