خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.
  • شروع کننده موضوع Leyla
  • تاریخ شروع

Leyla

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
12/12/19
ارسال ها
615
امتیاز واکنش
3,969
امتیاز
228
زمان حضور
14 روز 6 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
cultural-43532049-0-9y2.jpg
محمدرضا شجریان صدای ماندگار موسیقی ایرانی چندی است که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. چندی است که از هنرش محرومیم و نگران، اخبار سلامتی‌اش را پی‌گیر.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، انگار همین دیروز بود که محمدرضا شجریان با ظاهری که طرفدارانش را بسیار نگران کرد روبه‌روی دوربین نشست و از بیماری ۱۵ ساله‌اش پرده برداشت . شجریان در آن ویدئو نه از کلمه‌ی بیماری صحبت و نه به‌صورت مشخص به دلیل تراشیدن موی سر و ریزش آن اشاره ‌کرد، اما برای کسانی که پیگیر وضعیت سلامتی این استاد موسیقی ایران بودند مشخص بود که او در این ویدئو درباره‌ی بیماری سرطانی صحبت می‌کند که سال‌ها است که همراه او شده است.

آن روزها خبر بیمار شدن خسرو آواز ایران واکنش‌های بسیاری برانگیخت و چهره‌های بسیاری برای او دست به دعا بردند . حتی حساب کاربری مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در توئیتر، جمله‌ای از رئیس وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام را با هشتگ شجریان منتشر کرد .

از آن زمان چهار سالی گذشته است، و در این سال‌ها هر از چند گاهی خانواده‌اش خبری از هر چند کوچک به هوادارانش می‌دادند. که یا تکذیب شایعات درباره وضعیت سلامتی پدرشان بود، یا مثل فال حافظی که یلدای دو سال پیش رایان شجریان منتشر کرد ، نشانی از سلامتی او.
اما یکم اسفند ۹۸ همایون شجریان در فضای مجازی چیزی نوشت که هواداران پدرش را بسیار نگران کرد و منشاء شیوع شایعاتی شد که تا چندی ادامه داشت. این بار هم پای حافظ در میان بود و این همایون بود که تفالی به دیوان حافظ زد . همین نوشته کوتاه کافی بود تا سیلی از اخبار درباره درگذشت شجریان در فضای مجازی و رسانه‌های رسمی کشور بازتاب پیدا کند. البته این تعجیل در انتشار خبری نادرست انتقاداتی هم در پی داشت. برای نمونه معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره نوشت : « بارها خبر فوت بسیاری از بزرگان در رسانه‌ها اعلام و سپس تکذیب شده، چرا برای اعلام خبر مرگ رقابت می‌کنیم؟ »

تا پیش از آن انتشار شایعه درگذشت محمدرضا شجریان مشخص شده بود که حال او رو به وخامت گذاشته است و به همین دلیل در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بسـ*ـتری است. داود گنجه‌ای، نوازنده سرشناس کمانچه و عضو شورای عالی خانه موسیقی ، (جمعه ۲ اسفند)، به همراه جمعی دیگر از اعضای هیات مدیره خانه موسیقی، برای پیگیری وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان به بیمارستان رفتند. او درباره وضعیت جسمانی شجریان به خبرآنلاین گفته بود : « من صبح و عصر به بیمارستان جم رفتم. استاد شجریان در آی سی یو هستند. صبح ، مشکل تنگی نفس داشتند. اما عصر، حال عمومی ایشان رو به بهبود گذاشت.»

پزشک معالج شجریان هم از دیگر چهره‌هایی بود که شایعه درگذشت شجریان را که در فضای مجازی دست به دست می‌شد، با قاطعیت رد کرد . او در این باره به خبرآنلاین گفت: « اگر چه حال استاد آواز ایران خوب و مساعد نیست، اما در حال حاضر (ساعت ۲۳:۳۰) من بالای سر ایشان در آی سی یو هستم و وضعیت ایشان را تحت نظر داریم .»

اما مردمی که نگران حال خواننده محبوبشان بودند با تکذیبه‌هایی از این دست راضی نمی‌شدند و روبه‌روی بیمارستان محل بسـ*ـتری او تجمع کردند. آن‌ها ترانه‌ «مرغ سحر» را همخوانی می‌کردند و منتظر شنیدن خبری خوش بودند. این حرکت سبب شد که همایون شجریان به میان مردم بیاید و به پرسش‌ها و نگرانی‌های آن‌ها پاسخ دهد.

همایون شجریان البته به این هم بسنده نکرد و پس از آن برای محکم‌کاری هم که شده تصویری از نمایشگر علائم حیاتی پدرش منتشر کرد و نوشت: « عزیزان دل به همان دلایلی که امشب در جمع شما نازنینان شرح دادم، در این چند سالی که گذشت، پدر به دلیل مساعد نبودن شرایطشان، از اینکه کسی بخواهد ملاقاتشان کند پرهیز داشته‌اند. »


روزی که شجریان سرطانش را علنی کرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا