خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Delaram88

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/2/20
ارسال ها
185
امتیاز واکنش
491
امتیاز
148
محل سکونت
ی جایی-_-
زمان حضور
7 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین زمان سفر به ژاپن


ژاپن کشوری است با تاریخ کهن و فرهنگ غنی که امروزه به تکنولوژی پیشرفته اش معروف است. این کشور که در آسیای شرقی و در اقیانوس آرام قرار گرفته، تاریخ جالبی سرشار از سامورایی ها و مبارزه های مختلف دارد. اگر قصد سفر به سرزمین خورشید تابان را دارید، باید بگوییم چیزهایی هست که بهتر است حتما بدانید! از بهترین زمان سفر به ژاپن گرفته تا غذاهایی که باید امتحان کنید، مقدار پولی که لازم دارید و غیره. بیش از سه هزار جزیره‌ی کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر، ژاپن را به وجود آورده است. در این مقاله، ما به بهترین زمان سفر به ژاپن می پردازیم و نکات مهمی را درمورد این کشور ذکر می کنیم. با ما همراه باشید.

نمای زیبایی از برج ژاپن در شب



آنچه باید قبل از سفر به ژاپن بدانید

ژاپن یک کشور چهار فصل است؛ به این معنا که در سرزمین خورشید تابان، شما هر چهار فصل سال را از نظر آب و هوایی تجربه می کنید. مردم ژاپن کشورشان را نیهون، به معنای سرزمین خورشید تابان خطاب می کنند. دلیل این نامگذاری هم این است که آن ها فکر می کردند که ژاپن اولین کشوری است که خورشید در آن طلوع می کند. ژاپن کوه های آتشفشانی زیادی دارد و در طی سال، شاهد چندین و چند زلزله‌ی کوچک و بزرگ است. از آن جا که جزایر ژاپن از شمال به جنوب بر روی محوری فرضی نزدیک به ۳۰۰۰ کیلومتر امتداد پیدا کرده، آب و هوای نقاط مختلف در آن متفاوت است؛ هرچند که به طور کلی اقلیم ژاپن معتدل محسوب می شود. از سوی دیگر، فستیوال های و جشنواره های مختلف در این کشور تاریخی طی فصول مختلف سال برپاست و انواع جشن های ملی، تاریخی و فرهنگی در آن برگزار می شود.

تصویری از کوه فوجی و شکوفه های گیلاس





بهترین زمان سفر به ژاپن
نکته‌ی حیرت انگیز درمورد ژاپن این است که تمام فصول آن برای سفر مناسب است! چراکه شما در هر فصل که به سرزمین خورشید تابان بروید، یک تجربه‌ی منحصر به فرد را تجربه خواهید کرد. در بهار، شکوفه های گیلاس تمام فضا را پر کرده اند، کوه‌نوردی در فوجی طی تابستان فوق العاده است، تغییر رنگ برگ ها در پاییز چشم ها را خیره می کنند و در زمستان، اسکی در کوهستان شما را سرگرم نگه می دارد.




بهترین زمان سفر به ژاپن از نگاه گردشگران
از دید بسیاری از گردشگران بهترین زمان سفر به ژاپن با هوای مطبوع، شکوفه های گیلاس و باران های بهاری پراکنده، فصل بهار است. جالب است بدانید که ۴ روز تعطیلات ملی طی این فصل در ژاپن وجود دارد که مقارنت آن با دیگر تعطیلات هفته، یک هفته‌ی کامل زمان برای استراحت یا مسافرت به وجود می آورد. این بازه‌ی یک هفته ای که به «هفته‌ی طلایی» معروف است، برای ژاپنی ها فرصتی است که در داخل کشور یا خارج از آن، به مسافرت بروند.

قطاری در حال گذر از دشت های پر گل





سفر به ژاپن در بهار
از نظر بسیاری از افراد، بهترین زمان سفر به ژاپن فصل بهار است. در این زمان که از اواسط اسفند ماه آغاز می شود و تا اواسط اردیبهشت ماه است، دمای هوا در ژاپن معتدل می شود و رطوبت نیز میزان مطلوبی دارد. همچنین، در این زمان شکوفه های گیلاس با شهرت جهانیشان بر شاخه های درختان گیلاس می رویند تا زیبایی شهرهای ژاپن صد چندان شود. اما این فصل تنها به شکوفه هایش معروف نیست! در بهار، ژاپنی ها غذاهای مخصوص می پزند و جوانه‌ های درختان نیز به زیبایی شهرها می افزاید. آغاز سال کاری و تحصیلی در ژاپن، ماه آوریل (از اوایل فروردین تا اوایل اردیبهشت ماه) است و این باعث می شود تا بهار بیش از هرجای دیگر سرشار از شور و شوق باشد.




فستیوال های بهاره در ژاپن
بهار، آغاز فصل تحصیلی و رونق کاری در ژاپن است و در طول این فصل چندین فستیوال مختلف برگزار می شود که قطعا دیدن آن ها برای مسافران جالب و سرگرم کننده خواهد بود. در ماه مارچ (از اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین) روز دختر در تقویم ژاپن است و در این روز انواع نمایش های عروسکی اجرا می شود. در ماه می ( از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه) نیز فستیوال های شینتو در این کشور به پاسداشت ازدواج برگزار می شود و سرشار از شادی و هیجان است.

زنان در لباس های سنتی ژاپن





سفر به ژاپن در تابستان، شرجی اما قابل تحمل!
در تابستان، دمای هوای این کشور بین ۲۱ تا ۳۲ درجه‌ی سانتی گراد است. با وجود این که گرمای هوای چندان زیاد نیست اما میزان رطوبت در این زمان بالا می رود. به همین دلیل هوا می تواند کمی آزاردهنده باشد؛ با این وجود، بهترین فستیوال ها در ژاپن طی تابستان برگزار می شود و کوه نوردی هم می تواند در این فصل لـ*ـذت بخش باشد.




فستیوال های تابستانه در ژاپن
می توان گفت، سخت است در تابستان به ژاپن سفر کنید و با فستیوال یا جشنی مواجه نشوید! در شهرها و روستاهای سراسر کشور، آویزها و تزییناتی را بر در و دیوارها می بینید. مردم کیمونوهای رنگارنگ (لباس های سنتی ژاپنی) پوشیده اند، خیابان پر از غرفه های غذافروشی است، آتش بازی برقرار است و غیره… طی تابستان در شهر کیوتو، فستیوال گیون ماتسوری برگزار می شود که یک ماه به طول می انجامد و تمامی ماه جولای (از اواسط تیر تا اواسط مرداد ماه) را در بر می گیرد. فستیوال تنجین ماتسوری نیز به مدت دو روز ۲۴ و ۲۵ جولای برگزار می شود. در شمال و در شهر هونشو یکی از مراسم عجیب ژاپنی برگزار می شود. در این مدت که از سوم تا ششم آگوست (از ۱۳ تا ۱۶ مرداد ماه) طول می کشد، مردم چوب های بامبو را در حالی که به هر طرف آن یک فانوس بسته اند، روی دوش می اندازند و می کوشند تعادل خود را حفظ کنند.

نمایی از آتش بازی در شب





جشنواره‌ ای چشم‌ نواز و سرشار از رنگ در تابستان ژاپن!
آئوموری نبوتا ماتسوری، در مرداد ماه برگزار می شود و به داستان افسانه ای و موجودات خیالی اش معروف است. موجوداتی که از شخصیت های مهم و معروف در داستان های ژاپن هستند. در این فستیوال، مجسمه هایی از شخصیت های افسانه ای را می سازند و روی رودخانه شناور می کنند تا به طور نمادین، دشمنان را دور کنند. این مجسمه های معمولا از کتان، انواع پارچه و چوب بامبو ساخته می شوند. اما جاذبه‌ی اصلی این فستیوال فانوس های بسیار بزرگی است که شناور بر روی رودخانه، با طبل های بزرگ احاطه شده اند. به عنوان یک گردشگر، شما هم از موسیقی لـ*ـذت می برید و هم از غذاهای این فستیوال.




با مادر همه‌ی جشن های ژاپنی آشنا شوید!
گوین ماتسوری، فستیوالی است که به جرات می توان آن را مادر تمامی جشن ها در ژاپن خواند. این جشن در ابتدا آیینی برای تقدیس خدایان آتش، سیل و زلزله بود که همواره مورد استقبال مردم قرار می گرفت. این آیین که یک ماه کامل بین خرداد و تیر ماه به طول می انجامید، هر روز به یک دلیل جشن گرفته میشد و مهم ترین اتفاق در فرهنگ و هنر کیوتو به حساب می آمد. امروزه نیز این فستیوال که از برای مردم محلی و گردشگران از اهمیت و محبوبیت زیادی برخوردار است که همه ساله، از ۲۷ تیر ماه تا ۵ مرداد ادامه دارد.


بهترین زمان سفر به ژاپن

 

Delaram88

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/2/20
ارسال ها
185
امتیاز واکنش
491
امتیاز
148
محل سکونت
ی جایی-_-
زمان حضور
7 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمایی از کوه فوجی در پاییز





پاییز طلایی در ژاپن، یک فصل مطلوب برای سفر
فصل پاییز هم زمان مناسبی برای سفر به سرزمین خورشید تابان است. برگ درختان به رنگ های زرد، طلایی و نارنجی درمی آید و دمای هوا دوباره آنقدر مناسب می شود که تنها کافی است یک بالاپوش سبک به همراه داشته باشید تا آب و هوای دل انگیز ژاپن در این زمان لـ*ـذت ببرید. هرچند که در دیگر فصول سال نیز هوا در این کشور هرگز بیش از حد گرم یا سرد نمی شود. علاوه بر این، ایونت های مختلفی طی پاییز در ژاپن اتفاق می افتد و غذاهای مخصوص این فصل نیز بی نظیرند.




فستیوالی برای برداشت محصول که مجذوبتان می کند!
کیشی دنجیری ماتسوری، یک جشن پایان برداشت محصول است که در حقیقت دعایی برای داشتن پاییزی پر برکت برگزار می شود. این فستیوال که در کیشی وادا ، جنوب اوزاکا برگزار می شود، یکی از جالب ترین، جذاب ترین و معروف ترین فستیوال ها در ژاپن است. «دنجیری»، قایق های چوبی و سنتی ژاپنی است که تزیین و به آب انداخته می شود. در این فستیوال همچنین یکی از جالب ترین جشن های اوزاکا هم برگزار می شود و در طی آن سازه هایی که بیش از ۳ تن وزن دارند توسط جمعیت مشتاقی که ممکن است به هزار نفر هم برسند، کشیده می شود. هر یک از این سازه ها نماد یکی از شهرهای ژاپن هستند و هرکدام توسط تیمی هدایت می شوند که در یک رقابت، برای پیروزی تلاش می کنند.

یوکی ماتسوری، بهترین فستیوال زمستانی ژاپن





زمستان در ژاپن، فصلی پر از برف!
فصل زمستان در ژاپن معمولا از دسامبر تا فوریه ( اواسط آذرماه تا اواسط اسفند) به طول می انجامد. در این مدت، معمولا هوا خشک و آسمان آفتابی است. هرچند که در این کشور آنقدر برف می بارد که فستیوالی برای ساختن مجسمه های یخی برپا شود! ورزش های برفی در این زمان رونق پیدا می کنند و دمای هوا هرچند که عموما زیر صفر است. بنابراین، در سفر به این کشور در زمستان لازم است کلاه، دستکش و لباس های گرم به همراه داشته باشید.




یوکی ماتسوری، بهترین فستیوال زمستانی ژاپن!
یوکی ماتسوری که به «جشنواره برف ساپورو» معروف است، به مدت یک هفته و در هوکایدو برگزار می شود. این فستیوال در سال ۱۹۵۰ توسط یک گروه از دانش آموزان در یک پارک محلی شروع شد اما بعد از آن به یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی زمستانه در ژاپن تبدیل شد. این فستیوال که طی دو روز بین دی و بهمن ماه برگزار می شود و افراد در آن مجسمه هایی از برف و یخ می سازند، هر ساله بیش از دو میلیون بازدیدکننده را به سوی خود می کشد.

یکی از نمادهای ژاپن در آب





آداب و رسوم ژاپن؛ هر آنچه جهان را شگفت زده می کند
در ژاپن آداب و رسوم خاصی وجود دارد که اگر تصمیم گرفته اید به این کشور سفر کنید، باید حتما بدانید! چراکه ندانستن آن ها گاهی می تواند مایه‌ی دردسر باشد. ما تعدادی از آن ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:
غذاخوردن در هنگام راه رفتن در ژاپن حرکتی ناشایست است. برای خوردن نوشیدنی یا یک میان وعده بین راه، بهتر در گوشه‌ی مناسبی بنشینید.
اشاره کردن با انگشت، حرکتی است که در این کشور بسیار ناشایست تلقی می شود. به جای انگشت اشاره، کف دستتان را باز کنید و به سمت مورد نظر اشاره نمایید.
هورت کشیدن نودل های غذایی نه تنها نشانه‌ی بدی نیست، بلکه به این معناست که شما از غذا خوشتان آمده و از میزبان تشکر می کنید!پس راحت باشید، آن ها اینکارتان را دوست دارند!
در ژاپن درآوردن کفش ها پیش از ورود به خانه رایج است، پس به این موضوع توجه کنید.

تابستان و منظره‌ی کوه فوجی





نکات مهم در سفر به ژاپن
پیش از سفر به سرزمین خورشید تابان، تغییرات آب و هوایی، فصل طوفان های شدید و فستیوال های شلوغ را در نظر بگیرید. این کار کمک می کند تا تصمیم بگیرید بهتر است به کدام قسمت از این کشور سفر کنید. بهترین زمان سفر به ژاپن، ابتدای بهار است؛ شکوفه های گیلاس که عمر کمی دارند تازه روییده اند. با وجود هوای ابری و بارانی بهار، افراد بیشتر ترغیب می شوند تا در این زمان بیش از قبل به سمت آسیای شرقی سفر کنند. بنابراین، شما مجبورید در شلوغی رفت و آمد کنید یا به دیدن جاذبه های دیدنی بروید. هتل ها در این فصل کمی در توکیو گران هستند اما این هم طبیعی است که بخواهند بیشترین سودشان را در فصل فستیوال های ژاپن به دست بیاورند.

تصویری از کوه فوجی و شکوفه های گیلاس





حتما در سفر به ژاپن، وضعیت آب و هوا را بررسی کنید!
ژاپن مجمع الجزایری با نزدیک به هفت هزار جزیره‌ی کوچک و بزرگ است که از شمال تا جنوب در اقیانوس کشیده شده اند. آب و هوای ژاپن، به وضوح در مناطق مختلف آن متفاوت است و در حالیکه مردم در توکیو از سرما می لرزند، در مناطق جنوبی هوا آنقدر خوب هست که افراد با تیشرت رفت و آمد می کنند!
بیشتر مناطق این کشور، هر چهار فصل را به معنای واقعی با برف در زمستان و باران های بهاره تجربه می کنند. با این وجود، اوکیناوا و جزایر جنوبی معمولا در تمام طول سال گرم هستند. در قسمت های شمالی، معمولا در زمستان برف زیادی می بارد و به سرعت آب می شود.

تصویر یک بنا با معماری سنتی ژاپنی





چه فصلی کمتر باران می بارد؟
در ژاپن، به معنای واقعی فصل خشک وجود ندارد؛ بلکه تنها زمان هایی هست که بارندگی در آن ها کمتر است. این دوره، بهترین وقت برای بازدید از ژاپن به حساب می آید. بارش باران در طول سال آنقدر مستمر است که اگر تصمیم بگیرید در زمانی به غیر از تابستان به ژاپن سفر کنید، شاید کمی ناامید شوید! خشک ترین ماه های سال در ژاپن معمولا ماه های آذر، دی و بهمن هستند. ماه های آبان و اسفند حد فاصل ماه های خشک و پربارش هستند و جمعیت بازدیدکننده نیز چندان زیاد نیست؛ درنتیجه این وقت از سال جزء بهترین زمان ها برای سفر به ژاپن محسوب می شوند.




فصل بارندگی در ژاپن
ژاپن کشوری است که آب و هوایش حتی دزدان دریایی را هم گمراه می کند اما معمولا در این کشور بارندگی زیاد و رطوبت بالا است. در توکیو، معمولا بارندگی ها از اواسط تیر تا مرداد ماه اتفاق می افتند. این زمان، فصل طوفان در توکیو است. از نظر تاریخی، در نیمه‌های تیر تا اواسط شهریور باران ها قطع می شوند و با گذشتن از نیمه‌ی شهریور، بارندگی ها آغاز می گردند.

طوفان در ژاپن





چه زمانی ژاپن طوفانی است؟
طوفان ها در اقیانوس آرام بین ماه های اردیبهشت تا مهر اتفاق می افتد. هرچند که آب و هوا هرگز آنقدر قابل پیش بینی نیست که بتوانیم به طور دقیق چیزی را تخمین بزنیم؛ اما بیشتر در ماه های مرداد و شهریور شاهد طوفان در ژاپن هستیم و هرچند که بیشتر آن ها خسارتی به بار نمی آورند، موجب لغو یا تاخیر در پروازها می شوند.

نمایی از یک خیابان در ژاپن





نکات جالب در مورد کشور ژاپن
نکته های جالبی در مورد سفر به ژاپن وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. برای مثال:
  • به طور میانگین ژاپن سالانه هزار و پانصد زمین لرزه‌ی کوچک و بزرگ را تجربه می کند!
  • در ژاپن بیش از ۲۰۰ آتشفشان وجود دارد
  • این کشور از ۶۸۵۲ جزیره تشکیل شده است



منبع: الی گشت


بهترین زمان سفر به ژاپن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا