خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیامند رحمان قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان، به دلیل ایست قلبی در ۳۱ سالگی چشم از جهان فروبست.

سیامند رحمان، قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان، در ۳۱ سالگی درگذشت


سیامند رحمان خرداد امسال گفته بود که قصد دارد پس از بجا گذاشتن رکورد جدید در پارالمپیک توکیو، وزن بدنش را کم کند. مسئول اداره ورزش اشنویه درباره درگذشت رحمان به سایت «ورزش سه» گفت: «تا ساعت پنج‌ونیم عصر با سلامت کامل در خانه بود. ساعت شش حالش بد می‌شود. خانواده با اورژانس تماس می‌گیرند، اما قبل از رسیدن به بیمارستان، به خاطر ایست قلبی جان داد و عملیات احیا مثمرثمر نبود».

بالاترین رکورد‌های جهانی و پارالمپیک در وزنه برداری قدرتی معلولین، به نام سیامند رحمان ثبت شده است. این ورزشکار بلندآوازه اهل اشنویه در استان آذربایجان غربی، دارای دو طلای پارالمپیک بود و بخت اصلی کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رفت.

آقای رحمان تیرماه امسال بار دیگر از سکوی شماره یک جهان بالا رفت. او همچنین سه دوره پیاپی با ویلچرش در بازی‌های آسیایی روی سکوی نخست قرار گرفت.

سیامند رحمان دارای دو طلای پارالمپیک بود و بخت اصلی کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رفت.

پایگاه خبری کمیته بین‌المللی پارالمپیک به سیامند لقب Legend را داد و پس از پارالمپیک ریو نوشت: «سیامند رکورد خودش را سه بار شکست و با وزنه ۳۱۰ کیلویی تمام کرد که تقریبا هم‌وزن دو بچه فیل می‌شود».

سیامند رحمان، قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان، در ۳۱ سالگی درگذشت


او خرداد امسال به روزنامه «شرق» گفته بود که قصد دارد پس از بجا گذاشتن رکورد جدید در پارالمپیک توکیو، وزن بدنش را کم کند. رحمان در ورزش جهان دارای جایگاه ویژه‌ای بود و مرداد امسال از سوی شبکه تلویزیونی «ان‌اچ‌کی» ژاپن برای انجام مصاحبه درباره پارالمپیک، به توکیو دعوت شد تا به صورت نمادین وزنه ۲۵۰ کیلوگرمی را نیز مهار کند.

سیامند در پارالمپیک لندن با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی توانست رکورد پارالمپیک در دسته فوق سنگین را ۱۵ کیلوگرم ارتقا دهد. او در دسته ۱۰۰+ کیلوگرم بالاتر از وزنه‌بردار عراقی و نماینده کره جنوبی ایستاد.

سیامند در حرکت اول، وزنه ۲۷۰ کیلویی را مهار کرد تا پنج کیلوگرم رکورد پارالمپیک را ارتقا دهد. اما این تازه آغاز ماجرا بود و در حرکت دوم وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی را هم ثبت کرد تا بار دیگر رکورد پارالمپیک را بشکند. از نکات جالب توجه این رقابت، استفاده از صفحه‌های ۵۰ کیلویی بود که با رنگ سیاه مشخص بود و برای نخستین بار در طول مسابقات، مورد استفاده قرار گرفت.

رکورد جهانی این دسته نیز در اختیار خود سیامند رحمان بود که در مسابقات جهانی امارات توانسته بود ۲۹۱ کیلوگرم را مهار کند. رکورد پارالمپیک هم در اختیار کاظم رجبی دیگر وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین ایران قرار داشت که در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن، وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را ثبت کرده بود.

سیامند رحمان، قوی‌ترین ورزشکار معلول جهان، در ۳۱ سالگی درگذشت


سیامند رحمان پس از ایستادن بر روی سکوی نخست پارالمپیک لندن به خبرنگاران گفت: می‌خواستم ۳۰۱ کیلو بزنم، اما چون وزنه‌بردار کره‌ای به رای داوران اعتراض کرد، وقت تلف شد تا بدن من هم سرد شود و نتوانستم در زمان دلخواه روی تخته بیاییم.

این ورزشکار به سرعت در ایران محبوب شد. نظر رسانه‌ها و افکار عمومی را به خود معطوف کرد و حتی محمد رویانیان برای جلب رضایت هواداران پرسپولیس، با انعقاد قراردادی او را به طور نمادین به عضویت این باشگاه درآورد. سیامند رحمان در پارالمپیک ریو توانست رکورد قبلی خودش را پاک کند و به حدنصاب ۳۱۰ کیلوگرم برسد. در حالی که نفر دوم فقط ۲۳۵ کیلوگرم را به جا گذاشت.



خداحافظی تلخ با سیامند رحمان؛ بدرود قهرمان خندان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا