خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,897
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
1583129415622.png

نرم افزارهای اندرویدی شرکت گوگل با توجه به تحریم هواوی توسط آمریکا روی گوشی های این شرکت به صورت پیش‌فرض نصب نیست. در این مطلب به آموزش نصب اپلیکیشن‌ های گوگل در آن‌ها می‌پردازیم.

به صورت رسمی و به روشی معمول و متعارف، امکان نصب اپلیکیشن‌ های گوگل روی گوشی های هوشمند جدید هواوی نظیر هواوی میت 30 پرو وجود ندارد. اگر به دنبال روشی ایمن و تایید شده توسط گوگل می‌گردید، باید استفاده از برنامه های این شرکت در گوشی هواوی خود را فراموش کنید؛ سایدلود کردن اپلیکیشن های گوگل پلی استور برای کاربران هواوی ایمن نیست. این نظر گوگل است.

وقتی دلایل تحریم هواوی از زبان گوگل تشریح شد، متوجه شدیم همکاری بین دو شرکت بسیار محدود شده و منحصر به توسعه آپدیت برای گوشی های هوشمند اندرویدی کنونی هواوی است. هواوی دیگر حق استفاده از گوگل پلی سرویسز را ندارد. اگرچه سیستم عامل‌های اندروید متن باز تلقی می‌شوند، اما بدون استفاده از گوگل پلی سرویسز، امکان نصب و استفاده از تعداد زیادی سرویس و اپلیکیشن وجود نخواهد داشت. شرکت چینی البته برای از میان برداشتن این محدودیت‌ها، هواوی اپ استور و هواوی موبایل سرویسز را عرضه کرد.

بدون گوگل پلی سرویسز، به گوگل پلی استور و دیگر نرم افزارهای اندرویدی گوگل دسترسی ندارید، اما نصب اپلیکیشن‌ های گوگل به روشی دیگر کمتر از پنج دقیقه زمان می‌برد. در نظر داشته باشید امنیت این روش تضمین شده نیست. ممکن است هکرهای زیادی از شرایط هواوی سو استفاده کرده و اقدام به توسعه بدافزار برای گوشی های هوشمند این شرکت کنند.

نصب اپلیکیشن‌ های گوگل
نصب اپلیکیشن‌ های گوگل
نصب اپلیکیشن‌ های گوگل

نصب اپلیکیشن‌ های گوگل از طریق یک اپلکیشن

روش‌های مختلفی برای دور زدم تحریم هواوی وجود دارد! اپلیکیشن Chat Partner یکی از این راهکارها است. این برنامه نصب سرویس‌های موبایلی گوگل، که پیش نیاز نصب و اجرای اپلیکیشن‌های این شرکت است، را فراهم می‌کند. برای استفاده از آن نیازی به سواد تکنیکی یا ابزار خاصی نیست. با کلیک روی نام اپلیکیشن در سطر اول پاراگراف، آن را دانلود و نصب کنید. اپلیکیشن Chat Partner دارای 147 مگابایت حجم است.

بعد از دانلود و نصب Chat Partner، دستورالعمل را طبق اسکرین شات‌های بالا دنبال کنید. در انتها باید گوشی را ری‌استارت کنید. با استفاده از یک حساب کاربری گوگل، به نرم افزاری گوگل پلی استور نصب شده لاگین کنید. از اینجا برنامه‌های مورد نیاز قابل نصب خواهند بود.

این روش، برای گوشی‌های پرچمدار اخیر هواوی همچون میت 30 و مخصوصا هواوی پی 40 که تا کمتر از یک ماه دیگر رونمایی می‌شوند، به شدت کاربردی است. بعد از معرفی هواوی پی 40 لایتیک ماه مانده به معرفی پی 40 و پی 40 پرو، از عدم امکان استفاده از برنامه‌های گوگل در این گوشی ابراز ناراحتی کردیم. خوشبختانه Chat Partner این محدودیت را از بین برد.

هواوی در وبلاگ خود، درباره این نرم افزار که برای دور زدن تحریم گوشی‌های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار نظر کرد. هواوی، در بررسی اولیه اپلیکیشن، با وجود احتمال سواستفاده‌‌ از آن در آینده، در حال حاضر آن را ایمن و قابل اعتماد قلمداد کرده است. شرکت چینی برای بالا بردن امنیت اعلام کرد لاگین از طریق Webview امنیت را کاهش می‌دهد.

هواوی همچنین در پست وبلاگی خود اعلام کرد ممکن است در آینده‌ای نزدیک، محدودیت‌هایی در استفاده از این برنامه توسط گوگل ایجاد شود، هر چند احتمال آن پایین است. به عبارتی گوگل به سختی قادر به بستن این روش دور زدن تحریم‌ها خواهد بود.

نکته بسیار جالب اینجاست که بعد از نصب گوگل پلی استور و در ادامه آن توانایی برای نصب اپلیکیشن های گوگل روی گوشی هواوی خود، قادر به حذف برنامه Chat Partner خواهید بود.



آموزش نصب اپلیکیشن‌ های گوگل روی گوشی های هواوی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا